Stránka 28 z 124
Napsal: stř lis 03, 2010 08:37
od Patrac
Marek píše:Já si na rozdíl od Pátrače tak úplně nemyslím, že nové auto jsou vyhozené peníze. Nene, to už myslím tak úplně neplatí.
Je potřeba, a to uznávám, vzít v úvahu fakt, že nová auta jsou předražená v samém principu byznysu. Ale to je jediné.....
Co mi bude platné, že si za super peníze koupím tři roky starou Octavii TDi, když po čase zjistím, že deklarovaných 124.000 km na tachometru je ve skutečnosti 384.000 km a začne se mi na milé zánovní Octavii srát všechno, na co se jen podívám? Kotouče, desky, čepy, tlumiče, ložiska, tu a tam nějaká jiná drobnost......... Není to víc investic než koupě nového auta? Na nové auto mám záruku, nemusí mě nic trápit, mám garantovaný původ, stav a ujeté kilometry, ............. Koupě nového auta má mnoho výhod a já bych si osobně myslel, že v mnoha ohledech je to pro mou kapsu ekonomičtější.
ne to jsme si nerozuměli.
1) nemyslím že by člověk nepoznal 120/320tkm to auto bude vypadat úplně jinak
2) nemyslel jsem jetinu z bazaru ale třeba předváděčku a tak
Napsal: stř lis 03, 2010 08:43
od Marek
Ujišťuju Tě, že rozdíl 120.000 a 320.000 km drtivá většina spotřebitelů nepozná. Vidí naleštěné a vyvoněné auto za atraktivní cenu a nezajímá je ohmataná řadicí páka (která se notabene dá za tři sta koun vyměnit).
Kdo z lidí má štěstí, že koupí předváděčku?????
Napsal: stř lis 03, 2010 09:24
od Teepee
Marek píše:............. Koupě nového auta má mnoho výhod a já bych si osobně myslel, že v mnoha ohledech je to pro mou kapsu ekonomičtější.
Je to značně individuální. pokud potřebuješ rodinné auto na víkendy, doktory, dovoz dětí do školy a občas do stavebnin a výlet, tak se dá uvažovat takto:.
- Nová Fabia Combi od 269 900CZK:
http://www.skoda-auto.cz/cze/model/newf ... combi.aspx
- Ojeté 10 let staré auto: 80 000CZK + investice do opotřebených dílů řekněme 30 000CZK = 110 000CZK. (náš P406)
- Auta jsou to prostorově zcela někde jinde, takže srovnatelný model k P406 můžeme zauvažovat nad jeho nástupcem P407SW, základní cena 594 900 Kč.
http://www.peugeot.cz/objevte-vic/407/sw/
- No tak to jsme trochu mimo finanční realitu takže vezměme něco pro rodinu s průměrným českým příjmem:
http://dacia.cz/modelova-rada/logan-mcv ... /index.jsp
Základní cena 199 000 CZK
Takže máme 269 900 za Fabii, 594 900 za Peugeota, 199 000 za Logana MCV nebo 110 000CZK za ojetého Peugeota.
Po 5 letech
Fabia 150 000CZK, Peugeot 407 cca 250 000CZK, LoganMCV cca 100 000CZK, Peugeot 406 cca 35 000CZK.
Ztráty hodnoty v CZK cca:
119 000 x 344 900 x 99 000 x 75 000
K tomu lze přičíst strach o zánovní auto, vysokou vhodnost dalších výdajů na havarijní pojištění, vhodnost garáže pro nové auto atd atd...
A jak budou roky přibývat rozdíly budou ještě propastnější.
Po 10 letech
Fabia 50 000CZK, Peugeot 407 cca 100 000CZK, LoganMCV cca 40 000CZK, Peugeot 406 cca 5 000CZK.
Ztráty hodnoty v CZK cca:
219 000 x 494 900 x 159 000 x 105 000
Skoro mě to svádí, že koupě nejlevnější nové plečky bude opravdu výhodnější než koupě ojeté plečky, která nová stála 500 000. Jaký mezi nimi bude rozdíl v komfortu a kvalitě zpracování objektivně nevím, subjektivně bych řekl že to původně dražší ale starší bude lepší.
PS: opravdu by mě zajímalo
1. kolik má náš Peugeot najeto, že to nebude současných 145 000km je jistý, ale o kolik jsem se mohl seknout v mém odhadu nepřesahujícím 200 000km.???
2. kde jsem ve své teorii udělal případně chybu.
Napsal: stř lis 03, 2010 10:33
od zelvotron
Myslíš, že by někomu stálo za to stáčet Peugeota, ještě v nepopulární motorizaci a jen o 50 tkm?
Napsal: stř lis 03, 2010 10:47
od Marek
Přesně tak... Pokud už někdo zaplatí za stočení tachometru, určitě je to proto, aby to číslo spadlo aspoň o 150.000 km.
Všimněte si, že pokud se na bazaru objeví ojeté auto, které je opravdu zajímavé, téměř naprosto vždy má uveden stav tachometru 120 - 150.000 km. Nepřijde vám to podezřelé???
Napsal: stř lis 03, 2010 10:49
od Teepee
zelvotron píše:Myslíš, že by někomu stálo za to stáčet Peugeota, ještě v nepopulární motorizaci a jen o 50 tkm?
Myslíš v nejpopulárnější a nejrozšířenější benzinové motorizaci? To nevím, hlavně nevím podle čeho to ještě poznat.
Marek píše:Všimněte si, že pokud se na bazaru objeví ojeté auto, které je opravdu zajímavé, téměř naprosto vždy má uveden stav tachometru 120 - 150.000 km. Nepřijde vám to podezřelé???
Nejčastějších je právě těch cca 140 000. Takže i to moje. Právě proto by mě to zajímalo. Už ho mám docela prolezlé, a jako totální vylítanina mi nepřijde.
Napsal: stř lis 03, 2010 10:51
od Marek
Myslím si na rozdíl od želvouna, že motorizace 1,8/16V v PEU406 byla velmi žádaná a rozšířená. Pokud bych si já chtěl takový vůz pořídit a chtěl benzinový agregát, byla by to naprosto jasná volba.
Teepee - nezjistíš to, zjistit to nejde. A nechtěj to vědět
.
Napsal: stř lis 03, 2010 11:05
od zelvotron
ok, myslel sem, že spíš v benzínu frčelo 2,0, ale to je fuk. Nejlepší jsou auta s pětimístným počítadlem, ušetří bazaristům dost práce, myslel sem, že už to aut vymizeo, ale třeba getz ještě nedávno vyráběnej má digipočítalo dokonce ale jen pětimístný.
Napsal: stř lis 03, 2010 12:22
od Chester
Napsal: stř lis 03, 2010 15:08
od Cooper
JmJ píše:No, jestli je 240 000 hodne na SDI, tak co potom 390 000 km na TDI?
Osobne bych to coopre byt tebou videl spis na Oktacku I s TDI motorem. Pokud to nekdo systematicky nekurvil, tak s tim najedes take hafol km a jeste to i pojede
Nepsal jsem že 240 000 je hodně. Psal jsem že to auto má tolik najeté a je naprosto v pořádku.
Já mám zkušenosti z práce s TDi. Kolega má Seat Toledo 1,9 TDI, takže naprosto ten samý motor co je v oktávkách....Má najeté 150 tisíc (nevím jestli stočené nebo ne). Když to tak vyčtu, co se mu stalo za rok 2010.
1. Rozletěl se mu přítlačný talíř spojky, ani z autem neodjel, nešlo zařadit
2. Zůstal stát u krajnice, s tím že auto prakticky nejede a kouří. Už si volal odtah, když ho kolega zlanařil ať se vysere na svou novou mikinu a aspoň se ohne a podívá se pod auto. Měl vypadlou hadici z Intercooleru. To samé se stalo známému na Golfu TDI.
3. Poslední, řekl bych, naprosto odrazující závada byla prasklá hlava. To já beru jako fatální vadu na spolehlivosti.
Jediné pozitivní na tom je, že to jede, jede to opravdu hodně, ale asi jen 500 otáček, pak už to zase tak srdcervoucí není. Svezení v Opel Astra Bertone od druhého kolegy s benzínovým motorem 1,8 98 kW je daleko, daleko záživnější.
A navíc......Na Octávie jsem k smrdi alergický......Nesnáším to auto né proto, že by bylo nespolehlivé, nebo škaredé, nebo cokoliv takového. Nelíbí se mi na něm, že to je bůh všech Čechů a jako stádo ovcí se u Octávii modlí.....a proto jí nechci.
Napsal: stř lis 03, 2010 15:12
od Acibuk
Řekl bych, že je na čase vypsat závady tvého žigula za poslední rok:)
Napsal: stř lis 03, 2010 15:28
od Cooper
Acibuk píše:Řekl bych, že je na čase vypsat závady tvého žigula za poslední rok:)
Proč asi plánuju tu Fábii, jak ses tady dočetl, co?
Já jen srovnával proč nechci TDI ale šáhnu raději po chcíplém SDI, kapišto kemo?
Napsal: stř lis 03, 2010 15:45
od zelvotron
Hlavně u tý fabky sdi je větší šance narazit na slušnej exemplář, i když jich taky hodně bylo firemních.
Napsal: stř lis 03, 2010 16:49
od Štěpán
Teepee píše:Právě proto by mě to zajímalo. Už ho mám docela prolezlé, a jako totální vylítanina mi nepřijde.
Napiš výhradnímu dovozci Peugeotu do ČR VINko auta a při troše štěstí ti zjistí kompletní výbavu vozů, výrobní číslo motoru a převodovky a poslední návštěvu autorizovaného servisu s posledním zaznamenaným počtem km. Pak budeš přibližně vědět, kolik tak mohlo to auto najet km. Jinak takovej střed je 20 - 30 000km/rok
Napsal: stř lis 03, 2010 17:14
od zelvotron
Ve snaze udržet diskuzi v tématu Fábie jsem přidal anketu, můžete označit až tři možnosti.