Stránka 281 z 342
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 12:48
od Křečík Barbuška
Posledni poradna salina byla a je T3
.
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 13:22
od Raduz
No ja mam rad i T6, co se mechanickych zavad tyce tak je na tom nastejno mozna lepe.
Zatim to vypada ze po naplneni vozovny Vokovice 15Teckama se budou davat k nam, to znamena ze T3 co mame na dojeti pujdou do srotu nebo na prodej na vychod.
Pak by nam zbyli jeste T6 ale tech se chce Praha taky zbavit zedne vetsi opravy se neplanuji.
Dokonce jsem slisel nazor - prani ze by Praha chtela ty 15T i ve verzy 4.clanek a jedna baba povidala i dvouclanek.
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 13:58
od mceza
Já jsem slyšel, že by vzali jak dvoučlánky, tak čtyřčlánky. Ono je to logické.
V Brně drží T6 většinou první příčku spolehlivosti. Druhou občas kačeny, občas se ale zadaří a KT8 se propadnou dolů. Pak Varia a potom to jsou různý T3 různých výzbrojí. Zajímavé je, že když už jezdí nějaká RT6, tak většinou spolehlivě. Dokud se zas nerozbije nějaká banalita a měsíc a víc si nepostojí, než se díl sežene...
13T jsou jedny z nejméně spolehlivých tramvají. Neustále se tam něco rozbíjí (nejvíc odchází SKIIPy). Odcházejí brzdy, praskají pružiny. Další věcí je nadměrné opotřebování dílů (například sjíždění okolků). Brněnské 13T ještě nemají najeto tolik, co 14T v Prahe, takže se jen z hrůzou čeká, co budou dělat převodovky... Dodací lhůty Škodovky jsou také úchvatné a z finančních a politických důvodů není možné mít příliš skladových dílů...
Co se musí ale Poršatům nechat, že téměř vždy dojedou na havarijní pojezd po svých domů. Některé tramvaje prostě zdechnou a konec. Tyhle klumpry to často zvládnou po svých. (koneckonců v Praze to zvládají i bez řidičů
)
T3 jsou skvělé vozy, ale roky jejich slávy už jsou pryč. Ač mám v Brně třeba verze s výzbrojí Progres rád, radši mám, když mi přijede Vario.
Jak si vedou Raduzi ve spolehlivosti 15T?
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 14:46
od Raduz
Spolehlivost u 15T nemohu posuzovat neb je nemám na očích.
Nejhorší na spolehlivost je T3, v našem případě už jen T3SU CS, v Praze mimo muzea klasickou T3 nenajdeš,
měli jsme zapůjčeny i T3RP (rekoškovaný T3) o těch jsme ve vozovně nevěděli (elektricky), mechanicky stejné jako T3SU CS.
No jinak jak jsem již psal ve spolehlivosti u nás vede T6.
U 14T jsou časovanou pumou převodovky, údajně měli garantován daleko větší proběh než li ujeli, tuším loni okolo prázdnin začli houfně odcházet, jak jsem pochopil šlo o to že se vymlátí uložení ložisek ve skříni, vypadá to na sračkovitejmatroš.
mceza píše:.... (nejvíc odchází SKIIPy)....
Co to je? Čemu tak říkáte?
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 16:50
od Laďuša
To budou ígébétéčka, ne? Výkonový tranzistory (spíš celý moduly) ve střídačích.
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 16, 2014 20:14
od mceza
Je to nějaký kontejner s výzbrojí. Pro každý podvozek/motor(?) jeden. Stojí to 70 tis., je to neopravitelný (výměna celého kontejneru kus za kus) a s*re se to furt.
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 09:42
od Raduz
Se mi rodinka vrátila s prodlouženého víkendu, přivezli fotky a mně tak napadlo, nejsou to Žigulácký světla?
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 09:49
od Crocodile
Asi jo, vlaky obvykle nepotřebují blinkry
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 10:15
od Luděk Musil
Mmch. ty světlomety jsou Made in Czechoslovakia
. L.
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 11:13
od Laďuša
To na místech blinkrů tam používají jako konce, jestli je to fakt přesně to, co na Žigulíkach, to nevim, asi jsem to nikdy nezkoumal a fotku v ňákým pořádným rozlišení nejspíš nemam. Nedokážu to posoudit, ale koukaje do chytrý knížky, mam o tom určitý pochybnosti. Příde mi to jako samostatná parabola a koncový světlo pod jiným, odklápěcím sklem, který mi příde i jakoby trochu vypouklý. Hlavně obrázky prototypu krátce po vyrobení mě v tom utvrzujou, protože koncový světla jsou tam čirý. No a pak taky pořádný obrázky v knížce, který asi budou pořízený kvalitnějším strojem než je ten muj a červená konců je tam fakt červená a ne do oranžova. Spíš to na mě tolik žigulácky nepůsobí, protože mi to neudeřilo do očí ani když jsem tim jezdil několikrát denně, což třeba o trolejbusu Škoda 21Tr říct nemůžu.
Takže včíl mudruj, ale do Tater se asi jen tak nedostanu, i když mam sto chutí se na to podívat hodně zblízka
A Czechoslovakia by to taky stejně nejspíš nebyla, leda by na to cpali ňáký starý skladový zásoby.
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 11:26
od Michal Pokorný
Také mi nepřipadá že by to byly oni. Jsou jim tuze podobné,ale ta parabola je nějaká jiná, zabírá uvnitř nějak moc místa.
To na zmiňovaných 21Tr jsou opravdu stejné, zrovna tak na vozech Ikarus ř.400 z počátků výroby.
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 19:33
od Raduz
...oni jsou to tuším Švícarské jednotky, ale mám pocit, že se nějaké Československé firmy podíleli na vybavení ...
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 19:41
od Laďuša
Výrobcem jednotek je konsorcium EMU-GTW Vysoké Tatry, kterej sestával z kooperace podniků ŽOS Vrútky, tehdejšího Adtranzu (dneska pod Bombardierem) a Stadleru, takže se jedná o slovensko-švýcarskej výrobek. Ve Švýcarsku se dělaly podvozky a hnací moduly (Stadler) a trakční výzbroj (Adtranz/Bombardier), ve Vrútkach se vyráběly čelní vozy a probíhala konečná montáž a oživování.
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 17, 2014 20:26
od Raduz
Tak je to jasný je to ze Žigula a do blinkrů dali červené žárovky...
Re: Vlaky
Napsal: ned bře 23, 2014 06:53
od Raduz
Muzejní KT8D5:
https://plus.google.com/100512486680041 ... xuY13URQqo
Hned co lakýra nastříkal přes šablonu čísla vydala se můzejní Káťa na svou první zkušebku. Po cestě se setkala s jedním potenciálním adeptem na vzetí do nebe (já jsem proti) a pak na Kublově selhal podvozek. Místo do Modřan si to namířila přes Braník domů na základnu. Ještě by se mohl ten jeden čumák vylepšit do stavu po dodání a béčkový by byl 2000 a víc.