Stránka 24 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon črc 10, 2017 04:32
od Marek
Cesta zpátky neuvěřitelně pohodová. Čekání na hranici se Slovinskem necelých pět minut, jinak to jelo úplně v pohodě. Čistý čas 7,5 hodiny, spotřeba 4,92.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř črc 12, 2017 12:47
od radek mb
Jen si dovolím vložit odkaz ze zdejšího fóra a přispět jím k debatě o pomoci na cestách v Rakousku zahraničí, kterou jste zde na minulé stránce vedli.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=15
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř črc 12, 2017 13:02
od Marek
Když už jsme u toho Rakouska - dovolím si zmínit se o tom, na co jsem narazil. Možná i pro někoho dalšího to bude nová informace, jako byla pro mě.
Možná to někomu bude připadat normální, pokud Rakousko navštěvuje často, ale pro mne to bylo něco nového a byl jsem z toho malinko mimo.
Na dálnici jsem se v několika případech setkal s omezením rychlosti na 100 km/h s dodatkovým sdělením IG-L. Jenže jsem absolutně netušil, co to sdělení IG-L znamená. Nicméně všichni jeli stovkou, jel jsem tedy taky stovkou. Podotýkám, že takto rychlostně omezené úseky byly často dost dlouhé, i přes 20 kilometrů.
Až doma jsem se na Googlu dověděl, že IG-L znamená (volně přeloženo), že v daném úseku dálnice jsou překročené imisní limity znečištění ovzduší a z toho důvodu je dočasně (ovšem není deklarováno, na jak dlouho) omezena rychlost.
Takže řečeno česky a velmi volně - 100 IG-L znamená omezení rychlosti kvůli nadměrným smradům v luftu.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř črc 12, 2017 15:13
od valda1971
Takže místo toho, aby auto rxchle projelo a zmizelo tam bude čudit o něco déle
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř črc 12, 2017 15:15
od radek mb
Z Rakouska, co se týká ekologie, nic dobrého nepřichází.
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř črc 12, 2017 21:13
od Marek
Mně to taky přišlo malinko absurdní.
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 09:05
od JmJ
Marek píše:Mně to taky přišlo malinko absurdní.
Ja Rakusaky nechci nijak hajit, ale je mozna uvazovat treba takto:
sice tam smrdite kratsi dobu, ale smradu za hodinu vypustite vic. Tedy dost mozna plati ze 1 * smrad_100 < 0.77 * smrad_130 . Coz s prihlednutim k tomu, ze odpor vzduchu roste exponencinalne k rychlosti, coz znamena ze i potrebna energie roste asi exponencialne k rychlosti, je celkem realna uvaha.
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 13:30
od Marek
To sice ano, ale nikdo nikdy neprokázal, že vyšší rychlost vozu musí vždy a za všech okolností nutně znamenat vyšší spotřebu paliva. To neplatí zdaleka vždy - spíš jen výjimečně. Nejvyššího znečištění emisemi paradoxně dosáhneme na konci toho omezení rychlosti, kdy ze stokilometrové rychlosti všechna vozidla velmi razantně akcelerují na rychlost podstatně vyšší. Takže tam to bude smrdět fakt hustě.
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 14:31
od JmJ
Marek píše:To sice ano, ale nikdo nikdy neprokázal, že vyšší rychlost vozu musí vždy a za všech okolností nutně znamenat vyšší spotřebu paliva. To neplatí zdaleka vždy - spíš jen výjimečně. Nejvyššího znečištění emisemi paradoxně dosáhneme na konci toho omezení rychlosti, kdy ze stokilometrové rychlosti všechna vozidla velmi razantně akcelerují na rychlost podstatně vyšší. Takže tam to bude smrdět fakt hustě.
Jestli dokazes udelat to, ze pojedes konstatni rychosti 130 km/h s nizsi spotrebou nez 100 km/h s pouzitim vyrobcem predepsaneho razeni, tak si buh a vyresil si problem energeticke krize
.
Ano, na konci toho omezeni to smrdet bude, ale to uz je mimo zonu, ve ktere chces mit nizsi emise
. Coz muze byt samozrejme zase na hlavu, ale muzes mit misto, kde jsou fakt spatne rozptylove podminky a kazdy usetreny smrad je dobry a pak mas misto, kde si muzes smrdet jak chces a nicemu to nevadi.
konec konecu jakou mas spotrebu pri 100 a jakou pri 130 ? Jak te znam, urcite to vis na desetinu
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 16:45
od Marek
To nevím. Ale co vím zcela jistě - když jsem měl Ladu, měl jsem při stovce na pětku vyšší spotřebu, než při stotřicítce. Je to divný, ale skutečně to tak bylo.
Ono totiž záleží, a to dost podstatně, na průběhu točivého momentu motoru. Pokud mám motor s maximem točivého momentu ve vysokých otáčkách, pak úplně klidně může mít v nižších otáčkách vysokou spotřebu, a naopak.
Ona totiž žádná silnice není jen rovně. A to je ten problém. Pokud bych totiž jezdil jen rovně a neexistovaly by kopce, pak jsem ochoten připustit, že spotřeba bude závislá na rychlosti vozu. Ale jinak to vůbec platit nemusí.
Motor s maximem krouťáku vysoko nebude v nižších otáčkách mít dost síly ani výkonu pro hladké zdolání kopce a je třeba nakrmit.
Navíc, a na to mnoho lidí zapomíná, motor využívá i svou vlastní setrvačnost. A ta je přímo úměrná otáčkám. Takže čím vyšší otáčky, tím větší setrvačnost motoru, která mu pomáhá v pohybu a šetří tak část paliva.
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 18:47
od Vašátor
Ono jde také o to, že při snížení rychlosti v daném úseku pojedou všechny auta stejně - 100km/h, nebudou se předjíždět, zrychlovat, brzdit. Zatímco při dovolené rychlosti 130km/h pojede jeden 135km/h a druhý 110km/h, načež tomu každý při předjíždění slabšího jedince šlápne za krk.
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 19:40
od Majo
bmw 328i v automate... preukazatelne nizsia spotreba pri rychlosti 150km/h nez pri 100km/h. Chorvatsko som spravil za 7litrov a stale som siel nad limit. Zvycajne jazdim za priemernych 12(mesto za 16-18, dialnice predpisovo za 8l)
ale vsetky moje ostatne auta su na tom samozrejme opacne. u bmw mam taky dlhy diferak, ze ked dam pri 210 kickdown, podradi do 4ky
Re: Jdeme do nového
Napsal: čtv črc 13, 2017 20:39
od Cory
Zigulak sa nepocita, ten zere v zavislosti od casu - cim rychlejsie prejdes usek, tym menej stihne zozrat
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát črc 14, 2017 08:13
od Marek
To je dost zajímavá teorie, člověče!!!
Re: Jdeme do nového
Napsal: pon srp 07, 2017 11:03
od Marek
Tak po nějakém čase si dovolím něco málo referencí:
Stále platí, že všechny tři vozy jsou bez problému. Prostě jezdíme a hotovo.
Žena teď s GrandScénicem absolvovala dlouhou cestu. Ve čtvrtek jela z Třebíče do Hatí (Freeport u hranic s Rakouskem, okr. Znojmo), poté odpoledne z Hatí do Ústí nad Labem, v sobotu z Ústí do Sokolova, v neděli ze Sokolova do Třebíče. Trasa o celkové délce cca 850 km. S 50% užitné hmotnosti, prakticky trvale zapnutou klimatizací a v převažujícím dálničním provozu (asi 60 ku 40%) měla průměrnou spotřebu 6,8 l / 100 km. Prostě si nemůžu pomoct, ale to auto nežere. Vlastně žádný z těch tří Renaultů nežere.
Já jsem na Méganu naposledy nuloval palubní PC před dovolenou v Chorvatsku. Nyní mám od té doby ujeto skoro 3500 km a na PC mi stále svítí číslo 4,9 l / 100 km.