Stránka 29 z 37

Napsal: sob pro 25, 2010 11:36
od pjaksa
To je zajímavé. Jaký máš typ termostatu? Já mám 21082-1306010 a ten Vernet do něho sedl jako "zadek na hrnec".

Napsal: sob pro 25, 2010 13:20
od plavec
nač ten údiv? Co kus to unikát přeci :(

Napsal: pon pro 27, 2010 13:48
od honzat
Já mám termostat 21082-1306010-10. Pátral jsem na všelijakých ruských stránkách a všude jsem jej viděl jen jako celý ten hliníkový odlitek a nikde jen samotný termostat.

Napsal: úte úno 15, 2011 13:21
od Petr HC
Tak mně také potkal problém s chlazením. Teče mrázpojistka pod rozvodovým řemenem podle ruské dokumentace to je č.dílu 10158601 / 14329201 Jsou tam uváděna dvě čísla (jsou to průměry???) 16 a 36. A proč je ze dvou dílů ? Vypadá to, že jsou vsazeny v sobě. Nevidím tam dobře, poněvadž zatím nechci sundávat rozvody. Hodlám to svěřit p. Nedbalovi a dojet tam "po ose". V klidu utíká tak 1/4 l za 24 hodin, za jízdy o dost více i když povolím zátku na expanzi.

zátka

Napsal: úte úno 15, 2011 15:46
od žež
Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?

Re: zátka

Napsal: úte úno 15, 2011 17:55
od Petr HC
žež píše:Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?
Na 90 % tou v bloku. Nesundával jsem rozvody,ale při zahřívání motoru s přitaženou zátkou expanzky to "čůričkem" stříkalo pod přední pomocnou kladkou.
Dotatz : Jsou obě stejné? Z té fotky to není příliš vidět. Ale díky i tak.

Napsal: úte úno 15, 2011 21:09
od žež
Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.

Napsal: pon úno 28, 2011 10:28
od Petr HC
žež píše:Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.
Motoráři help! Vypustil jsem Tosol, propláchl teplý motor horkou vodou z bojleru (vytekla spousta svinstva) a po úplném vychladnutí naplnil dešťovou vodou. Mrázpojistka (MP) ani nekápne, ale zatím nedotahuji zátku expanze . Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze, MP se "povystrčila" a při chladnutí motoru se zas zatahla podtlakem zpět ? Už jsem najel cca 200 km a hladina v expanzi se ani nehnula. Že by MP prorezla po 6ti letech a 30 kkm se mi nezdá. Nechci nalévat "nezmrzku" dokud neobjevím příčinu. Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Dík za kvalifikované rady.

MP

Napsal: pon úno 28, 2011 20:34
od žež
To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Rozvody mám dávno složené - foto jsem použil když jsem je dělal poprvé.
Dělící kotouč, myslíš řemenici. Jo ta musí dolů - čidlo zůstává.
Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze,
Tak dotáhni zátku a uvidíš jestly to po zahřátí poteče.
Vypustil jsem Tosol,
To je hroznej šmejd, antikorozní účinky nulové. Jak jsem dělal těsnění pod hlavou, tak jsem se snažil co nejvíc koroze dostat ven z motoru ale je to marnej boj. Usady koroze u třetího a čtvrtého válce cca 2cm :shock:
Kdybych si kupoval novou ladu, byla by to první vjec co bych vyměnil.
Chladící kapalinu používám glyco shell. Je sice dražší ale 100% kvalita.
Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
Měl jsem natlakovanou chladící sustavu na 2,2 Atp a nic nevystřelilo - při 2,7 Atp už mě to syčelo kolem zátky. Je to zátka z nějakého kanystru. :)

Re: MP

Napsal: čtv bře 03, 2011 15:15
od Petr HC
Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.

Napsal: čtv bře 03, 2011 21:43
od žež
Místa je tam v celku dost.
"naseknutý křížek"
nejsem si jist jestli je to do té zátky vyražené.

barva chlad. kapaliny

Napsal: pon čer 06, 2011 09:45
od usirew
Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?

Napsal: pon čer 06, 2011 12:01
od Hlavi
Hnědou nádržku mají asi všichni, kdo jí už neměnili :D

Když jsem auto přebíral, tak tam ještě plavalo svinstvo. Soudím, že původní směs nebyla mísitelná s běžně prodávanou nemrznoucí směsí :?:

Co to zkusit propláchnou s hadicí ? Já to naposled proléval v garáži vodou z kanystru a od té doby mi lépe funguje regulace topení.

Napsal: pon čer 06, 2011 12:48
od usirew
A je možné že to má negativní vliv na chlazení?? Přecejen je to na omak jak nějaká zašlá mastnota :?: jinak dík za info

Re: barva chlad. kapaliny

Napsal: pon čer 06, 2011 16:32
od Petr HC
usirew píše:Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?
Nádržku jsem vyndal, nasypal do ní hrst litinové drťi - používá se v "pískovačkách" ,nalil jsem tam asi třetinu objemu horké vody a třepal a třepal a... Samozřelmě se zaslepenými otvory pro hadice. Pak se musí litinová drť dokonale odstranit - zejména z nátrubků a otvorů v přetlakové zátce. Nádobka byla jak nová, časem se opět velmi pomalu zanáší i když jsem na léto naplnil chladící systém dešťovou vodou.
Pochybuji však o vlivu na regulaci topení, poněvadž se reguluje pouze vzduchovou klapkou.
Vliv těch hnědých úsad na chlazení je možný, ale co se odstraní z nádržky bude jen nepatrné procento toho, co zůstane v motoru, chladiči, hadicích atd.