Beruška
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Bylo tam i video s varováním před různými výrobci, ale už jsem byl v útlumu a nepochopil jsem závěr
Každopádně šlo o hustotu lamel a tuším pointu - moc husté sice předají hodně tepla, ale ventilátor přes něj neprotlačí vzduch. Moc řídké nebudou (možná) topit. Jenže v tom nejspíš hraje roli i materiál, což mi připomíná, že tam ještě mluvil o tom, že v trubce je vložená pokroucená další trubka, aby se odebralo maximum tepla, a v některých výrobcích to prostě vůbec není a je to jen trubka jednoduchá, což by už mohl být celkem podraz.
Tak uvidíme, ještě jsem ani nehledal ani neobjednával. Předevčírem jsem ujel 300 km a neubylo nic. Se to samoopravuje
Každopádně šlo o hustotu lamel a tuším pointu - moc husté sice předají hodně tepla, ale ventilátor přes něj neprotlačí vzduch. Moc řídké nebudou (možná) topit. Jenže v tom nejspíš hraje roli i materiál, což mi připomíná, že tam ještě mluvil o tom, že v trubce je vložená pokroucená další trubka, aby se odebralo maximum tepla, a v některých výrobcích to prostě vůbec není a je to jen trubka jednoduchá, což by už mohl být celkem podraz.
Tak uvidíme, ještě jsem ani nehledal ani neobjednával. Předevčírem jsem ujel 300 km a neubylo nic. Se to samoopravuje
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Enem kdybyste chtěli vidět, co jsem za ta léta prováděl s Beruškou ...
https://photos.app.goo.gl/59jzCeSGFGEvDBMQ6
https://photos.app.goo.gl/59jzCeSGFGEvDBMQ6
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Vize šílené obrazů děsivých . Ty jsi měnil aj píst? Mě by jeblo .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Píst jsem neměnil, jen těsnění pod hlavou. Propouštělo vodu do válce, proto je tak vymytejKoko Loko píše:Vize šílené obrazů děsivých . Ty jsi měnil aj píst? Mě by jeblo .
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Eh, s tou 01 jsi mě ohromil, s Kalinou zase postrašil
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Všechny auta jsou v principu stejný, jen mají jinde šroubky a matičky a trochu jiný grify (viz topení kaliny nebo třeba kohout topení 2101)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
.. a některé mají Torxy
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Torxy? No problema
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Já ještě nedospěl ani k imbusůmGeorgius píše:.. a některé mají Torxy
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Hlášení: poptávám výrobu nerezového výfuku, neb orignální Lada střední díl vydržel jen rok a cca 20 tkm, a zbaběle prohnil ve vlnovci cestou do Itálie.
Jinak jsem uřízl příruby mezi 2. a 3. dílem, s hrůzou zjistil, že co trubka, to originál, nakonec na rychlo objednal 45 mm spojku na 43 mm a 45 mm potrubí, ale dovolenou to vydrželo s mírným pootáčením 3. dílu . Asi 100 km jsem si užil neuvěřitelně tichou Kalinu, tuhle změnu doporučuju ... no a pak přišel ten vlnovec a na německých dálnicích jsem řádil jak s WRC ... to auto i po 180 tkm jezdí 190 km/h a celá dovolená (cca 2500 km) byla se spotřebou kolem 6,7 litru na 100 km (a to jsem v Německu kolem Mnichova poskakoval v kolonách v čtyřhodinové průtrži mračen, a když to šlo, mastil jsem to kolem 160).
Přípravy před dovolenou bych shrnul v obrazech ...
- výměna homokineťáků a spodních čepů
- výměna na šrot zrezlých pásků pod nádrží za hliníkové samovyrobené z pásků (z hypermarketu), omotané 10 cm elektroizolačkou (kdysi zakoupenou omylem z eshopu - nejlepší nákup ze všech )
- ošetření koroze podběhů a blatníků (stealth technologie už i u Kaliny)
- ošetření koroze tažného (české výroby, totál slezla barva i s vrstvou oceli)
- uřezání rozlisků trubek výfuku a nahrazení trubkovou spojkou
- ošetření koroze ošetření koroze, aneb antikoro alkyton nastříkaný do všech prasklin v tom "gumoasfaltu" v podlaze
- ošetření koroze olejové vany (aneb Alkyton vs. koroze srovnává skore)
- kontrola rozvodů - měla být výměna řemene a vodní pumpy, ale jelikož jsem nezaznamenal žádné opotřebení ani vůle, opět jsem to odložil. Řekl bych, že největším zabijákem je přepínání nebo nedotahování rozvodového řemene. Nastavit to správně je docela alchymie, posledně jsem to dělal na třikrát, nejlepší je asi sledovat řemen při tůrování motoru a prudkých změnách - nesmí rezonovat.
Topení neteče vůbec, když se netopí
Vrtá mi hlavou spojka - Rusové mění po cca 150 tkm, moje má za sebou 180 tkm, nedávno jsem viděl rozlítlou spojku na jiném stroji, ... kolik máte najeto se svou spojkou?
V eshopech bejvá novej chladič (blíží se jeho smrť) kolem tisícovky. To úplně nechápu ...
Jo a po té průtrži mračen mi zase začala zlobit sahara, tak jsem jí na cestu z Itálie zase odpojil. A asi to tak nechám. Kdyby mě někdo navedl na příčinu bezdůvodného spouštění sahary, má u mě pivo, protože já na to nepřišel. Podle všeho o tom rozhoduje ŘJ na základě čidel, jenže čidla dávají správné hodnoty a do téhle ŘJ neteče. Navíc to vypadá, že to souvisí s vlhkostí venku, ne v autě. Furt nechápu.
Jinak jsem uřízl příruby mezi 2. a 3. dílem, s hrůzou zjistil, že co trubka, to originál, nakonec na rychlo objednal 45 mm spojku na 43 mm a 45 mm potrubí, ale dovolenou to vydrželo s mírným pootáčením 3. dílu . Asi 100 km jsem si užil neuvěřitelně tichou Kalinu, tuhle změnu doporučuju ... no a pak přišel ten vlnovec a na německých dálnicích jsem řádil jak s WRC ... to auto i po 180 tkm jezdí 190 km/h a celá dovolená (cca 2500 km) byla se spotřebou kolem 6,7 litru na 100 km (a to jsem v Německu kolem Mnichova poskakoval v kolonách v čtyřhodinové průtrži mračen, a když to šlo, mastil jsem to kolem 160).
Přípravy před dovolenou bych shrnul v obrazech ...
- výměna homokineťáků a spodních čepů
- výměna na šrot zrezlých pásků pod nádrží za hliníkové samovyrobené z pásků (z hypermarketu), omotané 10 cm elektroizolačkou (kdysi zakoupenou omylem z eshopu - nejlepší nákup ze všech )
- ošetření koroze podběhů a blatníků (stealth technologie už i u Kaliny)
- ošetření koroze tažného (české výroby, totál slezla barva i s vrstvou oceli)
- uřezání rozlisků trubek výfuku a nahrazení trubkovou spojkou
- ošetření koroze ošetření koroze, aneb antikoro alkyton nastříkaný do všech prasklin v tom "gumoasfaltu" v podlaze
- ošetření koroze olejové vany (aneb Alkyton vs. koroze srovnává skore)
- kontrola rozvodů - měla být výměna řemene a vodní pumpy, ale jelikož jsem nezaznamenal žádné opotřebení ani vůle, opět jsem to odložil. Řekl bych, že největším zabijákem je přepínání nebo nedotahování rozvodového řemene. Nastavit to správně je docela alchymie, posledně jsem to dělal na třikrát, nejlepší je asi sledovat řemen při tůrování motoru a prudkých změnách - nesmí rezonovat.
Topení neteče vůbec, když se netopí
Vrtá mi hlavou spojka - Rusové mění po cca 150 tkm, moje má za sebou 180 tkm, nedávno jsem viděl rozlítlou spojku na jiném stroji, ... kolik máte najeto se svou spojkou?
V eshopech bejvá novej chladič (blíží se jeho smrť) kolem tisícovky. To úplně nechápu ...
Jo a po té průtrži mračen mi zase začala zlobit sahara, tak jsem jí na cestu z Itálie zase odpojil. A asi to tak nechám. Kdyby mě někdo navedl na příčinu bezdůvodného spouštění sahary, má u mě pivo, protože já na to nepřišel. Podle všeho o tom rozhoduje ŘJ na základě čidel, jenže čidla dávají správné hodnoty a do téhle ŘJ neteče. Navíc to vypadá, že to souvisí s vlhkostí venku, ne v autě. Furt nechápu.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Čas běží na trávníku velmi rychle, srovnával jsem tuhle silné slabé stránky ... je to 11 let staré auto se 180 tkm za sebou s těžkou nohou, takže ...radek mb píše:Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
+ životnost motoru (včetně zapalování, vstřiků, atp.)
+ životnost elektroinstalace (srovnání s Grande Puntem ze stejného roku, kde odešla půlka žárovek v interiéru, v Kalině žádná, v GP funguje špatně jeden poslední reprák, v Kalině fungují všechny čtyři, GP má světla dost chatrně upevněná v plastu a vyšisovávaj, Kalina je má na 4 bodech docela pevně, GP zlobí blinkry, Kalina má vše původní včetně žárovek, a vše ok ...)
+ videonávody na Youtube snad na všechno
+ přístupnost k jakémukoliv servisu kolem motoru (MZ mi ukazoval "monstrlabyrint hadic" na Octavii 1.6 z roku 2008, které se s oblibou prodírají)
+ spotřeba a výkon (GP 1.4 má 57 kW, ale zatímco Kalinu i do mírného kopce roztáhnu na rychost přes 180 a 160 je normální cestovní rychlost, Punto ani s kopce nedá víc jak 165, zrychlení GP je hrozně mizerný, spotřebu mají zhruba stejnou)
+ na zadních sedačkách dokážu cestovat i já (mondeo - nevejdu se hlavou, GP - pás se mi snaží uříznout hlavu, Vesta - nevejdu se hlavou, ...)
+ stabilita podvozku, ovladatelnost, auto pro chlapa, jak říká přítelkyně (jí nevyhovuje tužší řízení, tužší brzdy, chybějící výškové nastavení sedačky jako má GP)
Hodně mě to auto naučilo, přestal jsem nadávat na "nová auta s kurvítky", ukázalo se, že se Kalina dá servisovat celkem bez problémů, když se člověk naučí odvrtávat šrouby, sem tam něco zavaří nebo zalepí nebo vymění ... to odstrojování čumáku jde fakt snadno, a oproti ruskému návodu mě teda už ani nehne, abych sundaval držák světla na podběhu (odvrtával jsem pak utržený šroub - vrtačka, stojan, sada závitníků, je to chvilka práce, čímž zdravím Salwa, protože tuším, že dělá pro Nástroje CZ, jejich výrobky jsou supr oproti všelijakým Extolům ), druhou stranu jsem už sundal radši zepředu.
No a Kaliny mínusy jsou ve zbytku téma. Mínusy ventilujeme všichni, kladů si ale nikdo moc nevšímá, tak se snažím udržet obojí.
Stejně je ale blbý, že k tomu, aby tohle auto bylo úplně super, vlastně nechybí tak moc ... ale ty problémy tu jsou a řešit se musí, není to bez údržby.
Btw, eshopy zatím náhradní topení neprodávají, kdo ho do ČR dostane první?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Beruška
Ne jen Kalin .radek mb píše:Tvé téma je pro majitele Kalin poměrně depresívní.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Beruška
Pánové děsíte mne. Princezna je stejně stará jako Beruška, najeto cca 80 tisíc a krom vytopené, ale stále funkční ŘJ, teď nově po výměně homokinetického kloubu a dětských nemocí typu funguje/nefunguje stahování oken, tak žádné takové problémy nemám. Buď jsem narazil na safra slušný kus, nebo se pak vše začne projevovat najednou, což by tedy nerad...