Jelen píše:Pánové, mám zcela vážnou otázku. Vy to pravdu posloucháte a dokážete u toho normálně mentálně fungovat?
Dokážu poslouchat hodně věcí, třeba i náznaky disco, popřípadě nějaké náznaky popu, ale tohle... Netvrdim, že je to od základu špatný, ale opravdu je to moc krutý pro "neintelektuály". Jen by mě zajímalo, kdo stanovil to měřítko intelektuality v poslouchání týhle hudby
to je jak doposlechnout do konce tohle
http://www.youtube.com/watch?v=543Wf-atE9k a věřit, že po tu dobu nespáchalo sebevraždu alespoň milion mozkových buněk.
Se zcela vážnou tváří odpovídám, že tohle opravdu reálně poslouchám. Stejně jako mnoho jiných věcí. Pochopitelně, že sámské joijky, operu atp. neposlouchám v dílně a při práci. To by byla za prvé šílená degradace této hudby a za druhé si hudbu, jako kulisu k něčemu, pouštím opravdu velmi zřídka, spíš vůbec. Zato se vždy těším, až si udělám čas a na aparatuře si pustím žánr, na který mám zrovna náladu, pohodlně se usadím a hudbu si skutečně vychutnám bez jakýchkoliv rušivých elementů. A když se ještě vrátím třeba k té Sofii Jannok, tak zrovna minulý týden jsem si na ni udělal po delší době čas a pustil si kompletně celý magnetofonový pás s jejími nahrávkami, který jsem pracně získal. Hned mně bylo daleko líp. Hudbu z webů nestahuju, protože se ošívám už při poslechu CD. Z mp trosek mám přímo kopřivku. Jak tohle někdo může poslouchat, nechápu.
Naštěstí už vydavatelé pochopili, že kvalitní analog je věčný a začali znovu vydávat eLPíčka. Dost jsem si jich koupil a vůbec těch peněz nelituju. Ten zvuk za to opravdu stojí! Jak praví stará známá poučka "Život je příliš krátký na špatné Hi-Fi."
Jinak měřítko "intelektuality" já rozhodně nestanovuju
a ani se nějakými jejími hranicemi nezabývám. Mě zajímá jen a pouze hudba. A byť se o mně říká, že su znalý a náročný posluchač, já sám se tak ani moc necítím. Naopak vím, že toho znám dost málo. A opravdu, čím víc toho znám, tím víc zjišťuju, že plno věcí neznám. Jediné, co vím jistě je, že kdybych měl poslouchat metal, rock a jiné pseudomoderní styly, kde jsou dvěma hlavními (jedinými) nástroji kvílící a drnčící kytary spolu se šlapákem a tympány, které vyluzují pouze rytmizovaný hluk, tak bych během pětiminutového poslechu přišel nejenom o sluch, ale taky aspoň o miliardu mozkových buněk. Kromě rytmusu musí dobrá hudba mít i melodii, hudební nápad, myšlenku, dobře provedenou hudební stavbu, nápadité aranžmá, něco vyjadřovat a říkat a mít i mnoho dalších věcí. Že bych byl nakonec přece jenom oním náročným posluchačem?
To mně připomíná, že bych si měl zarezervovat lístky na tohle představení:
http://www.ndbrno.cz/opera/la-traviata?idp=10951 Po delší době (a na delší dobu) perfektní kombinace obsazení s famózní mezzosopranistkou Janou Wallingerovou (odmítla nabídku na přesídlení do Paříže a New Yorku!!!), výbornou sopranistkou Csillou Boross a Romanem Janálem.
Doufám, že bude má odpověď pochopena správně. Už su poněkud utahaný, takže proto ta trošku komplikovanější větná stavba.
A bach tady nezůstal jenom s tímhle textem, tak dáme něco přesně pro tento večer:
http://www.youtube.com/watch?v=Aaz3-wtegVc&feature=fvst Keep a listening pleasure.