Stránka 265 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř dub 03, 2019 20:48
od Křečík Barbuška
Zeptám se jako debil. Ventilované brzdové kotouče výrobcem moc hezky promaštěné. Před montáží celé vykoupat a zbavit mastnoty i "uvnitř"? Jsem přemýšlel (což je vždy nebezpečné) a napadlo mne, že když vyčistím jen vnější plochy a uvnitř to svinstvo nechám, že by se to tam pěkně napeklo a nerezlo :-) . Ale zase co když to bude vzlínat? :rabbit: Co na to odborníci?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř dub 03, 2019 21:09
od Vašátor
Odmastit pouze z venku. V podstatě by se nic nemělo stát ani v případě, kdyby jsi je neodmastil vůbec. Výrobci většinou používají konzervant, který při zahřátí kotouče shoří.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř dub 03, 2019 21:43
od Hurikán
MacGyver píše:Ahoj, jak je to s přihlášením veterána ze zahraničí (EU)? Jde mi o ekologickou daň. Domlouvám veteránskou testaci a dneska jsem byl na dovozové STK. Tam mi řekli, že stejně budu muset platit při registraci ekopoplatek 10 000,- to i přesto, že budu mít testaci. Povídal, že je to takto cca 2 roky zpět co to při dovozu zrušili (osvobození na základě testace pro auta z dovozu). Ekopoplatek jde tedy odpustit až při převodu auta, které bylo v čr předtím registrováno. Prý mám prověřit možnost, že by se auto nejprve přihlásilo na ZTP a poté by se využila testace. Můžete někdo potvrdit/vyvrátit/poradit?

Děkuji za info, zdravím Jarda
Ano. To Ti řekli naprosto správně. Odpuštění ekodaně pomocí testace lze využít pouze pro vozidla, která již jsou v českém registru evidována. Pro dovozy to využít nejde.

Jediná varianta, jak neplatit výpalné, je přihlášení na Véčka.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte dub 09, 2019 20:03
od Jimmi
Vašátor píše:... Výrobci většinou používají konzervant, který při zahřátí kotouče shoří.
Tak to díky za info, to jsem netušil. I když to stejně asi pro sichr budu odmašťovat dál. Zvenku 8)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 13, 2019 11:06
od Mara
Neumim těsnit silikonem. Chtel jsem nechat prevodovku zatesnenou na silikon a spodni viko po naliti oleje prosakuje. Chtel jsem zkusit jen silikon, vytuhnuty mi prijde docela pevny a gumove tesnici, ale nejak mi to nevyslo. Nanesl jsem slabsi vrstvu a nedotahl ji uplne, jen na prvni odpor. Po vytuhnuti jsem dotahl na moment. Po neuspechu jsem zkusil silnejsi vrstvu a nechat ji vytuhnout jeste nez se to dotahne na spojeni ploch, radoby tak at silikon zatuhne zhruba v milimetrove vrstve mezi spoji a potom teprve dotahnout. Silikon jsem zvolil nejaky cerveny, od Kolina vyroba. Tuhne dlouho, ale ma po vytuhnuti docela dobre vlastnosti.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 13, 2019 19:02
od Vašátor
S Lukoprenem nemám dobré zkušenosti, obzvláště na převodovce začne do půl roku téct. Doporučuji Dirko, odmastit, nanest, dotahnout. Dotahovat tmel po zatuhnuti mi přijde špatné z důvodu následného potrhání.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 13, 2019 22:03
od Mara
To uz byl jen pokus z beznadeje, tak to jeste jen odzkousim a cele to zas rozeberu, dokud je to na stole. Toto tema koukam na netu je docela rozsirene po vselijakych forech. Nekdo pise o anaerobnich tmelech, jini vyzdvihuji loctite a ten bych bral v uvahu. 518 na spoje misto papiru, nebo 5910 na olejovou vanu k tesneni z obou stran. Mrknu taky po tom Erlingu Dirko. To uz je v jinych cenach nez tuba silikonu treba ten loctite, ale pracnost spatne zatesnenych dilu je fakt o nicem :) Diky za info. Pouzit papirove neposkozene starsi z jine prevodovky je asi nic moc, nebo pouzitelne? A papirove nove bez jakychkoli tmelu vydrzi hodne? A aplikace papirovych se dava na olej a ne nasucho?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 13, 2019 22:13
od Vašátor

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 20, 2019 11:44
od Mara
PRODEJNA
------------

Prodavac: Dob. den, co si prejete?
Ja: Dob. den, mam tady objednany erling...
Prod.: Jo, mam to tady.. Na jake to mate auto??
Ja: Na Nivku, ukazujic prosklenou vylohou na parkač.
Prod.: Ale proč Dirko? Na to vam staci neco levnejsiho, pockejte..
Vypraveč: Donesl ze skladu 2 tuby levnejsiho silikonu.
Ja: Ale levny silikon uz jsem zkusil /@+%¥... vzal bych si ty objednane tuby.
Prod: No dobre. Ale proč male? Pockejte, mame i vetsi baleni..
Pani cekajici zamnou: Ty male jsou lepsi, manzelovi to velke po case zatuhne.
Vypravěč: Prodejce kouka do kompu a po chvili promluvi.
Prod: Ale tady pisou "vydrzi po celou dobu zivotnosti".
Ja: Vzal bych si ty male tuby..

Evidentne mi je nechtel prodat :D

Nemam k nim navod v cz. Poradne odmastit, nanest, dotahnout hned na moment, bez papiroveho tesneni a za jak dlouho nalit olej? Diky za doporuceni, snad je to cesta k funkcnimu utesneni (verim ze je) :) ..

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 20, 2019 14:58
od Vašátor
Pouze tmel, odmastit, dotahnout a minimalne 2h. bez oleje. Lepší déle, podle vrstvy.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob dub 20, 2019 21:06
od Mičun
58549648_2343393865901473_4109290164667285504_o.jpg
Nemá náhodou někdo Svět motorů s tímto článkem? Potřeboval bych ho čitelně vyfotit/naskenovat. Děkuji...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pon kvě 06, 2019 18:36
od Mara
Potreboval bych si vyrobit nejaky jednoduchy zkousec na altik. Neco kde bych na stole jen zmeril dobijeci napěti. Jen si nejsem jisty zapojenim. Mam el motor s remenici, ten bych dal na desku a remenem pohanel altik.. Zrejme tam musim mit autobaterku a neco na ten budici drat...
Klec altiku je (-) pol a ten napojim na (-) baterky? A ten silny (+) z altiku napojim na (+) baterky? Ten budici tenky z altiku jde jak? Na zarovku 12v na (+) a minus zarovky na baterku? Potom by to mohlo fungovat za dostacujicich otacek, nebo jsem mimo? :D diky znalejsim za vyjadřeni.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pon kvě 06, 2019 22:44
od Hurikán
Mara píše:Potreboval bych si vyrobit nejaky jednoduchy zkousec na altik. Neco kde bych na stole jen zmeril dobijeci napěti. Jen si nejsem jisty zapojenim. Mam el motor s remenici, ten bych dal na desku a remenem pohanel altik.. Zrejme tam musim mit autobaterku a neco na ten budici drat...
Klec altiku je (-) pol a ten napojim na (-) baterky? A ten silny (+) z altiku napojim na (+) baterky? Ten budici tenky z altiku jde jak? Na zarovku 12v na (+) a minus zarovky na baterku? Potom by to mohlo fungovat za dostacujicich otacek, nebo jsem mimo? :D diky znalejsim za vyjadřeni.
Nutné ingredience:
- deska
- motor s řemenem
- altík
- baterie
- regulátor (pokud se nejedná o altík s regulátorem zabudovaným)
- vodiče a drobný materiál

Zapojení:
- kostru altíku zapojit na mínus baterie
- silový výstup altíku (silný kabel s očkem pod šroubek) na plus baterie
- z plusu baterie slabým vodičem na vstup regulátoru napětí (v tomto případě je jedno, jestli na vstup externího nebo integrovaného regleru. V každém případě doporučuju raději zapojit přes pojistku a spínač. Ten simuluje zapnutí zapalování v autě.

- V- metrem měřit napětí na baterii
- ideálně připojit i osciloskop a zkontrolovat rovnoměrnost lehkého zvlnění napětí. Alternátor má 3 fáze. Pokud je jedna fáze vadná (přerušené statorové vinutí, nebo usměrňovací dioda), jsou místo rovnoměrně rozložených vlnek vidět dvě vlnky a chvíli nic. Pokud je jedna usměrňovací dioda proražená (nebo zkratovaná), jsou vidět dvě vlnky a poté zákmit nahoru/dolů.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte kvě 07, 2019 05:37
od Vašátor
A k tomu všemu by tam měl být ještě ampermeter a regulovatelna zátěž. Voltmetr by měl být rucickovy, je citlivější, pak osciloskop v podstatě může odpadnout.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte kvě 07, 2019 07:37
od MacGyver
Zdarec! Chtěl bych nahradit klasické membranove čerpadlo elektrickým. Např Pierburg. Kdyz vidim co vydrží ta membrana tak se děsím stavu, kdy mi neteče benzin do oleje. Jaký typ by byl nejvhodnější použít? Motor je normálně sériový bez žádných úprav. Díky Jarda