Stránka 26 z 29
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: čtv dub 24, 2014 07:18
od Majo
to je hlavny dovod preco vsetci masovo menia bubny za kotuce a Ladaklub to nepostretlo. Vacsina automobiliek ma liatinove a hlinikove sa ani nedaju zohnat...
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: sob dub 26, 2014 15:35
od usirew
Tak jsem na to koukal a bude třeba nový prase
finta se svěrákem nepůjde, neb jsem nestrhl matici, ale ulomil šroub, tedy vše co čouhalo. A matice od hadičky je měkká, že bych ji snad i rozžvýkal já sám
a vůbec nepovolím žádný šroub, co je k tomu praseti, vše akorát strhnu
WTF
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: sob dub 26, 2014 20:02
od zelvotron
Majo píše:to je hlavny dovod preco vsetci masovo menia bubny za kotuce a Ladaklub to nepostretlo. Vacsina automobiliek ma liatinove a hlinikove sa ani nedaju zohnat...
dlužno podotknout, že většina automobilek má litinový bubny a žádný problémy s nima, narozdíl od lady, ale co aspoň to hezky vypadá
Jo a bacha na to, bubny se daj koupit od různejch výrobců a některý jsou ještě o dost horší jak originál (menší tloušťka litinovýho věnce, menší výztuhy apod, a zkroutí se ještě víc a dřív jak origo.
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: ned dub 27, 2014 08:28
od dmatej
Želvo, dřív jak origo to už ani nejde, resp. moje Kalina trhla rekord
Ten buben byl dovyvažovanej od výroby, hliník kolem litiny se odloupal zhruba na půlce, a stáčení a vyvažování nepomáhalo. Druhej je OK. Prostě jsem vyměnil oba.
Jinak není pravda, že by jiný automobilky s litinou neměly problémy, ono je to všude stejný (Škoda a nejspíš i jinde) - jak to auto naložíš a potřebuješ jezdit po kopcovitým městě, je litinovej buben neštěstí. Ale jak programátoři říkají, "to není chyba, to je vlastnost"
U Lady jsem originální bubny nikdy nepřehřál, a že monstr nákladů jsem už pár vezl.
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: ned čer 01, 2014 13:22
od Karbi 69
Ahoj,
mám menší dotaz, nedá se sehnat větší brzdový kotouč, respektive aby měl ten kotouč větší brzdnou plochu... je to na nivu rv.98 ? Váha hraničí trošku s přetížením a bohužel nemůžem vyndat nic s kufru, vše co tam máme musí být.. Nebo nepasuje tam kotouč z jineho auta ?
Díky moc za odpověd
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: ned čer 01, 2014 13:42
od radek mb
Toto je téma pro Lady desítkové řady. Svůj dotaz nasměruj do sekce Niva.
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon čer 23, 2014 12:23
od usirew
Zdravím pánové, mám dost zvláštní problém s brzdami a nevím si rady, co jsem koukal tak jsem nic podobného nenašel. Myslel jsem, že postačí odvzdušnit brzdy přes odvzdušňovací šrouby, ale to nijak nepomohlo. Než abych tady popisoval problém tak jsem natočil video, onen syčivý zvuk se ozýval od pedálu.
https://www.youtube.com/watch?v=uOD5oaQhlT8
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon čer 23, 2014 14:08
od JmJ
Uplne chytry z toho videa nejsem, ale pokud seslapnuti brzdy cvici s otackami motoru a navic neco syci, tak sazim na to, ze motor si prisava vzduch pres posilovac brzd. Takze bud je "deravy" posilovac, nebo neco kolem neho. Ale hadal bych na samotny posilovac.
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon čer 23, 2014 15:44
od Luděk Musil
Taky to může být hadice podtlaku od sání k posilovači. Ale pokud to syčí v kabině
tak asi posilovač. I když se závadou posilovače se tady na foru ještě nikdo "nepochlubil". L.
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon čer 23, 2014 15:59
od JmJ
Luděk Musil píše:Taky to může být hadice podtlaku od sání k posilovači. Ale pokud to syčí v kabině
tak asi posilovač. I když se závadou posilovače se tady na foru ještě nikdo "nepochlubil". L.
Pak by to sycelo v motoru (jak pises) a navic by asi na to nemel vliv zmacknuty pedal. V posilovaci je trvale podtlak a myslim, ze jak hybes pedalem, tak by se ten podlak nemel moc menit. Ae kdyz to pri seslapnuti brzdy zahoupe fest s otackama motoru, tak to musi v ten moment nekde hodne nasat vzduch.
Na VAZu 2110 je vsechno mozne. Tam po 2 letech odejde to, co na klasice vydrzelo 30 let
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: pon čer 23, 2014 17:16
od Majo
spatny ventil na posilovaci?
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: sob čer 28, 2014 11:11
od usirew
tak jsem na to se strýcem koukal a zjistili jsme, že za pedálem, jak je manžeta, která skrývá nějaký asi plastový váleček, tak ten váleček je od kapaliny a nevím jestli chodí v nějakém těsnění, ale zdá se mi, že právě kolem tohohle válečku to syčí.... Fakt se v tom nevyznám a navíc to má totálně blbý přístup
Co víte o tom co je za pedálem?
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: sob čer 28, 2014 12:55
od dmatej
Že by hlavní brzdovej válec (a posilovač)?
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: sob čer 28, 2014 16:08
od usirew
Tak po konzultaci s kolegy, jsem se dověděl, že to může být prasklá membrána v posilovači. Asi s tím nikdo nemáte zkušenost, co? Nevíte zda to jde sehnat zvlášť nebo nějak opravit aniž bych musel měnit celý posilovač
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Napsal: ned čer 29, 2014 11:13
od Majo
rozhodne cely posilovac, je to zlisovane, co by az taky problem nebol, ale diely na to nezozenies....