Stránka 23 z 42
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 23:42
od Vašátor
Do řídící jednotky moderních vozidel se zapisuje kapacita autobaterie. Jednotka si dokáže kapacitu baterie změřit a upravit dobijení. Pokud zadaná a naměřená kapacita neodpovídá, jednoduše řečeno to špatně dobíjí, může přebíjet a baterii dříve odrovnat. Na druhou stranu, pokud tento systém funguje správně, měla by se životnost baterie prodloužit. Dobíjení baterie konstantním proudem už dávno odzvonilo.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: stř led 08, 2020 08:27
od Jajo
Vašátor píše:Do řídící jednotky moderních vozidel se zapisuje kapacita autobaterie. Jednotka si dokáže kapacitu baterie změřit a upravit dobijení. Pokud zadaná a naměřená kapacita neodpovídá, jednoduše řečeno to špatně dobíjí, může přebíjet a baterii dříve odrovnat. Na druhou stranu, pokud tento systém funguje správně, měla by se životnost baterie prodloužit. Dobíjení baterie konstantním proudem už dávno odzvonilo.
Toto všetko sedí. Ale nech si niekto nemyslí, že keď mu na starom aute vydržala batéria 5-6 rokov, tak na modernom aute s riadeným dobíjaním mu vydrží ešte dlhšie. Práve preto dali tento systém dobíjania, aby vydržala čo najdlhšie, ale realita je taká, že vydrží 2-3 roky aj napriek tomu. Základ nízkej životnosti je vo veľkom počte výkonných elektrokomfortných prvkov. Mňa zaujíma už dlhšie jedná vec. A to že Vesta má nastavenú batériu v RJ okolo 70 Ah. No a my tam máme reálne 62 Ah. Nebolo by lepšie pre batériu, keby sme si prepísali hodnotu v RJ na tých reálnych 62 Ah, resp. aspoň 65 Ah(nech má nejakú rezervu). Lebo ak RJ vo Veste aj meria kapacitu, tak tým pádom buď berie batériu ako zlú, alebo ju prebíja.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: stř led 08, 2020 09:50
od Dusan
Bateria v aute jenlen nanjednu vec, na nastartovanie auta, potom uz vsetko musi utiahnut alternator (i ked je pravda ze pri toceni volantom na mieste to altik nepokryje) kor ked este rozmrazujeme.
Nechelo sa mi to pozerat, ale lada ma asi aj tak nabijanie len konstantnym napatim ako stare auta. Jedina zmena je pri volnobehu a zapnutych spotrebicoch vtedy sa dobija viacej ako na 14V
Ved si treba pozriet nastavenie
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: stř led 08, 2020 10:01
od Vašátor
Na Opelu mi baterie 2x po sobě vydržela 9 let. Tak u Vesty snad alespoň 5 vydrží
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: stř led 08, 2020 10:23
od Georgius
Achjo, kdybyste si místo OTčkování poslechli video - začíná to
tady - na Arkaně je nová Renaultí architektura T4VS
další zdroj - je tam nějaký nablbý jazýček a nová baterka se musí zapsat do ŘJ, jinak to prostě nejede. To samý je prý na Capturech a bude to na nové Nivě. Proto jsem to sem dal jako perspektivu Autovazu. Takže zpět k tématu
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: stř led 08, 2020 10:52
od Jajo
Presne tak, späť ku téme. Ak toto dajú aj na Lady a bude treba na to nejaký špeciálny program...Lada, tak sme dopracovali. V SR to budú mať v BA a KE a dosť. A v ČR možno tiež niekde jeden. A čo potom? Aspoň keby nám to boli schopný/ochotný nastaviť aj v Renaulte(keďže je to ich systém). Podľa viacerých odborníkov je ten blbý systém štart/stop len zbytočnosť, predražuje autá/servis a je v praxi k ničomu. Ale takéto prkotiny sú daň za to že sme v EÚ a že Ladu vlastní Renault. Ja som za zlepšenia v autách, aj za to nech sa do toho nevŕta kade kto, ale nech si automobilka zaistí dostatok dostatočne vybavených servisov.... Však každý vie, že odťahovka nad 50 km, je už dobrá cena. Tak nech zabezpečujú odťahy zadarmo, alebo veľa servisov.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon led 13, 2020 21:27
od flow111
Ahojte, mám otázku na 4x4 Vision- neposunuli termin vyroby? Ako ju viem reálne dostat na SK? Sefka si na nu robi zalusk
co Vam poviem.... Dakujem za odpovede
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pon led 13, 2020 22:00
od Dusan
Napis andersonovi BO, povie ti.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 14, 2020 06:38
od Georgius
já bych koupil klasiku dokud to jde
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 14, 2020 17:20
od flow111
Ja aj klasiku chcem, no na novu si teraz netrufnem a 5dv. Verziu som na bazosi zatial nenasla.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: čtv led 16, 2020 08:14
od Dusan
Aktualizované 16.01.2020 : Auto s kódovým označením Lada 4 × 4 NG, známe tiež ako Niva-3, známe tiež ako „nová Niva“, sa objaví v roku 2023 (hoci podľa pôvodného plánu to bolo asi 2021 - jedná sa o veľmi flexibilnú otázku Prístup VAZ k plánovaniu). Píše o tom portál drom.ru .
Podľa našich zdrojov v AvtoVAZ bude v roku 2021 zmontovaná predvýrobná šarža automobilov a sériová výroba sa začne až v roku 2022.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... ation.html
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pát led 24, 2020 20:03
od Jajo
Takže podľa
tohoto článku to Lada v našej úžasnej EÚ vážne zabalila.
Ale ako sa píše v tom článku, tak kto chce, môže si v Lada Žilina objednať prakticky čokoľvek čo Lada vyrába. Aké budú ceny, to je otázne. Ale treba sa informovať priamo v predajni. Keď som sa pri kúpe mojej Crossky u nich informoval na Lada 4x4, ktorá by bola na individuálny dovoz, tak mali celkom dobrú cenu. Ale či budú ponúkať aj atraktívnu cenu na Vesty a Granty to je otázne. Ale myslím, že Ruské verzie sú o niečo lacnejšie(kvôli normám motoru, TPMS, a podobných "blbosti"), tak by cena mohla byť cca to isté čo teraz. Uvidíme. No a treba len dúfať, že po FL sa tu zasa Lada rozbehne naplno.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pát led 31, 2020 11:01
od Dusan
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pát led 31, 2020 11:57
od Georgius
jedničková kalina s elektromotorem za cenu 800000Rublů plus je při její příslovečné spolehlivosti opravdu neodolatelný kup
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: pát úno 07, 2020 06:54
od Lubosh74
Vesta bude možná i v dodávkové verzi
https://versiya.info/avto/141140