Stránka 27 z 342
Napsal: pát čer 20, 2008 19:15
od Michal Pokorný
Napsal: pát čer 20, 2008 20:09
od Křečík Barbuška
Napsal: pát čer 20, 2008 21:06
od Teepee
Michal Pokorný píše:Já byl maximálně spokojen se 460 (oproti žabotlamu určitě) Výrazně pohodlnější sedadla, ono vlastně vůbec celkově pohodlnější - ten žabotlam hrozně "hopsá". Navíc výbava - stolečky a koše.
Ten nehorázný bordel na zemi a mezi sedáky v žabotlamu má podle mě částečně na svědomí právě nepřítomnost odpadkových košů
No prostě žabotlam, stav na fotkách je jen o maličko horší, než to čím denně jezdím na trati 171 do práce. U nás ve velkých oddílech rozškubané sedačky nemáme. A že to hopsá? Sedni si do velkého oddílu vagonu, nikoli motorového vozu, na sedačky uprostřed vozu (třetí od dveří). Pak se svez v horním malém kupé u motorgenerátoru. Je to neskutečný rozdíl.
Napsal: pát čer 20, 2008 22:31
od Laďuša
Honza 21061 píše: Tak já nahodím fírovské téma a ono se tu začne řešit to, co je za mašinou
No, zkusil jsem tu nadhodit něco o rozdělení ciferníku tachometru u 151....
Honza 21061 píše: Škubání pragováckých automatů 2M70 v 810 je normální, škubou i v autobusech a je to pěkné. Ale nesmí to jít do extrému... Asi se v tom konkrétním případě řadilo manuálně, oni to tak většinou dělají...
NU, to jsem jel ve středu v Plzni v MHD, nevim, co to teda mělo za převodovku, ale každopádně to bylo horší než v orchestrionu.... Nevim, jak na 810 většinou jezdí, ale když fíra manuál umí, pak neškube
Napsal: sob čer 21, 2008 05:35
od Michal Pokorný
Teepee píše:Je to neskutečný rozdíl.
Jo, to je , spodní prostředek je nejpohodlnější, ale proti 460 je to pořád kostitřas. Opěradla sedaček jsou téměř rovně, prostě se nedá pořádně opřít a to vůbec nemluvím o šířce sedáků. Neumím si dost dobře představit, že by tam snad seděli dva vedle sebe. Kam by dal nohy ten u okénka je mi záhadou
Napsal: sob čer 21, 2008 05:50
od Teepee
Michal Pokorný píše:Jo, to je , spodní prostředek je nejpohodlnější, ale proti 460 je to pořád kostitřas. Opěradla sedaček jsou téměř rovně, prostě se nedá pořádně opřít a to vůbec nemluvím o šířce sedáků. Neumím si dost dobře představit, že by tam snad seděli dva vedle sebe. Kam by dal nohy ten u okénka je mi záhadou
Opěradla by měla být i na stěně, na obrázku chybí.
A dva vedle sebe? No zkus si sednout na první sedačky u dveří, ty jsou jaksi zůžené a když se svými 70kg a 175cm narazím na spolucestujícího parametrů 100kg a 190cm, je to opravdu nepříjemné. Ale na těch normálních sedadlech se to dá, u nás se jezdí běžně v plném obsazení, ještě se někdy stojí v uličkách.
No podvozky jsou letité, tlumiče žádné (alepsoň jsem je tam za těch 17 let ježdění nevykoukal) a ve 460 jsem nikdy nejel tak
Na stránce
http://www.pantograf.wz.cz/451-popis.html se o nich píše:
Podvozky jsou pensylvánského typu, ačkoli jsou vhodné pro tratě s většími odchylkami geometrické polohy koleje od normovaného stavu, byly již tenkrát zastaralé. Jejich konstrukce vycházela z podvozků pro osobní vozy, nebyly však dostatečně dimenzované pro vyšší zatížení (těžší skříň, motory), takže se na nich prakticky od počátku vyskytují trhliny a lomy. Vedení náprav je rozsochové, vypružení v prvním stupni čtyřmi dvojicemi vinutých pružin mezi jhy a rámem podvozku, ve druhém jsou použity 6-listové pružnice - vždy dvě čtveřice proti sobě, celkem 16 na podvozku. Uložení motoru je tlapové s kluznými ložisky. Převod 1:3,045 byl původně tvořen ozubenými koly s šikmým ozubením (8°), nyní jsou zuby přímé. Olej v převodovce byl nahrazen plastickým mazivem LKP 00, což má při proniknutí do tlapového ložiska, které není nijak zvlášť oddělené, velmi neblahý vliv na jeho životnost, proto je třeba nepřemazávat. Mazání tlapových ložisek je ztrátové, původní oleje na ropném základě byly nahrazeny olejem řepkovým, který ovšem časem polymeroval, což se projevilo vlnou poškozených tlapových ložisek. Nyní se používá olej syntetický, esterový, taktéž biologicky rozložitelný, u něhož k polymeraci nedochází.
Napsal: sob čer 21, 2008 05:57
od Michal Pokorný
Tak v těch soupravách co jezdí u nás opěradla na stěně nejsou
No, já jsem se něco najezdil soupravami 460 a oproti žabotlamu skutečně luxusní a pohodlné svezení.
JEDINÁ výhoda žabotlamu oproti 460 je ta částečná nízkopodlažnost. Jinak si myslím, že je to exemplář vhodný do železničního muzea a ne na provozování ve 21. století
Napsal: sob čer 21, 2008 10:28
od Honza 21061
A co Ikarus?
Jen dej pokoj s muzeem, jsem rád, že Žabotlamy stále lítají, jen by to zkrátka chtělo trochu více té péče o vzhled.
Bohužel s nimi příliš často nejezdím já, když mám vlastní Žabotlam na čtyřech kolech, ale byly doby, kdy jsem s ním jezdil i několikrát týdně.
Musí být zajímavé to řídit, je to v podstatě taková větší tramvaj.
Napsal: sob čer 21, 2008 13:19
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše:Bohužel s nimi příliš často nejezdím
Hm, je to vidět, přál bych Ti s nimi jezdit. Jsem přesvědčen, že by si názor rychle změnil.
Jo zlaté časy na trati 090 :
http://www.youtube.com/watch?v=jZnW_hO2KVc
http://www.youtube.com/watch?v=TwTJckSQWG4
Ještě že alespoň toto nám tu zbylo :
http://www.youtube.com/watch?v=rLzQACwabD0
Z Lovosic jsem do Roudnice n.L. i opačným směrem do Ústí n.L. jezdil rád osobákem, ve 460 bylo příjemné svezení, ale teď když je na výběr buď to žabotlam nebo motorák 810 tak oželím kochací jízdu a jedu raději rychlíkem
http://www.youtube.com/watch?v=8jNSu_c-ryU&NR=1
No, a představte si jak stejnou tratí projíždí motorák
Já když jsem s ním jel tak mi bylo za ČD vyloženě trapně. Když máte dostatek času prohlédnout si každý kamínek v kolejišti. Sledujete jak s každou zastávkou naskakuje zpoždění, motoráček je už na konci svých možností a přes to nestíhá. Inu ČD
Napsal: sob čer 21, 2008 15:02
od Michal Pokorný
Hm, vhodně vybraná hudba
http://www.youtube.com/watch?v=xy20NXLe ... re=related
Jinak jsem dnes koukal jak smutně vypadá jízní řád na trati 113 Lovosice - Most platný od 3.3.2008 :
http://www.cdrail.cz/GVD/k113.pdf
Napsal: pon čer 23, 2008 16:44
od Michal Pokorný
Napsal: pon čer 23, 2008 23:08
od Laďuša
http://www.novinky.cz/clanek/143235-na- ... otiva.html
Hmm
Ale jako neprůjezdnej koridor Praha - Mnichov... hihi, pokud vim, vlaky na Mnichov jezdí přes Domažlice...
Napsal: úte čer 24, 2008 19:55
od Michal Pokorný
Já už snad tím vlakem jezdit nebudu. To není nic pro moje nervy. Dnes jsem jel z Roudnice n.L. do Lovosic soupravou CityElefant. Řeknu vám, nákup těchto souprav = vyhozené peníze !!!!!!! Ta souprava kterou jsem jel je uvnitř téměř stejně poničená jako žabotlam.
Já bych rodičům těch parchantů co to dělají nechal zaplatit kompletní opravu poničené soupravy a těm parchantům bych urazil ruce, aby se do smrti neměli čím najíst
Hned jsem si vzpoměl na slova mého bývalého vedoucího. Říkával : Lidi aby zůstali lidmi potřebují alespoň trochu diktatury a strachu. Jak mají svobodu stává se z nich dobytek.
V mých 20-ti letech jsem se tomu usmíval , dnes po devíti letech začínám uvažovat nad tím, že na tom něco pravdy bude
Jinak tedy nikdy nepřestanu chválit použití koženky na sedačkách prostředků hromadné dopravy. Ty moderně vypadající látkové sedačky nevypadají po pár měsícíh provozu vůbec lákavě
A to ještě celou cestu si nějaký kluk s holkou ( 16-17 let) přehrávali všechna vyzvánění co mají v mobilu. Chvíli jsem přemýšlel jestli nemám vstát a jít jim vysvětlit základy slušného chování v prostředku hromadné dopravy. Ale při pohledu na ně jsem usoudil, že to nemá cenu.
Hm ........ asi stárnu
Napsal: stř čer 25, 2008 06:16
od Luděk Musil
Michal Pokorný píše:Hned jsem si vzpoměl na slova mého bývalého vedoucího. Říkával : Lidi aby zůstali lidmi potřebují alespoň trochu diktatury a strachu. Jak mají svobodu stává se z nich dobytek.
V mých 20-ti letech jsem se tomu usmíval , dnes po devíti letech začínám uvažovat nad tím, že na tom něco pravdy bude ...
... Hm ........ asi stárnu
Asi je to tím, že to, co Ti v 15 připadalo normální (např. ...přehrávali všechna vyzvánění co mají v mobilu ... ) Ti dnes už normální nepřijde, ba dokonce Tě začíná srát ....
Jo hochu - asi jsi přestoupil (nebo jsi v přestupní stanici) do dospělosti. L.
Napsal: stř čer 25, 2008 06:21
od Michal Pokorný
Luděk Musil píše: Asi je to tím, že to, co Ti v 15 připadalo normální (např. ...přehrávali všechna vyzvánění co mají v mobilu ... ) Ti dnes už normální nepřijde
Copak o to by ani tak nešlo, ale to ničení vlaků by mi nepřipadalo normální ani v 15. Jenom že v době kdy mi bylo 15 nic takového ve vlacích na trati 090 vidět nebylo. Za to dnes v podstatě není vidět jeden jediný vagón který by nebyl pomalován nebo neměl alespoň poškrábaná okna, nebo rozřezané sedačky.
U pár desítek let starého žabotlamu nějaké to poškození nepřekvapí, ale za to mě včera dost překvapilo, že v dosti podobném stavu začíná být i souprava, která jezdí pár měsíců