Stránka 23 z 295

Kalibrace momentových klíčů

Napsal: pon říj 18, 2010 14:52
od Teepee
Pamětníci možná vzpomenou téma, které tu už není.
Jeho pokračováním- koncem byla dnešní návštěva firmy www.narexcon.cz kde provádějí sevis a kalibraci momentových klíčů a mám nějaké ty informace pro uživatele - majitele klíčů:

1. ohybový klíč se má přezkoušet po cca 1500 utahovacích cyklech, klíč zásadně nerozebíráme - rozhodí se nastavení, při skladování, či delším přerušení práce v řádu dnů, jej stavíme na nejnižší, nebo nulovou hodnotu.
Uvnitř klíče je klapací mechanismus, pružina a stavěcí část. Kupříkladu v mém klíči byla pružina díky únavě materiálu asi o 10% kratší. Momentový klíč je lepší koupit od renomovaného výrobce, není pak problém s náhradními díly. TMK100
2. Torzní momentový klíč je velmi citlivý na nárazy, kterými se rozhodí. OMK200


Prohlédnutí, výměna potřebných částí a nastavení hodnot, obou klíčů vyšlo bratru na 300Kč. (více info přes SZ).
Po celou dobu jsem pánovi koukal pod ruce, mohl se na cokoli ptát a na zkušebních měřidech jsem viděl, že teď klíče opravdu utahují jak mají (přípustná hraniční tolerance přesnosti je 6%).

Napsal: pon říj 18, 2010 19:18
od dvk
Akutní otázka - kolik litrů chladící kapaliny má motor 1.7 ? Stejně jako ostatní, tj. 9.6l ?

Napsal: pon říj 18, 2010 19:24
od ger007
ja to riesim tak ze lejem kym neprelejem :-D

Napsal: pon říj 18, 2010 20:04
od dvk
No to je sice hezké, ale když chce člověk namíchat fridex v nějakém poměru ... : ) Asi to budu muset namíchat bokem a co zbyde tak zbyde no ...

Napsal: pon říj 18, 2010 20:12
od Ivo
Je to stejné množství. Já jsem vždycky namíchal 10 litrů a co nevlezlo, bylo na dolívání. Málokdy něco zbylo, protože jsem taky něco nalil na trávu, která v zimě stejně zmrzla :lol: .

Napsal: pon říj 18, 2010 20:35
od Křečík Barbuška
Kdysi jsem na to šel vědecky a namíchal si přesně 9,5 litru, asi 3 litry mi zůstaly neb se zjevně i přes veškerou snahu nepodařilo vypustit vše. Od té doby to dělám jinak. Naleji díl fridexu do chladiče a doplním vodou, expanzku pak plním čistým fridexem, ono se stejně časem promíchá či dolíváním zředí.

Napsal: pon říj 18, 2010 20:44
od ger007
ja som nalial 2l do chladica a zbytok dolial vodou, KL, ked budes fukat do expanzky tak vyfukas vsetku vodu z bloku :-D

Napsal: pon říj 18, 2010 22:12
od dvk
A další záludná otázka ... po výměně kapaliny netopí. Normální jev ? Odvzdušní se to za provozu ?

Napsal: pon říj 18, 2010 22:39
od Freedom
no jo jak je to vlastně s odvzdušnenim?? escort se mi odvzdušnil sám přez expanzku funguje to tak i tady nebo se někde musí sejmout hadice nebo nějaký čidlo?? já snad někde četl ale to bych kecal nejsem si jist že že se dolejvá dokud někde nezačne téct takže se asi někde něco sundavá, nejspíš na termostatu nebo se mýlím :?:

Napsal: pon říj 18, 2010 23:19
od Hurikán
Freedom píše:no jo jak je to vlastně s odvzdušnenim?? escort se mi odvzdušnil sám přez expanzku funguje to tak i tady nebo se někde musí sejmout hadice nebo nějaký čidlo?? já snad někde četl ale to bych kecal nejsem si jist že že se dolejvá dokud někde nezačne téct takže se asi někde něco sundavá, nejspíš na termostatu nebo se mýlím :?:
Viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=122525#122525 ;)

Napsal: úte říj 19, 2010 07:58
od Petr HC
dvk píše:A další záludná otázka ... po výměně kapaliny netopí. Normální jev ? Odvzdušní se to za provozu ?
Postavit auto "čumákem nahoru" , nechat chvíli běžet ohřátý motor a je to hned. Potom dolít kapalinu.

Napsal: úte říj 19, 2010 08:07
od dvk
Díky všem, už je to ok. Večer jsem to udělal přesně jak píše Petr a ráno už to jede jak piliňáky.

Napsal: úte říj 19, 2010 13:33
od vintera
[quote="Marek89"]Aký je postup ak sa prechlastá motor so sytičom ?[/quote

Sešlápnout plyn na podlahu a bez sytiče startovat (nenašlapávat další benzín!), trvá to chvíli než se motor odvětrá a chytne.
Pokud nechce chytit, je někdy při slabší baterce lepší vyšroubovat svíčky, očistit hadrem. Máš-li po ruce sirky jde svíčky i nahřát a zašroubovat, potom chytne i ta nejhorší plečka. Takhle jsem startoval jedno staré auto při větších mrazech. A startuju takhle sekačku na trávu Rotax (roč. 65) i v létě.

Napsal: úte říj 19, 2010 13:35
od Cory
vintera píše:A startuju takhle sekačku na trávu Rotax (roč. 65) i v létě.
Mne tato kosacka chyta na "brnk"

Napsal: úte říj 19, 2010 13:48
od vintera
Koupil jsem ji s karbem, který není origo, byl neodborně opravován a tak se při startu uchlastává, ale zase dobře táhne. Než desetkrát natáčet řemen na klikovku, tak nahřeju svíčku a jede. Když vyjímečně chcípne, dám studenou, co mám v kapse a jede se dál.