Stránka 24 z 34

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte zář 27, 2011 06:14
od Luděk Musil
To bude spíše otázka na mě :D .
Cena: celá renovace vč. pořizovacích nákladů, náhradních dílů a mojí práce vyšla na cca 130.000 Kč a ještě stále se bude zvedat. Auto není zcela jistě na 100% hotovo. Napr. na sraze v Jedovnici jsem zakoupil přední chromovanou mříž a dozadu na nárazník osvětlení SPZ. Dále proběhne ještě nějaké "malování" v motorovém prostoru (víko hlavy, filtrbox a opětné přestříkání klaksonů).
A ty gumové lišty na oknech? Nasadil jsem je jednak kvůli tomu, aby se neodíraly okna (původní umělá hmota je velmi ztvrdlá), druhak kvůli tomu, že by tam přes to zatékalo a třeťak kvůli tomu, že jsem někde ztratil asi 2 ukončení původní chromované lišty. Samozřejmě ty lišty mám doma, jsou nezohýbané, nezoxidované a pokud se mi podaří sehnat nějaký ty ukončení a slušný manžety - tak popřemýšlím ... . L.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pon pro 12, 2011 06:41
od Luděk Musil
Všichni zazimovávají auta a já mám ještě pořád v chladiči dešťovku :) ... (né žižalu, ale vodu :lol: ).
Budu to muset dnes nebo ve středu napravit. Auto sice stojí v garáži a vrata jsou vyplněný polystyrenem, ale pokud začne víc mrznout, mohlo by to mít pro motor a chladič fatální následky. L.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pon pro 12, 2011 15:16
od Sid
Luďku, ty si nasypal do renovácie veľké peniaze a do chladiča si už nekúpil nemrznúcu zmes a destilovanú vodu?

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pon pro 12, 2011 15:40
od Marťas
Nehledě na to, že fridex má mazat vodní pumpu.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pon pro 12, 2011 15:55
od Luděk Musil
Sid píše:Luďku, ty si nasypal do renovácie veľké peniaze a do chladiča si už nekúpil nemrznúcu zmes a destilovanú vodu?
To není tak docela pravda. Fridex jsem při rozebírání auta vypustil a dal do kanystříků. Při skládání jsem tam nalil obyčejnou vodu, jednak kvůli propláchnutí systému, druhak proto, že bylo teplo, třeťak kvůli zjištění eventuelních průsaků. Počítal jsem s tím, že když to nepoteče - tak to vypustím a dám Fridex. No a zatím nebyl čas ... tak je tam ještě dešťovka.
Marťas píše:Nehledě na to, že fridex má mazat vodní pumpu.
O této funkci fridexu, potažmo jiných chladivých kapalin, slyším poprvé .... .

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pon pro 12, 2011 17:55
od Jarda1
Ahoj Luďku,
nádherná barva, nádherná práce, nádherné nadšení - Lada 1300 je také velice šmrncovní.
Podařilo se Ti sehnat ten nový nápis Lada 1300 v chromovém rámečku? Pokud ne, možná bych věděl kde sehnat a taky i přední znak 1300 ale v černochromovém provedení. Nevadí dá se předělat. Pořád lepší než původní vyšusované.
Jarda

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte pro 13, 2011 06:51
od Luděk Musil
Jarda1 píše:... nový nápis Lada 1300 v chromovém rámečku? Pokud ne, možná bych věděl kde sehnat a taky i přední znak 1300 ale v černochromovém provedení...
Nápis LADA 1300 jsem sehnal na Koněvce a znak na masku jsem měl ve starých zásobách. L.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte pro 13, 2011 16:12
od Sid
Tak pokiaľ je to kvôli prepláchnutiu a zisteniu možných závad, tak to je v poriadku. Ja som o tom mazaní vodnej pumpy nemrznúcou počul, ale neviem, či je na tom čosi pravdy. Možno u niektorých áut. Ale pokiaľ ja viem, tak sa fridex dával kvôli tomu, aby nezamrzla voda v chladiči.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte pro 13, 2011 16:48
od Teepee
Sid píše:Tak pokiaľ je to kvôli prepláchnutiu a zisteniu možných závad, tak to je v poriadku. Ja som o tom mazaní vodnej pumpy nemrznúcou počul, ale neviem, či je na tom čosi pravdy. Možno u niektorých áut. Ale pokiaľ ja viem, tak sa fridex dával kvôli tomu, aby nezamrzla voda v chladiči.
Aby nezamrzla voda v chladiči ano.
Dále pak aby byl chladící systém chráněn proti korozi. A protože inhibitory koroze nejsou věčné, má se kapalina ve stanovených intervalech měnit.
Mazání vodní pumpy, určitě ne, pumpa má ložiska za guferem či ucpávkou, takže ta se s chladícím médiem do styku nedostávájí. A tření na ucpávce? Určitě to nebude nijak zásadní, Luděk není první ani poslední, kdo přechodně chladí čistou vodou.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte pro 13, 2011 16:59
od Marťas
O tom mazání vodní pumpy jsem se s někým bavil, ale už nevím, jestli se to týkalo Lady, nebo nějakýho jinýho povozu :)

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: úte pro 13, 2011 18:13
od Petr HC
Luděk Musil píše:... jednak kvůli propláchnutí systému, druhak proto, že bylo teplo, třeťak kvůli zjištění eventuelních průsaků. Počítal jsem s tím, že když to nepoteče - tak to vypustím a dám Fridex. No a zatím nebyl čas ... tak je tam ještě dešťovka.
Proplachování motoru jsem dělal na teplém motoru , horkou vodou z bojleru a vyteklo opravduhodně "svinčíku". Potom jsem teprve jezdil cca 500 km s dešťovkou a ta se už téměř nezabarvila. Při koupi "nezmrzky" mně ale mechanik strašil , že neprosakuje-li voda, ještě to neznamená, že nebude prosakovat "nezmrzka" - údajně její molekuly jsou podstatně menší než molekuly vody. Zatím se nic neděje, ale proti zkoušení průsaků dešťovkou mluví i to , že voda se na horkém povrchu téměř okamžitě odpaří ,kdežto "nezmrzce" to trvá mnohem déle.
Marťas píše:Nehledě na to, že fridex má mazat vodní pumpu.
Luděk Musil píše:... O této funkci fridexu, potažmo jiných chladivých kapalin, slyším poprvé .... .
O mazání fridexem bych také pochyboval , poněvadž grafitové těsnící kroužky jsou samomazné.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: pát dub 27, 2012 11:59
od Luděk Musil
Za 2 hodiny přistavuju auto na historickou testaci.
Předpokládám, že vzhledem k jeho stavu to bude (víceméně) formalita.
L.
PS: pánové, myslíte si, že lze během montáže SPZ-etek (přinesených z depozitu) ztratit OTP? Pokud si myslíte, že ne - tak se mýlíte

edit:tak testace proběhla ke všeobecné spokojenosti. A projel jsem si i "linkou". Spodek v pořádku, ale zase mám problém na PZ kole - teče váleček :cry: , takže zítra o zábavu postaraný. L.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: sob dub 28, 2012 12:52
od Luděk Musil
Tak před chvílí jsem to opravil :idea: .
Problém nebyl v tekoucím válečku, ale v zatuhlých pístcích. Už včera večer jsem sundal kolo a buben. Po odhrnutí manžet za těmito bylo sucho. Až po pořádném prošlápnutí brzdy se "to" utrhlo. Na noc jsem pod manžety stříkl trochu brzdové kapaliny a dnes dopoledne jsem to rozhýbal.
Při této příležitosti (že mám auto na dvoře) provádím preventivní kontrolu brzdového systému, přestože zbývající 3 kola byla na válcích v STK v pořádku. L.

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: ned dub 29, 2012 20:20
od ger007
ja by som tie tecuce valecky zakazal predavat

Re: Lada 21011 - 1300

Napsal: stř kvě 02, 2012 06:31
od Patrac
tekoucí prasata pření i zadní= never endig story