Stránka 29 z 43

Re: Olej

Napsal: stř úno 06, 2013 15:14
od Marťas
V pohodě je, když převodovka řadí, nehučí a nevypadávají kvalty. Co jde od převodovky "v pohodě" vyžadovat více? 8)
MartasBrno píše:Hanlivě označuju jedince
Já se zase vrátím k tomu hanlivému označování. Už jednou jsem tě v jiném tématu žádal, abys mně neoznačoval různými výroky soudící mou inteligenci jen kvůli tomu, že mám jiný názor, či zkušenosti odporující tvým teoriím a odhadům.
Tady už se to, sice v ne tolik konkrétní formě, dotýká i mého otce a obou dědů. A to se mi pochopitelně líbí ještě míň. Když nejsi schopen diskutovat bez toho, aby si uřážel ostatní diskutující, tak to snad radši nedělej.

Re: Olej

Napsal: stř úno 06, 2013 17:16
od Křečík Barbuška
S Tatramatkou je to špatný příklad. Kdysi jsem odsunul jednu zasloužilou harcovnici do sklepa neb došlo k inovaci a jak tak poslouchám zvukové projevy náhradnice mám pocit, že půjdu do sklepa tu starou harcovnici odprosit s kyticí růží v ruce, sklopeným zrakem a prosíkem jestli by se zase nechtěla jít procházet do koupelny :mrgreen: .

Re: Olej

Napsal: stř úno 06, 2013 23:36
od Stanley__001x
To je úryvek z popisu jednoho oleje.
Vzhledem k jeho unikátnímu složení lze převodový olej GYROL SYN 75W-90 použít do převodovek se synchronizací, kde prokazuje vynikající snášenlivost s materiály synchronizace i do extrémně zatížených hypoidních převodů, kde se projevují jeho vynikající vysokotlaké vlastnosti.
Tak když tam píšou o snášenlivosti s materiálem na synchronech, tak na tom asi i něco bude. Pro úplnost je to ze stánky http://www.maziva-pm.cz (dobrý popis olejů a ještě lepší ceny). Kdysi tu myslím Majo psal něco o "rozpuštěný" synchronech a chvalozpěvu na pp90H.

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 07:59
od Marek
No jo - jenže pokud se jedná o výpis vlastností jednoho a téže oleje (což předpokládám - složený text od více olejů to jistě není), pak je to velmi divné. Psáno jest, že olej je určen pro hypoidní soukolí - tudíž musí plnit API GL-5. A zároveň je psáno, že se snáší s barevnými kovy. Z toho mi plyne, že olej určený pro hypoidní soukolí se snáší s barevnými kovy - a to odporuje předchozím tvrzením.

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 10:08
od MartasBrno
Marťas píše:V pohodě je, když převodovka řadí, nehučí a nevypadávají kvalty. Co jde od převodovky "v pohodě" vyžadovat více? 8)
MartasBrno píše:Hanlivě označuju jedince
Já se zase vrátím k tomu hanlivému označování. Už jednou jsem tě v jiném tématu žádal, abys mně neoznačoval různými výroky soudící mou inteligenci jen kvůli tomu, že mám jiný názor, či zkušenosti odporující tvým teoriím a odhadům.
Tady už se to, sice v ne tolik konkrétní formě, dotýká i mého otce a obou dědů. A to se mi pochopitelně líbí ještě míň. Když nejsi schopen diskutovat bez toho, aby si uřážel ostatní diskutující, tak to snad radši nedělej.
Stačilo dočíst větu. Myslím že argument je pádný. Jedincem jsem myslel spíše své vrstevníky s nadpřirozenými komunikačními možnostmi ve srovnání se staršími generacemi, ne lidi, kteří neměli na výběr - čili tátu a dědu z toho v míru vynechme. O inteligenci ani zkušenostech bych se nechěl bavit, pokud nemáme srovnatelná data (třeba nevím, proč by tvoje zkušenosti měly odporovat mým výpočtům :-) ). Psal jsem o slepě věřících lidech - ne o lidech, kteří si volbu umí zdůvodnit nějak uchopitelně, což výpočty a kvalifikované odhady jsou. Do které skupiny kdo spadne je otázka. Nepíšu to jen pro tebe, prezentuju názor, ikdyž ne vždy šťastně pro všechny. Netřeba se toho chytat a vztahovat to na sebe.

Marku, já to chápu tak, že výrobce jednoho oleje se chlubí tím, že oproti konkurenci ten jeho olej je lepší a zvládá použití tam i tam, přestože to není běžné. On totiž nemluví o "GL-5", ale o "Gyrol Syn". Určitě bych jejich popis nepřenášel na jiný produkt.

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 10:56
od Marek
Ano, hovoří se o Gyrol Syn. Jenže pokud je tento olej Gyrol Syn použitelný do hypoidních rozvodovek, musí (a to je fakt) plnit specifikaci API GL-5, přes to nejede vlak. A jestliže tento olej Gyrol Syn, který plní API GL-5, lze použít i do převodovek, kde se snáší v pohodě s barevnými kovy, je to skutečnost, kterou lze vzít jako obecně platný fakt a je mi jedno, jaká značka a typ oleje to je. Prostě mi z téhle rovnice vychází, že oleje API GL-5 obecně lze v pohodě používat i do synchronizovaných převodovek.

Ledaže by zrovna v tomto oleji jako v jediném na světě byly použité jiné přísady pro hypoidní soukolí, které barevné kovy nenarušují. Na to ovšem Gyrol není ta správná světová značka, aby jako jediní dávali do svého oleje aditivum, které je strašně fajn a přitom ho jiní výrobci nedávají, nemyslíš?

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 12:00
od Petr HC
Dnes jsme přeci jen někde jinde, ale v době jediných zde dostupných převodových olejů PP90 a PP90H, mi jeden ze špičkových tríbotechniků fy Benzina řekl, že PP90H se liší od toho základního pouze přísadou Mo2S (sirník molybdeničitý - Molyka). Věnoval mi sklenku Mo2S s doporučením přidávat si to i do převodovky.
Po demontáži převodovky skoro po 150 kkm se mě mechanik ptal, kdy jsem dával nové synchrony, že na nich není téměř žádné opotřebení (nikdy dříve převodovka nebyla demontovaná). Přisuzuji to buď tomu Mo2S nebo tomu, že jsem zásadně řadil tak, jako u jednoho z prvních aut se kterými jsem jezdil (Tatra 58B). A ten zvyk (nebo pazvyk ? !) mi zůstal dodnes.

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 13:39
od Marek
Tak je to asi pravda, že se jedná jen o přísadu navíc. Myslel jsem si to.

Je to zřejmě podobné, jako třeba u motorových olejů pro motory TDi koncernu VW. Motory s rotačními čerpadly mají předepsanou specifikaci oleje VW 505.00, zatímco motory Pumpe-Düse mají předepsánu specifikaci VW 505.01. Tyto dvě specifikace se liší pouze tím, že olej dle VW 505.01 je stejný typ oleje, jako VW 505.00, má ale "něco navíc" - nějaké aditivum či aditiva, co motory PD k svému mazání nezbytně potřebují. Samozřejmě mohu oleje VW 505.01 použít i v motorech s rotačními čerpadly. Opačné použití ovšem pochopitelně možné není.

Re: Olej

Napsal: čtv úno 07, 2013 21:14
od Vašátor
Těžko říct, jestli se vůbec jedná o něco navíc. Výrobci mají ve zvyku, z naprosto standartní věci, udělat obrovské plus jejich výrobku. Obzvláště to platí u olejů, kdy konkurence je tak veliká, že ani nejde mít něco speciálního a ještě konkurovat cenou. Pokaždé když čtu nějaké to povídání o oleji, je tam víceméně psáno u všech výrobců to stejné. Přitom když to člověk čte poprvé, řekne si "wow, to je super olej".

Re: Olej

Napsal: pát úno 08, 2013 08:16
od Teepee
Vašátor píše:Těžko říct, jestli se vůbec jedná o něco navíc. Výrobci mají ve zvyku, z naprosto standartní věci, udělat obrovské plus jejich výrobku. Obzvláště to platí u olejů, kdy konkurence je tak veliká, že ani nejde mít něco speciálního a ještě konkurovat cenou. Pokaždé když čtu nějaké to povídání o oleji, je tam víceméně psáno u všech výrobců to stejné. Přitom když to člověk čte poprvé, řekne si "wow, to je super olej".
Tak to není dílo Výrobce, ale Marketingového oddělení. A když výrobce nemá Marketingové oddělení, musí marketing dělat tak, že každá složka jeho organizace musí marketinfově myslet a chovat se tak. Pardon, ono už je vlastně po zkoušce ... :rolleyes: :lol:

Re: Olej

Napsal: úte úno 12, 2013 12:59
od dvk
Měl bych záludnou otázku ohledně oleje. Výměnný interval oleje je daný, např. 10000km nebo rok. Co když ale vezmu motor z auta a bude vrčet na podstavci a žádné kilometry najíždět nebude ... jak určit výměnný interval v motohodinách ??

Mimochodem, 10tkm při ježdění po městě a 10tkm při provozu na dálnici odpovídá dost odlišnému času běhu motoru ... proč se teda všude udává pro opotřební oleje nájezd km, když skutečná doba provozu je u každého kusu motoru dost jiná ? (to jen taková řečnická otázka do pléna).

Re: Olej

Napsal: úte úno 12, 2013 13:02
od Marek
To je otázka, nad kterou nesmíš přemýšlet. Nevím, proč to tak je. Ale stejně by ses mohl zeptat, proč se výměnný interval rozvodového řemenu udává na kilometry, a ne na počet otáček motoru. Přece pokud najedu 100.000 km na jedničku, natočí motor třeba pětkrát tolik otáček, než kdybych stejné kilometry najel na pětku nebo šestku.

Prostě nepátrej po tom, co by, kdyby..... Přijmi doporučení výrobce daného motoru jako fakt, nic jiného Ti nezbyde.

Re: Olej

Napsal: úte úno 12, 2013 13:13
od dvk
To jo, to byla jen taková akademická otázka do akademické diskuze, je mě to celkem putna, ale napadlo mě to právě když jsem řešil jak stanovit ten interval v mth. Že je to vlastně komické ... na jedné straně člověk úzkostlivě dodržuje kilometry a na druhé straně ten faktický nájezd motoru se může lišit +- hodně :D

Jak bys šel na ty motohodiny ? Já jsem si tak říkal, že když vezmu nějakou celkovou průměrnou rychlost, kterou asi tak člověk normálně jezdí, bude to někde kolem 60km/h možná (?)... tak 10000km odpovídá nějakým 160 hodinám provozu. Potřebuju to právě určit, abych věděl kdy mám měnit olej v autovém motoru, který ale pracuje stacionárně. Je to 1.7 diesel atmosféra. Na sekačce mám třeba na vzduchem chlazeném jednoválci 160cm3 předepsaný interval výměny 50mth. Tady u vodou chlazeného dieselu, který vpodstatě bude klapat na zvýšený volnoběh by se snad 100 - 150 hodin sneslo.

Re: Olej

Napsal: úte úno 12, 2013 13:29
od Cory
To je ako priklad vystrihnuty z učebnice štatistiky :mrgreen: Staci testovat niekolko kusov v rôznych režimoch, určiť parametre normalneho rozdelenia a určit prirodzene tolerancne hranice atd... mam pokracovat? :D

Re: Olej

Napsal: úte úno 12, 2013 13:36
od dvk
Ok ok ok, takže 100mth 8)