Stránka 28 z 60

Napsal: úte kvě 04, 2010 17:52
od Cooper
Tak jsem teď dodělal to pravé kolo, šlo to o poznání hůř, ke konci mě dokonce zklamalo osvětlení. Výsledek ale není tak dobrý jako na druhé straně, po zabrzdění se už kolo moc neodbrzdilo. Zkusím ujet aspoň 100 kiláků, jestli se to nespraví.

Napsal: úte kvě 04, 2010 17:53
od Štěpán
Štverky, pětky a sedmičky se klikou nestartujou. :D
Cooper píše:Tak jsem teď dodělal to pravé kolo, šlo to o poznání hůř, ke konci mě dokonce zklamalo osvětlení. Výsledek ale není tak dobrý jako na druhé straně, po zabrzdění se už kolo moc neodbrzdilo. Zkusím ujet aspoň 100 kiláků, jestli se to nespraví.
Vyndat prasátka a jemným práškem na nádobí lehce olapovat na obvodu, případně ještě vyměnit gumičky a mělo by to být dobrý. :wink:

Napsal: úte kvě 04, 2010 17:59
od Cooper
Štěpán Getsko píše:Vyndat prasátka a jemným práškem na nádobí lehce olapovat na obvodu, případně ještě vyměnit gumičky a mělo by to být dobrý.
Vyndávání prasátek jsem se chtěl právěže vyvarovat.....Navíc mi to trošku dřelo i o třmen bez destiček....Uvidíme až něco najezdím, kdyžtak to zkusím rozhýbat.

Napsal: úte kvě 04, 2010 18:02
od vintera
start klikou byl fór, ale jak tu čtu o potížích ladistů, tak by se jim hodila i na hranatcích.

Napsal: úte kvě 04, 2010 18:13
od Štěpán
vintera píše:start klikou byl fór, ale jak tu čtu o potížích ladistů, tak by se jim hodila i na hranatcích.
:wink:

Napsal: úte kvě 04, 2010 18:17
od Křečík Barbuška
Cooper píše: ... po zabrzdění se už kolo moc neodbrzdilo. Zkusím ujet aspoň 100 kiláků, jestli se to nespraví.
Tak to se jistě nespraví a nový kotouč s deskami budeš zbytečně ničit. Minimálně se pokus o to rozhejbání, očisti třmen a okolí pístku, zhoď prachovku, vypláchni prostor pod tím WDčkem či Brunoxem, zatlač pístek, propláchni, nahoď sjetou destičku, vyšlapej pístek, vyjmi destičku, propláchni, zatlač pístek ... tak 10x, pak druhý pístek a průběžně během dalších km kontroluj stav, případně vyměň pístky.

Nebo též jinak, zvedni kolo do luftu, zašlápni brzdu a zkus jak se točí, pak rázně udeř dlaní z boku do gumy, pokud se to odbrzdí, máš aspoň jistotu, že stav není trvalý, že ti jízda a nerovnosti budou pomáhat, i tak bych to pro jistotu rozhejbal.

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:03
od Cooper
Koko Loko píše:
Cooper píše: ... po zabrzdění se už kolo moc neodbrzdilo. Zkusím ujet aspoň 100 kiláků, jestli se to nespraví.
Tak to se jistě nespraví a nový kotouč s deskami budeš zbytečně ničit. Minimálně se pokus o to rozhejbání, očisti třmen a okolí pístku, zhoď prachovku, vypláchni prostor pod tím WDčkem či Brunoxem, zatlač pístek, propláchni, nahoď sjetou destičku, vyšlapej pístek, vyjmi destičku, propláchni, zatlač pístek ... tak 10x, pak druhý pístek a průběžně během dalších km kontroluj stav, případně vyměň pístky.

Nebo též jinak, zvedni kolo do luftu, zašlápni brzdu a zkus jak se točí, pak rázně udeř dlaní z boku do gumy, pokud se to odbrzdí, máš aspoň jistotu, že stav není trvalý, že ti jízda a nerovnosti budou pomáhat, i tak bych to pro jistotu rozhejbal.
No nejspíš máš recht......dneska už to kašlu, ale naštěstí jsem nechal auto v garáži, tak to ještě zítra dodělám....

Ještě přidám pár fotek


Obrázek
Služebně starší brzda, Ivoš jí před nedávnem rozhýbával. Je vidět je vnitřní destička delší dobu pořád brzdila

Obrázek
Vnitřní strana kotouče.

Obrázek

Po mé amatérské opravě, bohužel mě sklamala montážní svítilna tak jsem "scénu" nasvítil jen prachobyčejnou LED baterkou.

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:33
od Křečík Barbuška
A co ta hadice? Bude se měnit?

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:36
od Cooper
Koko Loko píše:A co ta hadice? Bude se měnit?
Nebude, je v naprostém pořádku,......Když to srovnám např s tím, co bylo na 2105. Navíc výměnou hadic riskuju urvání trubky a toho bych se nerad dožil, protože si nedokážu představit jak tahám tu všemožně pozohýbanou trubku přes všechny ty kabely a cypovinky k pravému kolu....

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:36
od vintera
po dvaceti letech skušeností s 5 vlastními a několika cizími ladami váznoucí brzdy očistit rozebrat, dobře prohlédnout, v polovině případů důkladné zabroušení, jak ti radí, trvale pomůže. Jinak se to opakuje. Jedině rozebráním zjistíš skutečný stav. Je to sice práce navíc, ale je na dlouho pokoj. Váznoucí destičky při dlouhé jízdě, ani si nevšimneš, umějí pěkně rozehřát ložiska v kole. Uvědom si, že jsou to brzdy a na těch jsem od jistý doby (havárie v 19) už nikdy nešetřil.

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:41
od Cooper
vintera píše:po dvaceti letech skušeností s 5 vlastními a několika cizími ladami váznoucí brzdy očistit rozebrat, dobře prohlédnout, v polovině případů důkladné zabroušení, jak ti radí, trvale pomůže. Jinak se to opakuje. Jedině rozebráním zjistíš skutečný stav. Je to sice práce navíc, ale je na dlouho pokoj. Váznoucí destičky při dlouhé jízdě, ani si nevšimneš, umějí pěkně rozehřát ložiska v kole. Uvědom si, že jsou to brzdy a na těch jsem od jistý doby (havárie v 19) už nikdy nešetřil.
No, prozatím to nechám tak, uvidíme, jak bude čas příští týden. Chtěl jsem se vyvarovat odzvdušňování, protože odvzdušňovák je krásně "připečený". Pouvažuju nad novými válečky.

Napsal: úte kvě 04, 2010 19:57
od peet2101
Cooper, Pokud chceš s autem jezdit, rozebral bych brzdy, všechno vyčistil, co je potřeba vyměnil a pořádně složil. Přecejenom sou to brzdy...jeźdit můžeš, brzdit musíš.

Napsal: úte kvě 04, 2010 20:01
od vintera
no právě váznoucí destička rožhaví brzdy, ložiska a až je budeš potřebovat odvzdušnit, nebude jak. Mě se to stalo při jízdě na Slovensko a fakt špatná zkušenost. Šroubek s citem poklepej, nepůjdeli normálně, pak už jenom ohřát. Právě když to rozebereš, tak třeba zjistíš, že ho není třeba ani povolovat a rovnou to celý vyměníš. Dokud jenom s autem pojíždíš, tak se to moc neprojeví, ale 300 a víc km v kuse dá váznoucí destička brzdám zabrat a tobě pak taky.

Napsal: úte kvě 04, 2010 20:03
od Puhi
poklep po ňom a uvoľnuj s golou slabým trhnutím. Ak takto nepôjde, tak už len :hrob:

Napsal: úte kvě 04, 2010 20:06
od Cooper
Zítra to teda zkusím rozhýbat, popřípadě rozebrat, odvzdušňováky mám, gumičky do válečků taky. Z práce můžu vzít brusnou pastu, ale nevím jak hrubou.

Můžete mi někdo prosím napsat postup práce?.....Určitě musím sundat třmen, prachovku, pak něják váleček s těsněním a vyvalí se na mě kotel brzdové kapaliny, je to tak?