Stránka 28 z 66

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pon kvě 27, 2013 19:18
od mayo456
no snáď budem mať možnosť niekedy porovnať ten tvoj weber s ozonom :)

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pon kvě 27, 2013 21:44
od Cory
Prerobiť Ozon na mechanicke ovladanie druhej komory :wink: Velmi pekne mi s takou upravou jazdila 1,3 (v porovnaní s klasickym Ozonom a Webrom).

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pon kvě 27, 2013 21:54
od Veteranista
A co nějaký Jikov SEDR, EDSR nebo DDSR ?

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pon kvě 27, 2013 21:58
od MartasBrno
I ty záškodníku :-)
Když, tak starší karbec než SEDR asi nemá smysl ne? Je fakt že se jednou za čas objeví měkdo kdo to holt nemá originál a vyrukuje se škodováckým karbecem. Prý kvůli spotřebě, ale je to pravda?

Re: Oranžáda 2101

Napsal: pon kvě 27, 2013 23:28
od Veteranista
Tak třeba DDSR má obě klapky společně ovládané.
Reálné snížení spotřeby, no vše záleží na stavu a to nejen karbecu,a le i motoru a celokově auta, pokud někomu přibžďují kola, ložiska mají odpor jak svi... tak se může snažit sebevíce.
Pak některé auta jsou prostě zvyklé na línou jízdu, můj děda jezdil se 105 za 4 litry, když ji zdědil tata a chtěl jet svižněji, tak to auto bylo tak líné, že tomu musel stračně šlapat a hned jel za 10, 12

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 07:21
od Cory
Ked by som už chcel nejaky lepsi karburator do Lady, tak potom Solex, v pripade Oranzady Solex 21051

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 11:53
od Vašátor
Veteranista píše:A co nějaký Jikov SEDR, EDSR nebo DDSR ?
Moje heslo zní "Škodovky nebrat" a stejně tak se budu řídit i nadále :). Věci ze Škodovky mi na auto nesmí, považoval bych to za krok zpět. Navíc stejně nevěřím, že by byl nějaký výrazný pokles spotřeby. Co jsem zjišťoval (a co mi psali lidi, když jsem založil webovky o Ladách), tak s použitím karburátoru ze Škody 100 (čili jedno-komorový), klesla spotřeba u 2101 na 6l/100km. Nicméně klidnou jízdou, protože i celé auto jelo jak Škoda 100. Já jezdím s weberem a svižnou rychlou jízdou (cestovní rychlost okolo 110km/h tacho) za změřených 7,2l/100km když jedu sám. Poslední Bulharsko ve čtyřech lidech, naloženi včetně 40l vody do hor, cestování na jedničku-dvojku v horách a cesta od moře palba na jeden zátah, jsme jeli se spotřebou 7,6l/100km. Až jsem tomu nechtěl věřit a počítal to 3x. Otázkou je, co všechno udělá přeměřující tachometr, nicméně i kdyby jsme takto naložení jeli za 7,8l či 8l, pořád to budu považovat za super spotřebu :).
Předělat Ozona na mechanicky ovládané klapky mne napadlo taky, ale nakonec tam stejně asi vrazím Webera. Patří tam od výroby, s jeho spotřebou jsem spokojen a tak si říkám, jestli má smysl se kvůli deci - dvoum benzinu s tím drbat. Snažím se sice jezdit úsporně, nicméně svižně, rychle, tak abych nezdržoval provoz. Jízda ala spotřeba, čili děda s kloboukem, to není nic pro mě.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 12:36
od Cory
Keď to je len "výletné" auto, tak by som to vôbec neriešil :)

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 13:12
od Hurikán
Naprostý a jednoznačný souhlas s Vašátorem. Sám můžu porovnávat auta s webrem i ozonem. Motor s ozonem se z důvodu podtlakového ovládání druhé komory musí pro dosažení plného výkonu nechat točit trochu víc, než s webrem. U něho lze motor nakrmit nuceně větším sešlápnutím plynu. U obou karburátorů (u ozonu ale trochu víc) se plné sešlápnutí plynu tzv. "do podlahy" projeví značně negativně jak na výkonu, tak i na spotřebě. Naše karburátory pracují jinak, než škodovkářské Jikovy. Díky tomu, že jsou v tvorbě směsi přesnější, tak jsou i více náchylné na nesprávný způsob jízdy. U auta s webrem mám sice nepatrně vyšší spotřebu, ale ta je zase bohatě vykompenzována opravdu bezprostřední reakcí motoru na sebemenší pohyb pedálu plynu. Rozdíl je v jednotkách dcl, max. do 0,5l.

Ono o správném dýchání motoru věděli italové vždy nejvíc a proto na straně sání patří Weber a Dell'Orto k absolutní špičce, stejně jako na straně výfuku Abarth. Nic proti Jikovu, ale ten je dobrý fakt leda tak na Škodovky. :P 8)

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 13:16
od Roman
Ked som mal Daciu 1300, tak som pocas repasu originalneho karburatora (rumunsky carfil - licencia weber) nahodil karbec z S1203 ( obidva jednokomorove), ktory tam po uprave roztece sroubov sadol jak rit na serbel , tak okrem skodovackych much sa nic dobreho do dacie neprenieslo. O spotrebe ani nehovorim . Repas povodneho karbecu som spravil velmi rychlo :-). Ozon s mechanickym ovladanim druheho stupna mal Myso na svojom upravenom motore - chodilo to dobre.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 19:32
od Veteranista
Jako být tebou tak už to laborování s Ozonem vypustím.
A Škodu 100 nehaš do jednoho pytle, jsou auta, co by tvé 01 ukázali koncová světla a zmizela, já třeba minule měl spotřebu na kilu s motorem Škoda 120LS a pětokvaltem 6 litrů na SEDRu a to jsme se o to vůbec nesnažil, pak jsme při tankování nadával, že ta pistole je nějaká divná, že jsme nějak málo natankoval a už vypla :mrgreen:

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 19:47
od Vašátor
Veteránisto, nezlob se na mě, ale Škoda 100 mi opravdu záda neukáže (pokud tam teda nebude Ozon :mrgreen: ). A pokud se chceš bavit o karoserii Škody 100, ovšem s jiným motorem, to už trošku jinde jsme. Se Škodou 100 i se Škodou 110 jsem se najezdil docela dost a s 2101 se to nedá vůbec srovnávat. A když přejdeme k motoru 120LS, nezbývá na to říct nic jiného než, že moje 2101 s líznutou hlavou a upraveným karburátorem (zbytek sériovka) za sebou nechávala ostatní 2101, 21011, 2105, Fábie 1.4, Felicie 1.3MPi apod. se spotřebou pod 7,5l. Ono stačí velmi málo úprav, či hloupé snížení váhy a jsme naprosto někde jinde.

P.S. Moje laborování s Ozonem = 2h. repas Ozonu, 1h. montáž s prstem v z.., 2h. hračičkování s natryskováním. Zbytek je pouze pisálkování na ladaforu, kterému většina členů dává mnohem víc než já. Ono za pár keců to stojí 8)

Na druhou stranu musím sám za sebe říct, že jsem díky tomuto všemu dospěl k přesvědčení, že motor s 190 000km prostě pod 7l/100km bez omezení výkonu nedostanu. Chtěl jsem Ozon vyzkoušet, vyzkoušel ho, úkol jsem si splnil a navíc budu mít čas na repas Weberu :)

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 19:47
od Jelen
Škoda 100 by ukázala 01ce koncový světla? Leda by je měla namontovaný vepředu, řidič 01 by je viděl v zrcátku a pak by šáde zmizela do škarpy... :-D A kilo s motorem se 120LS neni kilo, ale bastl, to samý, jako 01 s motorem 1700 třeba. To bys pak mohl porovnávat. 44kW u 01 v sérii nemůže být horší, než 32 u stovky v sérii. A furt je to víc, než 43kW u "vlajkové lodi" 120LS.

edit: Václav byl rychlejší.

edit2: já mám od předloňského srazu v autě Ozon namontován a seřízen Markem a jsem maximálně spokojen.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 19:55
od Vašátor
Jelene, s Ozonem na 1500 motoru jsem měl tu čest několikrát a musím uznat, že citový pokles dynamiky motoru jsem nepociťoval (když to srovnám s 1500 na weberu). Bohužel s Ozonem na 1200 motoru jsem měl tu čest jen okrajově a tak nedokážu posoudit. Druhou věcí je to, jak bylo ono auto před výměnou na Ozon seřízené. Ono neseřízený Weber a seřízený Ozon je zase něco jiného.

Re: Oranžáda 2101

Napsal: úte kvě 28, 2013 20:01
od Jelen
Václave, já mám ozon na šestce, čiliž 1600, vyndanou pružinku z podlaku a to auto je stejně živý, jako na Webera. A s lepší spotřebou. Nijak razantně, ale protože výkon nepoklesl, tak jsem ho tam nechal. Třeba tam jednou vrátím Weber, ale teď nemám tu potřebu.