Napsal: úte říj 26, 2010 08:57
Přesně tak - HTP R3 a TSI R4 jsou naprosto jiné motory.
1,2 TSI má velmi dobré reference, krásně plynule táhne odspodu a prakticky nevadne ani ve vysokých otáčkách (v rozmezí 1550 - 4100 rpm disponuje maximem točivého momentu 175 Nm), zpřevodování delší (díky maximům točivého momentu v nízkých otáčkách) a celkový dojem velmi dobrý. Uvidíme, co ukáže čas z hlediska poruchovosti a spolehlivosti (přece jen - jsou to "nové" motory zcela odlišné koncepce, než na co je spotřebitel zvyklý).
1,2 HTP je motor elektronicky vyhnaný do slušné hodnoty maxima točivého momentu, nicméně v nižších a bohužel i vyšších otáčkách je to akcelerační tragedie (způsobená především velmi těžkým setrvačníkem a vyvažovacími hřídeli, což jsou pro motor obrovské zátěže navíc). Proto i spotřeba u tohoto motoru je podstatně vyšší než by se u této kubatury očekávalo. Navíc ten příšerný zvuk tříválce je pro mnohé lidi (včetně mne) neakceptovatelný. V tomto naprosto souhlasím s JmJ - koupit si nové auto za cenu čtvrt milionu a vyšší a mít něco, co kromě pozinkované karoserie mi prakticky nepřináší žádný pozitivní efekt ve srovnání třeba s Ladou (jež je 40 let stará), mi přijde buď nerozum nebo maximalistický masochismus.
Můj táta má Aveo - kupoval ho na Silvestra 2009. Má najeto přes 12.000 km (takže to vypadá na roční proběh kolem 15 tisíc kilometrů). Je tam zážehový čtyřválcový motor Opel 1,2 se čtyřventilovou technologií. Výkon 86 koní je na takový motor velmi slušným číslem (vezmeme-li do úvahy, že je to atmosférický motor). Nicméně pravdou je, že jako každý malolitrážní čtyřventilový motor to moc nejede v nižších otáčkách. Pokud se ale naučíte s takovým motorem jezdit v otáčkách malinko vyšších (tedy řadit až někde kolem 3500-4000 rpm), jede to velmi slušně. Navíc ve vyšších otáčkách má motor velmi příznivou spotřebu (maximum točivého momentu je na otáčkách 3800, čili pokud se jede konstantní rychlostí v otáčkách 3500-4000, žere to nula nula prd a je to schopno jet doslova na vyždímaný hadr).
Byli u nás v Třebíči (cca 650 km trasy) letos dvakrát - jednou ve třech dospělých lidech (plus 150 kilo porcelánu v kufru), podruhé velmi podobně naloženi. Absolvovali cestu cca 50% po jedničkách a 50% po dálnicích a v obou případech vyšla spotřeba 5,3 - 5,6 l / 100 km (podruhé byla spotřeba o chloupek vyšší díky občasnému použití AC). Ve srovnání s Fabií je to téměř o metr delší a stopadesát kilo těžší vůz, navíc s novým, tedy syrovým motorem (který jak známo má vyšší spotřebu než motor zajetý).
Můj tchán má Daewoo Matiz s tříválcovým motorem 0,8. Je to motor koncepčně mnohem starší než motory HTP koncernu VW, přesto jeho akustický projev není zdaleka tak příšerný jako u Fabie, pružnost motoru je velmi slušná (na 38kW až zarážející) a zejména ve vysokých otáčkách to letí jako šíp. Průměrná spotřeba na dálky (s využitím dálnic) je kolem pěti litrů, někdy i pod pět. A to to děda rozhodně nešetří, dává tomu "pod wocas" a neštítí se otáček přes 6000.
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou. A paradoxně nejvyšší spotřeba u tohoto motoru je právě při dlouhých trasách a při dálničním provozu. To je nepochopitelné. Těžký setrvačník musí při konstantní rychlosti takovému motoru pomoci a tím mu snížit spotřebu paliva, přitom v praxi jak vidno je tomu právě naopak. Není žádnou výjimkou u Fabie HTP v plném obsazení po dálnici mít průměrnou spotřebu kolem 8,5 až 9 litrů!!! (to můžu mít dvoulitr se stopadesáti koňmi, nikoli líného plazivce s nehorázným apetýtem a ještě horším zvukovým projevem).
1,2 TSI má velmi dobré reference, krásně plynule táhne odspodu a prakticky nevadne ani ve vysokých otáčkách (v rozmezí 1550 - 4100 rpm disponuje maximem točivého momentu 175 Nm), zpřevodování delší (díky maximům točivého momentu v nízkých otáčkách) a celkový dojem velmi dobrý. Uvidíme, co ukáže čas z hlediska poruchovosti a spolehlivosti (přece jen - jsou to "nové" motory zcela odlišné koncepce, než na co je spotřebitel zvyklý).
1,2 HTP je motor elektronicky vyhnaný do slušné hodnoty maxima točivého momentu, nicméně v nižších a bohužel i vyšších otáčkách je to akcelerační tragedie (způsobená především velmi těžkým setrvačníkem a vyvažovacími hřídeli, což jsou pro motor obrovské zátěže navíc). Proto i spotřeba u tohoto motoru je podstatně vyšší než by se u této kubatury očekávalo. Navíc ten příšerný zvuk tříválce je pro mnohé lidi (včetně mne) neakceptovatelný. V tomto naprosto souhlasím s JmJ - koupit si nové auto za cenu čtvrt milionu a vyšší a mít něco, co kromě pozinkované karoserie mi prakticky nepřináší žádný pozitivní efekt ve srovnání třeba s Ladou (jež je 40 let stará), mi přijde buď nerozum nebo maximalistický masochismus.
Můj táta má Aveo - kupoval ho na Silvestra 2009. Má najeto přes 12.000 km (takže to vypadá na roční proběh kolem 15 tisíc kilometrů). Je tam zážehový čtyřválcový motor Opel 1,2 se čtyřventilovou technologií. Výkon 86 koní je na takový motor velmi slušným číslem (vezmeme-li do úvahy, že je to atmosférický motor). Nicméně pravdou je, že jako každý malolitrážní čtyřventilový motor to moc nejede v nižších otáčkách. Pokud se ale naučíte s takovým motorem jezdit v otáčkách malinko vyšších (tedy řadit až někde kolem 3500-4000 rpm), jede to velmi slušně. Navíc ve vyšších otáčkách má motor velmi příznivou spotřebu (maximum točivého momentu je na otáčkách 3800, čili pokud se jede konstantní rychlostí v otáčkách 3500-4000, žere to nula nula prd a je to schopno jet doslova na vyždímaný hadr).
Byli u nás v Třebíči (cca 650 km trasy) letos dvakrát - jednou ve třech dospělých lidech (plus 150 kilo porcelánu v kufru), podruhé velmi podobně naloženi. Absolvovali cestu cca 50% po jedničkách a 50% po dálnicích a v obou případech vyšla spotřeba 5,3 - 5,6 l / 100 km (podruhé byla spotřeba o chloupek vyšší díky občasnému použití AC). Ve srovnání s Fabií je to téměř o metr delší a stopadesát kilo těžší vůz, navíc s novým, tedy syrovým motorem (který jak známo má vyšší spotřebu než motor zajetý).
Můj tchán má Daewoo Matiz s tříválcovým motorem 0,8. Je to motor koncepčně mnohem starší než motory HTP koncernu VW, přesto jeho akustický projev není zdaleka tak příšerný jako u Fabie, pružnost motoru je velmi slušná (na 38kW až zarážející) a zejména ve vysokých otáčkách to letí jako šíp. Průměrná spotřeba na dálky (s využitím dálnic) je kolem pěti litrů, někdy i pod pět. A to to děda rozhodně nešetří, dává tomu "pod wocas" a neštítí se otáček přes 6000.
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou. A paradoxně nejvyšší spotřeba u tohoto motoru je právě při dlouhých trasách a při dálničním provozu. To je nepochopitelné. Těžký setrvačník musí při konstantní rychlosti takovému motoru pomoci a tím mu snížit spotřebu paliva, přitom v praxi jak vidno je tomu právě naopak. Není žádnou výjimkou u Fabie HTP v plném obsazení po dálnici mít průměrnou spotřebu kolem 8,5 až 9 litrů!!! (to můžu mít dvoulitr se stopadesáti koňmi, nikoli líného plazivce s nehorázným apetýtem a ještě horším zvukovým projevem).