Stránka 23 z 25

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř úno 19, 2014 20:43
od Vašátor
Luděk Musil píše:
Vašátor píše:Hmmm ... čistě náhodou, nejsou ty kola v pozitivu?
Čistě technicky vzato co se kol a jejich odklonu týká:
pozitivní = jako písmeno A postavené na špičku nebo taky takto \ /
negativní = jako písmeno A, nebo také takto / \ (oblíbená tuningová úprava, třeba i u BMW)
L.
Má pravdu, soudruhu :wink: . Zkrácením předních pružin (u Lady) se svislý čep horního ramene posouvá výše, čili horní rameno se "vodorovně rovná" a horní část kola jde ven = pozitivní odklon.
Nulový odklon je u Lady víceméně úplně naprd, protože při propérování (jízda do zatáčky a zátěži na dané kolo) se posouvá do pozitivu. Pro lepší stabilitu je však mnohem lepší odklon negativní. V základním nastavení geometrie bych proto doporučil odklon mírně negativní. U sériových pružin je znát už "blbá" váha řidiče, kdy má nezatížená Lada odklon negativní, po nasednutí řidiče jde na nulový (předepsaný) odklon.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř úno 19, 2014 21:11
od Petanek2101
Však právě proto by se to mělo dělat se 4ma lidma v autě,ale kde budu zrovna schánět lidi na geometrii že jo.Tak to logicky udělám trochu do A v nezatíženým autě.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř úno 19, 2014 21:15
od Vašátor
Že by se geometrie měla dělat se 4-ma lidma v autě slyším teda prvně. To je nějaká sportovní úprava? :mrgreen:

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř úno 19, 2014 21:19
od Luděk Musil
V nějaký chytrý knížce jsem opravdu čet´, že hodnoty geometrie jsou při plném zatížení :idea: . L.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř úno 19, 2014 21:32
od Vašátor
To musela být opravdu velmi chytrá knížka. Už když se nad tím člověk zamyslí, je to blbost. Že by v továrně či autorizovaném servisu lezli do auta 4 lidi, načež by technik seřizoval odklony? Jak odhadnout "plnou" hmotnost? Opravdu velmi ekonomické... Odklony jsou (nechci tedy říct) vždy udávané pro pohotovostní hmotnost, tak by to mělo být a tak by se mělo seřizovat. Navíc je pro správné seřízení odklonů potřeba použít otočné desky, pokud se seřizují odklony na pevné podložce (zemi), správnost seřízení je spíše nahodilá.

Luďku, některá literatura udává dvoje hodnoty seřizování (při pohotovostní váze a plném zatížení), nicméně ty při plném zatížení jsou hlavně pro kontrolu.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: čtv úno 20, 2014 06:45
od Luděk Musil
Vašátor píše:..., některá literatura udává dvoje hodnoty seřizování (při pohotovostní váze a plném zatížení), nicméně ty při plném zatížení jsou hlavně pro kontrolu.
Což je asi odpověď na Petánkův příspěvek :idea: . L.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: čtv úno 20, 2014 12:36
od Vašátor
Pro plné zatížení platí určité normované hodnoty, rozložení závaží v přesných místech vozu, načež při jejich nedodržení je to stejně seřízení orientační.
Pokud si chce někdo opravdu se seřízením geometrie vyhrát, doporučil bych auto postavit na otočné plotny (bez těch to nejde), geometrii měřit s nejčastějším zatížením vozu (řidič) a nastavit lehký negativ (např. 1° u sériových pružin).

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: čtv úno 20, 2014 14:05
od Petanek2101
A byl by někdo tady z klubu schopny a ochotný mi tu geometrii potom nastavit?

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: čtv úno 20, 2014 19:43
od Vašátor
Petanek2101 píše:A byl by někdo tady z klubu schopny a ochotný mi tu geometrii potom nastavit?
Na dílně máme geometrii GS Smart 700, která využívá CCD kamer a tudíž se na ní pěkně pracuje (žádné nepřesné nastavování, každé pohnutí seřizovacím šroubem je hned vidět). Pokud si budeš chtít někdy udělat výlet k Brnu, v nastavení geometrie nevidím problém ;-). Pokud na to netlačíš, klidně před Jedovnickým srazem a budeš to mít po cestě ;-)

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: pát úno 21, 2014 10:07
od Petanek2101
No Jedovnici ještě nevím jestli mám v plánu a hlavně bych to právě potřeboval ted na jaře. V létě ho ceka cesta do Maďarska a hned jak ho vytáhnu z garáže tak to chci snižit. Leda že bych si udělal výlet zrovna.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: pát úno 21, 2014 12:38
od Vašátor
Kdy si uděláš výlet, je na tobě ;-)

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: pát úno 21, 2014 13:06
od Teepee
Jen pro doplnění, u P406 se geometrie zadní nápravy má nastavovat s pomocí nějakých stahováků, kdy se docílí vzdálenosti tuším 20 cm referenčního bodu na prahu od země - podlahy. Zkrátka žádné laborování s váhou, ale přesná pozice závěsů kol.

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: sob dub 26, 2014 20:43
od Petanek2101
Tak proběhla technicka,takže zase na dva roky pokoj.A proběhla velmi dobře. Celkem mi bylo žigo pochváleno,jakože celkove ale hlavně brzdy.

http://petr2101.rajce.idnes.cz/Zigo#20140424_081524.jpg
http://petr2101.rajce.idnes.cz/Zigo/#20 ... 082137.jpg

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: ned čer 22, 2014 11:10
od Panthymaeus (Honza)
Zapomněl jsem poslat fotografie z cesty domů z MH 2014, tak to napravuji:

Začalo to nevině, jen se na nás lepil...
Obrázek

Nakonec nám až do kufru lezl... ;)
Obrázek

Divím se, že jsi nezjišťoval, kdo že si tě tak okatě fotil a předjížděl a dojížděl a pak i brzdil :D
Dík za pózování :D

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Napsal: stř čer 25, 2014 19:57
od Petanek2101
Tak přišlo mi to divný,že si me fotí někdo z vochcávky nebo co to bylo.Ale jel jsem si to svoje tempo a nějak moc jsem to neresil,i když to je pěkný když někoho zajímá takhle to auto.