Stránka 27 z 61

Re: Gumy lada Niva

Napsal: čtv kvě 31, 2012 07:23
od vik2
Břéťo, mozna bys nejdriv mohl precist par temat, nez zacnes klast neuplne (hloupe) otazky. O zvedani a krizeni se tu toho popsalo vazne hodne.......

Re: Gumy lada Niva

Napsal: čtv kvě 31, 2012 13:53
od RIKIJAN
dej fotku jak vypadá po upravách

Re: Gumy lada Niva

Napsal: čtv kvě 31, 2012 20:21
od Netopýr
taky jsem zvědavej, jak to upravuje "výrobce" :)

nebyly by fotky? hlavně přímo náprav :c)

Net.

Re: disky na nivu

Napsal: pát čer 08, 2012 12:48
od Raduz
:?: Dotaz :?:
mám rezervu 185/75 R16 rozměry kola http://www.prodej-pneu.cz/185-75-r16
když pojedu na 185/80 R15 rozměr kola http://www.prodej-pneu.cz/185-80-r15
a píchnu na vnějším průměru vzniká rozdíl mezi rezervou a 15kama 6mm, vadí to diferákům nebo je to zanedbatelné :?:

v zimě mám 175/80 R16 rozměr kola http://www.prodej-pneu.cz/175-80-r16, ale tam je rozdíl 3mm to neřeším :oops:

Re: disky na nivu

Napsal: pát čer 08, 2012 22:32
od Netopýr
počítej s tím, že se ti kolo na jedné straně bude točit rychleji než na druhé, takže nápravový diferák nezůstane v klidu + přední náprava se ti bude točit jinak rychle než zadní náprava, takže mezinápravový diferák se taky bude pořád vrtět - osobně bych to bral jen jako nutnou nouzovou dojezdovku s omezenýma rychlostma cestování

Net.

Re: disky na nivu

Napsal: sob čer 09, 2012 09:33
od Laďuša
No ale dyť od toho ty diferenciály jsou, ne? Aby umožňovaly rozdílnou rychlost otáčení kol.

Re: disky na nivu

Napsal: sob čer 09, 2012 14:57
od Dusan
Ano za cas prejazdu zakrutou..... Mam to spocitat na minuty alebo sekundy...

Re: disky na nivu

Napsal: ned čer 10, 2012 11:47
od Netopýr
tak tak, podívej se např. na moderní auta - když dáš dojezdovku, tak máš omezený rychlosti aby se ten difer z toho nezbláznil + když máš čtyřkolku, tak je to teprve problém s mezinápravou... viz např. JEEP a jeho mezinápravová viskospojka :c)

Net.

Re: disky na nivu

Napsal: ned čer 10, 2012 16:40
od Laďuša
No já vam teda nevim, v životě jsem nic neslyšel o tom, že by se diferenciál nedal použít trvale a že by mu průjezd zatáčkou škodil. Prostě rozděluje moment na víc hřídelí s jinou úhlovou rychlostí. Nevidim v tom nic škodlivýho, ale prostě účel. Já se snad budu muset zeptat ňákýho mechanika a nebo kouknout do ňáký literatury. A u tý dojezdovky to bude spíš, aby se z toho nezbláznila ta galuska na ní :lol:

Re: disky na nivu

Napsal: ned čer 10, 2012 18:21
od martas
Nevim proč se to nechce zobrazit... Na herečku zabírá paralen...

http://cs.wikipedia.org/wiki/DiÚčel diferenciáluÚčelem (funkcí) diferenciálu je rozložení přenášeného kroutícího momentu (ze vstupní hnací hřídele) na dvě jiné hřídele (výstupní hnané hřídele) při změně poměru jejich otáček.

Typickou aplikací diferenciálu je pohon hnací nápravy automobilu, kde umožňuje různou rychlost otáčení kol na jedné nápravě při průjezdu zatáčky.

Při průjezdu zatáčky má kolo blíže ke středu otáčení menší obvodovou rychlost (menší otáčky) a kolo dále od středu otáčení větší obvodovou rychlost (vyšší otáčky). Toto je dáno stejnou úhlovou rychlostí celého vozidla, kdy se kola dotýkají podkladu s různým poloměrem otáčení kolem společného bodu.
Nutnost použití diferenciálu záleží na poloměru otáčení a na vzdálenosti (jak daleko jsou od sebe) pneumatik a dále na technické konstrukci nebo technickému omezení konstrukce. V praxi, u vozidel (nákladní) s dvojitou montáží kol na hnané nápravě se používá diferenciál pouze pro rozdělení přenosu kroutícího momentu na pravou a levou stranu nápravy. Mezi dvojitou montáží na jedné straně se již diferenciál nepoužívá.

[editovat] VýhodyPři použití diferenciálu je odstraněna situace, kdy by jedno nebo i obě kola hnací nápravy projížděla zatáčku smykem. Toto řešení tedy přispívá k lepší přilnavosti vozidla k podkladu, zlepšuje stabilitu, ovladatelnost a snižuje opotřebení pneumatik.
[editovat] Nevýhody[editovat] Mechanická nevýhodaV diferenciálu dochází ke tření ozubení, což má za následek buď vyšší spotřebu při stejném podávaném výkonu automobilu, nebo stejnou spotřebu, ale nižší výkon, tedy nižší účinnost. To je často důvodem neochoty výrobců sportovních automobilů používat pohon na všechna 4 kola. V případě pohonu všech 4 kol se totiž používají diferenciály dva nebo 3 (na každé nápravě jeden a často ještě jeden mezi oběma nápravami). V nepříznivých případech mohou, podle některých zdrojů, ztráty dosáhnout až 20%.
[editovat] Provozní nevýhodaPokud se jedno z kol nápravy dotýká povrchu podkladu s nízkým koeficientem tření (např. led nebo i voda, jemný štěrk, prach) a druhé kolo nápravy se dotýká podkladu s vyšším třecím koeficientem (např. asfalt, beton), dojde při rozjedu k situaci, že kolo "na ledě" se začne protáčet a kolo "na asfaltu" zůstane stát. Rozjezd vozidla v tomto případě je komplikovaný nebo až nemožný.
Výhody uvedené výše však převažují nad nevýhodami diferenciálu.

[editovat] ŘešeníUzávěrka diferenciálu je řešení, kdy je z provozu vyřazena právě funkce pro rozdělení poměru otáček na výstupní hřídele. Konstruuje se jako ruční nebo elektronická (detekce jízdního režimu elektronikou vozidla) podle typu vozidla, konstrukce a kategorie vozu.

Rozjezdový asistent pro který se uvádějí různé zkratky, např. EDS (nadstavba nad ABS) což je elektronika vozidla, která vyhodnotí provozní režim (např. pokus o rozjezd) a přibrzdí kolo, které se dostane do skluzu. Toto řešení je opakem systému ABS (další nadstavbou nad ABS a EDS je ESP - elektronický stabilizační systém).
Konstrukčně řešená vozidla jako terénní, stále používají běžné uzávěry diferenciálů, které pro dané použití mají lepší vlastnosti pro jízdu v nezpevněném terénu.

[editovat] Konstrukce
Funkce diferenciálu při stejných otáčkách výstupních hřídelí. Talířové kolo pohání přes satelit planetová kola výstupních hřídelí. Pokud se obě výstupní hřídele točí stejnou rychlostí, satelit se vůči talířovému kolu neotáčí.
Funkce při zablokování levé hřídele, satelit se začne otáčet a druhá výstupní hřídel se roztočí dvojnásobnou rychlostí.[editovat] PrincipDiferenciál není nic jiného, než planetová převodovka, má tedy 2° volnosti.

[editovat] Funkce a modelZjednodušený model diferenciálu je na obrázcích vpravo. Modře je vybarveno talířové kolo s unašečem satelitů. Toto kolo může být poháněno buď přímým ozubením od souosého pohonu, jako na obrázku, nebo má kuželový převod od pohonu s kolmým hřídelem. Satelit (zelený), je vloženým stupněm volnosti, který zapadá do ozubení dvou planetových kol, přes něž jsou poháněny dvě hřídele. Jedna z hřídelí prochází talířovým kolem, druhá unašečem satelitů (pro zjednodušení je zde vyobrazen pouze jeden satelit, ve skutečném diferenciálu jsou minimálně dva satelity).

[editovat] Uzávěrka diferenciáluUzávěrka diferenciálu pracuje na principu vyřazení vloženého stupně volnosti, tj. zamezím otáčení satelitního kola. Pokud se zamezí otáčení satelitního kola (pro jednoduchost mechanickou aretací) vyřadí se z činnosti diferenciálu jeho požadovaná funkce, tj. přenos proměnných otáček na výstupní hřídele.

Re: disky na nivu

Napsal: ned čer 10, 2012 19:02
od jiri.k
martas píše:http://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci% ... mechanika) Jinak počteníčko, perličky... :roll:
Asi mám horečku. Nic kloudného na tom odkazu není..

Re: disky na nivu

Napsal: ned čer 10, 2012 19:15
od Dusan
Staci zobrat dif z lady a pozriet ako a vcom su ulozene planetove a satelitne kolieska.... Tusim ze ppchopite preco sa nesmu otacat stale a dlho.... Za idealnych podmienkach satelitne a planetove kolesa stoja a otaca sa len cela klietka diferencialu a ta je osadena v kuzelovycj loziskach s vymedzenou volou.

Originál kola

Napsal: pon čer 11, 2012 19:56
od baumi
Potřebuji zjistit, jaké jsou originální rozměry kol - pneu u 1600. Případně jaká jiná alternativa je možná dle velkého tech. Díky.

Re: Originál kola

Napsal: pon čer 11, 2012 20:28
od Raduz
a co kdyby si se nejdřív podíval co se tady píše :?:

myslím že by si hodně našel v tomto vlákně :idea:

Re: Duše na Nivu

Napsal: úte čer 19, 2012 13:25
od Kolben
Raduz píše:Koněvka nemá?
Tak Koněvka nemá a prý ani dlouho neměla - dodavatel nevozí. Jen tak pro doplnění :-)