Stránka 27 z 51

Re: Niva - foto

Napsal: ned úno 17, 2013 23:32
od kitcarcup
vik2 píše:Kluci, ja vam neberu, ze hodne projede. Vsak jsem ji par let mel, tak to vim.

Podle konstrukce je to vsak SUV.(mozna prvni na svete...)
- napravy z osobniho auta
- prevodovka z osobniho auta
- samonosna karoserie

Kterej jinej off-road tuto konstrukci ma??

Viku nemohu Ti to rozporovat. NIVA je totiž jedinej offroad, který má tuto konstrukci. :D

Fakticky od počátku výroby se jedná o lehký terénní automobil. Tomu odpovídá nosnost konstrukce a komponent. (Tento terénní vůz musel být zkonstruován s co největším množstvím dílů z osobních vozů - řady 2101-2106 to zadal bolševik hlavnímu tvůrci Nivy) Má redukční převodovku, stálý pohon 4x4!!!, tuhou zadní nápravu, v základu slušné křížení(mimo model 4x4M) a je primárně stvořená pro překonávání cest nesjízdných pro běžné vozy a to i pro SUV.

TADY je SUV v akci:
http://www.youtube.com/watch?v=OiYqyD3u ... creen&NR=1
terén začíná od 2m55s!:
http://www.youtube.com/watch?v=dyKyxWg8kMg

Videa schopností Nivy v terénu netřeba dokládat.

RESUME:
/"Buď je NIVA terénně nejschopnější SUV nebo nejlehčí offroad na světě."/
A upravená Nivka umí OFFroad excelentně. Jaké SUV má tyto možnosti? ¨
V terénu především těží z nízké hmotnosti a slušného křížení. Skvělý počin ruských vývojářů.

PS: Terrik tam VIKu není, i tak je tam schopných OFFů dost nebo jsou to "méně schopná SUV"?:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 08:01
od vik2
Krizeni Nivy v zakladu je žalostné.(pokud srovnavas s offroudy)

V dobe vzniku zadna SUV neexistovala, takze nemohla byt delana na cesty nesjizdne pro SUV. Ale pouze na cesty nesjizdne pro osobni vozy... prave proto je prvnim SUV.

Nejlehci offroad na svete Niva neni. Suzuki SJ, nebo Jimny jsou lehci. Suzuki Vitara stejne tezka, Daihatsu Feroza na tom bude podobne.

Schopnosti v terenu nedokladaji - konstrukcni klasifikaci 8) Navic jsem o nich nikdy nepochyboval.

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 11:26
od kitcarcup
Křížení Nivy v základu, srovnávám se současnými vozy SUV. Nikoliv s OFFoudama.

Každý vůz vyrobený v době kdy nebyly SUV a který je stvořen na nesjízdné cesty pro os auta... by mohl být SUV byť je to původně OFFroad.

Nejlehčí OFFroad Niva není na váhu, ale na to co vydrží (přetížení komponent karoserie podvozku atd.) Proto se s ní má zacházet v terénu s citem.

Na svoji lehkou konstrukci má překvapivé chopnosti v terénu a hlavně dostatek prostoru na snadné úpravy pro zvýšení terénních schopností. Primárně je konstruovaná na lehký terén a velmi špatné cesty.


KIA Sportage I. model (1994-cca2000), má zvlášť karoserii, zvlášť rám, zadní tuhou nápravu, redukčku, připojitelný předek. A za OFFroad snad ani v prodeji označovaná nebyla.
Ladu Nivu, čím dál více výrobce přibližuje k SUV. Viz model 4x4M.
Více méně vždy byla NIVA nejlevnější terénní auto na trhu. Že by ale byla na tvrdší offroad zacházení to určitě není.

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 13:30
od vik2
Křížení Nivy v základu, srovnávám se současnými vozy SUV. Nikoliv s OFFoudama.
to mas pravdu...
Každý vůz vyrobený v době kdy nebyly SUV a který je stvořen na nesjízdné cesty pro os auta... by mohl být SUV byť je to původně OFFroad.
tak by se na to taky dalo koukat.
Na svoji lehkou konstrukci má překvapivé chopnosti v terénu
nesouhlasim, to prave neni vubec prekvapive.
dostatek prostoru na snadné úpravy pro zvýšení terénních schopností
nesouhlasim, prave ze diky absenci ramu a podvozku z osobaku je potencial malej. Ale pri vymene naprav, to je jina :lol:
KIA Sportage I. model
- na tu jsem zapomel. Ta je konstrukcne off. ale strasne srááááčččč...
Ladu Nivu, čím dál více výrobce přibližuje k SUV
souhlasim. Ona byla v dobe vzniku tak dokonala, ze kazdej pokus o vylepsi, byl krok z5. Inu Rusko....

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 17:47
od dusan1488
ci uz je suv alebo off je to myslim jedno pre mna je hlavne ze zvladne to co potrebujem a este ovela viac kto chce jazdit na nej off zavodne musi pocitat z nakladmi na prerabku a tomu co staci tak ako je posluzi lepsie ako dnesne suv akurat ze je castejsie potrebne si podnu lahnut a urobit vymenu niecoho rozbiteho

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 17:51
od dusan1488
Ladu Nivu, čím dál více výrobce přibližuje k SUV. Viz model 4x4M.
chcem este opytat co je tak odlisne od klasickej nivy a novej M
je ta novsia verzia horsia v terene ako moja poctiva natasa

Re: Niva - foto

Napsal: pon úno 18, 2013 18:07
od Raduz

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 01:15
od kitcarcup
dusan1488 píše:
Ladu Nivu, čím dál více výrobce přibližuje k SUV. Viz model 4x4M.
chcem este opytat co je tak odlisne od klasickej nivy a novej M
je ta novsia verzia horsia v terene ako moja poctiva natasa

Kromě toho odkazu co psal výše kolega vem na vědomí, že Lada 4x4M (označení po modernizaci od r 2010) je oproti Ladě Niva/Ladě 4x4 (tj značení do r2010 před modernizací) jiná v:
-předních blinkrech s obrysovkama, větší,
-menší vnější zpětná zrcátka,
-má elektronický plyn tzv. "E-gas" (=elektronická vazba mezi pedálem a klapkou!)
-plní emisní normu EURO 5
-jinou přístrojovku z 2110
-jiný volant
-uložení zadních tlumičů je uplně jiné, viz: video 5m51s (=menší křížení, ale lepší útlum)

http://www.youtube.com/watch?v=4gSN7VfkN2Q

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 09:20
od Majo
to ulozenie je prevzate zo chevy nivy spred x rokov, E5 musi mat elektronicky plyn a iny volant a pristrojovka z 2110 svedci len o tom ze zas nic nove nevymysleli :-D

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 11:28
od kitcarcup
VIKu souhlas. A máš velkou pravdu s tím vývojem, pokusy vylepšovat, Nivu jako teréňák často decimují.

Pár vylepšení však bylo k dobru...
-5q převodovka: od r1985 (jiné přev poměry + 5q)
-tužší karoserie: model se zadními světly na bocích tuším od r 1993.
=Taky utáhne na TZvíc než původní 2121 r1977 (puvodně max 600kg-bržděný přívěs).
Novější model 21214 r2000 tuším. Montováno TZ až do 1500kg
-Zesílení poloos: v r2002
-Servo řízení: v terénu se hodí
-A ta 1.7i: vyšší objem a výkon motoru - 1.7 má zesílené ojnice
(proto možná Majovi drží i jeho obsah 1.900ccm na původních 1.7 ojnicích)
-El. ventilátor chladiče: r1998 (uspora ve spotřebě PHM.)

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 11:36
od vik2
-5q převodovka: od r1985 (jiné přev poměry + 5q)
Podle me ne, protoze jsou 1,2,3 vic do rychla - pro teren mene vhodne.
navic se sere, kdezto 4q je nesmrtelnej

pak jsety ty diferaky, prapuvodne 4,44 a postupne az na 3.9
-tužší karoserie: model se zadními světly na bocích tuším od r 1993.
od roku 1996
zeptej se Maja, jak se mu za jizdy v terenu otevira kufr.
stara dobra kasle se tolik nekroutila.
-Zesílení poloos v r 2002
ano. nebylo to az 2003??
-Servo řízení
ano, ano, ano
mimochodem mel jsem ho v rocniku 1991 - dovoz Germanie 8)

ostatni ano....

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 11:56
od kitcarcup
vik2 píše:
-5q převodovka: od r1985 (jiné přev poměry + 5q)
Podle me ne, protoze jsou 1,2,3 vic do rychla - pro teren mene vhodne.
navic se sere, kdezto 4q je nesmrtelnej

pak jsety ty diferaky, prapuvodne 4,44 a postupne az na 3.9
NENE:
původní převodovky (4q 2106 a 2121 z r1977, měly upravený převodový poměr předlohové hřídele a převody 1q+2q+3q+Rq byly vice do rychla. Až do modernizace v r1985 kdy se změnil převod předlohové hřídele zpět do pomala. A 1q+2q+3q+Rq jsou u 5q převodovky od r1985 pomalejší! (4.převod je stále 1:1, a 5převod je navíc bonus.)

Původní nápravové rozvodovky NIVY 2121 byly 4,3.
Po montáži nového 5q s pomalejšími 1+2+3rychlostmi došlo ke kompenzaci zpomalení prvních tří rychlostí a zpátečky, montáží rychlejších rozvodovek 4,1 a 3,9.
A bylo dosaženo celkového převodového poměru u první 1kvaltu mírně dopomala oproti stavu v r1977-1984! a 2+3+R mírně do rychla.
pozn: nezničitelné byly ty 4q 2106 a 2121 protože měli dorychla předlohu-(nižší zátěž ložisek)

Porovnáním:
Celkové převody rychlostí 1+2+3+R v porovnání u 4q z r1977 s 4,3 oproti 1+2+3+R u 5q od r1985výše s 4,1!:
jsou pomalejší (mírně) ve prospěch modelu převodovky 5q s 4,1rovz

Celkový převod 1.rychlosti u 4q z r1977 s 4,3 oproti 1.rychlosti u 5q od r1985výše s 3,9!
je pomalejší (mírně) ve prospěch modelu převodovky 5q s 3,9rovz
+Celkové převody 2+3+R rychlostí u 4q z r1977 s 4,3 oproti 2+3+R u 5q od r1985výše s 3,9!:
jsou rychlejší (mírně) ve prospěch modelu převodovky 5q s 3,9rozv

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 12:05
od vik2
Z moji praxe.
Mel jsem Nivu rv. 1991 5q a origo dif 4.1.
Dal jsem si tam prevodovku z 2101 (nevim jakej rok vyroby) 4q a mela 1,2,3 pomalejsi. coz jsem si predem zmeril otacenim a pocitanim.

Pozdeji jsem jeste doplnil o dify 4.3 (4,44 se skoro nedaji sehnat)

viz.: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=6060

Re: Niva - foto

Napsal: úte úno 19, 2013 16:07
od kitcarcup
Však taky jo, to je ale uplně jiný 4qualt převodovka...
Převodovka 2106 a 2121 od r1977-1984 mají uplně jiné (rychlejší) zpřevodování předlohy. Kvůli výdrži při větší dynamické zátěži u 2121.

Zatím co převodovka z 2101 má pomalé zpřevodování předlohy. A má pomalejší 1+2+3+R oproti převodovce 4rychlostní pro 2106 a 2121!

Prevodové stupne: (roky 1977 - 1984)
Stupeň - VAZ 2101 - VAZ 2106/2121 - VAZ 2105 - VAZ 2121 5q(od r1985!)
I..________ 3,753_______ 3,242_______ 3,667___________ 3,670
II.________ 2,303_______ 1,989_______ 2,100___________ 2,100
III.._______ 1,493_______ 1,289_______ 1,361___________ 1,361
IV.._______ 1,000_______ 1,000_______ 1,000___________ 1,000
V._________________________________________________ 0,820
R..________ 3,867_______ 3,340_______ 3,526___________ 3,526

Re: Niva - foto

Napsal: sob dub 20, 2013 10:24
od Raduz
ObrázekObrázek
Obrázek
Obrázek