Stránka 25 z 342

Napsal: stř kvě 07, 2008 00:01
od Honza 21061
Mě by docela zajímala v praxi ta turbínová lokomotiva, prý řvala tak, že se v širokém okolí tratě třásly tabulky skla.
Myslím, že skončilo jen u zkušebního provozu, pokud zasáhla do vozby, tak asi jen velice okrajově. Spotřeba mazutu taková, že bylo potřeba vozit za lokomotivou vlastní cisternu.


Spoustu výše popsaných lokomotiv neznám, ale "Plecháč", zvláště s novým nátěrem, se mi velice líbí a fandím jim. Stejně tak laminátkám, které bohužel už si osobní vlaky neodvezou, všechny přešly pod ČD Cargo...
On mezi nimi kromě vzhledu zase tak velký rozdíl není, zřejmě jediným zásadním bude nemožnost brzdit elektromotory v Plecháči.

Mimochodem, Orchestriónem se rozumí právě řada 810 a Laďuša ji tímto zneuctil- a to už poněkolikáté. :lol: Dále Šlukafon a podobně...
ESO je zkrátka ESO. Ty jsou asi z elektrik nejlepší. Neříkám, že jsou spolehlivější než starší odporovky, ale zřejmě nejuniverzálnější a ekonomičtější na provoz.
Také se mi líbí řada 150/350- Potkan. Jenže ten je odporový... Dříve se na nich používaly tlačítkové ovladače kontroleru, docela by mě zajímalo, jak to vypadalo. Už to nahradili běžnými pákami.
Na strojích 350 se běžně střídají strojvedoucí ČD/ZSSK, to mi přijde výhodné a zajímavé. 8)

Napsal: stř kvě 07, 2008 10:03
od Teepee
No o turbínce se to asi už nedozvíme. Stejně jako o ignitronech. Ještě že máme to youtube, jsem tam hledal "jak se teda vlastně projevovali ty Segeje" a našel, přirovnání k turbovrtulovému letadlu docela sedí.

Napsal: stř kvě 07, 2008 12:13
od zdenda
No, něco odvezla, ale v rámci zkuš. provozu.
Třeba výpravčí na ní s láskou vzpomínají. Dali rozkaz k odjezdu, minutu nic a až pak se vlak hnul... :lol:
Jinak, bodeť by nebyla hlučná, zkuste implantovat tľmič na výfuk o průměru 1 metr...
Ta malá spotřeba, že za 2,5 hodiny bylo 5 000 topného oleje v pr.... :lol:
Dokonce ji dostala VŠD Žilina, ale zošrotovala.

Honza: tak Eso nepatří mezi nejlepší mašiny, jen odpor kastle, a nejen ten fysický, ale i vzhledový... To je už lepší vysavač/potkan/eso(nulka)/gorila, ten aspoň vypadá a odporová regulace je na jeho vozbu výhodnější, ať si myslíš, co si myslíš. Eso je tak vhodné na osobní vlaky, nebo manipuláky.

A theoretická otázka. Kdy je odporová regulace nejúspornější?

Napsal: stř kvě 07, 2008 13:44
od Laďuša
zdenda píše:Laďuša: a ignitron je asi co? hořčík? 8)
No dobře, tak mam nedostatky, no.... a jak teda byla ta druhá?
Koko Loko píše:Laminátka je stejně nejlepší .
Bláznům a mamince se neodporuje.... Ale uznávam, že je dizajnově pěkná a jinak vlastně skoro Plecháč, tudíž oblíbeností je u mě vysoko ;) )
Honza 21061 píše:Mě by docela zajímala v praxi ta turbínová lokomotiva, prý řvala tak, že se v širokém okolí tratě třásly tabulky skla.
Myslím, že skončilo jen u zkušebního provozu, pokud zasáhla do vozby, tak asi jen velice okrajově. Spotřeba mazutu taková, že bylo potřeba vozit za lokomotivou vlastní cisternu.
Jo, ta se mě co do dizajnu taky hodně líbí. Jak už psal Zdenda, jezdila ve zkušebním provozu. Tušim, že mezi Plzní a Prahou dokonce odvezla rekordní vlak. Nj, prostě nejvýkonnější motorová lokomotiva s mechanickým přenosem na světě.
Honza 21061 píše:On mezi nimi kromě vzhledu zase tak velký rozdíl není, zřejmě jediným zásadním bude nemožnost brzdit elektromotory v Plecháči.
No, teoreticky.....za jízdy sjedu na nulu, zařadim druhej směr a zas najedu... Nebo to je blokovaný? Možná jo, co..
Honza 21061 píše:Mimochodem, Orchestriónem se rozumí právě řada 810 a Laďuša ji tímto zneuctil- a to už poněkolikáté.
Vidíš, to jsem si ani neuvědomil. :) Ovšem originální orchestrion neboli osumsetdesítku klidně budu zneuctívat rád... I když jsem na nich dělal, tak k srdci mě moc nepřirostly....
S tim Taurusem jsem moh použít třeba symfonie nebo něco jinýho...prostě jeho rozjezd mě připomíná jako když prstem přejedete klaviaturu piána :D
Teepee píše:jak se teda vlastně projevovali ty Segeje
Jo, to vyprávěl strejda, že když jel Sergej za zahradou, že duněl celej dům a okna... Když jede Plecháč, je slyšet jenom přejezd , větráky a tudu, tudu tudu, tudu tudu, tudu tudu, tudu.
zdenda píše: odpor kastle, a nejen ten fysický, ale i vzhledový
Náhodou, Eso je pěkný... :axe:
A theoretická otázka. Kdy je odporová regulace nejúspornější?
Když jedeme na plnej výkon (a nebo taky na plnej sérioparalel)

Napsal: stř kvě 07, 2008 15:57
od paves
je nekde na youtube video te turbinove lokomotivy? nejak to nemuzu najit... takovej stroj bych chtel videt :)

Napsal: stř kvě 07, 2008 21:38
od Teepee
paves píše:je nekde na youtube video te turbinove lokomotivy? nejak to nemuzu najit... takovej stroj bych chtel videt :)
Turbínová lokomotiva nevím, předpokládám že není, vzhledem k létům, ve kterých jezdila. Ale Sergeje se tam najít dají. Možno hledat podle klíčového slova M62 (maďarské označení sergejů)

Napsal: čtv kvě 08, 2008 01:15
od Honza 21061
Je jedno, jaké kdo a k čemu má sympatie, ESO, tedy řada 163/162, 363/362 a vzácnější 263(2?) jsou chtě nechtě nejlepší stroje novější generace, které se na tratích prohánějí.
Už jenom proto, že se skutečně dají použít jak na osobáky, tak na manipulaci, tak na všechno. Jenže na tu manipulaci je to tak trochu pod úroveň tohoto stroje. :(
Potkan/Gorila může být sice hezčí, (subjektivní názor), mně se třeba naopak líbí hodně málo a co se týče aerodynamiky, nebude také nijak oslnivá.
Odporová regulace je sice tichá a klasická, ale i když má už procesorové řízení (dosazeno později), je zastaralá a neekonomická.
Navíc se ani mezi Prahou a Brnem nedá jet celou cestu zašuntovaný naplno, takže i tady bych to neviděl zase tak růžově.

Laďuša: Určitě blokování má, to by šlo všechno moc jednoduše. :)

Napsal: čtv kvě 08, 2008 03:00
od Krwel
Co se týče sergeje, tak mám krásnou historku. možná i pravdivou, ale nemohu doložit. Jen mi táta povídal, že jeho spolužák na tom tehdá jezdil a ve vršovicích, když čekali na návěsti na hlavní, tak měli celou mašinu od vajec a rajčat, hlavně prej v noci :lol:

Napsal: pát kvě 09, 2008 12:14
od JirkaHagen
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pát kvě 09, 2008 12:33
od Malda
Kolikpak metro jezdi km/h?

Napsal: pát kvě 09, 2008 13:28
od JirkaHagen
Maximální rychlost je myslím 80km/h. Ale rekord je asi 125km/h :D

Napsal: pát kvě 09, 2008 14:12
od zdenda
Nevím jestli je na youtube, ale dost pochybuji a pochybnost hraničí s jistotou.

No, tak nevím jestli na světě, ale unikátní ve světě ano. Bylo to na popud strany, když už mají turbínu v F, D, tak musíme i my, socialisté.
Ale je nechutná prasárna-machanický přenos výkonu.

Jj, ten vlak byl tak dlouhý, že předek stál na Vyšehradě na odjezdovém zhlaví a konec na plzeňském zhlaví na Smíchově... Složení vlaku bylo ze 4 samostatných vlaků po cestě připojovaných.

Napsal: pát kvě 09, 2008 16:33
od Laďuša
Jj, je nejvýkonnější mechanická ;) Né, že bych to čet teď, ale že by v posledních pěti letech někde vyrobili výkonnější mašinu s mechanickým přenosem pochybuju a pochybnost hraničí s jistotou. Prostě Škodovka má rekord. (a to jsem eště čet, že 109E (380ČD) má bejt snad nejvýkonnější čtyřnápravová elektrická).
Jo a k tej rekordní jízdě... Stejně nechápu, jak to můžou uznat, když minimálně do Kařízku jela s postrkem. Má-li bejt rekordní vlak, ať jí nic nepomáhá.

Když už mě to tak napadlo, co je sakra s tou 109E????

Napsal: pát kvě 09, 2008 18:20
od Štěpán

Napsal: sob kvě 10, 2008 13:27
od Honza 21061
Ještě dodám, že ten rekord rozhodně nebyl dosažený s těmi hliníkovými mrchami Siemens M1, ale se starou dobrou klasikou 81-71, nebo EČS. Zkrátka se starou odporovkou z Ruska. :)
Mělo by to dostat zlatou medaili za ty léta spolehlivé služby.
Zlé jazyky si stěžují, že jsou problémy s dveřmi, ale nenapíšou už, že byl snížen jejich pracovní tlak, aby náhodou oblečení neukázněných cestujících nastupujících i po výzvě, neutrpělo bebí, když se dveře rychle a švihem zavírají... :?
Nic takového bych nedělal, zásadně bych nechal tlak na původní úrovni, po výzvě nemá ve dveřích nikdo co dělat. Plesk a jede se, žádné zdržování s pomalým zavíráním.

Staré zabezepčovací zařízení má také něco do sebe, bohužel v této úpravě dovolí méně vlaků, než by bylo pro kvalitní a pohodlný provoz potřeba.
I když kdoví jak to je, kdyby se udělalo více úseků, zvládlo by se to taky i na relátkách... Naopak, pokud strojvedoucí překročí rychlost, vlak začne brzdit a až sníží rychlost, zase povolí, kdežto ty nové mrchy rovnou odstřelí ventil rychlobrzdy a vlak musí zastavit, ventil uzavřít, napumpovat vzduch= velké zdržení.