Stránka 25 z 39

Napsal: stř led 19, 2011 20:17
od plavec
EMI píše:ak jsem viděl bus i s CB
a neměl anténu před čelním sklem?
EMI píše:klasickej trunk s 1 převaděčem,
Co je to trunk s převaděčem?

Napsal: stř led 19, 2011 20:24
od Laďuša
plavec píše:Co je to trunk
Věděl bych, co to je třeba šláftruňk :P

Napsal: stř led 19, 2011 20:27
od plavec
Laďuša píše:
plavec píše:Co je to trunk
Věděl bych, co to je třeba šláftruňk :P
Ten si dám teď. :P

Napsal: stř led 19, 2011 20:29
od Laďuša
Ty už jdeš spát? :P

Napsal: stř led 19, 2011 20:29
od EMI
ne, měl jí na zrcátku

nevim, jestli to řeknu správně, ale prostě na kopci máš převaděč kde je skupina přijímačů a vysílačů podle toho kolik je trunků. na CB se tomu říká opakovač. Zavoláš si na hákladní frekv. a pak přeskočíš do trunku. někdy se mi zdál ovšem režim spíš (multi)simplexní (dispečink -> autobusy), tydle detaily neznam a podrobný systémy těhle sítí taky ne, je to jenom co jsem odposlouchal v éteru

Napsal: čtv led 20, 2011 00:10
od MartasBrno
Takže je to takovej miltikanálovej převaděč s možností nějakého síťování? Zajímavé. na CB znám pouze opakovač, na AMA pouze převaděč. Jestli t onení tím, že na CB se používá simplexníprovoz na jediném kanálu, kdežto jinde se používají páry, nebo kanály uplink a downlink.


Brněnské MHD má myslím běžně RDST + GPS lokalizaci + GSM telefon.

Napsal: čtv led 20, 2011 08:05
od Patrac
kluci nepatří to k CB a po odpovědi to odmáznu. dotaz rozpadla se mi Flash Corsar. je to takový ten gumový šmejd a uvnitř sou střeva. střeva vypadávají z gumy ven co jsem se koukal bylo to uvnitř nalepeno nějakým asi silikonem tak jen dotaz čím to můžu zalepit zpět? teplý tavný silikon v pistoli? (neublíží to švábům ??) a nebo na to použít třeba neutrální silikon v kartuši popřípadě co jiného? štve mne že při každém vytažení z USB mi v ruce zůstane gumový kryt a pajšl zůstane v komplu.

Napsal: čtv led 20, 2011 12:55
od MartasBrno
Taveňák tomu neublíží, klidně to zalep tím. Jen nevím, jak bude držet ne gumě, ale ničemu to neškodí.

Napsal: čtv led 20, 2011 14:42
od Hurikán
EMI píše: to je jenom větříček :lol:

[url=http://www.jpeg.cz/images/423_deathant_na_tn.jpg] Obrázek [/URL]
:shock: To byla moje půlka, ne? takhle to dopadá, když se anténa nekotví. ;) Já měl antény kotvené ve dvou bodech a i při velkých větrech jsem byl v klidu. Pak jsem se při procházkách díval, kolik jiných cimbálistů musí měnit antény. :D

Takže ať to slouuží k poučení, že pořádné KOTVENÍ ANTÍNY JE ZÁKLAD. :idea:

Napsal: čtv led 20, 2011 15:05
od dvk
Ahoj, měl bych pár dotazů ohledně CB antén.

- z historicko-stylovo-vzhledových důvodů bych chtěl CB anténu dát na bok auta (dodávky - UAZ). Jak moc se mi zhorší příjem ? Teď ji mám na střeše a stejně CBčko mám hlavně na odposlech kamionů a nebo pro jízdu v koloně. Vím, že musí být protiváha a plochá střecha je ideální. Jde to nějak kompenzovat ? Anténu mám cca 100cm, nevím přesně, ale při umístění na bok bych mohl dát delší, klidně až cca 2m.

- jak moc obtížné je použít pro CB starou vojenskou anténu z R-105d - trubkovou hliníkovou s prutem na konci ? Délka se dá měnit skokově po cca 30cm, maximum opět cca 2 - 2.5m. Jak se taková anténa dá naladit nebo přizpůsobit CB pásmu ?

- a ještě poslední otázka - je možné anténu celou nalakovat např. syntetikou, aniž by ztratila parametry ?

Díky. V elektrice se malinko orientuju, ale antény jsou pro mě čáry a kouzla :wink:

Napsal: čtv led 20, 2011 15:12
od MartasBrno
Každá anténa, pokud jde zkracovat nebo rpodlužovat, jde naladit kam potřebuješ. vlna je dlouhá 300/27,2 = 11m. Můžeš z ní udělat obyčejnou čtvrtku, délka na to může stačit. Sice vychází na 2,76m, ale reálnou antenu musíš zkrátit, protože není nekonečně tenká.
Na jaké pásmo je původně ta z R105D?

Běžné vozidlové anteny jsou prut elektricky prodlouženej cívkou. Vhodnou cívku nevím jak udělat, ale na webu najdeš x konstrukcí, kde jsou malůvky. Jen to doladění bude chvilku trvat. Máš reflektometr?

Napsal: čtv led 20, 2011 15:23
od dvk
Díky díky. Tak tyjo 2.76m už je asi moc, to bych škrtal v podjezdech. Ale chápu správně, že se dá naladit i na 1/8 lambdy (tj. nějakých 1.3m) ?

Ty R-105/8/9d radiostanice pracujou ve třech pásmech, celkově od 28.5 - 46.1MHz a anténa byla myslím u všech stejná. Dá se poskládat z hliníkových nádstavců, trubiček o průměru cca 10mm a na konec se dá cca 1.5m pletený "bič". Jináč nejraději bych upravil tu vojenskou na nějakou délku bez přídavné cívky nebo bych koupil origo na CB tovární (ale to v krajním případě - další investice :? )

Reflektometr nemám. Je to tadyk todlencto ? Do toho bych zainvestoval raději než do nové CB antény, naladil bych si aspoň i anténu na Ladě a přístroje a nářadí se doma nikdy nestratí.

Napsal: čtv led 20, 2011 15:43
od MartasBrno
Joooooooooooooooooooo. Ten je hezkej!

Jen bacha, některé měří kraviny, pozná se to až ho koupíš a otevřeš. Ale žádný stres. Metodou se dá výsledek taky pěkně sprznit. Ale ten budík si pořiď, budeš mít lepší pocit že víš co máš za anténu.
Jestli ukazuje poměrně dobře zjistíš, když otočíš vstup a výstup reflektometru a stejně zaměníš polohy přepínače. V obou způsobech zapojení musí ukázat stejnou výchylku.

Ta anténa, pokud byla vyrobená do pásma 28,5 už nemá ke 27.2 nijak moc daleko, řekl bych, že pokud je jen trochu širokopásmovější, mohla by se dát na hraně naladit na CB. Případně se dá nějak jednoduše upravit, třeb amalým prodloužením nebo úpravou konce.
Na zkrácení délky se dá udělat kapacitní zátěž, tedy nějaký čepeček, kulička, drátěná smyčka na konec - špičku antény. Ta anténu kapacitně zatíží a zkrátí její laděnou délku. Muselo by se to vylaborovat. Nevím, jestli stačí pověsit drátěnou smyčku na konec, nebo tam narvat kuchyňskou drátěnku :mrgreen: (to jsem krutě přehnal toto :lol: ), ale něco v tom smyslu by fungovat mělo.

Napsal: čtv led 20, 2011 16:07
od dvk
Hmm, teď se dívám na parametry a ta svazková anténa + 4 hliníkové nádstavce má 2.7m. Jinak ten bič je na konci zakroucený, má tam takové očko cca 2 závity o průměru 5mm. Takhle je to originál určené na vozidlo, takže by se snad nemusely nějak extrémně měnit rozměry. Známý to tak právě má udělané a říkal, že anténu ladil snad změnou nějakého přídavného kondenzátoru (?) a taky že to nejde spočítat, ale musí se to naladit na konkrétním autě kde to bude běhat.

Jo a ještě, jak vlastně funguje ten reflektometr ? Myslel jsem, že to měří jen tou anténkou na boku. Na co je tam teda ten vstup/výstup ?

Napsal: čtv led 20, 2011 16:12
od Saša
dvk píše:Myslel jsem, že to měří jen tou anténkou na boku. Na co je tam teda ten vstup/výstup ?
Zapojuje se to nezi stanici a anténu . Anténka tam je pro orientační měření vyzářeného výkonu třeba ručních stanic .
PSW-metr měří vlastně nevyzářený výkon (nepřispůsobenou) anténou který se vrací do stanice (vysílače) a ohřívá zbytečně koncový stupeň .