Stránka 279 z 342

Re: Vlaky

Napsal: ned úno 16, 2014 03:12
od plavec
No to vykojeneníčko pěkný. Dycky když vidím tu mašinku na větším nádraží, tak mi to přijde jako hračka pro děti.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 11:42
od Mičun
Jedna z doby, kdy to na dráze ještě za něco stálo....
hist612.jpg

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 11:51
od plavec
Ta je parádní. Odpoledne se chystám na Obrataňku.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 13:44
od Luděk Musil
Ljoňa píše:Jedna z doby, kdy to na dráze ještě za něco stálo....
Pěkný.
Vysvětlí mi někdo ty štyry koleje :?:
Na některém (zde také ukázaném) nádraží, kde je jak "široká" , tak "úzká" je problematika rozdílného rozchodu řešena jednou společnou kolejí :idea: . L.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 13:49
od Laďuša
To nejsou čtyři koleje, ale čtyři kolejnice :P Význam je stejnej, jako když je jedna společná, ale tady jsou prostě všechny zvlášť. V Jindřichově Hradci to tak, myslim, dřív bylo. Ale jelikož fotku vložil Ljoňa, tak asi jo :D

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 13:55
od Luděk Musil
Omlouvám se za nesprávně použitý výraz kolej. Správně jsem měl napsat kolejnice ... Ok :oops: .
Jsem si myslel, že prostě na této trati do širokýho rozchodu vložili úzkej :idea: L.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 14:20
od Laďuša
Ano, je to tak. Normálněrozchodný vlaky využívaly vnější kolejnice, úzkorozchodný vnitřní. Dneska to tam je tak, že normálněrozchodný vlaky využívají vnější kolejnice, úzkorozchodný pak jedinou vnitřní a jednu vnější.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 14:28
od Luděk Musil
Spíš by mě zajímalo (ale to mi už asi nikdo neodpoví) ... PROČ?
Tedy proč vložili dvě kolejnice, když se obvykle dávala jen jedna.
Z fotky nepoznám, jestli jsou pražce betonový nebo dřevěný. Ale asi dřevěný. Tím narážím na "profil" neboli tvarování pražců (betonový x dřevěný). L.

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 15:12
od Mičun
Odpoveď je prostá...
Původní řešení je čtyř-kolejnicové. Má několik výhod. Při vjezdu a výjezdu na splítku nejsou potřeba výhybky. Proto je bezpečnější. Nelze, aby vjeli vozidla na jiný rozchod, než svůj.

Ale s příchodem automatických podbíječek k ČSD vyvstal problém. Nedalo se to pořádně podbít. Tak se udělalo tří-kolejnicové provedení. A od té doby se už 2x podíval "velký" vlak na "úzkou" trať.

Pražce sou v obou případech dřevěné. Neb mají vršek rovný, placatý. Betony by se asi museli extra vyrábět...

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 17:42
od Raduz
Jedno videjko k tématu http://youtu.be/YS8SSkg7LC4 Obrázek

Tady se taky maká .... http://youtu.be/5UuwkJsMJYM

Re: Vlaky

Napsal: úte úno 18, 2014 22:03
od plavec
Teď si nejsem jistej, ale myslím, že tu splítku, kde jsou tři kolejnice mají jen v JH. Třemešná ve slezsku - Osoblaha je tentýž rozchod co jhmd, ale tam zas není žádnej úsek tratě společnej pro oba rozchody. Akorát tam budou mít povalovou jámu.
A pár fotek z dneška od cesty.

Re: Vlaky

Napsal: stř úno 19, 2014 08:25
od Luděk Musil
Ljoňa píše:Odpoveď je prostá... .
Děkuji za naprosto jasnou a vyčerpávající odpověď :prayer: .
Jediné slovo, kterému nerozumím:
Ljoňa píše:... vjezdu a výjezdu na splítku... .
To je zase co :?: L.

Re: Vlaky

Napsal: stř úno 19, 2014 09:01
od Raduz
Splítka to je právě ta část tratě kde jsou ty dva rozchody.

Re: Vlaky

Napsal: stř úno 19, 2014 09:40
od Luděk Musil
Raduz píše:Splítka to je právě ta část tratě kde jsou ty dva rozchody.
Takže vláček na Ljoni fotce jede po "splítce" :idea: . L.

Re: Vlaky

Napsal: stř úno 19, 2014 11:08
od Raduz
Ano jede po splítce.

V Praze je dokonce splítka mezi zastávkama Malosranská a Malostranské nám. nastálo, tramvaj tam projíždí na semafóry, je to tam tak úzké, že se tam nevejdou dvě tratě vedle sebe.
http://m.youtube.com/watch?v=eWrCja1rt7E