Stránka 28 z 32

Re: Beruška

Napsal: stř črc 11, 2018 09:28
od dmatej
Bylo tam i video s varováním před různými výrobci, ale už jsem byl v útlumu a nepochopil jsem závěr :D
Každopádně šlo o hustotu lamel a tuším pointu - moc husté sice předají hodně tepla, ale ventilátor přes něj neprotlačí vzduch. Moc řídké nebudou (možná) topit. Jenže v tom nejspíš hraje roli i materiál, což mi připomíná, že tam ještě mluvil o tom, že v trubce je vložená pokroucená další trubka, aby se odebralo maximum tepla, a v některých výrobcích to prostě vůbec není a je to jen trubka jednoduchá, což by už mohl být celkem podraz.

Tak uvidíme, ještě jsem ani nehledal ani neobjednával. Předevčírem jsem ujel 300 km a neubylo nic. Se to samoopravuje :D

Re: Beruška

Napsal: stř črc 11, 2018 18:13
od Luděk Ondrůch
Já jsem si objednal přes Crocodila z Ruska. Vyšel na zhruba 1200,-

Re: Beruška

Napsal: pon črc 16, 2018 20:25
od dmatej
Enem kdybyste chtěli vidět, co jsem za ta léta prováděl s Beruškou ... :-)
https://photos.app.goo.gl/59jzCeSGFGEvDBMQ6

Re: Beruška

Napsal: pon črc 16, 2018 22:14
od Křečík Barbuška
Vize šílené obrazů děsivých :) . Ty jsi měnil aj píst? Mě by jeblo :mrgreen: .

Re: Beruška

Napsal: úte črc 17, 2018 06:43
od dmatej
Koko Loko píše:Vize šílené obrazů děsivých :) . Ty jsi měnil aj píst? Mě by jeblo :mrgreen: .
Píst jsem neměnil, jen těsnění pod hlavou. Propouštělo vodu do válce, proto je tak vymytej :D

Re: Beruška

Napsal: stř črc 18, 2018 11:15
od radek mb
Eh, s tou 01 jsi mě ohromil, s Kalinou zase postrašil :sad7:

Re: Beruška

Napsal: stř črc 18, 2018 13:06
od dmatej
Všechny auta jsou v principu stejný, jen mají jinde šroubky a matičky a trochu jiný grify (viz topení kaliny nebo třeba kohout topení 2101) :D

Re: Beruška

Napsal: stř črc 18, 2018 15:06
od Georgius
.. a některé mají Torxy :lol:

Re: Beruška

Napsal: stř črc 18, 2018 15:38
od dmatej
Torxy? No problema ;)

Re: Beruška

Napsal: stř črc 18, 2018 19:32
od Marťas
Georgius píše:.. a některé mají Torxy :lol:
Já ještě nedospěl ani k imbusům :D

Re: Beruška

Napsal: ned zář 09, 2018 14:45
od dmatej
Hlášení: poptávám výrobu nerezového výfuku, neb orignální Lada střední díl vydržel jen rok a cca 20 tkm, a zbaběle prohnil ve vlnovci cestou do Itálie.

Jinak jsem uřízl příruby mezi 2. a 3. dílem, s hrůzou zjistil, že co trubka, to originál, nakonec na rychlo objednal 45 mm spojku na 43 mm a 45 mm potrubí, ale dovolenou to vydrželo s mírným pootáčením 3. dílu :D. Asi 100 km jsem si užil neuvěřitelně tichou Kalinu, tuhle změnu doporučuju ... no a pak přišel ten vlnovec a na německých dálnicích jsem řádil jak s WRC ... to auto i po 180 tkm jezdí 190 km/h a celá dovolená (cca 2500 km) byla se spotřebou kolem 6,7 litru na 100 km (a to jsem v Německu kolem Mnichova poskakoval v kolonách v čtyřhodinové průtrži mračen, a když to šlo, mastil jsem to kolem 160).

Přípravy před dovolenou bych shrnul v obrazech ...
- výměna homokineťáků a spodních čepů
- výměna na šrot zrezlých pásků pod nádrží za hliníkové samovyrobené z pásků (z hypermarketu), omotané 10 cm elektroizolačkou (kdysi zakoupenou omylem z eshopu - nejlepší nákup ze všech :-D )
- ošetření koroze podběhů a blatníků (stealth technologie už i u Kaliny)
- ošetření koroze tažného (české výroby, totál slezla barva i s vrstvou oceli)
- uřezání rozlisků trubek výfuku a nahrazení trubkovou spojkou
- ošetření koroze ošetření koroze, aneb antikoro alkyton nastříkaný do všech prasklin v tom "gumoasfaltu" v podlaze
- ošetření koroze olejové vany (aneb Alkyton vs. koroze srovnává skore)
- kontrola rozvodů - měla být výměna řemene a vodní pumpy, ale jelikož jsem nezaznamenal žádné opotřebení ani vůle, opět jsem to odložil. Řekl bych, že největším zabijákem je přepínání nebo nedotahování rozvodového řemene. Nastavit to správně je docela alchymie, posledně jsem to dělal na třikrát, nejlepší je asi sledovat řemen při tůrování motoru a prudkých změnách - nesmí rezonovat.

Topení neteče vůbec, když se netopí :D
Vrtá mi hlavou spojka - Rusové mění po cca 150 tkm, moje má za sebou 180 tkm, nedávno jsem viděl rozlítlou spojku na jiném stroji, ... kolik máte najeto se svou spojkou?

V eshopech bejvá novej chladič (blíží se jeho smrť) kolem tisícovky. To úplně nechápu :D ...

Jo a po té průtrži mračen mi zase začala zlobit sahara, tak jsem jí na cestu z Itálie zase odpojil. A asi to tak nechám. Kdyby mě někdo navedl na příčinu bezdůvodného spouštění sahary, má u mě pivo, protože já na to nepřišel. Podle všeho o tom rozhoduje ŘJ na základě čidel, jenže čidla dávají správné hodnoty a do téhle ŘJ neteče. Navíc to vypadá, že to souvisí s vlhkostí venku, ne v autě. Furt nechápu.

Re: Beruška

Napsal: ned zář 09, 2018 16:20
od radek mb
Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.

Re: Beruška

Napsal: ned zář 09, 2018 16:52
od dmatej
radek mb píše:Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
Čas běží na trávníku velmi rychle, srovnával jsem tuhle silné slabé stránky ... je to 11 let staré auto se 180 tkm za sebou s těžkou nohou, takže ...

+ životnost motoru (včetně zapalování, vstřiků, atp.)
+ životnost elektroinstalace (srovnání s Grande Puntem ze stejného roku, kde odešla půlka žárovek v interiéru, v Kalině žádná, v GP funguje špatně jeden poslední reprák, v Kalině fungují všechny čtyři, GP má světla dost chatrně upevněná v plastu a vyšisovávaj, Kalina je má na 4 bodech docela pevně, GP zlobí blinkry, Kalina má vše původní včetně žárovek, a vše ok ...)
+ videonávody na Youtube snad na všechno
+ přístupnost k jakémukoliv servisu kolem motoru (MZ mi ukazoval "monstrlabyrint hadic" na Octavii 1.6 z roku 2008, které se s oblibou prodírají)
+ spotřeba a výkon (GP 1.4 má 57 kW, ale zatímco Kalinu i do mírného kopce roztáhnu na rychost přes 180 a 160 je normální cestovní rychlost, Punto ani s kopce nedá víc jak 165, zrychlení GP je hrozně mizerný, spotřebu mají zhruba stejnou)
+ na zadních sedačkách dokážu cestovat i já (mondeo - nevejdu se hlavou, GP - pás se mi snaží uříznout hlavu, Vesta - nevejdu se hlavou, ...)
+ stabilita podvozku, ovladatelnost, auto pro chlapa, jak říká přítelkyně (jí nevyhovuje tužší řízení, tužší brzdy, chybějící výškové nastavení sedačky jako má GP)

Hodně mě to auto naučilo, přestal jsem nadávat na "nová auta s kurvítky", ukázalo se, že se Kalina dá servisovat celkem bez problémů, když se člověk naučí odvrtávat šrouby, sem tam něco zavaří nebo zalepí nebo vymění ... to odstrojování čumáku jde fakt snadno, a oproti ruskému návodu mě teda už ani nehne, abych sundaval držák světla na podběhu (odvrtával jsem pak utržený šroub - vrtačka, stojan, sada závitníků, je to chvilka práce, čímž zdravím Salwa, protože tuším, že dělá pro Nástroje CZ, jejich výrobky jsou supr oproti všelijakým Extolům :D), druhou stranu jsem už sundal radši zepředu.

No a Kaliny mínusy jsou ve zbytku téma. Mínusy ventilujeme všichni, kladů si ale nikdo moc nevšímá, tak se snažím udržet obojí.
Stejně je ale blbý, že k tomu, aby tohle auto bylo úplně super, vlastně nechybí tak moc ... ale ty problémy tu jsou a řešit se musí, není to bez údržby.

Btw, eshopy zatím náhradní topení neprodávají, kdo ho do ČR dostane první? :D

Re: Beruška

Napsal: ned zář 09, 2018 19:00
od Křečík Barbuška
radek mb píše:Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
Ne jen Kalin :rolleyes: :mrgreen: :Hangman: :hrob: .

Re: Beruška

Napsal: stř zář 26, 2018 14:33
od Felix 321
Pánové děsíte mne. Princezna je stejně stará jako Beruška, najeto cca 80 tisíc a krom vytopené, ale stále funkční ŘJ, teď nově po výměně homokinetického kloubu a dětských nemocí typu funguje/nefunguje stahování oken, tak žádné takové problémy nemám. Buď jsem narazil na safra slušný kus, nebo se pak vše začne projevovat najednou, což by tedy nerad...