Stránka 29 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 08, 2017 08:35
od JmJ
Kdyz se necemu rikam MPV, tak si vzdy predstavim neco jako tatru 813.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 08, 2017 17:11
od Marek
To v kategorii MPV určitě není.

MPV je dáno tvarem karoserie. Paradoxně - třeba Daewoo Matiz je MPV. I když malinký, ale je.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 11, 2017 19:21
od Vašátor
To mi připomnělo výměnu termostatu na Opelu Omega 3.2 V6. Tam to vymyslel nějakej ultra blb, musí se odstrojit půlka motoru a jak je to přihnilý, stejně nejde ven ... operace na půl dne.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 11, 2017 21:28
od Marek
Inu, jak říká jeden můj dobrý přítel - auto je stálým zdrojem zábavy a poučení.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 11, 2017 21:39
od Liftback
starý dobrý favorit :wink: :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 11, 2017 21:52
od valda1971
Liftback píše:starý dobrý favorit :wink: :mrgreen:
Ještě lepší starý dobrý Жугули :wink: :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob led 13, 2018 08:33
od Marek
Na Mégane mám najeto 40.000 km (od poloviny června 2016).
Na Scénicu je nyní 26.500 km (od začátku září 2016).

Můžu říci, že v zásadě bez problémů. Ano, tu a tam jsem něco řešil, zejména u Scénica pár drobností bylo, ale to jsem tu psal. Musím říci, že ve srovnání s Galaxy, které v době koupě mělo stejně roků a stejně kilometrů jako Scénic, jsem nyní investoval podstatně méně. Galaxy mě za první dva roky provozu stálo v průměru skoro 20 tisíc Kč ročně na dílech - a to si vemte, že práci nepočítám.

Na Mégane jsem za rok a půl řešil krom běžného servisu (rozvody (2000 Kč), oleje, filtry, preventivní výměna ojničních šál (500 Kč)) jen přední brzdy (cca 1600 Kč komplet), jeden čep na rameni (280 Kč) a čerpadlo ostřikovače (140 Kč). Jinak si na nic nevzpomínám.....
Na Scénicu krom olejů a filtrů jsem řešil zadní pružiny (cca 1500 Kč), přední tlumiče s horními uloženími (cca 3000 Kč komplet), stabilizační tyčky (2x230 Kč), zapalovací cívky (3x600 Kč) a jeden vstřikovač (1400 Kč). To na voze, co jede dvanáctou zimu a má najeto 200 tisíc km, není myslím až taková hrůza. Navíc Scénic si na sebe vydělává provozem pro firmu, kde žena pracuje. Vykázala již přes 10.000 km, což je v cestovních příkazech přes 62 tisíc Kč. I kdybych počítal půlku z toho na PHM a amortizaci, pořád to už třicet tisíc vydělalo (a stále vydělává).


Takže za mě fakt spokojenost.....

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv úno 22, 2018 13:32
od Marek
Hlásím Mégane 150.000 km a Scénic 200.000 km (jak vzácná souhra......).

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 09:49
od Marek
Scénic absolvoval STK. Při stavu tachometru 200.548 km za dvanáct let provozu - bez jediné závady!!!

Ani závada typu A nebyla žádná, což se mně osobně stalo poprvé v životě. Dosud vždy jsem tam aspoň dvě, tři áčka měl.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 10:41
od Cory
Zrovna tie Ačka sa tam hadžu/nehadžu niekedy od vymyslu sveta. Takze by som to ako smerodajny udaj nebral prilis važne ;)

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 11:47
od Marek
No, já nevím. Byl jsem účasten TK mnohokrát. S různými, různě starými a technicky zdatnými vozy. Mně bylo pokaždé při TK říkáno, že několik drobných "A" závad tam technik prostě napsat musí, zejména týká-li se to staršího vozu. Když nic jiného, tak koroze výfukového potrubí, netěsnost motoru či převodovky tam vždycky napsáno bylo. A každý technik si toto snadno obhájí. Tyto závady nemají žádný vliv na spolehlivost a bezpečnost vozidla, čili je jedno, jestli tam budou napsány dvě nebo deset, ale být by tam měly - z jednoho prostého důvodu. STK, jako každá kontrolní instituce, podléhají namátkovým kontrolám. Pokud nadřízený orgán zjistí, že z jedné konkrétní STK chodí velké množství protokolů, na nichž nejsou vůbec žádné závady, ani u starších a starých vozidel, nabyde nadřízený orgán dojmu, že to tam ojebávají a logickým vyústěním takové domněnky jest jasný důsledek - tato STK bude snadným a častým terčem dosti nepříjemných kontrol a auditů. A vsadím se, že o to nikdo nestojí. Proto tam STK áčkové závady píší. Často i v případě, že nic nenajdou, tam prostě něco napíší, a to právě z tohohle důvodu.
Mně řekl známý, bývalý kolega z práce, co nyní pracuje již mnoho let jako technik STK, že mají od šéftechnika nařízeno, že denně od nich nesmí odejít víc než jedno auto s čistým protokolem. U ostatních vozů tam vždy musí nějaké to áčko být.

Tedy pokud mi STK nenapíše vůbec žádnou závadu, je to buď proto, že vůz je skutečně v dokonalém technickém stavu, anebo proto, že jsou pitomci a zadělávají si na problémy se státním aparátem. Variantu 2 bych z pochopitelných důvodů vyloučil ;-), ovšem po pravdě řečeno ani variantě 1 moc nevěřím. Takže vlastně nevím, co si o tom mám myslet. Ačkoli je mi to asi jedno..... Důležité je, že to mám nepodmíněně na další dva roky, víc mě asi nemusí zajímat.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 12:06
od Vašátor
Marku, gratuluji k STK :wink:

Co se týče "A" závad, já zase slyšel něco trošku jiného. Na STK jezdím velmi často a proto se s techniky často bavím i o "novinkách" z ministerstva. Několik techniků mi potvrdilo, že ministerstvo si dělá statistiky jednotlivých techniků. Ve statistikách není jen čas prohlídky, ale právě i vypisované závady. Pokud tedy technik "hrne" auta rychleji, než je "doporučený" čas technické prohlídky ministerstvem, přijde na něj kontrola. Stejně tak, pokud technik vypisuje dokola ty stejné závady. Několik techniků mi potvrdilo, že než aby tam psali závady typu "A", raději tam nenapíší nic. Samozřejmě, pokud tam závada "A" jednoznačně je, tak ji tam napíší. Ale pokud je to na hraně, nenapíší nic. Nicméně ano, dříve to fungovalo přesně obráceně. Áčka se psali už jen z toho důvodu, že tam něco napsat musí, protože se jedná o staré auto.
Většina aut, s kterými na STK jezdím, má protokol čistý, bez závad. Podotýkám, že na STK jezdím bez známosti, bez všimného, aniž bych si žádal určitého technika. Ale ano, samozřejmě se s techniky znám, jezdím tam celkem často :)

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 12:13
od Marek
Faktem je, že ten čas trvání prohlídky si asi opravdu dost úzkostlivě hlídají. Auto bylo hotové za cca 10 minut (jak to obvykle celé roky trvalo), ovšem na posledním stanovišti seřízení světel pak zůstalo stát skoro půl hodiny. Podivoval jsem se, proč to tak je, ale asi už to chápu. Prostě technici si ten čas hlídají, aby nebyli nařčeni z toho, že to hrnou jak Baťa cvičky.

Taky jezdím na STK zcela anonymně, klidně pokaždé jinam (je mi to jedno) a žádné známosti nevyužívám. O to jsem pak spokojenější, když výsledek kontroly je čistý protokol.

Za dva měsíce jdu s Méganem, tak jsem zvědav. Náklaďák, v naftě, chybí mu korba na písek, no to teda bude....... :-)

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 12:21
od Vašátor
Jojo, auto je za 10minut a pak stojí vzadu, technici klábosí, nic se neděje, pak se podívají na hodiny, odkliknou prohlídku v systému a hurá pro doklady. Je to postavené na hlavu. Teď si nejsem jist, ale ministerstvo "doporučilo" čas prohlídky 26minut (nebo 30?, nevím).

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob bře 10, 2018 13:20
od Marek
Celkově jsem tam byl asi hodinu, možná něco přes. Z toho určitě půlhodina bylo měření emisí. Takže to zhruba vychází.