NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Ondra1,7mpi:
jo jsou to dobre gumy, ale po mojich zkusenostech s vranik ecotramp, kde jsem 3ks ze 4 prorazil, bych z toho na nive mel strach... jenze ja nivu pouzivam jinak, nez Ty..., Ty v tezsim terenu, ja zase treba 80kmh na nezpevnene vozovce a trefim sutr nebo ostrej vymol. No kazdopadne lassu jsem neprorazil zadnou a moje zachazeni se moc nemeni (napravu jsem ohnul i vyztuzenou), lassy daly Asii, jsem zvedav na ty IZZARDY, ale kdyby mel nekdo zkusenosti, ze moc nevydrzeji, tak mi to prosim napiste, dekuji
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Mam zajimavy problem - niva (tato dlouha Spi) mi nechce startovat na benzin, mela s tim problem uz driv, ale tak na 3. otoceni vzdy chytla. A ted to divne, kdyz dam nouzovy start na LPG, tak chytne na prvni, ci druhe otoceni, staci aby chvilku bezela na LPG a pak uz na benzin neni problem, do cca 2h od vypnuti motoru se necha nastartovat na benzin, po delsi dobe uz neni sance - nechytne ani na 10 pokusu. Vymenil jsem benzinovej filtr a nic se nezmenilo. Kdyby to bylo tlakem cerpadla, tak by to myslim muselo na benzin zlobit, coz se nedeje a na benzin jede i do prudkeho kopce bez skubani. Nedavno jsem nastartoval na LPG, ale jak studena nechce drzet na LPG volnobeh, tak mi to chciplo a LPG zamrzlo, tak jsem si rikal, ze uz neodjedu, prepnul jsem na benzin a hned jsem nastartoval. Po zapnuti klicku cerpadlo normalne bzuci, zkousel jsem to nekolikrat opakovat (zapnuti klicku, aby natlacilo) a stejne nechytla. Jedine, co jsem zaznamenal, ze byla trochu tepla pojistka cerpadla, coz muze byt studenakem nebo hranicnim proudem (diky problemu v cerpadle?), na mam tam 10A pojistku. Hovoril jsem o tom i s Luďkem Musilem a taky mu to prijde divne... vpodstate se da vse vyloucit, jedine co me napada, dat jine cerpadlo (jedno nahradni jsem mel, ale zjistil jsem, ze je zadrene :/), ale to cerpadlo v aute se zda byt OK a vstrik kdyby zustal slepeny, tak tim provozem na benzin by se to odstranilo, takze opravdu divne. Dekuji predem za napady.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Namiesto vymeny cerpadla by bolo lepsie odmerat tlak - 200 kPa. Trysku mozes skontrolovat vizualne, ma to vyzerat takto nejako:
https://www.youtube.com/watch?v=b1Wzgqy7uvU

Signaly z cidla teploty vody pre RJ a snimaca polohy skrtiacej klapky su ok?
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Teepee »

Pokud bys měl vizuální pochybnost, zalepený vstřik, nebo jiný zádrhel v dodávce benzínu zkus, když to nechce naskočit, benzín z injekční stříkačky při startu do sání (ke vstřiku) a buď to škytne (benzín nejde) a nebo ani neškytne (není jiskra).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Teepee:
Jj skytne, ale nerozbehne se...
2 Henry:
tlak nevim jak zmerit, musel bych vyrobit nejakou redukci na manometr, ze vstriku pri startovani benzin ani nekapne, takto to rozprasuje, az kdyz chyta, tzn. po prepnuti z plynu na benzin nebo do 2h po konci jizdy. Čidlo teploty pro ŘJ promerim, mam u neho nejaky podivny konektor, ale ze kvuli tomu by vubec nefungoval vstrik? ze by to treba malo obohacovalo, protoze si myslelo, ze je motor teply, ale tady benzin proste nejde zadnej. Jak promerit klapku taky nevim...
Dekuji.
U feldy, kdyz jsem mel KO cerpadlo, tak to skubalo, nechtelo jet, netahlo... todle, kdyz uz jede, tak jede normalne a kdyz nechce nastartovat (vlastne jen uplne studene), tak cerpadlo bzuci, jeste ze by se stale zalepoval vstrik, ale zas proc by i po chvilce provozu na LPG odlehl?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Ak to pri startovani nevstrekuje vobec, tak asi najskor ten zalepeny vstrek, ziadny tlak paliva alebo prerusena kabelaz/impulzy do trysky. Zalepenie trysky mozes skontrolovat natlakovanim systemu cerpadlom (zapnutie zapalovania) a potom na chvilku do vstreku pokusne pustit priamo 12 V z baterky (pozor na polaritu) po dlhom odstaveni. Potom nestartuj a nechaj dost casu, aby sa benzin odparil zo sania.

Skrtiaca klapka sa da odmerat iba priblizne, volnobezna poloha okolo 1 V. Presne to zistis iba Tech 1, ci RJ interpretuje uhol otvorenia 0°. Na cidle teploty sa da zmerat odpor pri danej teplote a porovnat s tabulkou. Ale obe tieto veci by sa prejavovali aj nejako inak, takze skor to palivo.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Mara »

To probuzeni vstrikovace 12v z baterky uz jsem taky pouzival, parkrat jej procvakat a vi se, ze je funkcni. Jednou jsem mel taky spatne tesneni pod vstrikovacem a propoustelo to benzin ke klapce tak, ze to moc jet nechtelo a na plyn to jelo i s benzinem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

jj, asi to tim bude, ale proc se stale zalepuje? vlastne to zacalo, kdyz jsem napodzim natankoval v Rakousku benzin, to bych jeste chapal, ze nejaka biosra*da to zalepila, ale ten benzin je davno pryc, proc se to uz davno nevyplachlo?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Henry píše:Namiesto vymeny cerpadla by bolo lepsie odmerat tlak - 200 kPa. Trysku mozes skontrolovat vizualne, ma to vyzerat takto nejako:
https://www.youtube.com/watch?v=b1Wzgqy7uvU

Signaly z cidla teploty vody pre RJ a snimaca polohy skrtiacej klapky su ok?
Tak jsi mel s tim cidlem teploty pravdu - byl zaoxidovanej konektor, procistil jsem ho a na 2. pokus uz chytla na benzin, to bych necekal...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Henry »

Parada! :thumbright:
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Někdy je to jen drobnost, a přitom takový zásadní projev...
Ta oxidace bude nejspíš kvůli špatné izolaci či materiálu nebo špatnému zacházení??? :mrgreen:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak a neodolal jsem dalsi...
Duvodu bylo nekolik, je to hlavne M1G, Euro 5 s ABS, r.2013, takze muzeme nekam i na vylet s malym synem. A nivu uz nejak tak znam, s dlouhou jsem presahl hranici 100tis.km.

Hned mam par dotazů, ma najeto 85 tis.km (takze asi 24km/den) a posledni zapis v servisce servisu lada je z 65tis.km. Jezdila v chranene krajinne oblasti, kde se nesoli, diky tomu je zespoda krasne zdrava, povrchovka je jen na mistech, kde byla prodluzovana. Jeden travel tu je vic orezlej zespod po roce provozu. Nikde zespoda neni nicim napatlana, takze stav je videt, dutiny jsou ciste, zadne blato, tak to musim vyuzit a poradne vystrikat - zatim asi nejvic jsem rozhodnut pro dinitrol ML. No jezdila po cestach a byla urcena k tomu, aby projela snehem, kde se moc nevyhrnuje....

Podle navodu se tady vsechny oleje delaji po 60tis.km (krom motoru, ktery je stale po 10tis.km), takze to asi vse udelali v lade a pan znovu vymenil oleje v 80tis.km, coz nevim, jestli bylo rozumne, navic poradne nevim, co tam dal, rikal, ze asi PP90H, ze ten tam ma byt, pritom v manualu je nejblizsi k tomu 85W90 GL-5 (jinak 75W90 a 80W90 vse hypoidni i do prevodovek, coz me prekvapilo), kdyz jsem mu rikal, ze davam 75W90H, tak vyvalil oci, ze to tam byt nema a pritom v manualu je na prvnim miste. Jinak do motoru pry dal nejakou 10W40 a je tam origo flitr lada s plachetnici, stejne tak vzduchac, vse pry nakupoval v ABC dily. Ja ted vymenim olej za mogul extreme 10W40 s prisadou pro vacku od LM, prevodovky tam jen zkontroluji hladinu, to podelat nemohl a do predniho diferaku dam novy olej, zadni necham a budu to hlidat (na delsi cesty olej s sebou a kdyby se zacal menit zvuk, tak to nekde vymenim), stejne tam budu davat torsen val racing. Vse je tichounke, nic nehuci, pridavka je trochu slyset jen na redukci a prevodovka ma kazdej kvalt jinej piskavej zvuk, ale nic hrozneho, asi jako mam u rapida po dotazeni kolecka petky. :)

Prvni zavada byla, ze v lehkem terenu (asi po projeti klesti) me zacalo svitit abs, pak to nekolikrat zhaslo no a vcera jsem ji projel zase trochu mimo silnici a uz to zas nesviti :)
Prvne bych se chtel zeptat jaky je do toho euro 5 vhodne LPG, kdyz koupim treba neco z fabie Euro 4, tak jestli s tim nebude problem, ted jeste premontovani starych LPG systemu zkomplikovali, tak jestli nakonec nebudu muset dat neco noveho, co je bezproblemove? dekuji

A dalsi se chci zeptat, prijde mi strasne tvrda, nevim jestli to je uchycenim zadnich tlumicu nebo proste tlumicema... stara dlouha je proti ni mekoucka a do terenu je to nic moc, jednak je clovek vyklepanej a i na tom aute vse vic trpi, kor na samonosne nive a ja nejezdim v lehkym terenu zrovna pomalu. jeste mam u spi teda vyhozenej stabik, ale to nemyslim, ze by udelalo tolik.
Pak mi jeste prislo, ze nad 90 zacinaji vibrovat pridavka a nejhorsi to je asi pri 115kmh, ale na spi mam tlumic vibraci, tak ten sem taky prijde.
Nevim jak s prizvedavanim, niva je sama o sobe dost vysoka a jsou s tim jen problemy, takze tady asi po montazi LPG jen prizvednu zadek, aby nebyl nizsi, nez predek. Pevnostni diferak na predek delat nebudu, ale asi casem prijde naftove zaveseni, zadni napravu vyztuzim z vrchu ve stylu bronta a ten samosvor. A asi bych i zkusil dat to odpojovani predku na silnici. A nachipovat, koukal jsem, ze ten kroutak je o asi 20Nm vys a to by bylo pekne, do prudkyho kopce jsem uz brzdil nenalozenyho tiraka :). Dalsi postreh mi prijde, ze 5ka je delsi, me u spi prijde, ze 4 a 5 pomalu neni rozdil a to tam mam prevodovku z r.2006.
Jeste jedna vec, kdyz jsem motor nastartoval po 14 dnech, tak asi 20s mlatil, kdyz ted po tydnu, tak byl hned tichounkej, no pricitam to, ze odtekl z filtru olej, kdyz dam mann, tak by to delat nemelo, alespon u kratke to vydrzi i pul roku.

Tak to by bylo asi vse a vsem predem moc diky za nazory a postrehy.

p.s. a jeste preci jeden dotazek, kde tydle nove nivy maji palivovy filtr? pod rezervou neni, nekde u nadrze? a prijde tam stejny na nasroubovani na trubku nebo nacvakavaci jako to ma treba fabia a octavia? prave eshopy mi nabizeji oba typy, dekuji
Přílohy
354129277_1714717175646001_4210429356698786648_n.jpg
354215193_805786654194197_1592991202867713721_n.jpg
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

tak filtr jsem uz nasel, je tam klasika, ale prijde mi nestastne umistenej, v motoraku to bylo prece vic chranene :/
Přílohy
353755854_733178401916021_4374217868838470581_n.jpg
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 425
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od scot »

Gratuluji k dalšímu přírůstku. Chápu správně, že teď máš tři Nivy?
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 927
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Diky, jj, ale nechavat si je nebudu, jen tuto, sice dlouhe mi je lito, co jsem s ni projel... , ale proste 2 mistnej nakladak uz mi nevyhovuje.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“