Stránka 23 z 29
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 07:09
od Tommel
Maňo píše:Neviete niekto ci ten motor 1,6 8 ventil je ten isty co sa daval do Sandera?
Chtěl si napsat do Samary ? Potom by bylo vše správně
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 08:19
od DJW
Nie, je to rusky motor, spolahlivy, nemusis sa bat. Aj ked ja by som Ti radil v dnesnej dobe radsej 98k 16ventil, tie VAZovske tahaju od spodnych otaciek, po meste jazdim na IV pri 1700 otackach (rovina, dole kopcom, nie do kopca)
V dnednych casoch je 100 konove auto standard, aby mal clovek rezervu na predbiehanie.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 17:35
od Maňo
Ja som vazne myslel motor z Dacie Sandero. Sedi objem aj vykon tak reku ci po vstupe Renaultu do VAZu nezacali davat tento motor aj do Kalin. Lebo tento jednoduchy motor bol celkom bezproblemovo pouzivany na LPG. A to je aj dovod preco hladam radsej schopny osemventil. Menej ventilov menej starosti. Teda aspon myslim.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 17:49
od Cory
Velmi zalezi aj kde jazdis. V meste by som bral radsej 8V, aj na take jazdenie medzi dedinami. Dialnice a dialkove cesty rozhodne 16V. Ale ten Lada 16V taha pekne od spodu, lenze ho trochu brzdia tie prevody. A Lada motor znasa LPG velmi dobre. A menej starosti? Ked ti prdne remen a stretne sa to, tak to uz je jedno, ci vymenis 8 alebo 16 ventilov. Stejne, ani ziadna vola sa na ventiloch nenastavuje, ani nic podobne, takze so starostami sa netrap, je to rovnako.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 18:13
od Crocodile
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 18:17
od Maňo
Nemal som na mysli problem s rozvodmi, ale s podpalenymi ventilmi. Ale ak je v Kaline isto origo Lada motor /overitelne podla kodu motora a technickych specifikacii/ tak si urcite necham radsej poradit od skusenych Lada jazdcov.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 19:27
od KULICAK
Domnívám se,že Dacia Sandero má motor o obsahu 1,2 16V a 0,9 TCe ?,stará Kalina má 1,6 8V a 1,4 16V,nové Kaliny mají 1,6 8V,16V,tak že ten motor asi nebude od Renaultu.Mám již třetí Ladu a ani u jedné nebyly podpálené ventily,není to Fabia 1,2 HTP.Dva předchozí stroje,oba 8V měli najeto každý přes 150 000 km,Kalina 1,4 16V má skoro 65 000 km a vše o.k.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 19:50
od Majo
Ja som, cuduj sa svete, s Priorou tiez spokojny(1,6 16V).
Ano, mam najazdených len asi 80tkm a spojka je KO(zdalo sa mi, ze zabera divne, dosteloval som hned po kupe spojkove lanko a vymackal sa pritlacak), ale inak to bolo dovtedy uplne bezproblemove.
Sandero malo motor tiez1,6, kym neprisla nova euronorma, teraz uz len FSI, preto neponukaju nadalej LPG(prestavba by stala 3000€).
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 19:54
od Maňo
Praveze Renault resp. Dacia ponukaju/ponukali motory 1,6 8v 61 az 64kW, a 1,6 16v 77 az 84kW. Cize teoreticky by to mohlo sediet. Nie je tu nejaky motorar co by to vedel potvrdit, resp. vyvratit?
Tie Lady, co vravite ze ste s nimi spokojni, mate na LPG?
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 20:30
od Majo
Ponukali, ano. To su tie co pisem, ze mali este klasicky vstrek, ale Renault ich nepretlacil cez euro IV, takze sa uz predavat nebudu ano v novych Daciach.
A Lada motor vychadza zo Samary, presiel len malymi inováciami, v pripade 8V je vôbec tazke o zmenach hovorit. Renault pretlacil svoj motor jedine do Nivy, aj to iba do Chevrolet Nivy a iba v objeme 1,8. Ale Lada na to zareagovala a hned spravili vlastnu 1,8, takze uz ani to nie je uplne aktualne.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 20:45
od Tommel
Maňo píše:Tie Lady, co vravite ze ste s nimi spokojni, mate na LPG?
Mam zkušenosti s 1.5 8V ( 2112 ) na lpg a 1.6 16V na lpg ( Priora ) a s lpg nebyl žádný problém
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát zář 25, 2015 21:22
od KULICAK
Otec má Prioru 1,6 16V,nájezd přes 70 000 km na lpg značky Prins a žádný problém,jediné co odešlo,byl palivoměr v plynové nádrži.
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: sob zář 26, 2015 09:22
od DJW
Rada motorov Lady (Samara az Kalina/Priora) je velmi spolahliva, nepamatam sa ze by tu niekto riesil zavazne problemy s blokom a podobne.
Osobne si myslim ze motor je to najspolahlivejsie vo vyrobkoch Lady, mna zachranila pri -22° ked moje ostatne auta odmietli startovat a kazdu zimu ju s laskou a vdakou oprasim - kvoli tomu ju vlastne este drzim a kedze moja 2111 sa osvedcila (vydrzala podstatne dlhsie ako ktokolvek cakal), preto som viac menej rozhodnuty pre novu..
Motorar nie som ale kedze som sa zaujimal, tak viem 100%ne ze 98konovy 1.6 16v je original rusky motor, evolucia toho co mam pod kapotou aj ja. Je to evidentne aj podla kodov motora (2112x).
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát říj 09, 2015 11:44
od Raduz
Re: Kalina II. - oficiálne
Napsal: pát říj 09, 2015 13:38
od Mičun
Bože!!! Ta slečna...