Stránka 29 z 124
Napsal: stř lis 03, 2010 17:20
od Veverka
Chybí tam ještě rozumný favorit oproti nevyskytujícímu se 2.0,a to evoluce 1.4 16V 59kw.
Napsal: stř lis 03, 2010 17:35
od Acibuk
Kůpře,
fabii sdi chtěl kupovat můj otec, když ještě byla mladice (stará dva roky zpět), tenkrát to byla super volba. Motor 1.9d (pokud to dobře chápu, sdi je "stará atmosféra" diesel) jsem měl ve 405 a zbrázdil jsem s ním opravdu hodně km. Jedno tomu nemůžu upřít - jezdil jsem pod pět litrů, když jsem jezdil jak prase po městě, tak 6,5, historické maximum bylo tuším 8. Dalo se do toho nalít cokoliv, ať už od arabské benzínky nebo od putovního kanystru s hadičkou, na oleje, ředidla a lepidla to moc nejelo. Ale jinak to nejelo vůbec, předjíždět se s tím dalo jen na dlouhých pláních, o vyletění z křižovatky jsem si mohl nechat zdát, krizové manévry končily špatně. Na 140 ses rozjížděl systematicky a dlouhodobě, když ti někdo překazil plán, nadával jsi většinou dlouho. Na dnešních silnicích bych tento motor označil za lehce nebezpečný. Za stejné peníze můžeš mít 1.9 tdi, která je možná náročnější na údržbu, ale díly na ní určitě budou levnější, dostupnější, a auto pak daleko lépe a rychleji prodáš. Pro odborníky - s atmosférama jsem toho najezdil celkem dost. Kup 1.9tdi a čipuj:)
Napsal: stř lis 03, 2010 18:46
od zelvotron
Veverka píše:Chybí tam ještě rozumný favorit oproti nevyskytujícímu se 2.0,a to evoluce 1.4 16V 59kw.
To je jen evoluce 55 kW, takže tam chybí záměrně.
Napsal: stř lis 03, 2010 18:58
od Cooper
Acibuk píše:Za stejné peníze můžeš mít 1.9 tdi, která je možná náročnější na údržbu, ale díly na ní určitě budou levnější, dostupnější, a auto pak daleko lépe a rychleji prodáš
Kdes přišel na to, že za stejné peníze? Koukám na internet už tak půl roku a jakékolik TDi je o 20-30 tisíc dražší. Já ty peníze fakt neseru. Navíc, možná jsem blázen, klidně se vzdám předjíždění během chviličky a rychlých startů z křižovatky. Krizovky vůbec nepočítám, protože za dobu co jsem mi málem něco stalo jsem ani jednou k vůli toho nešlapal na plyn. Já jsem opatrný řidič, posera a každé předjíždění si 2x rozmyslím a když prostě vidím v protisměru světla tak nejedu. Fakt budu raději jezdit za 5 litrů se spolehlivým motorem. TDI jede dobře, když vše funguje, ale zatím mě nepřesvědčilo na to, abych za něj dal tolik peněz navíc, když je jiná, dle mého gusta, rozumější volba
Určitě mluvíš z vlastní zkušenosti, ale já už mluvit můžu určitě taky. Podívej se, co brázdí naše silnice -> Favorit 45 kW, HTP 40,51 kW, Felicia 50 kW, Peugeot 2,0 HDi 60 kW a kdybych se zamyslel, určitě bych mohl ještě dlouho pokračovat. Každý víkend najedu skoro 300 km a vím moc dobře, že ta Fábie mi na tu mou klidnou jízdu bude stačit
Moje trasa se skládá z 25 kilometrů okresky se zatáčkami a pak už jen z Hranic do Příbora 60 km v kuse držet stovku na tachometru. Z Příbora do Ostravy je rovná cesta, kde se většinou jede stejnou rychlostí celou cestu.
Já mám, pánové, vybráno. Acibuku, Tobě díky za radu z vlastní zkušenosti, ale asi mě nepřesvědčíš
Napsal: stř lis 03, 2010 19:20
od Kalasnikov
No ono Favorit a Felicie jsou proti Fabii Sdi rakety na kolech. Rozhodně bych už nechtěl jezdit pomalejším autem než 15tka žigul. Je to nebezpečné a navíc to brzdí provoz, když potkám na zatáčkovité cestě traktor jedoucí 30 a za ním 4 fábie motorizací HTP a SDI tak je o zábavu postaráno, fabie ho nejsou schopné předjet a já 5 vozidel taky nepředjedu ani s BMW.
Jestli to fakt musí být fabie a na naftu tak radši aspoň 1,9 66 kW to sice taky nejede nijak extra ale už se s tím dá bez problémů předjet traktor, avie atd.
Napsal: stř lis 03, 2010 19:23
od Cooper
Hele, jeli jste vůbec někdy tím odporným hnusným SDI? Já jo.....a říkám vám, taková hrůza to rozhodně není, a nevidím jediný důvod, proč by se nedal předjet traktor nebo avie...
Napsal: stř lis 03, 2010 19:30
od zelvotron
Fábie SDI předjíždějící traktor = závody traktorů
Napsal: stř lis 03, 2010 19:43
od radek mb
Já s SDi jezdil,kámoš to měl v OktávceI.Motor úsporný,o tom žádná,ale je to fakt líný jak veš.Já taky uvažuju,co do budoucna pořídit za auto.Je to smutné,ale v podstatě mi zbyl výběr ze dvou aut.Buď Kalina v kombiku(srdce) a nebo Octavia Tour kombik 1,9 fdehtu (rozum).
Třeba včera jsem měl možnost projet se Superbem I,s motorem 2,5TDi.A to je nářez.Od rychlosti 60 se dá jet pořád na šestku,má to dobrej krouťák.Inu,šestiválec.Vevnitř pohodlí.Prostě to je parádní auto.A spotřeba?Dálnici v Německu pořád 150,žádný vyložený šetření po okreskách i po městě a za 6,6litru!na 100 km.
Takže i když se ti Oktávka hnusí,je to lepší volba než Fabie.
Napsal: stř lis 03, 2010 19:55
od Cooper
radek mb píše:Třeba včera jsem měl možnost projet se Superbem I,s motorem 2,5TDi.A to je nářez.Od rychlosti 60 se dá jet pořád na šestku,má to dobrej krouťák.Inu,šestiválec.
Zrovna tohle je co do spolehlivosti nejvíc šmejd motor co dával do Superbů. Určitě Ti to potvrdí kdejaký automechanik, co se v tom vyzná
A co na tom, že to fajně jede a málo žere, když ti auto stojí v servisu se zadřenou vačkou
Napsal: stř lis 03, 2010 19:55
od zelvotron
Nevím, u Lady jsem si zvyknul na dvě věci, od kterých bych si těžko odvykal.
Zaprvé vůbec nepřemejšlím jestli támhle tu polní cestu rigol díru projedu nebo ne a zadruhé, kde to člověk nechá, tam to najde, i kdyby zapomněl klíčky v zapalování. Což zrovna u Škodovky TDI je problém. A benzínový motory se žádný rozumný do škodovek posledních deset let nedávaly.
Napsal: stř lis 03, 2010 20:52
od Kalasnikov
Ano jel jsem v tom SDI a horší už je jedině Opel Vectra 1,7 D.
Traktor nebo avie se s tím dá přejdet pouze v ideálních podmínkách, přesnou hodnotu zrychlení 0-100 nemůžu najít ale podle youtube to vypadá na nějakých 15-16 vteřin
Napsal: stř lis 03, 2010 23:35
od Veverka
ja s tim jezdil v autoskole,brzda provozu to neni a tu avii sic s velkym nasazenim predjedes,nicmene na ani na tu slabsi dynamiku 2101 to nema,lehci htp je na tom take lepe,sdi je moc tezky a nema smysl s nim nouzove podradit.pokud to musi byt "sdi" ,zkusil bych radsi peugeota 206 s atmoHDI.
Napsal: čtv lis 04, 2010 00:18
od dmatej
K anketce - já si nevyberu. Záleží na co auto chcu.
1) 1.4 16V 74kW jsme jezdili ve třech lidech a nemám tuhle motorizaci rád ani trošku. Pod 3500 otáček netahá a žere.
2) HTP 1.2 40kW (a just to zase zopakuju!). Ve městě parádní, živá, celkem úsporná (ve srovnání s ostatními benzínovými fabiemi). Na dálnici překvapivě tichá (verze I), ale nad 120 km/h už trošku papá.
3) HTP 1.2 51kW. Ve městě žere, na dálnici žere, nejvíc se jí zamlouvá tak kolem 70-110 km/h. Zvuk to má jak závoďák, ale zrychlení tak trochu trapné.
Nekoupil bych si auto, u kterého nejsem spokojen se spotřebou va jakémkoliv režimu.
Nekoupil bych si auto, které není schopné rozumným způsobem zrychlit.
Nekoupil bych si auto, ve kterém mi cokoliv zásadně vadí v interiéru (středový panel FII přímo proti kolenu, mizerný výhled, sedačky "bolavá záda")
Logany pořád pozoruju. Něco se mi na nich líbí, něco ne, ale budí můj zájem. Stop, za necelých 5h vstávám.
Napsal: čtv lis 04, 2010 07:56
od dvk
Coopere, spotřeba je určitě fajn věc, ale zas na druhou stranu ... já mít takové možnosti nafty, koupím si URALa v dieselu a že to žere 100/100 bych vůbec neřešil : )
Napsal: čtv lis 04, 2010 08:11
od Marek
Kalasnikov píše:Jestli to fakt musí být fabie a na naftu tak radši aspoň 1,9 66 kW.
Takový motor ve Fabii nikdy nebyl, není a nebude. Fabia I má motorizaci TDi pouze 74kW (kód ATD) a potom až verze RS s motorem ASZ 96kW.
Kalasnikov píše:No ono Favorit a Felicie jsou proti Fabii Sdi rakety na kolech.
To opravdu ne, to jsi šlápnul těžce mimo mísu.
Kalasnikov píše:Ano jel jsem v tom SDI a horší už je jedině Opel Vectra 1,7 D.
Traktor nebo avie se s tím dá přejdet pouze v ideálních podmínkách, přesnou hodnotu zrychlení 0-100 nemůžu najít ale podle youtube to vypadá na nějakých 15-16 vteřin
A kolikpak má patnáctka žigulík, Ty kecale???
Cooper píše:Zrovna tohle 2,5 TDi je co do spolehlivosti nejvíc šmejd motor co dával do Superbů. Určitě Ti to potvrdí kdejaký automechanik, co se v tom vyzná
A co na tom, že to fajně jede a málo žere, když ti auto stojí v servisu se zadřenou vačkou
To je pravda jen částečně. V Superbu I byly dva typy motorů 2,5 TDi V6. Jeden měl 114kW a byl relativně poruchový, zatímco druhý s výkonem 120kW byl neuvěřitelný držák. Takže tak úplně pravdu nemáš. Nicméně bavíme-li se tu o Fabii SDi, kterou si chceš pořídit, asi nemá smysl nad šestiválcovým TDi v Superbu diskutovat.