Stránka 26 z 124
Napsal: sob říj 30, 2010 18:36
od Marek
Vzhledem k tomu, že sám jedu maximální dovolenou rychlostí, nemám zájem uhýbat nějakému spěchálkovi jen proto, že má chuť nebo potřebu jet rychleji než se smí. Pokud bych ale jel menší rychlostí než maximálně dovolenou, jistě levý pruh blokovat nebudu.
Napsal: sob říj 30, 2010 18:56
od Trevor
zelvotron píše:Trevor píše:A potom este by ma zaujimalo to ze preco by brzdeny diferencial nemal fungovat na aute s 250hp ?
Nikdo tu nic takový ho neříkal, přečti si to pořádně
Ano mas pravdu. Bolo napisane, ze je k nicomu.
Takze oprava : preco by mal byt asr na 250hp aute k nicomu ?
Napsal: sob říj 30, 2010 19:17
od MartasBrno
Marek píše:Takto to pokračovalo celkem 13 krát.
Marek píše:Nakonec mi u Jihlavy chtěl patrně ukázat, že má silnější levou nohu, najel vedle mne a asi se snažil mi znemožnit předjíždění, neb zřetelně se bavil tím, že nemůžu do levého pruhu (žel dojížděl jsem kamion). Za ním bylo v tu chvíli víc než deset vozů, které opět čekaly, až se milostpán uráčí uhnout.
Marek píše:řízená řidičem bez kousku soudnosti
Sorry že vytrhávám věty, ale je to asi jasné. Je mi docela líto, že takoví lidi ohrožujou ostatní.
(Ne, že bych lidi já neohrožoval pouhou snahou provozovat moje povozy i na dálnici, ale do kopců jezdím s tahačema nebo pokud nezavazím normálně a stačí mi to. Jen jde asi o to, umět se mezi ty liazky a podobné stroje zařadit včas a necpat se s konzervou do levýho pruhu přes mrtvoly.)
Napsal: sob říj 30, 2010 21:08
od JmJ
Proste nekdo koupi nove kchuuul vozidlo, setri na nej celej zivot, tak pak nemuze prezit, ze je to auto kram
)
A ted je potreba si predstavit, jaky amok dostavaji ridici, kdyz po nich de zigul. Jezdit v 1.7 musi byt opravdu radost, bo nikdo neceka, ze to pojede
.
na dalnici nechci nikoho zdrzovat, ale aby me nekdo tlacil jak magor a blikal, to si libit nenecham. ostatne nevim, co kdo ceka, ze budu delat, kdyz jedu vedle kamionu na plny plyn (v kopci 120
). asi cekaji, ze vzletim, nebo ze se rozplynu ci co?
hlavne nechapu, co je tak trapi. ja kdyz jedu v silnem aute po dalnici, tak naprosto s klidem zpomalim, protoze vim, ze zmacknu na tempomatu "reset" a behem okamziku valim zase 140 kopec nekopec. to v zigulu jsou to drsnejsi manevry
Napsal: sob říj 30, 2010 21:21
od Tommel
Napsal: sob říj 30, 2010 22:01
od MartasBrno
Odbočím. Snad mi to opět projde.
Co se týká koncernu - zažil jsem neuvěřitelně nepříjemný brzdy v VW Polo. Člověk položil chodidlo na pedál a nic - v pořádku. Když jsem ale na to chodidlo uvolnil nohu, tek zlehka jak jen šlo, brzdy udělaly to, že skokově vyvinuly brzdný účinek, že na mokru bych se bál. Přitom po zbytek chodu pedálu bylo dávkování brzdné síly přiměřené. Jen ten nástup byl takový sviňský. Prostě najednou HRK! a po*er se.
Je to normální?
JmJ, myslím si, že dost lidí se snaží uplést z lejna bič - že to prostě v sobě nějak ten národ má. Jenže někdo si to přizná a někdo ne. A podle toho to pak vypadá. Hlavně jak píšeš tu první myšlenku, to musí být pro člověka docela nelehký, hodit úspory do kanálu, aby se zařadil do brázdy.
OT: Jeden můj osvícený spolužák komentoval různě rady od lidí právě takto - "do brázdy!" člověk který neměl do poslední chvíle mobil, a jiné věci sabotoval, protože nenávidí globalizaci.
Napsal: sob říj 30, 2010 23:47
od dmatej
Marek: Zajímavé. Ta naše HTP 40kW ve třech lidech udrží 135km/h tacho celou cestu po D5 z Plzně do Prahy (i zpět). Ale nesmí se zpomalit, to už se nerozjede. Nevím, jak mám chápat ta světla, FI svítí velmi dobře a nemám pocit, že by mě kterákoliv oslňovala (pokud to nemá rozhašený jako jeden dneska).
Acibuk: A přesně tyhle týpky (lepiče) nesnáším. V tu ránu bys dostal první varování v podobě ostřikovačů, následně rozsvícení brzdových a definitivně nakonec sundání nohy z plynu (za předpokladu, že se nemohu zařadit, protože tam mám kamion nebo kolonu). Buď se nauč odhadovat rychlost a vzdálenost a akceptovat pravidla, jinými dodržovaná, nebo prostě budeš trpět. Já se zabít nenechám.
A pokud jsi na něm byl nylepený, nezachránily ho rozhodně tvoje destičky Ferodo, ale buď to, že nezačal brzdit hned intenzivně, nebo že jsi problém vpředu zpozoroval dřív než on. Pokud by to bylo naopak,
srazíte se dřív než stihneš sešlápnout brzdu. A vo tom to celý je.
Napsal: ned říj 31, 2010 13:32
od Marek
Světla na Fabii svítí velmi dobře, o tom není pochyb. Ale další pravda je ta, že i když má Fabia správně seřízená světla, protijedoucí řidiče oslňuje. I sama Boleslav to před lety přiznala. A pokud Ferda jede s tlustou bábou a dalšími plnorostlými pasažéry vzadu a nesklopí sklon světel (protože na stopětce to nešlo), tak je to opravdu řehole - zvláště když Tě oslňuje do levého zrcátka jízdou do kopce, kdy se čumák vozu ještě zvedá, třeba tři minuty v kuse v rychlosti 130 za hodinu.
Napsal: ned říj 31, 2010 21:01
od dmatej
Nevim, v blbých úhlech mě dost nepříjemně oslňujou xenony, fabie opravdu jen pokud je zatížená a nesklopí to. Ale každej je taky trochu citlivej na něco jinýho. Fabie svítí dost, takže to nepříjemný bejt může, to nepopírám.
Jinak jízdu v noci fakt nemusim, právě kvůli oslňování, jízdě za autem, přes který nevidim, jízdě před autem, který mi šajní zezadu, takže nevidim pořádně dopředu (opět) ... zající, kancí, srncí, siky, lišky, myšky, kočičácí ... to je furt něco ...
Napsal: pon lis 01, 2010 07:55
od Patrac
hrábnu do vosího hnízda..
Předevčírem jsem se díval na Discovery na Fifth Gear. Porovnávali tam SuperB v combi s ostatníma autama. porovánval se s dvěma meďoury a jedním volvem. S jedním meďourem co se týče hlučnosti s druhým co se týče objemu zavazadlového prostoru a s volvem co se týče akcelerace. Vozidla měly být to nejlepší co se kdy vyrobilo. Ne jako novinky ale prostě stálice které lidi roky vychvalují i když se vyrábí už třeba i nový model. Co se týče hluku byl na tom Superb lépe o 5 dcb, a to i při sepnutých stěračech který prý měl Mercedes naprosto skvostně vychytaný. co se týče zavazadlového prostoru tak tam SuperB prohrál ale tuším jen o 30L "měřilo" se to plyšovejma hračkama.Problém ovšem byl že Meďour přišel o několik set liber dráž v ceně.. a co se týče akcelerace porazil SuperB Volvo skoro o 1,2s na 400m.
Add ostatní věci okolo předjíždění brždění a spol.. to je debata o ničem řešilo se to tu asi milionkrát...
Add okolo výbavy na Ladě je pěkné to že je levná, dá se na tom spousta věci udělat a že člověk má plnou kontrolu nad řízením. Kdo ale tvrdí že ABS aESP a spol je naprd neví o čem mluví a nebo s takovýma autama vůbec nejel. a když je to dle místních znalců všechno na prd a Lada je nejlepší tak proč si tu polovina lidí do aut montuje všelijaký vymoženosti od posilovačů řízení přes alarmy, jiné brzdy a pod... Opět debata o ničem..
Napsal: pon lis 01, 2010 15:57
od Cooper
Musím jen dodat že souhlasím s JmJ. Ježdění s Ladou s královskou kubaturou 1700ccm je opravdu radost. Jezdím povětšinou sám, z Rusavy a na 100km trase v pohodě předjedu i 20 aut za jednu cestu. Taky bych neřekl že jsem agresivní řidič, jen prostě mám rád svižnou jízdu, takže se snažím na tachometru udržet 100 km/h. Kolik je to ve skutečnosti, netuším, ale neustále někoho dojíždím. Naštěstí stačí podřadit za čtyři, zmáčknout plyn a za 10 vteřin už není co řešit a šustím si to s klidem svou rychlostí dál.....
Nebudu tady něco zapírat, několikrát jsem to tady už psal, ale v budoucnu (čas nebudu upřesňovat) si chci koupit Fábii, moderní auto. Chci ABS, palubní počítač, tempomat a pokud by byla tak klidně i klímu. Motorizaci mám už (částečně díky Markovi) vybranou, bude se jednat o osvědčený a jednoduchý motor s označením SDI. Kdo bude chctít pátrat, tak má taky pouze 47 kW, tedy taková rachtavá HaŤaPka. S tím rozdílem že s SDI budu svou klasickou cestu na Rusavu trávit příjemnou spotřebou okolo 4-4,5 litrů nafty. To je na jednu cestu 135 korun. S žigulem mě nyní stojí jedna cesta 226,- korun. Já vím, myslím si to také, že žigul je na provoz a údržbu nejlevnější, ale taky to stojí čas, nervy a úsilí. Ladu mám něco přes rok. Rok plný super zážitků, ale taky údržby. Nepamatuji se měsíc, kdy by jsem nemusel navštívit Viléma a koupit nějáký ND abych mohl o víkendu vyjet. Doufám, že Fábie mě tohoto ušetří a najezdím více kilometrů s menšíma prostojema. Dále už jen dodám, že kdo mě víc zná, naftové auto má pro mě jednu nespornou výhodu, ale tu tady nebudu příliš veřejně vypisovat.
P.S. Pokud všechno vyjde dle plánu, tátova 2105 1300S se přetransformuje v 2105 1700k
[ Komentář přidal: zelvotron: út listopad 02, 2010 11:22 ]
Debata o elektronických systémech přesunuta sem: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=14594
Napsal: úte lis 02, 2010 11:18
od zelvotron
Cooper píše: SDI
Upřímnou soustrast
Ale je fakt, že jsem viděl i několik exemplářů s 300 až 400 tkm a byly celkem v pohodě, no celkem, motory jo, až na to že blily olej všude možně, zbytek asi jako felda po 200.
Problém fabky je ten, že se do toho nikdy nedával odpovídající benzínovej motor, třeba takovej motor 2112 by byl pro fabku ideál
, no koncern neměl a bohužel na to dojíždí do teď.
Napsal: úte lis 02, 2010 11:53
od Marek
Fabia první generace měla opravdu dobrý benzinový motor pouze dvoulitr. Jenže těch bylo málo, navíc drahé a pro většinu lidí moc velký přepych. Ačkoli spotřeba u těchto motorů byla velmi příznivá (dálky jezdil za méně než HTP, což zní skoro neskutečně).
Motory Škoda 1,4 MPi nebyly špatné z hlediska jízdních vlastností a spotřeby, ale byly to motory velmi staré a neplnily víc než Euro3. HTP jsou vlastně jakousi náhradou právě za motory 1,4 MPi, nicméně moc důstojnou náhradou tedy nejsou.
Motory VW 1,4/16V byly poněkud složité na údržbu a servis (například dva rozvodové řemeny, čtyři kladky rozvodů - to mi přijde opravdu mimo mísu), navíc silná 74kW verze nebyla pro běžné pojíždění, neb v nízkých a středních otáčkách nejela (a trvala na 98 oktanech).
O motorizaci Škoda 1,0 MPi snad nemá cenu mluvit, ta totiž nestojí ani za slovo.
Takže fakt bych si v benzinech nevybral. Chybí mi tam nějaká 100-110 koňová šestnáctka s příjemným točivým momentem kolem 150 Nm, to by myslím Fabii slušelo.
V naftě se mi líbí 1,9 TDi 74kW - to je svezení opravdu velmi slušné, o verzi RS s výkonem 96kW ani nemluvím. Ale bohužel tam byla nepříznivým faktorem cena - i ojetiny se drží velmi vysoko.
SDi byla fajn motorizace - sice žádný sprinter, ale držák a úsporný motor.
1,4 TDi R3 je podle mě stejný omyl jako HTP.
Napsal: úte lis 02, 2010 13:11
od zelvotron
No ten dvoulitr taky pamatuje Žižku s oběma očima, navíc tam byly nějaký problémy se spotřebou oleje. Na druhou stranu pokles ceny je u něj asi největší a jako ojetina bude výhodnej + LPG a kdyby to mělo paket pro špatný cesty, tak je to ideální kombinace.
Opustit OHV byla chyba, stejně jako do něj v roce 1999 cpát první verze elektronickýho plynu se šílenou prodlevou a akorát to prodražilo výrobu. Co se týká emisí, nemyslím, že je nějakej důvod že by nemohl splnit, když plní jiný "prehistorický" agregáty třeba od Lady, Renaultu nebo i VW/Audi (1,6 75kW).
Napsal: úte lis 02, 2010 13:52
od Luděk Musil
Marek píše:O motorizaci Škoda 1,0 MPi snad nemá cenu mluvit, ta totiž nestojí ani za slovo
Kamarád na chalupě tohoto litříka má a nestěžuje si
. Je tedy pravda, že on nějaké zvýšené nároky na zrychlení či maximálku nemá - předtím jezdil ve 120 (?) Dokonce mě s tímto maloobjemákem táhl na laně
z Tišnova do Rašova (znalci cesty vědí - 80% do kopce, těch zbývajících 20% do prudkýho kopce
) a ta fábka s tím významnějšího problému neměla, dokonce do toho prudkýho kopce se prý ani rafička teploty nepohla. Takže on ten Junior (tuším se to tak jmenuje) zase tak špatnej nebude. Tedy za předpokladu, že (budoucí) uživatel ví, do čeho jde a jaké má nároky. A já s tím prckem taky jel a vono je to celkem živý ... tedy do svý hranice. L.