Stránka 23 z 24

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: stř zář 20, 2023 14:33
od Tommel
Tohle je zábava pouze majitelů 1.8 motorů :rolleyes: jsem rozhodně zvědav na výsledek z brzdy po zajetí motoru po g.o., vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor a přitom v tomto stavu a díky svodům a čipu to mělo vyšší výkon jak série dle parametrů výrobce :lol:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: stř zář 20, 2023 20:12
od Vašátor
Motor před smrtí jede vždycky nejlíp. To už věděli naši dědové.

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: stř zář 20, 2023 20:16
od Tommel
Tak nám to vlastně pojede hůř, protože v Avtovazu postavili motory před smrti, aby to jelo :lol:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: čtv zář 21, 2023 08:44
od Teepee
Tommel píše:Tento týden proběhlo znova měření, najeto 61000km, na autě je vše stejné jen svody jsou jiné ( 4-2-1 vs 4-1 ), při měření nefunkční lambda sonda
výsledek: 148,68 PS/5966 ot/min a 188,63Nm/4701 ot/min
Jsem zvědav co bude po G.O. motoru....
Tommel píše:... vůle a netěsnosti to mělo jako vylagrovany motor ....
61 000km. :cry: To moc nevydržel :( :?

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: čtv zář 21, 2023 10:07
od Vašátor
Teepee píše:61 000km. :cry: To moc nevydržel :( :?
To je právě ten omyl. Můj motor už generálkou prošel, v 55.000km. Kde byl problém? Stejně jako u Tommela a dalších 1.8 to byla špatná výroba. Stěny válce jako nové, pisty jako nové, vůle mezi pistem a válcem 0,07-0,1. Montážní má být 0,03. Čili špatně z výroby. Klikovka supr, bez jakychkoliv známek opotřebení. V podstatě celý motor nejeví známky opotřebení, až na zvýšenou spotřebu oleje, způsobenou právě (myslíme si) nedodržením tolerancí při výrobě. Stejný problém měly třeba první Škody tsi.

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: čtv zář 21, 2023 10:54
od Cory
Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: čtv zář 21, 2023 12:43
od valda1971
Cory píše:že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
To by chtělo koupit víc Vest 1,8 a správně je poskládat :mrgreen:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pát zář 22, 2023 14:13
od JmJ
Cory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
Tak to je moc :rolleyes:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pát zář 22, 2023 14:41
od Cory
JmJ píše:
Cory píše:Tak...a v prípade Vašátora boli valce vybrúsené na väčší priemer, ako by mali byť. V prípade Tommela boli valce vybrúsené správne, ale piesty boli malé - skutočný rozmer nezodpovedal rozmeru, ktorý bol vyrazený na pieste. Paradoxom je, že keď som porovnal rozmery Vašátorovho motora a Tommelovho motora, tak sa zistilo, že stačilo iba vsadiť do Tommelovho motora piesty z Vašátorovho a vôle by boli ideálne :mrgreen:
Tak to je moc :rolleyes:
Ano, je to moc, kedze loziska kluky a ojnic delia do kategorii na tisicinu milimetra a valce s piestami maju volu od 0,03mm po Petrohrad.

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pát zář 22, 2023 18:01
od Liftback
Ono je docela možné že sa tie diely "prehádzali" legenda vraví, že takéto vôle šli z VW pre Škodu, ehm no možno na tom niečo pravdy bude, keď som pracoval v repase tak sa niektoré autá skladali doslova z palety pre neho vyrobených dielov doslova na kolene..a to aj autá nad 50tis eur. V repase sa točili do vyladenia aj týždne, čakalo sa na sadu do motora atď. Takže pokojne to mohli kôli bordelu v papieroch a hlavách súdruhovia poprehadzovať. :rolleyes:
Ale vieme asi ako to bude, nadšenie a plán niekedy nestačí, dopadne to ako stále :mrgreen:

PS: tá Vesta lieta na zdviháku v Košicóch? :?: 8)

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pon čer 10, 2024 09:02
od Tommel
Číslo 5 žije, Vesta už má za sebou prvních 1000km a výměnu oleje, průměrná spotřeba je momentálně 6l na 100km, motor je po G.O. takže se jezdí na pohodu, je poznat že postupně víc a víc ožívá, no a zatím to vypada, že olej žrát nebude, ale uvidíme po dalších km, jak bude motor zajetý tak auto vezmu na brzdu aby se viděl rozdíl ve výkonu :finga:
20240606_205045.jpg
20240606_205045.jpg (142.47 KiB) Zobrazeno 934 x
20240609_205148.jpg
20240609_205148.jpg (120.66 KiB) Zobrazeno 934 x

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pon čer 10, 2024 09:48
od Luděk Musil
Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pon čer 10, 2024 10:46
od valda1971
Tak snad se povedlo a ať dlouho vydrží :wink:

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: pon čer 10, 2024 21:12
od Cory
Luděk Musil píše: pon čer 10, 2024 09:48 Hele, zeptám se, možná blbě, ale nedá mi to i když v současné době je to trochu passé:
Jaké ingredience jsou potřeba pro upgrade 1.6 -> 1,8 ?
Vím, že nejjednodušší je výměna kompletního motoru a SW.
Existuje i cesta klika/ojnice ? Tedy větší klika, kratší ojnice při zachování vrtání?
Nebo má motor 1,8 jiné vrtání?
L.
Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:

- kluka so zdvihom 84mm
- iné ojnice, vrchné oko 19 vs 18mm
- piesty s inou kompresnou vyskou
- blok ma o jeden mazaci kanal do hlavy viac - na variabilne casovanie
- hlava je uplne ina
- vacky maju ine ulozenie, teda to predne ulozenie pri rozvodoch
- vackove kolesa su na konusoch, nie na perkach
- ine charakteristky vaciek a iny sposob nastavovanie rozvodov
- sacia vacka ma variabilne casovanie + v prednej casti je elektromagneticky ventil ovladania variabilneho casovania
- snimac vacky je v zadnej casti
- hlava ma vacsie kanaly, vacsie ventily, mensie stopky ventilov a voditka /7mm vs 5mm/
- zvody, resp. kat je vacsi
- iné vstrekovace
- iná RJ, ale konektory ma rovnake.

Realne pre 1,8 by stacila kluka, ojnice a piesty. Ale nebol by vyuzity potencial.

Re: Tommelova Vesta Sport

Napsal: úte čer 11, 2024 05:38
od Luděk Musil
Cory píše: pon čer 10, 2024 21:12Zalezi od toho, ci chces iba objem, alebo realne motor 21179. Lisi sa to viacerymi vecami:
Aha, rozumím :idea: .
Aby měl takový upgrade smysl, je na to ideální originální motor&bižuterie a nevymýšlet již vymyšlené :D .
L.