Stránka 25 z 40
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: ned říj 13, 2013 17:50
od Crocodile
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: ned říj 13, 2013 18:15
od MacGyver
Vy jste blbové. Místo psychické podpory mi sem dáte smyčku. Ta zelená mašinka se mi ale docela líbí
. Ještě vyměním ten alternátor, jsem zvědavý co to udělá.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: ned říj 13, 2013 20:10
od Kopr
Musíš začít vozit v kufru baterku ,pamatuj co si říkal ......... co vozím s sebou to se neposere
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: pon říj 14, 2013 22:00
od MartasBrno
Tohle je nejlepší téma. Vy jste teda odborníci na slovo vzatí
Stačí učivo Z(D)Š, tedy ohmův zákon a pípíkovo pravidlo. A když nic nepomůže, přečíst si návod.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: pon říj 14, 2013 22:15
od ger007
prosim ja som asi vtedy nebol v skole, co je pipikovo pravidlo ?
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: pon říj 14, 2013 22:41
od MartasBrno
Přepni se o stránku zpátky. Nedrží-li autobaterka aspoň 12V, je s ní ámen.
No a samozřejmě, když baterka nedrží, tak je vadná, třeba i mírně přerušená nějako uškaredou impedancí. No a na takové škaredé impedanci umí nezregulovaný alternátor vytvořit všelijaké kejkle.
Základem všeho v elektrice je ale drát a izolace. Není-li obojí zároveň v pořádku, můžeme měnit komponentů kolik chceme a jak dlouho chceme a stejně je to plad prtné
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: úte říj 15, 2013 12:33
od MacGyver
No ale ono je to celé děsně špinavé od oleje, kdo na to má furt sahat, přijeď do Plzně
. Dneska nebo zítra na to ještě mrknu, abych pravdu řekl, moc jsem se řešení problému ještě nevěnoval. Stejně to vidím tak, že to nakonec někam odvezu a jestli to bude jen baterkou, tak mě to dost nakrkne.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: úte říj 15, 2013 13:57
od JardaH
Ty Jardo ono by to skutečně mohlo být tou baterkou. Jestli si dobře pamatuji, tak za tu chvíli, co to auto běželo, tak byla baterka už oprskaná. Přitom když jsme to měřili, tak tam žádné velké napětí nebylo, aby ji to mohlo uvařit. Zdravá baterka by nezačala takhle brzo prskat nebo dokonce vařit.......
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: stř říj 16, 2013 21:30
od MartasBrno
Já vám poradím. Po výměně baterky se postarejte pečlivě o dobíjení, protože ta baterka nemusí být příčina, ale následek. Přebíjení ji mohlo vyvařit a ona vám pak na to chcípla. Například. Nevšimli jste si, že by to třeba moc dobře svítilo, nebo že baterka má tvar kopacího míče? Já třeba jezdím na cca 15V, ale kontroluju hladinu atd.atd.atd.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: stř říj 16, 2013 21:39
od Křečík Barbuška
14,4 vic bych to netrapil. Jako ano, name tu i jedince co jezdi i se stanicni gelovkou ... ale nacouraji sto kilaku mezi technickyma
.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: stř říj 16, 2013 21:52
od Vašátor
Baterie Ca-Ca má třeba stanovené dobíjecí napětí až k 16V, u moderních vozidel je krátkodobě (po startu) dobíjena i 18V, načež jí škodí trvalé nedobíjení v podobě 14V. Takže hodně záleží na zvoleném akumulátoru. U klasického hybridního olověného akumulátoru bych nepřekračoval dobíjecí napětí 14,4V - měřeno tak jak se má, čili s rozsvícenými potkávacími světly!
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: čtv říj 17, 2013 06:15
od Křečík Barbuška
Nepredpokladam, ze by v tom mel Jarda baterku vyvinutou ve spolupraci s NASA
.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: čtv říj 17, 2013 07:07
od Luděk Musil
Koko Loko píše:14,4 vic bych to netrapil. Jako ano, name tu i jedince co jezdi i se stanicni gelovkou ... ale nacouraji sto kilaku mezi technickyma
.
To je asi na mě a mýho zelenýho veterána
.
Holt když se mi nechce kupovat další akumulátor - tak člověk vezme zavděk tím, co je momentálně na skladě
. Mimochodem ta gelovka určitě nalítala víc kilometrů v původním autě s původním majitelem (krémová 044) a teď si momentálně užívá při natáčení filmu, takže za posledních 10 dní nalítala 400 km. L.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: čtv říj 24, 2013 17:40
od MacGyver
Prohodil jsem dobíjecí relé.
Očistil jsem všechny kontakty co jsem našel
.
Půjčil jsem si baterku od kamaráda a tu jsem vytřískal taky.
Přišel jsem na to že svíčka na druhém válci pálí až když se ohřeje motor.
Nandal jsem do auta sedačky a koberce, takže už z toho není skladiště bordelu.
Vyměnil jsem nakonec alternátor, nechci nic zakřiknout, ale vypadá to lépe. Ještě jsem s tím tedy nepřejel celé město tam a zpět, abych to otestoval
, ale napětí se zvedá při mnohem nižších otáčkách. Teď bych tedy rád přišel na to jak alternátor rozebrat a proměřit.
Regulátorem to tedy asi nakonec nebylo. Ten co tam mám teď zůstává po startu chvilinku zaseknutý. Hrozně to přebíjí, takže do něj musím většinou cvrnknout, to pomůže, jinak je úplně nový. Nechá se to nějak řešit?
Myslím, že tedy napůl funkční alternátor a napůl funkční relé mně dokázaly pěkně znepříjemnit dny, snad je těm dnům konec
.
Re: MacGyverova 2103, to je péro
Napsal: pát říj 25, 2013 19:59
od MacGyver
Poslední nádrž jsem vyjel s rekordní spotřebou, a to 16,86l/100km. Co to sakra je
Nějké foto
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9853_o.jpg