Stránka 273 z 342

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:12
od ger007
a to je neaky tuning ??? alebo kde sa to tak bezne nachadza, ooo poucte ma mocny...

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:18
od plavec
Tady to je 760 mm a na jednej stanici je odbočka na bývalý překladiště, kde byl pak dál rozchod 600mm . Kdyby si to tam někdo chtěl projít, rád se takovej procházky zůčastním. Teď jsou tam v lese poházený zarostlý pražce místy tu vlečku lemují dřevěné telegrafní sloupy. Ovšem na konci vlečky je lahůdka - takovej zajímavej železnej most.

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:21
od Laďuša
Maťo, to jsou úzkorozchodný železnice :D U nás už jich moc nezbylo, tady tuten případ je JHMD na Jindřichohradecku, pak máme eště trať Třemešná - Osoblaha, na Slovensku jsou ouzký, co vim, Trenčianské Teplice - Trenčianska Teplá (ani nevim, jestli to tam eště jezdí) nebo TEŽ (ale ty mají taky 1000 mm). Jinak mi nic s běžným provozem teď nenapadá.

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:29
od ger007
toto ma vždycky mocne zaujmalo, taketo vsakova specialne zeleznice, v Trencaskej teplej to jazdi minuly rok tak ku koncu som to tam videl v premavke, videl som take uzke kolajnice este aj niekde pri ceskych budejoviciach, ale aky bol dovod takej uzkej zeleznice ??? mali malo dreva na prazce tak robili kratsie ?, niekde som videl normalnu trat a malo este jednu kolajnicu v strede alebo teda +/- ked som si hladal co je zo za vyraz ten BALM :-D

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:30
od plavec
Běžně se rozchod 760 mm nachází v čr asi jen na třech tratích - Jindřichův Hradec - Obrataň, Jindřichův Hradec - Nová Bystřice Tyto dvě tratě má JHMD (JindřichoHradecké Místní Dráhy) http://www.jhmd.cz Nějaké to povídání zde : http://jhmd.cz/trate-a-stanice/putovani ... o-obratane http://jhmd.cz/trate-a-stanice/putovani ... e-bystrice
Třetí trať maj ČD , resp. SŽDC, a vede z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.
Nevím jak na osoblažce, ale na tratích jhmd se daj přepravovat i vagony s běžných rozchodem tedy 1435 mm , slouží k tomu podvalové jámy v přechodových stanicích, kde se pod "široký vagon" strčí podvaly a z druhej strany si jej vezme úzká mašinka , vagon je pak ve věší výšce a nebrzdí, takže se zařadí do soupravy brzdící vůz. Podvalová jáma vypadá takhle : http://youtu.be/e5zlJIENDX0 (Zde přechodová stanice Obrataň)

Ještě zajímavost - u J.Hradce se používá trojkolejná splítka, kde vede trať běžného rozchodu a do ní je vložena jedna kolejnice , kterou využívá úzkokolejka jhmd, takže tudy mohou jet vlaky obou rozchodů. O tom by se dalo vyprávět delší dobu, lépe to vidět v praxi. Udělat si jeden dva dny a zajet se podívat. :-) Rád ukážu.

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:33
od ger007
inu ked nebude take mrske pocasie, rad sa pridem pozret :)

ale vyzera to uz tak nepouzivane aspon z toho videa :-D

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:39
od Laďuša
Maťo, důvod byl stejně prostej jako jsou dneska důvody skoro všeho - prachy :mrgreen: Stavěly se tak tratě, kde se neplánoval živej provoz a provoz ňákých těžkých vlaků, proto moh bejt míň únosnej svršek - takže jednodušší, menší a levnější. Pak se to taky líp vyrovnávalo s terénníma nerovnostma - menší poloměry oblouků, takže zase míň zemních prací, čili levnější.
Při Českých Budějovicích jsi viděl právě JHMD - Jindřichův Hradec je celkem kousek tamocaď. A trať s tou třetí kolejnicí je právě hned za Jindřichovým Hradcem, než ouzká odbočí - po jednej kolejnici jezdí kola normálněrozchodných i úzkorozchodných vlaků, další dvě kolejnice už jsou zvlášť pro druhý kola vlaků - jedna pro ouzký a druhá pro normální.

Sakra, než člověk vydatluje jeden příspěvek, tady jich přibyde několik! :lol:

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:49
od plavec
Balm je ten vagónek na úzkokolejce.
Důvod je levnější výstavba, kratší pražce,a tím i menší plocha, na které celá trať stojí, možnost oblouků menších poloměrů. Ale zase za cenu nižší traťové rychlosti. Na obrataňce máme max.50 km/h na bystřičce asi 30km/h .
Ještě v Rakousku je taky moderní úzkokolejka , místy dvoukolejná , rychlost 70 km/h , vlaky se tam různě předjíždějí apod. http://www.youtube.com/watch?v=1_41rfQ6aV4

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:51
od Mičun
Balm/ú znamená v překladu: B- II. vozová třída, a- čtyř nápravový, l- lehké stavby, m- pro motorové vlaky(bufíky) a ú- úzkokolejný

Jak to měli dříve krásně pojmenované. Dnes jen čísla a žadné kouzlo...

Třeba v Rakousku jezdí na stejném rozchodu 100km/h. Bez problému!!!

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 20:52
od Laďuša
Ljoňa píše:Balm/ú znamená v překladu: B- II. vozová třída, a- čtyř nápravový, l- lehké stavby, m- pro motorové vlaky(bufíky) a ú- úzkokolejný

Jak to měli dříve krásně pojmenované. Dnes jen čísla a žadné kouzlo...
Ale jo, třeba Bbdgmee236, to je kouzelný ažaž :mrgreen: A Beer bejval nejkouzelnější :lol:

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 21:00
od plavec
Jo Beer, tím jsem jel o prázdninách někde na moravě. To je taky atyp :lol:
Sakra, než člověk vydatluje jeden příspěvek, tady jich přibyde několik! :lol:
:D Nojo nějak to tu ožilo. Pánové, a co takhle si objednat vlastní vagón a že bysme si to tam projeli pravidelným vlakem, ale jako uzavřená společnost ? Nevím jak je to teď, ale před časem chtěli nějaký 4 stovky za ten vagon, jestli si to pamatuju dobře. Když se nás složí víc, tak to je zanedbatelná částka myslím.
Ljoňa by možná mohl vědět víc . Oni to v tom novým ceníku nikde nemaj. Nebo to nevidím.

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 21:02
od Mičun
Tak tyto názvy už sou novodobý. To už nejni ono. Nejlepší sou ty původní ČSD. Ale lepší než čísla...

Třeba takové vozy si objednali moji bývalí kolegové z AICE... http://www.youtube.com/watch?v=aLoHKrs_ ... e=youtu.be
Od 03:30 min
Tím nechci dělat reklamu!!!

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 21:10
od Laďuša
Já vim, taky jsem to myslel spíš ironicky :D Třeba ty písmena u Sysla se snad ani nedají zapamatovat, ale označení Bajka žíje dodnes. Nebo i Bix, i když to je už střednědobý.

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 21:12
od Mičun
Laďuša píše:Já vim, taky jsem to myslel spíš ironicky :D Třeba ty písmena u Sysla se snad ani nedají zapamatovat, ale označení Bajka žíje dodnes. Nebo i Bix, i když to je už střednědobý.
Není náhodou právě Bix bývalý Balm???

Re: Vlaky

Napsal: pát led 03, 2014 21:13
od Raduz
Laďuša píše:Maťo, to jsou úzkorozchodný železnice :D U nás už jich moc nezbylo, tady tuten případ je JHMD na Jindřichohradecku, pak máme eště trať Třemešná - Osoblaha, na Slovensku jsou ouzký, co vim, Trenčianské Teplice - Trenčianska Teplá (ani nevim, jestli to tam eště jezdí) nebo TEŽ (ale ty mají taky 1000 mm). Jinak mi nic s běžným provozem teď nenapadá.
Čierny Balog ...