Stránka 263 z 294
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pon pro 17, 2018 16:22
od Mičun
Tak sem vyčet, že motorový olej se do tlumičového přimíchává pro zahuštění. Dneska sem byl na olejně a tam mi řekli, že tlumičových olejů je několik druhů, podle hustoty. Což servisní kniha ČZ vůbec nepředpokládá. Takže otázka je, jestli má v dnešní době vůbec smysl olej míchat? Nebo koupit rovnou něco hustějšího. Nabízeli mi 5w, 10w, 15w, 20w od nejřidšího.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pon pro 17, 2018 17:23
od Luděk Musil
Mičun píše:Takže otázka je, jestli má v dnešní době vůbec smysl olej míchat? Nebo koupit rovnou něco hustějšího. Nabízeli mi 5w, 10w, 15w, 20w od nejřidšího.
Takže odpověď na otázku je jednoduchá jako je otázka sama
… míchat nemá smysl
.
Čímž Ti (opět) vznikl problém ve výběru (třídy) oleje, což je takové
Což mi asi připomnělo jedno krásné přísloví: líná huba … aneb: kdo se moc ptá …
.
L.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pon pro 17, 2018 17:42
od MacGyver
Jak se do lesa volá, až se ucho utrhne!
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pon pro 17, 2018 23:49
od Vašátor
Tak dlouho se chodí se dzbanem pro vodu, až se jde pro pivo.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv úno 14, 2019 20:31
od Mara
Lancia 1.6i 55kw, obcas mi odejde palivove cerpadlo, to se stava, nic divneho. Ale obcas do ni namontuju cerpalo jine, co je zrovna k dispozici. Nevim jaky tlak ma mit origo, ale mozna jen 1bar. Je to jednobod vstrik. A to co tam obcas dam je vetsinou cerpadlo silnejsi a auto v nektere fazi zaberu trochu netahne. Jasne, co bych cekal a po case se snazim tam dat co tam patri. Jenze ted jsem sehnal vic cerpadel z feldy, s tim ze motoricky je to podobne. Ale to co jsem se docetl asi dava 2.5bar a opet to v nekterem zaberu netahne (v nizkem zatahu normalka, potom nic moc a plnejsi sešlap je snad vic živy nez na origo). Vetsinou ale jezdim Lpg.
Kdyz mi ted nadbyvaji cerpadla, neni nejaka moznost ten tlak zredukovat? Redukcni ventily nejake jsou, ale se zapojenim podtlaku a v tom se nevyznam, taky jsou ruzne ceny. Nejradeji bych na hadicku od cerpadla pred motorem umistil jen regulacni ventil se vstupem a vystupem, ale nic jsem nenasel. Tlak bych jednoduse trochu ubral, ale nevim cim (leda origo cerpadlem). Nebo nejake info o tech regulatorech i s podtlakem, pripadne i s budikem by bylo? Jaky tlak ma 1.7spi niva, jestli bych tam to z feldy vyuzil?
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv úno 14, 2019 21:15
od Vašátor
Palivové čerpadlo neodchází běžně. Většinou odejde při ucpaném palivovém filtru. Měnil jsi jej někdy?
Jinak, všechny auta mají na vstřikovacím systému regulátor tlaku paliva. Musí tam být. Palivové čerpadlo dává tlak vyšší, než je potřebný tlak pro vstřikovač. Regulátor tlaku paliva zajišťuje stejný tlak paliva ve všech jízdních režimech.
To co myslíš ty, vložený "tuningový" regulátor tlaku s budíkem, slouží naopak pro zvýšení tlaku. Vyšší tlak na vstřikovači = více paliva do motoru.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv úno 14, 2019 21:52
od Mara
Vetsinou jsem tam dal nejake starsi, tak by melo narok odejit. Ale na ten filtr se podivam, vezmu etanol do lakovaci pistole a protahnu jej z opacneho smeru, to docela funguje. A kouknu jestli najdu i ten regulator puvodni, tak diky. Ale cerpadlo z lanci 1.8 taky netahlo (v nizkych dobre a pri vetsim zatahu zaclo ve vyssich tockach cukat), origo tehda po vymene fungovalo dobre. Tak tlak cerpadla asi taky neco ovlivnit muze. No ten regulacni ventil by se teda asi dal misto toho origo v aute a neco rozumneho by se na to nastavilo. Ale stoji to hodne a levne kolem 800 mam obavy koupit. Diky, procistim filtr.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv úno 14, 2019 22:38
od Vašátor
Filtr paliva nečisti, to je úplně k ničemu. Je potřeba jej vyměnit. Při ceně filtru nemá smysl experimentovat. Nikam to nepovede. Ucpany filtr = odchází palivové čerpadlo, vstrikovac ma maly tlak paliva obzvláště při vyšších otáčkách a zátěži motoru.
Klidně může být vadný i samotný regulátor tlaku, nicméně tlak paliva lze změřit.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: čtv úno 14, 2019 23:06
od Mara
Neco k tomu mereni proctu, jinak to jezdi prevazne na 98% na Lpg a cerpadlo myslim tlaci neustale. Akorat to je skoro stejny system vstrikovani jak ma niva 1.7spi a tam si nejsem vědom kde je nejaky regulator tlaku paliva, ješte to nejak prolezu, kde co je, ale nevim jestli palivova hadice nezmizne hned ve smesovaci a mozna hned to nevrchnejsi v nem by to mohlo byt. Kouknu, pohledam..
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 07:21
od Vašátor
Pokud mas Nivu 1.7i se vstrikovacem GM, je regulator tlaku paliva umístěn primo v tom celym těle jak je vstrikovac, ze strany od motoru.
Pri provozu na LPG paliv.čerpadlo tlačí pořád, regulátor tlaku odpouští do vratky. Aby čerpadlo vydrželo, je potřeba mít v nádrži min. 1/4 objemu benzinu, aby se čerpadlo chladilo.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 08:10
od Luděk Musil
Nejsem si jistej, že Niva (potažmo 044/073
i) má nějaký regulátor tlaku
, skoro bych řekl, že ne-e.
Ale opak je pravdou - někde tam ten regulátor je
.
Otevřel jsem si manuál:
Palivové čerpadlo tlačí více než 1,9 bar
Regulátor tlaku je v horní části vstřikovače, před vlastní tryskou, je to takový váleček, podle manuálu se seřizovat nedá a nemá, je pevně nastaven pružinou.
Pro měření tlaku paliva je v palivové soustavě vřazen "kus", který je za výstupem z čističe paliva.
Za vlastnictví 073i a 044i jsem taktéž řešil problém stálého běhu čerpadla a Petr Melgr (dej mu Bůh lehké odpočinutí) mi tenkrát namaloval schémátko se spínacím relé, které v závislosti na druhu paliva to čerpadlo vypínalo/zapínalo. K vlastnímu provedení jsem se nedostal, takže o výsledku nemohu referovat.
L.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 11:09
od Vašátor
Ludku, regulátor paliva tam je membranovy, jak správně pises je nastaven pruzinou, ale lehce lze donastavit i serizovacim sroubkem. System GM.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 11:45
od Mara
Diky za podrobne info. Zvednu hladinu v nadrzi, je fakt ze tam toho moc nebyva. Cerpadlo necham vrcet, to mi nejak nevadi a Niva mozna to cerpadlo z feldy zkousne, ale to zatim neni treba tam cpat. Mozna jsou ale ty origo regulatory tlaku vyrobene na urcity vstupni tlak a s vyssim uz si treba tak neporadi. Na tech tuningovych ventilech s budikem a regulaci mi trochu vadi to podtlakove pripojeni, to nevim co bych s nim delal. Jeste jsou nejake regulovane prutokace ke karbecum, ale pracuje na nizsich tlacich, takze taky nic. Zacnu filtrem a potom se uvidi. Docela ta Lanca s tim cerpadlem spolupracuje, ale 100% to jeste neni.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 12:20
od Luděk Musil
Vašátor píše:... je nastaven pruzinou, ale lehce lze donastavit i serizovacim sroubkem...
Já to (naštěstí) nikdy rozebraný neměl a v literatuře (Vstřikování pro 1,7 SPi) nic nepíšou o seřizovacím šroubku
… kterej to je? Ten, co o něm tvrdí, že upevňovací - poz. 24? L.
Re: Mix otázek a odpovědí III
Napsal: pát úno 15, 2019 12:47
od Vašátor
Ludku, z hlavy nevím, mel jsem to rozdělany tak před pul rokem. Nicméně myslím, že ten malý sroubek je až vevnitř.
Regulatoru tlaku paliva je úplně jedno, jak velky je vstupní tlak. On je to totiž v podstatě přesný přepouštěci ventil. Do určitého tlaku je zavřený, pri vyšším prachsproste otevře.
Podtlak v regulatoru je umístěn pro zvýšení tlaku paliva pri akceleraci. Klesne podtlak v sani vlivem seslapnuti plynoveho pedalu do podlahy, tim padem klesne podtlak v regulátoru a ten prepusti az pri vyssim tlaku.