Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv srp 31, 2017 14:28
130 tisíc. Ovšem nikdo neví, jak. O minulosti toho vozu nikdo nic neví. Servisní historie je zcela neznámá, samozřejmě chybí servisní knížka i jakýkoli přehled o údržbě. Víme jen to, že do značkového servisu to jelo pouze jednou - na první servis po roce provozu. Způsob užívání lze jen odhadovat, a to velmi nejistě.
Najet 130 tisíc km za 4,5 roku je na malý benzinový motor poměrně dost. Čili vůz byl relativně hodně jetý, ač na to rozhodně nevypadá. Někdy to může být výhoda. Já se ovšem obávám, že bývalý majitel v tom nechával olej celých 30.000 km, jak dovoluje výrobce, protože tolik ročně skoro musel ujet. A to (nejen) tyhle motory zabíjí. Proto jsem odpůrcem LongLife intervalů pro oleje, a to odjakživa.
Úplně nejhorší varianta by mohla nastat v okamžiku, kdy by bývalý majitel jezdil 30.000 km na olej, ovšem na takový olej, který k tomu není určen. Tedy na olej jiné specifikace, než určuje výrobce motoru. A to se klidně mohlo stát - vzhledem k tomu, že auto značkový servis prakticky neznalo.
Vzhledem k tomu, že na to tyhle motory netrpí, předpokládám, že tomu muselo něco "pomoct". Nejpravděpodobněji právě servis vozu, myslím si.
Naštěstí sada ojničních šál stojí 740 Kč, což nikoho nepoloží, výměna je otázkou cca 4 hodin ležení pod vozem. No a protože já se tím vlastně náramně bavím, nemám s tím absolutně žádný problém.
No jo, ale to mě bude muset ten KOPR opustit.....................
Celý svět mě loni strašil, že se mi švihnou ojniční šály na dCi v Méganu. Tak dlouho do mě všichni vandrovali, až jsem je z preventivních důvodů udělal. Zbytečně..... A teď mi to lehne v motoru, který na to vůbec netrpí. Jak u blbejch, tohleto.
Najet 130 tisíc km za 4,5 roku je na malý benzinový motor poměrně dost. Čili vůz byl relativně hodně jetý, ač na to rozhodně nevypadá. Někdy to může být výhoda. Já se ovšem obávám, že bývalý majitel v tom nechával olej celých 30.000 km, jak dovoluje výrobce, protože tolik ročně skoro musel ujet. A to (nejen) tyhle motory zabíjí. Proto jsem odpůrcem LongLife intervalů pro oleje, a to odjakživa.
Úplně nejhorší varianta by mohla nastat v okamžiku, kdy by bývalý majitel jezdil 30.000 km na olej, ovšem na takový olej, který k tomu není určen. Tedy na olej jiné specifikace, než určuje výrobce motoru. A to se klidně mohlo stát - vzhledem k tomu, že auto značkový servis prakticky neznalo.
Vzhledem k tomu, že na to tyhle motory netrpí, předpokládám, že tomu muselo něco "pomoct". Nejpravděpodobněji právě servis vozu, myslím si.
Naštěstí sada ojničních šál stojí 740 Kč, což nikoho nepoloží, výměna je otázkou cca 4 hodin ležení pod vozem. No a protože já se tím vlastně náramně bavím, nemám s tím absolutně žádný problém.
No jo, ale to mě bude muset ten KOPR opustit.....................
Celý svět mě loni strašil, že se mi švihnou ojniční šály na dCi v Méganu. Tak dlouho do mě všichni vandrovali, až jsem je z preventivních důvodů udělal. Zbytečně..... A teď mi to lehne v motoru, který na to vůbec netrpí. Jak u blbejch, tohleto.