Stránka 26 z 26
Re: Scotova NIVA
Napsal: čtv zář 18, 2025 13:56
od Luděk Ondrůch
Když vidím to uchycení, tak bych tipoval, že posuvem tělesa válce v třmenu.
Re: Scotova NIVA
Napsal: čtv zář 18, 2025 15:34
od Jarda_NIVA1.7
2 Luděk Ondrůch:
Jak jsem Romanovi rikal, nikdy jsem to neserizoval a vzdy to fungovalo, vzdy jsem to jen odvzdusnoval a valecek si v trmenu povyleze, jak je potreba. Na zavitu jsem to ladil jen u rapida a to proto, ze to bylo moc uz vylezle. U me 2013 nivy, kdyz jsem menil kapalinu za silokonovou, tak jsem pracovni valecek rozebral a vymyl lihem a vycistil (i hlavni valec jsem prolil lihem) a valecek zatlacil, nalil jsem do nadobky kapalinu a pak uz jen naslapal (nekdo drzel pedal), povolil odvzdusnovak a tak nekolikrat po sobe, kdyz prestal jit vzduch, tak uz spojka fungovala jak ma.
Problem by byl, kdyz by nekdo mamontoval vic vylezlej valecek.
Re: Scotova NIVA
Napsal: čtv zář 18, 2025 17:22
od scot
@Luděk Těleso toho válce je právě napevno. Ten rantlík u prachovky zapadne do vybrání v tom uchycení. Na mojí staré nivě je ta tyčka délkově stavitelná. Tady to stavitelné není nebo jsem na to nepřišel.
Re: Scotova NIVA
Napsal: čtv zář 18, 2025 18:37
od Jarda_NIVA1.7
Vsak tam kvuli velke delce toho pracovniho valecku uz nic k serizovani nebude a pocita se s tim, ze to vzdy vyjde... jeste vzpominam na jeden problem, kdy u kratke nivy mi pistek v pracovnim valecku nezalizal a pak to malem ohlo vypinaci paku spojky, protoze vzdy jen povylezl, ale to bylo stavem toho valecku.
2 scot:
Kdyz budes chtit mit jistotu, ze to nemas na "tvrdo", tak tlac na pistek a povol na chvilinku trochu odvzdusnovak a po vytlaceni trosky kapaliny rychle dotahni, tim si tam tu vulicku nastavis..., ale to jsem nikdy nedelal, nikdy to nebylo potreba, vzdy jsem tam u vsech aut uz po odvzdusneni minimalni vulicku mel, nikdy jsem zadnou spojku neposkodil a to mam s autama s hydraulickou spojkou najeto pres 600tis.km Nejvic mi poskodil spojku jeden clovek, ktery jel s moji starou dlouhou nivou 200km s nohou na spojce a pak zminil, ze mu u jeho auta porad odchazi spojka, tak jsem se uz nedivil.
Re: Scotova NIVA
Napsal: ned zář 21, 2025 18:50
od scot
No, ono to asi funguje jak má. Jen jsem byl překvapený, že to nejde seřídit.
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte zář 23, 2025 09:37
od Jarda_NIVA1.7
Ono i u skodovek to mely serizovaci jako posledni skodovky s motorem vzadu, pak favo a felda spojka lankem a to i felda 1.6 (naddimenzovane a bezporuchove) a pak se zas do toho vlozil koncern a fabie a octavka vse je hydraulika a nejlepsi 6q, kde je spojkovy prasatko nejak soucasti spojkovyho loziska, takze na opravu musi prevodovka ven, coz jsem mel u 4x4 praci na 3 dny, misto hodky na poreseni prasatka venku

.
Re: Scotova NIVA
Napsal: ned lis 02, 2025 22:20
od scot
Minulý týden jsem přivezl Nivu domů po přetěsnění převodovky a výměně rozvodů. Motor moc netáhl, bylo slyšet ve výfuku, že není seřízený předstih. Trochu jsem pootočil rozdělovačem a je to lepší, ale budu muset koupit stroboskopickou lampu abych to seřídil lépe. Cestou na přezutí to ještě škubalo, ale pomohlo natankovat 20litru benzínu bez biosložky. Holt to dlouho stálo. Konečně jsem vyzul Voltyre a dal tam civilnější kola, hned je ta jízda příjemnější. Rád bych se ještě zeptal na seřízení volnoběžných otáček. Pokud jsem to správně pochopil, levý šroubek určuje množství a pravý bohatost směsi. Mám teď volnoběžné otáčky kolem 1200, pro jejich snížení bych tedy měl přitáhnout při zahřátém motoru levý šroub. Je to tak?
Re: Scotova NIVA
Napsal: pon lis 03, 2025 06:02
od JmJ
Ano. Vlebo mnozstvi, vpravo bohatost.
Bohatost pritahovat az do bodu, kdy zacnou klesat otacky a pak treba pul otacky povolit, mnozstvi tak na 800 rpm, mozna 800 rpm se zaplymi svetly.
Re: Scotova NIVA
Napsal: pon lis 03, 2025 16:31
od Luděk Musil
Pro správné seřízení karburátoru je potřeba napřed správně nastavit předstih
Jako karburátor (nějak) nastavíš a doladíš ... ale nebude to ono.
Ideální je postup:
1. řetěz/ventily
2. rozdělovač (odtrh, předstih)
3. karburátor
L.
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte lis 04, 2025 15:38
od scot
No, chtěl jsme jen snížit ty volnoběžné otáčky, nechtěl jsem se pouštět do větších akcí

. Jinak řetěz je teď vyměněn, ventily se dělaly před cca 1000Km, seřízení odtrhu jsem si večer nastudoval a stroboskop objednal. Stejně mi hlodá myšlenka zda nepořídit bezkontaktní zapalování a tím se vyhnout případným problémům s rozdělovačem.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř lis 05, 2025 05:54
od JmJ
Bezkontakt je jasna volba. Lepsi jiskra, stabilnejsi chovani, vyrazne mene udrzby.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř lis 05, 2025 06:32
od scot
Nebude to problém při uznání historické způsobnosti? Nicméně asi to jednou za 5 let můžu přehodit zpět.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř lis 05, 2025 06:37
od JmJ
scot píše: stř lis 05, 2025 06:32
Nebude to problém při uznání historické způsobnosti? Nicméně asi to jednou za 5 let můžu přehodit zpět.
To bohuzel nedokazu posoudit

. Pro me to natolik vylepsilo pouzivani auta, ze bych mel radsi auto na obyc znazkach, nez se toho zbavoval. Stejne jako 5 kvalt a elektricka sahara.