Stránka 25 z 38
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: sob dub 10, 2021 15:48
od valda1971
Dát 30t měsíčně za pronájem ???????????
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: sob dub 10, 2021 17:04
od Liftback
Že poplatok za rádio
Hnať to všetko do turecka pakáž jedna, já Vám dám móresi !
PS" Za tú cenu mám cigánov celý voz aj s cimbalom a tak by hrali až by strunky pukali!
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: sob dub 10, 2021 20:04
od dandy
Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km. Výskum robili pred dvomi - tromi rokmi, keď ešte neboli verejne dostupné hodnoty životnosti (ani ceny) baterií, tak že je to bez výmeny batérie. Je pravda, že firemné vozy nalietajú dvoj a viac násobok, ale bežný obyčajný zamestnaný jedinec nabehá do 10000km ročne. Koľko krát bude meniť batérie (a čo ho to bude stáť) kým auto "odpíše"? Už teraz je jasné, že používať elektroauto bude prevádzkovo drahšie ako používať klasiku. Pre súkromníka určite. Možno som optimista, ale verím, že po generačnej výmene bruselských ekoteroristov svitne na lepšie časy.
Môj osobný názor:Výkriky automobiliek, že od roku 20xx prejdú na výrobu výlučne elektromobilov vidím skôr ako nejaké marketingové vyjadrenia smerom k Bruselu. Myslím, že realita bude iná. Poukazujú na to nie len vyjadrenia šéfov veľkých koncernov o nereálnosti bruselských ekopožiadaviek, materiálovej náročnosti a obmedzenej dostupnosti niektorých surovín, ale dokonca už aj odborári sa boja gigantických zmien v zamestnanosti. Najviac sa ozývajú nemci.
Elektroautá sú fajn, ale nie v masovom merítku a pre bežného smrteľníka. Poštári, doručovatelia a iní, čo najazdia do 200 km za smenu sú ideálni kandidáti na ich prevádzku. Ale nie strýc, ktorý auto doma leští a ofukuje a najazdí dve - tri tisícky ročne.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: ned dub 11, 2021 06:49
od radoniva
dandy píše:Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km.
teda sa nevyrovna, lebo liion baterka ma zivotnost polovicu
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: ned dub 11, 2021 16:05
od tajga
exhalaty su len zamienka, hlavny dovod je ten ze peniaze nepojdu do vreciek ropnych magnatov ale elektromagnatov, baterkomagnatov. uz im ani tie vypocty nejak nevychadzaju
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: ned dub 11, 2021 16:29
od Georgius
Tak, objektivně vzato, chudý čínský horník v lithiovém dole si ty peníze zaslouží víc než arabský šejk, který jen tak kouká jak se mu kýve těžební stoj a stoupá ohýnek z rafinérie
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: ned dub 11, 2021 22:23
od tajga
Georgius píše:Tak, objektivně vzato, chudý čínský horník v lithiovém dole si ty peníze zaslouží víc než arabský šejk, který jen tak kouká jak se mu kýve těžební stoj a stoupá ohýnek z rafinérie
chudy cinsky hornik bude dalej chudy aj jeho deti budu chude aj jeho pravnuci budu chudy
miliony ton plastoveho odpadu sa bude dalej sypat do oceanu. pribudnu desiatky atomovych elektrarni, co2 bude raketovo stupat ale elektromobily budu mat vsade najmodernejsiu reklamu. to je slaba utecha ze arabakovi zoberu zisky z ktorych my aj tak nic nemame, iba budeme hadzat peniaze do ineho mesca a ako bonus led diody nam budu blikat v aute farebnu hudbu
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: pon dub 12, 2021 11:28
od radoniva
presne tak. navyse, beruc do uvahy princip tocenia penazi, chudobny cinsky banik nielenze bude dalej chudobny, ale bude coraz chudobnejsi, kedze peniaze vyrabaju peniaze, zatialco dlhy len dalsie dlhy...
a to este nehovorim o tom, ze tu banu, v ktorj chudak tazi uz davno ma cez akciove fondy kupenu ten arabsky ropny sejk, co 50 rokov kupoval zaradom vsetko, bo nevedel co s peniazmi...
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: úte dub 13, 2021 19:56
od dandy
radoniva píše:dandy píše:Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km.
teda sa nevyrovna, lebo liion baterka ma zivotnost polovicu
čítaj s porozumením a keď nerozumieš ... nekomentuj
TOTO je však zaujímavejšie, som zvedavý na ďaľší vývoj:
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... dit-klime/
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 07:57
od Liftback
"Pochopiteľne, automobilky reagovali, že čosi také nie je fyzikálne možné, takže norma Euro 7 by de facto znamenala nepriamy zákaz spaľovacích motorov a ich nahradenie elektromotormi. Dnes sa zdá, že Európska komisia to pochopila"...(tomu veľmi neverím)
to im teda trvalo
nevieme poriadne zrecyklovať plasty a ďalší odpad, baterky to už je iné kafe, to chce onééé ..technológie (
zas to pošleme africkým deťom v kontajneroch na hranie?)
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 08:14
od JmJ
Uplne si nejsem jist jestli pri diskusi rozlisujete elektrombil od zdroje energie - elektromobil nemusi nutne znamenat, ze drojem energie je baterie. Elektromobil sam zlo neni. Zlo je aktualne protezovany zdroj jeho energie - baterie e jejich krmeni z rozvodne site.
Kdyz by zdrojem energie byl treba jaderny reaktor, kam si koupite za 100 000 kc palivo na 100 000 km, tak mate porad elektromobil, ale bez problemu s dobijenim. Nebo kdyz nekdo prijde na to, jak energeticky nenarocne vyrobit vodik, tak muzem mit vodikove clanky. Nedavno sem nekde cetl o tom, ze kdesi snad udelali nejakou hustou ale tekutou hmotu, ktera v sobe nese vodik a ktera se da za normalnich atmosferickych podminek bezpecne prelevat do nadob atd a ktera se da samozrejme vyuzit jako zdroj vodiku treba pro vodikovy clanek. Jiste, vsechno je to mozna budoucnost.
Uz jen kdyby nekdo prisel na to, jak spalit i ten benzin efektivne tak, aby ucinnost byla treba 60% - 70% a byla z toho elektrika, tak v kombinaci s malou baterii jako bufferem, rekuparci a prilezitostnym dobitim te male beterie doma v garazi by to byl lepsi a pro vsechny akceptovatelnejsi krok, nez ta nynejsi bateriova hruza.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 09:43
od Georgius
Tak zatím aspoň v EU elektromobilita = Lithiobaterkomobilita, za mne je betavoltaika i thoriový reaktor a plug-out hybrid docela zajímavý svět
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 10:28
od tajga
Fyzika, chemia a vynalezy su jedna stranka veci, tak by sa dalo elektroauto urobit velmi optimisticky a bolo by prinosom (zelena energia, kvetinky, usmiaty ludia), ale druha stranka veci je politika, ekonomika, platenie dani. Nemozu to tak skonstruovat ze pouzivatelovi elektroauto zjednodusi zivot a cez dieru v systeme si ho bude free nabijat. Ucel je aby uzivatel auta platil poistky, poplatky dane ako zeravy a tak prinasal peniaze do rozpoctu a este rychla recyklacia aby stale kupoval nove auto a baterku. Este do toho boj automobilovych gigantov, a hlavnu ulohu hra v tom politika, zmysel kvoli ktoremu sa to cele udajne robi sa potom dostava na posledne miesto. Kedze zatial nevedia urobit natankovanie ako u benzinu tak zakial bude 40 minut nabijat vytvoria na nabijacich miestach unimobunky kde mu vnutia reklamne akcie, uzavru s nim zivotne poistenie a ponuknu mu terminovany vklad, zmenia mu dodavatela elektriky, zdravotnu poistovnu a predaju mobilny pausal, vsetko s viazanostou 2 roky az cely zivot
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 15:02
od radoniva
taktak, o auta pri elektroautach ide az v poslednom rade...
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Napsal: stř dub 14, 2021 19:08
od Saša
[quote="JmJ"]
Uz jen kdyby nekdo prisel na to, jak spalit i ten benzin efektivne tak, aby ucinnost byla treba 60% - 70%
Už i to tady bylo a to již v 60tých letech , jenže celé zařízení je oběmné a těžké .
Jednalo se o spojení obyčejného spalovacího motoru a Stirlingova motoru který využívá odpadní teplo . Dobové fotky a spoustu zajímavého je v knize Úspornější automobil (cca rok 65) kde je zmíněno spoustu patentů a technických věcí kolem motorů které se oběvují až nyní . Hlavně kvůli tomu že tehdy nebyly dostupné výrobní technologie , materiály a spolehlivá elektronika .