Stránka 28 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 18:23
od Marek
Tady jsou pružiny uložené v gumoplastových lůžkách, aby neseděly přímo na železu nápravy. Bojím se, že se v tom prostoru drží voda a bordel, což napomáhá korozi. Nicméně vydržely 200.000 km, takže mám pocit, že příště už to asi řešit nebudu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 19:54
od uha2324
ty pruziny praskaji v miste kde je nejvetsi pnuti, a to je ve 2/3 posledniho zavitu. samozrejme zalezi na tvaru pruziny, kriticke misto se da vhodnym designem posunout. pravdepodobne se s prasklou pruzinou da jezdit dal protoze se s tim kvuli bezpecnosti pocita, je tam ale jiste riziko ze zlomena pruzina casem vleti za jizdy do kola, pripadne do pneumatky, coz by mohlo byt fatalni.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 21:02
od Crocodile
Taky jsem u 2104 při výměně pružiny, která se zdála už dost unavená, ukázalo, že je vlastně prasklá. Taky to prasklo dole, tak 5-8 cm od konce pružiny

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 06:06
od Marek
Na Grand Scénicu odešel vstřik na druhém válci. Je ovšem zvláštní, že to začne zlobit až zatepla. Po studeném startu auto cca 20-30 minut normálně jede bez jediného problému. Pak to začne vynechávat - klasický chod na tři škopky, vyhlásí to poruchu Přerušení obvodu vstřikovače 2. válce - a je hotovo.

Nový vstřik 1400 Kč, ovšem nevím, zda je nutné kupovat nový. Starší jsou do pěti set.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 11:57
od Vašátor
Anebo udělat repas? Zajímavá závada, že zlobí až za tepla.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 12:56
od Marek
Repas benzínového vstřiku? To jsem nikdy neslyšel. Navíc mi to píše poruchu přerušení obvodu, což vypadá spíš na poruchu cívky, než na mechanickou závadu.

Samozřejmě ono to vůbec nemusí být vstřikem. Klidně může zlobit jednotka řízení motoru. Teď to jdu zjistit.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 13:55
od JmJ
Marek píše:Repas benzínového vstřiku? To jsem nikdy neslyšel. Navíc mi to píše poruchu přerušení obvodu, což vypadá spíš na poruchu cívky, než na mechanickou závadu.

Samozřejmě ono to vůbec nemusí být vstřikem. Klidně může zlobit jednotka řízení motoru. Teď to jdu zjistit.
nebo kabelaz...

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 14:10
od Jimmi
Za tepla je to tutově problém elektrický. Asi bych to dal do nějaké teplé lázně a proměřoval parametry cívky.
A modlil se, aby to nebyl spínací tranzistor v ŘJ 8)

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 23, 2017 18:44
od Marek
Je to vstřik, jednoznačně.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 04, 2017 08:48
od Marek
Tak je vyměněno a zase se v klidu jezdí. Ovšem než se k tomu člověk dostane, to je vám žrádlo. Ti Frantíci jsou buď Kaprfíldi, nebo úplní blbouni. Asi nemají na paměti to, že ten motor, navzdory skutečnosti, že je velmi spolehlivý, musí někdo tu a tam taky servisovat.

Najdi deset rozdílů..... :-D
Foto 1 - před opravou (kdy není možné udělat na motoru prakticky nic), foto 2 - odstrojené a připravené k opravě. Všimněte si především horní strany obrázků - stěrače, torpédo, příčná stěna apod. - to musel vymýšlet opravdu tupohlav.


IMG_20171026_164449.jpg
IMG_20171026_160636.jpg

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob lis 04, 2017 09:58
od Liftback
To mi pripomína hlášku dealera Renaultu v Michalovciach. Pri Megane I sa na výmenu radiatora kúrenia nemyslelo, ak sa ho rozhodnete vymeniť (často sa po 8/10rokoch zaniesol a vozidlo netopilo) pripravte sa na odstrojenie polovice vozidla :mrgreen: riešil som to pretlakovaním a zvarením octu v kanvici následným plnením radiatoru a po 15/20min tlakovým preplachom, pomohlo to na cca 2 roky.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned lis 05, 2017 12:32
od Marek
U MPV, mezi které Scénic nesporně patří, ten omezený přístup do motorového prostoru chápu. Ono z principu věci (tvar karoserie) to ani jinak udělat nejde. U Galaxy to bylo dosti obdobné - při nějaké práci na motoru se musela ta podokenní přepážka demontovat taky.
Ovšem často se setkávám i s vozy standardního tvaru karoserie, kde je problém vyměnit naprosto triviální věc. Třeba ten jedničkový Mégane a topné těleso. Ale ono je to u všech automobilek - abych nehaněl jen Francouze.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte lis 07, 2017 21:18
od Marťas
Marek píše:U MPV, mezi které Scénic nesporně patří, ten omezený přístup do motorového prostoru chápu. Ono z principu věci (tvar karoserie) to ani jinak udělat nejde.
Třeba 1203 to má řešené lépe 8)

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 08, 2017 05:30
od Marek
To je MPV? Já myslel, že dodávkové vozy jsou samostatná kapitola.

Re: Jdeme do nového

Napsal: stř lis 08, 2017 06:22
od Luděk Musil
Marťas píše:Třeba 1203 ...
Marek píše:To je MPV?
Když zamhouříme ... vlastně zavřeme všechny oči - tak ano :P . L.