Stránka 235 z 342

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 10:49
od plavec
TO Teepee- ty změny taky nemám rád. Ale co naděláme.
Tak okolo Prahy na eSkách , tam asi ani není moc co změnit. Zajetý takty ,...... Leda vyškrtout první ranní nebo poslední noční vlaky

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 12:14
od Laďuša
Změny jsem eště nezkoumal, ale předpokládam, že u nás zůstane všechno při starým, jako už pár let :D A proč se to furt mění? Nu, semtam asi jen tak z plezíru, ale občas se taky ňáká ta trať upraví a pak se na ní (a okolních) ty časy ladí.
A co se týče spřahování, tak těžký vlaky navolno jsou nutnost. Přece jenom má to pár tun a kdyby to bylo nafest, mašina by s tim prostě nehla. Takhle ale rozjede jeden vagon a ten druhej už pak utrhne. No a pak třetí, čtvrtej, pátej... Je to tak schvalně. Ale jak to přesně funguje u těch centrálních spřáhel (třeba sovětský SA-3), to nevim, ale určitě to ňák pošéfovaný mají. Jak to funguje u naší šroubovky, to vim přesně.

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 12:43
od Teepee
A co obávané roztržení vlaku? Čím víc kočárů, tím je to riziko vyšší a ještě to podporovat málo utaženýma šroubovkama?

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 13:54
od Raduz

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 14:05
od Teepee
Teepee píše:A co obávané roztržení vlaku? Čím víc kočárů, tím je to riziko vyšší a ještě to podporovat málo utaženýma šroubovkama?
Pravda, na pozici 4 jsem si během psaní nevzpoměl :oops: :
Obrázek

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 15:15
od Křečík Barbuška
Jsem dneska v Práhe čuměl na ta machrovská spřáhla na šalinách, to tady u nás nemáme. I tou plně nízkopodlažní jsem se svezl, až na ta hladká, klouzající sedadla celkem fajn.

Re: Vlaky

Napsal: pát lis 23, 2012 23:42
od plavec
Tak na naší trati taky není žádná změna. POčet vlaků stejnej, časy taky. Akorát pár drobných omezení typu že dřív jel vlak o víkendu a na silvestra a teď jede jen o víkendu.
Co mě ale potěšilo, že Rychlíky na trati 220 ČB-TA-Pha jsou pojmenmovaný, to nepamatuju, že by někdy bylo. Vždycky to byl jen třeba "obyčejnej R635"
Kraj se opět na dělníky z odpolední směny vysral a poslední vlak, kterým se odjíždělo z odpolední (ve 22:23 hod.) neobjednal.

Re: Vlaky

Napsal: sob lis 24, 2012 10:39
od Laďuša
Já jsem změny furt nekoukal, ale všim jsem si, že řád už je v prodeji a že je o 10 korun dražší, než léta bejval :lol:

Re: Vlaky

Napsal: sob lis 24, 2012 18:03
od plavec
Ano, v pátek jsem jej koupil za tuším 69kč.
O deset kč dražší ? Ani sem si nevšiml, no to bude tím, že je tam ta poslední strana "Změny za tisku " :lol:

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 18:32
od plavec
Jestli se někdo zajímáte o velký železniční nehody , tak http://www.youtube.com/watch?v=mvVeO7Ap7yU Normálně na tv hovna nekoukám , ale tohle je zajímavej dokument.
Jen je zarážející, že nikdo nebyl odsouzen .

No a z dnešního dění na trati JHMD snad jen foto:

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 18:45
od Laďuša
Na to video jsem nekouk, ale co vim z hlavy o Eschede, tak tam praskla obruč, která se poněkud nepříjemně vzpříčila. Za to se moc odsuzovat nedá. Ale určitě v tom videu jsou ňáký konspirační teorie. Možná na to večer mrknu.

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 18:52
od Křečík Barbuška
Ten pořad je otřesně natočen :puke: . Ne, že by se z něho člověk nedozvěděl, ale na to co sděluje by stačila poloviční stopáž.

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 20:35
od plavec
Taky si myslím, že by stačila poloviční stopáž. Než pořád dokola "otáčet" záběry jak ta obruč projíždí mezi sedačkama, jak si v restauračním voze ti dvá přihnou a jak vůz letí bokem na pilíř mostu.. Ty animace ale byly dobrý, z toho se dá hned pochopit.

Tak nevím, ale někdo vydal předpisy podle kterých se ty obruče kontrolují, zda nemaj trhliny a tak. Takže autor (autoři) předpisu by měli být hlavními viníky, pokud teda se postupovalo podle onoho předpisu.
No ale hledat mikroskopickou trhlinu jen tak pod přenosnou lampou asi nebylo zrovna rozumný . Možná bylo jistější nastavit předpisy tak, že každý kolo by mělo být zrentgenováno, nebo ponořeno do nějaký látky, která ukáže, kde by mohl být problém.

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 21:07
od Laďuša
Tak na to video koukam. Zjistil jsem, že si to i pamatuju, jak se to stalo. Teda, ale je to natočený hodně pro masy, na to by fakt čtvrt hodiny bohatě stačilo. Taky ten překlad ale mohli konzultovat s někym, kdo se v železnici vyzná, některý názvosloví mě celkem překvapilo, nejvíc mě dostala vodicí kolejnice, obroučka a hlášky o poškozenej kolejnici se záběrem na rozbitý pražce :lol: Taky hláška o tom, že dělený kola se používají předevšim jenom na tramvajích, je zvláštní.
Jako první by si ale měl před vlastním prahem zamést Jörg Dittmann a místo prskání kvůli neprokázání viny by se měl zamyslet nad tim, proč nestrhnul záchrannou brzdu. Přece když vletí podlahou do kupé obruč, nesignalizuje to ňákou malou závadu. Co se týče těch prohlídek, tak bych řek, že vyšetřovatelé a spol. se seznámili s technikama, prací a předpisama a moc dobře věděli, proč takhle rozhodli. Kola se poklepávají kladívkama, nevěřim tomu, že v Německu ne. Prasklinu to odhalí tim, že to nemá tak zvonivej zvuk. Nevim nevim, jestli je proveditelná při každej prohlídce ňáká defektoskopie.
Bylo to popsaný v Železničním magazínu, to je jeden z mála informačních zdrojů o dráze, kterýmu věřim. Tuty detaily z vyšetřování si už sice nepamatuju, ale ňákej zásadní lidskej moment či něco podobnýho bych si jistě v hlavě uchoval, když už tam zůstalo i to s tou přídržnicí a výhybkou.

Hernajs Plavče, koukam, že jsem ten příspěvek psal pěkně dlouho.

Re: Vlaky

Napsal: ned pro 02, 2012 23:06
od Mičun
Laďuša: To je přesně to, co nám říkal učitel na průmyslovce, když sme se učili o nehodách. Proč ten s prominutím debil nestrhnul záchranu. Já několikrát zažil u vozu, že uletěl brzdovej špalek a to je takovej rachot, že bych se po. Tak co to muselo dělat, když vletěla obruč do kupé. To nemluvím o tom že podvozek jel jední dvojkolím po zemi. To muselo bejt dílo...