Stránka 27 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv srp 31, 2017 14:28
od Marek
130 tisíc. Ovšem nikdo neví, jak. O minulosti toho vozu nikdo nic neví. Servisní historie je zcela neznámá, samozřejmě chybí servisní knížka i jakýkoli přehled o údržbě. Víme jen to, že do značkového servisu to jelo pouze jednou - na první servis po roce provozu. Způsob užívání lze jen odhadovat, a to velmi nejistě.

Najet 130 tisíc km za 4,5 roku je na malý benzinový motor poměrně dost. Čili vůz byl relativně hodně jetý, ač na to rozhodně nevypadá. Někdy to může být výhoda. Já se ovšem obávám, že bývalý majitel v tom nechával olej celých 30.000 km, jak dovoluje výrobce, protože tolik ročně skoro musel ujet. A to (nejen) tyhle motory zabíjí. Proto jsem odpůrcem LongLife intervalů pro oleje, a to odjakživa.
Úplně nejhorší varianta by mohla nastat v okamžiku, kdy by bývalý majitel jezdil 30.000 km na olej, ovšem na takový olej, který k tomu není určen. Tedy na olej jiné specifikace, než určuje výrobce motoru. A to se klidně mohlo stát - vzhledem k tomu, že auto značkový servis prakticky neznalo.
Vzhledem k tomu, že na to tyhle motory netrpí, předpokládám, že tomu muselo něco "pomoct". Nejpravděpodobněji právě servis vozu, myslím si.


Naštěstí sada ojničních šál stojí 740 Kč, což nikoho nepoloží, výměna je otázkou cca 4 hodin ležení pod vozem. No a protože já se tím vlastně náramně bavím, nemám s tím absolutně žádný problém.
No jo, ale to mě bude muset ten KOPR opustit.....................

Celý svět mě loni strašil, že se mi švihnou ojniční šály na dCi v Méganu. Tak dlouho do mě všichni vandrovali, až jsem je z preventivních důvodů udělal. Zbytečně..... A teď mi to lehne v motoru, který na to vůbec netrpí. Jak u blbejch, tohleto.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 01, 2017 10:32
od Luděk Musil
Tady se neřeší otázka oleje, to jen tak pro pořádek.
Myslím si, že by se zúčastnění (tedy vč. mě) měli zmírnit, začínáme být dost mimo tému. L.

Edit:za chvíli posledních pár příspěvků přesunu. L.
Edit 2:Plevel oddělen od zrna, zde dále prosím jen k témě. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 08, 2017 09:16
od Marek
Ojniční uložení jsem v neděli vyměnil a motor přestal klepat. Tak snad to opravdu pomohlo.

Cena za díly 742 Kč + malinko tmelu na vanu, k tomu tři hodiny práce.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 08, 2017 09:42
od Luděk Musil
Marek píše:Ojniční uložení jsem v neděli vyměnil a motor přestal klepat. Tak snad to opravdu pomohlo.
Jestli jsi nezaklepal na dřevo - tak jsem to právě udělal za Tebe :D . L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 08, 2017 14:19
od Marek
Zapomněl jsem, takže díky.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 08, 2017 18:05
od Vašátor
Dobrá zpráva! Jak uložení vypadalo?

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát zář 08, 2017 20:18
od Marek
Paradoxně, nic "zvláštního" na něm nebylo. Pouhým okem bych řekl, že normálně opotřebené. Pouhým okem.......

Ačkoli když jsem loni dělal ojniční uložení na Meganu, bylo v lepším stavu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob zář 09, 2017 18:06
od Marek
Na Grand Scénicu vyměněny přední tlumiče. Dal jsem MEYLE v plynokapalině.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned říj 15, 2017 12:56
od Marek
Při přezouvání Grand Scénica na zimní (minulý víkend) jsem zjistil, že obě zadní pružiny jsou o půl závitu prasklé. Ale přesně o půl závitu, jako kdyby se snad domluvily.

Takže dneska proběhla výměna. Nic dramatického, necelá hodinka a bylo hotovo. Cena 1350 Kč za obě (Kayaba).

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned říj 15, 2017 19:11
od Jimmi
Nepraskají ty pružiny náhodou typicky v tom místě, kam kdosi kdysi přiložil stahovák za účelem třeba výměny tlumičů.....?

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 05:50
od Marek
Tady jsou pružiny mimo tlumiče. Myslím si, že dole v těch miskách jednoduše uhnijou.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 10:01
od Jimmi
Aha.
Já jenom, že jsem si již u více aut všimnul, že v určitém místě, typicky tam, kde se dává stahovák, bývá poškozena antikorozní ochrana pružiny. Pak stačí málo, a pružina v tom místě praskne. Ale já těch aut tolik neviděl, proto mě zajímal Tvůj názor.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 13:00
od Marek
Tady obvykle uletí spodní (půl-)závit. Tedy ten, co sedí v nápravě. Zřejmě, aby se zastavilo stoupání šroubovice posledního závitu, tento ohřejí a ohnou. A v místě toho ohřátí to pak praskne. Myslím si..... Totiž zatím vždycky, když jsem měnil pružiny na jakémkoli vozu, to bylo přesně tak.

Bylo zajímavé, že na obou pružinách uletěl kousek na milimetr stejně dlouhý. V podstatě byly ty pružiny zkrácené o naprosto stejný kus. Teoreticky by se s tím klidně dalo jezdit, jen s rizikem, že plně naložený vůz bude sedět na dorazech, tedy že náprava bude měkčí. Jenže vzhledem k tomu, že se jedná o sedmimístné MPV, jsem toto nechtěl riskovat.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 13:11
od Vašátor
Na mojí Corse rupla zadní pružina tak ve 3/4 závitu a ani to nebylo za jízdy (stál jsem na benzínce, ozvala se kovová rána a bylo). Stahovák ani nic podobného to nevidělo. Spíš to bude tak jak píše Marek. Nicméně už jsem měnil i pružiny, co byly ruplý v půlce a třeba i na dvakrát :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon říj 16, 2017 17:46
od Roman
Na Sharane mi praskla predna tak isto, auto zaparkovane pred chatou, rana, ze sa spustil alarm, myslel som, ze padol na strechu sneh, ale pri odchode, ked som tocil volantom bolo vsetko jasne. Na Dacii mi v davnoveku praskli tiez obidve zadne pruziny presne rovnako, ale tam bola na poslednom zavite natiahnuta PVC hadica a v mieste kde koncila sa drzala voda a priemer dratu bol odhrdzaveny z nejakych 12mm na cca 8mm.