Stránka 23 z 28

Napsal: čtv srp 13, 2009 12:41
od Veverka
jaký je teda rozdíl mezi dmychadlem a kompresorem?

Napsal: čtv srp 13, 2009 12:51
od Wolf

Napsal: čtv dub 15, 2010 08:22
od Marra
zdravím chlapi, jsem tu nový, ale hned mě naprosto dostalo a zaujalo tohle téma. Přiznám se, že ladu nevlastním, ale dost se mi líbí a myslím, že to dlouho trvat nebude a nějakou 2105 si vyhlídnu (asi v plynu). Sámteď nad tím laboruju a moc se mi líbí přeplňování ve spojení lpg, o to víc mě udivila jednoduchost zapojení. Měl jsem totiž zato, že u karburátorů jde použít jen systém down - thru, tzn turbo saje již směs z kraburátorua tlačí ho do motoru (pokud není k dispozici přetlakový karburátor - jenže u lpg je to jedno), ale tady jsem konečně viděl někoho, konkrétně teda kolegu z Polska, který vlastně jen upravil reduktor na přetlakový (ano dá se i koupit reduktor na turbomotor), ale my jsme kutilové, takže o to je to zajímavější úprava, která celý systém značně zjednodušuje a dovoluje použít BOV a IC. Je tu někdo, kdo se pokusil o stavbu s lpg?:)

Napsal: čtv dub 15, 2010 09:05
od Atex
Nejsem v tom tak zbehly, ale i s tim LPG, jste si jisti seriovym karburatorem? Ze bude krasne tesnit? Podle mne by se kazdopadne musely zaslepit vsechny trysky a kolem klapek to taky nebude zadna slava.

Napsal: čtv dub 15, 2010 09:23
od Marra
no...pokud by se to provozovalo pouze na lpg, tak by stačila hliníková škrtící klapka z nějakého mpi, nad kterou by byl mixer a v ramci funkce by to bylo ok, protoze na lp karbec nepotrebujes, staci klapka, tim by odpadlo utesnovani a pripadne lagy podtlakovych systemu karbu (ktere ale i tak by bylo dobre predelat na mechaniku - 2.klapka). ovsem jak bylo videt na fotkach, tak kolegum z polska zrejme tesni dobre. Mam za to, ze jejich zapojeni je pomerne jednoduche - proste pouze vyvedli pretlak do odvetravacich dir reduktoru, ale kdyz tak me opravte. ale co udelali s puvodni podtlakovou hadici?

Napsal: čtv dub 15, 2010 09:50
od Atex
Marra, tak to uz je neco jineho. S tim bych souhlasil.

Napsal: čtv dub 15, 2010 16:01
od Saša
Marra,
Nemáš fotku ? Rád ti vysvětlím funkci . Kterou hadici máš na mysli "původní podtlaková" . Tu k mixu , nabo tu bezpečnostní (tenkou) - napojenou rovnou na sací potrubí ?
Nevím také proč pořád řešit turbo a pak karbec . U LPG tam stejně NELZE dát mezichladič - ono by šel , ALE za cenu nutnosti "přímého" vstřikování LPG !

Napsal: čtv dub 15, 2010 17:26
od peet2101
Saša píše:U LPG tam stejně NELZE dát mezichladič - ono by šel , ALE za cenu nutnosti "přímého" vstřikování LPG !
Tato věta mě docela zaujala. Můžeš to prosím rozvést Sašo?? Z jakého důvodu??

Napsal: čtv dub 15, 2010 18:22
od Saša
Teď omluva za slovo NELZE - ono to platí , ale pouze v případě turba POD karburátorem ! A platí to i pro benzín .
LPG a turbo před karbecem s mezichladičem je možné , ale je stejně riziko že se do prostoru mezichladiče dostane plyn (hlavně při krátké (třeba 1 km) jízdě v mrazu) a případné "štěknutí" zpět do karbecu by bylo pro mezichladič destruktivní i v případě osazovaných spětných klapek .

Napsal: čtv dub 15, 2010 18:48
od peet2101
Tak tet už to chápu :wink: , díky.

Napsal: čtv dub 15, 2010 20:12
od Marra
no myslel jsem tu tenkou, co vlastně jen blokuje hlavní membránu, o regulaci pochybuju, spíš je to jen závěra. prostě spíš jak teda celkově upravit vstupy a výstupy do/z reduktoru a samotný reduktor. IC nemám a stejně asi nepoužiju.. fotky jsem viděl teda spíš tady na klubu asi 16 stránka, nebo patnáctá v tomhle threadu. Mám trochu strach o honění směsi přes turbo, ale teoreticky rychlost proudění je větší než rychlost hoření, že jo... a fungovalo by to i na benzin a nemuselo by se nic přemrskávat na reduktoru, ale ti poláci mě celkem nasadili brouka do hlavy i tak. jeden slovák nabastlil na škodu 120 LS (udělal chybu - velká kompres) turbo z nějakého td, právě systémem karbec turbo motor a jelo mu to slušně, ještědvojka tancovala na asfaltu.

Napsal: čtv dub 15, 2010 23:36
od Saša
Marra píše:no myslel jsem tu tenkou, co vlastně jen blokuje hlavní membránu
Ano . Tahlle hadička pomocí membrány a pružiny blokuje reduktor . Jinou funkci nemá . Když zmizí podtlak (stojící motor-zapnuté zapalování) pružina "násilně" zavře regulaci druhého (nízkotlakého) stupně reduktoru .
V případě turba by se musel použít reduktor s elektrickým blokováním , nebo použít zásobník podtlaku a elektroventil . Bylo by možné bezpečnostní prvek (membránu i pružinu) demontovat (chodit to bude) ale není to "košér" .
Dle mne je nejjednoduchší namontovat turbo pod karbec - klapku (místo karbecu) , upravit tvarově směšovač a zapojit kompenzaci propustnosti (čistoty) vzduchového filtru - zásadní a naprosto opomíjená věc ! Dokonce většina reduktorů tak jak je vyrobena toto zapojení ani neumožňuje (dá ale se upravit) .
Montáž karbec/klapka --> Turbo je podstatně bezproblémová vyskoušená varianta . Není nutno prakticky nic složitě upravovat a nastavovat . Čím větší podtlak vznikne v difuzoru směšovače LPG (neplést si to s difuzérem karbecu-u LPG zbytečný - neli na škodu) tím si ho turbo více nasaje . Kompenzace je zapojena proto aby nedocházelo k obohacování směsi z důvodu "neprůchodnosti" filtru .

Napsal: pát dub 16, 2010 17:55
od Marra
díky za reakci a rady, prosím tě, můžeš mně přiblížit ještě tu kompenzaci propustnosti filtru? asi nemyslím to samé co ty... jinak je jasné, že pokud tedy je vyřešena ta "kompenzace" je v podstatě přípraqva směsi ok, ideální je ještě,pokud je používán i karbec pro nouzovou jízdu na benzin udělat mechanické otvírání 2. komory.. já sám ji mám na autě na lpg - atmosféra, ale je to znát.

Napsal: pát dub 16, 2010 18:29
od Saša
"Kompenzace" . Jde o to že naprostá většina reduktorů je zapojena tak že nemá vyřešen "problém" měnící se bohatostí s postupným zanášením vzduchového filtru .
K ovládání "velké" regulační membrány je totiž použito tlakového spádu (rozdílu) mezi okolní atmosférou před membránou a podtlakem vytvářeným odporem vzduchového filtru . Ono to sice funguje , ale pořád se mění bohatost směsi v závislosti na čistotě a vlhkosti v. filtru .
Další neduh tohoto zapojení je náchylnost k chcípání motoru při vyřazení (třeba z kopce) díky náporovému vzduchu který mění tlakové podmínky .
Celý problém vyřeší jiná konstrukce směšovače který musí mít tvar difuzoru a v něm umístěné otvory , aby v něm docházelo k tlakovému spádu díky rozdílné rychlosti proudění vzduchu . Další krok je zapojení hadice z Venkovní strany membrány reduktoru (ta co je otevřena do okolmího vzduchu) a zapojení jí do míst ZA vzduchový filtr . Po téhle úpravě již nezáleží na odporu v. filtru poněvač ovládací podtlak vzniká pouze v difuzoru .

Napsal: pát dub 16, 2010 18:33
od Marra
tak teď už je mi to jasné, už chápu, díky moc:) je pravda, že množství vzduchu je pro LPG velmi důležité, já sám s tím dlouho laboroval, až jsem to docela odladil a jede to velmi dobře a na emisích taky vše v pořádku. Taky je ještě otázka regulacce předstihu boostu:)