Stránka 273 z 342
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:12
				od ger007
				a to je neaky tuning ??? alebo kde sa to tak bezne nachadza, ooo poucte ma mocny...
			 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:18
				od plavec
				Tady to je 760 mm a na jednej stanici je odbočka  na bývalý překladiště, kde byl pak dál rozchod 600mm . Kdyby si to tam někdo chtěl projít, rád se takovej procházky zůčastním.  Teď jsou tam v lese poházený zarostlý pražce místy tu vlečku lemují dřevěné telegrafní sloupy. Ovšem na konci vlečky je lahůdka - takovej zajímavej železnej most.
			 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:21
				od Laďuša
				Maťo, to jsou úzkorozchodný železnice 

 U nás už jich moc nezbylo, tady tuten případ je JHMD na Jindřichohradecku, pak máme eště trať Třemešná - Osoblaha, na Slovensku jsou ouzký, co vim, Trenčianské Teplice - Trenčianska Teplá (ani nevim, jestli to tam eště jezdí) nebo TEŽ (ale ty mají taky 1000 mm). Jinak mi nic s běžným provozem teď nenapadá.
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:29
				od ger007
				toto ma vždycky mocne zaujmalo, taketo vsakova specialne zeleznice, v Trencaskej teplej to jazdi minuly rok tak ku koncu som to tam videl v premavke, videl som take uzke kolajnice este aj niekde pri ceskych budejoviciach, ale aky bol dovod takej uzkej zeleznice ??? mali malo dreva na prazce tak robili kratsie ?, niekde som videl normalnu trat a malo este jednu kolajnicu v strede alebo teda +/-  ked som si hladal co je zo za vyraz ten BALM 

 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:30
				od plavec
				Běžně se rozchod 760 mm nachází v čr asi jen na třech tratích - Jindřichův Hradec - Obrataň,  Jindřichův Hradec - Nová Bystřice Tyto dvě tratě má JHMD (JindřichoHradecké Místní Dráhy) 
http://www.jhmd.cz  Nějaké to povídání zde : 
http://jhmd.cz/trate-a-stanice/putovani ... o-obratane  http://jhmd.cz/trate-a-stanice/putovani ... e-bystrice
Třetí trať maj ČD , resp. SŽDC,  a vede z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.  
Nevím jak na osoblažce, ale na tratích jhmd se daj přepravovat i vagony s běžných rozchodem tedy 1435 mm , slouží k tomu podvalové jámy v přechodových stanicích, kde se pod "široký vagon" strčí podvaly a z druhej strany si jej vezme úzká mašinka , vagon je pak ve věší výšce a nebrzdí, takže se zařadí do soupravy brzdící vůz. Podvalová jáma vypadá takhle : 
http://youtu.be/e5zlJIENDX0 (Zde přechodová stanice Obrataň) 
Ještě zajímavost - u J.Hradce se používá trojkolejná splítka, kde vede trať běžného rozchodu a do ní je vložena jedna kolejnice , kterou využívá úzkokolejka jhmd, takže tudy mohou jet vlaky obou rozchodů.  O tom by se dalo vyprávět delší dobu, lépe to vidět v praxi. Udělat si jeden dva dny a zajet se podívat. 

 Rád ukážu.
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:33
				od ger007
				inu ked nebude take mrske pocasie, rad sa pridem pozret 
 
ale vyzera to uz tak nepouzivane aspon z toho videa 

 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:39
				od Laďuša
				Maťo, důvod byl stejně prostej jako jsou dneska důvody skoro všeho - prachy 

 Stavěly se tak tratě, kde se neplánoval živej provoz a provoz ňákých těžkých vlaků, proto moh bejt míň únosnej svršek - takže jednodušší, menší a levnější. Pak se to taky líp vyrovnávalo s terénníma nerovnostma - menší poloměry oblouků, takže zase míň zemních prací, čili levnější.
Při Českých Budějovicích jsi viděl právě JHMD - Jindřichův Hradec je celkem kousek tamocaď. A trať s tou třetí kolejnicí je právě hned za Jindřichovým Hradcem, než ouzká odbočí - po jednej kolejnici jezdí kola normálněrozchodných i úzkorozchodných vlaků, další dvě kolejnice už jsou zvlášť pro druhý kola vlaků - jedna pro ouzký a druhá pro normální.
Sakra, než člověk vydatluje jeden příspěvek, tady jich přibyde několik! 

 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:49
				od plavec
				Balm je ten vagónek na úzkokolejce. 
Důvod je levnější výstavba, kratší pražce,a tím i menší plocha, na které celá trať stojí, možnost oblouků menších poloměrů. Ale zase za cenu nižší traťové rychlosti. Na obrataňce máme max.50 km/h na bystřičce asi 30km/h . 
Ještě v Rakousku je taky moderní úzkokolejka , místy dvoukolejná , rychlost 70 km/h , vlaky se tam různě předjíždějí apod.  
http://www.youtube.com/watch?v=1_41rfQ6aV4 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:51
				od Mičun
				Balm/ú znamená v překladu: B- II. vozová třída, a- čtyř nápravový, l- lehké stavby, m- pro motorové vlaky(bufíky) a ú- úzkokolejný
Jak to měli dříve krásně pojmenované. Dnes jen čísla a žadné kouzlo...
Třeba v Rakousku jezdí na stejném rozchodu 100km/h. Bez problému!!!
			 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 20:52
				od Laďuša
				Ljoňa píše:Balm/ú znamená v překladu: B- II. vozová třída, a- čtyř nápravový, l- lehké stavby, m- pro motorové vlaky(bufíky) a ú- úzkokolejný
Jak to měli dříve krásně pojmenované. Dnes jen čísla a žadné kouzlo...
Ale jo, třeba Bbdgmee236, to je kouzelný ažaž 

 A Beer bejval nejkouzelnější 

 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 21:00
				od plavec
				Jo Beer, tím jsem jel o prázdninách někde na moravě. To je taky atyp 
 
 
 Sakra, než člověk vydatluje jeden příspěvek, tady jich přibyde několik! 

  
 Nojo nějak to tu ožilo.  Pánové, a co takhle si objednat vlastní vagón a že bysme si to tam projeli pravidelným vlakem, ale jako uzavřená společnost ? Nevím jak je to teď, ale před časem chtěli nějaký 4 stovky za ten vagon, jestli si to pamatuju dobře. Když se nás složí víc, tak to je zanedbatelná částka myslím. 
Ljoňa by možná mohl vědět víc .  Oni to v tom novým ceníku nikde nemaj. Nebo to nevidím.
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 21:02
				od Mičun
				Tak tyto názvy už sou novodobý. To už nejni ono. Nejlepší sou ty původní ČSD. Ale lepší než čísla...
Třeba takové vozy si objednali moji bývalí kolegové z AICE... 
http://www.youtube.com/watch?v=aLoHKrs_ ... e=youtu.be
Od 03:30 min
Tím nechci dělat reklamu!!!
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 21:10
				od Laďuša
				Já vim, taky jsem to myslel spíš ironicky 

 Třeba ty písmena u Sysla se snad ani nedají zapamatovat, ale označení Bajka žíje dodnes. Nebo i Bix, i když to je už střednědobý.
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 21:12
				od Mičun
				Laďuša píše:Já vim, taky jsem to myslel spíš ironicky 

 Třeba ty písmena u Sysla se snad ani nedají zapamatovat, ale označení Bajka žíje dodnes. Nebo i Bix, i když to je už střednědobý.
 
Není náhodou právě Bix bývalý Balm???
 
			
					
				Re: Vlaky
				Napsal: pát led 03, 2014 21:13
				od Raduz
				Laďuša píše:Maťo, to jsou úzkorozchodný železnice 

 U nás už jich moc nezbylo, tady tuten případ je JHMD na Jindřichohradecku, pak máme eště trať Třemešná - Osoblaha, na Slovensku jsou ouzký, co vim, Trenčianské Teplice - Trenčianska Teplá (ani nevim, jestli to tam eště jezdí) nebo TEŽ (ale ty mají taky 1000 mm). Jinak mi nic s běžným provozem teď nenapadá.
 
Čierny Balog ...