Stránka 25 z 43
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: stř úno 04, 2015 20:23
od Marťas
Tak to musel bejt ten Moskvič.
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte úno 10, 2015 19:47
od Crocodile
T-150, jeden z legendárních ruských traktorů. Nejblíž jezdil například v Maďarsku.
https://www.youtube.com/watch?v=7cobTJ6xd4g
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte dub 14, 2015 09:37
od Voda
Tavria byla v letech 95-97 montována s motorem 2108.Vzniklo 450ks s 5Q a asi desetinásobek s 4Q.
Váha auta byla o 200kg menší než u 2108
,to muselo být dělo.Dodnes asi nejlepší ukrajinské auto
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte dub 14, 2015 09:44
od Tommel
Voda píše:Dodnes asi nejlepší ukrajinské auto
To se maji tedy čím chlubit.
Tavria je snad nejhorší auto které jsem kdy řidil
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte dub 14, 2015 12:14
od Voda
viděls bus černihovec?Záporožec?Dněpra?
horší než š105s užovka nebo olcit už snad nic být nemůže
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte dub 14, 2015 12:25
od Tommel
Mno když bych si měl vybrat s čim jezdit Tavrie nebo 105s tak beru tu šáde
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: úte dub 14, 2015 13:09
od Voda
To je teda solidní hereze
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: stř dub 15, 2015 11:25
od Voda
Ale s agregátem 2108 to muselo být megadělo,o tom žádná.takovej ukrajinskej Caterham HotHač.
ještě se tam teda dával čtyřválec 0.9
z fiatu seicento nebo tak něco
samo horší
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 09:49
od Mičun
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 11:15
od flamo
Po uverejnení tohto článku išli ceny škodoviek neskutočne hore. Zrazu je každá neuveritelne zachovalá a má najazdené pár tisíc kilometrov. A stojí minimálne 1000€. Aj posratá 105 ka.
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 11:23
od valda1971
Třeba bude jednou 105 dražší než 120 - bylo jich přeci o dost míň. A třeba najít tu nejzákladnější verzi "DODO" asi bude v původním stavu nemožné.
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 12:27
od uha2324
vsechno ma takovou cenu kolik je ochoten zaplatit kupujici. pokusy prodat draze jsou vetsinou jen sny prodejcu.
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 13:23
od Mičun
Jaký byl rozdíl v ceně mezi "S" a "L"?
Stále nevěřím tomu, že automobilka ušetří, když do auta nedá madla dveří a nezapojí zpátečku.
Stejně tak sdružený budík. O co bude levnější proti 4 klasickým budíkům?
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 14:04
od Jan Vaníček
Těch rozdílů tam bylo více, "S" nemělo prahové lišty, přitahováky dveří byly jen kožené, nemělo to některé "chromované" prvky, zadní okna byla pevná, myslím, že to ze začátku mělo jen diagonální pneu, spínač zpátečky, jiný přístrojový štít podobný Š100, případně 1203. To je tak asi vše, co si pamatuji, když jsem švárovi vylepšoval 120S (ofic. název jen 120 na štítku) a později 105S, kterou jsem i s motorem předělával na 120LS
. Byla to auta ročníků 1979 a 1980, ty ještě opěrky ani samonavíjecí pásy neměli, už je to 20 let, co jsem to dělal. H
Re: Jiná auta všeobecně, aneb netřeba nové téma na každou bl
Napsal: čtv říj 01, 2015 14:16
od Luděk Musil
Mičun píše:... . Stále nevěřím tomu, že automobilka ušetří, když do auta nedá madla dveří a nezapojí zpátečku.
Stejně tak sdružený budík. O co bude levnější proti 4 klasickým budíkům?
Pokusím se vysvětlit
... třeba se mi to i povede:
Takové madlo dveří mohlo tehdy stát (třeba/příklad) 40 Kč a tkaloun s kouskem bakelitu stál (třeba/příklad) 20 Kč. Což máme rozdíl 20 Kč.
Nezapojená zpátečka znamená 2 dráty a 4 konektory, dvě žárovky vč. objímky + kousek práce. Třeba tam ten materiál je, ale jen ta práce (zapojení 2 konektorů) je (třeba/příklad) 2 Kč.
Sdružený budík kontra 4 budíky - tam už může být rozdíl zajímavější, řekněme (ať se nám to lépe počítá) 28 Kč.
Takže máme rozdíl v nákladech na jeden vůz 50,- Kčs. Zeptám-li se tetičky Wiki (
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... A0koda_105 ), tak Š 105 se za 12 let vyrobilo 841 tisíc kusů ve 3 modelových variantách. Budeme tvrdit, že typ S měl největší produkci, třeba 400 tisíc vozů.
Takže úspora v nákladech za celou dobu výroby činila ... kolik? Neuvěřitelných 20.000.000,- Kčs.
Takže pro mě jako pro zákazníka (a kupce) jednoho vozu je hodnota 50 Kčs jako úspora nepochopitelná, ovšem pro výrobce (automobilku) je v rámci celé (nebo roční) produkce významná.
Taktéž to můžeš srovnat v dnešní produkci Škodovky. Náhrada (nějakého) kovového plíšku plastovým výliskem, což bude (nákladová) úspora třeba 1,- Kč potom při roční produkci 500 tisíc vozů (nevím, tetička Wiki na toto neodpověděla) znamená roční úsporu 500.000,- Kč.
A to už jsou nezanedbatelné rozdíly. Automobilka pro dosažení stejného výnosu vynaloží méně nákladů ... a to je oč tu běží.
L.
PS: je zajímavé si přečíst odkaz spolehlivost Škody 105/120:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... olehlivost