Stránka 217 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 06:54
od Luděk Musil
...diagnostikovat a tisknout paměť závad se má na VŠEM co má řídící jednotku motoru !!!
Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,
No to su zvědavé, kam mě pošló, když pudu na STK ve Vyškově :evil: .
Tak nějak silně pochybuju, že budou mít odpovídající konektor a diagnostiku na 1,7 SPi :idea: . L.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 07:16
od Křečík Barbuška
Se svymi strepy r.v. 1987 a 1988 jsem naprosto klidny 8) .

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 08:57
od dvk
O této problematice doporučuji vlákno na off fóru.
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.php?f=24&t=97007

Co mi ve změti protichůdných názorů a zážitků vychází je akorát to, že je v tom pěkný bordel a důsledky zase padají jen na nás řidiče v podobě zvýšených nákladů, buzerace a promarněného času ztráveného na zahlcených STK. A co se týče starých karburátorových vran, začínám mít pocit, že dokud to definitivně nezakážou, může být vlastnictví takového vozu paradoxně výhrou.

Když si představím, že bych dal půl milionu za nové auto a na první technické by mě vyhodili, asi bych auto šel obratem vrátit do autosalonu výlohou. Na druhou stranu by mě zajímalo, co se v tomto ohledu děje ve zbytku Evropy. Nedovedu si představit, že se by se něco takového dělo např. v Německu a němci by si to nechali líbit. Působí to na mě, že sme si my češi zas klasicky na.rali do krku a iniciativně hned dvojitou dávku. :?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 09:07
od JmJ
Dve veci

1) z axtecu vyrvat elektroniku, pokud ji tam fakt nechci mit a tvrdit, ze takhle uz to bylo. silne pochybuju o tom, ze by podle VIN bylo evidovane, s jakym osazenim se ktery VAZ prodal, resp. ze do tehle DB maji na EK pristup. Ze to plni Euro1 a nema to diagnostiku? Nezajima, je to sovetsky technicky zazrak a hotovo. Jasne, nemusi to projit, ale jen tak bych se nenechal vyhnat.

2) pri jakekoliv nespokojenosti s EK ihned psat na ministerstvo dopravy. ja jsem tam kdysi napsal docela rozzleny email jen tak na slepo na prvni adresu, kteoru jsem nasel a odpovedeli mi a ne uplne blbe. Takze bych opravdu zvolil taktiku bombardovani a stiznosti. At si to vyzerou. Adresa EK, typ vozu klidne i s VIN kodem, kopie vysledku EK a pekne popsat jak to probihalo atd a co s tim ma ridic ted delat. A samozrejme je slusne, ale radne dusit uz na te EK.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 14:51
od Vašátor
Bludy ... bludy ... bludy ... dnes jsem byl na emisích a celá věc se má takto:

Na emisních stanicích se musí připojit každé vozidlo, co má diagnostickou zásuvku EOBD a zároveň lze vyčíst readiness kódy. Readiness kódy se u benzinových motorů do roku 2000 víceméně nepoužívali, u dieselů do roku 2003. Jedná se o kódy, které řídící jednotka načítá během jízdy, pokud je jednotka "čistá" či záznam chyb vymazaný, musí se s vozem najet několik kilometrů, aby jednotka u všech "elektronických blbostí" zaznamenala jejich funkčnost. Rediness kody nejsou to stejné jako chybové kody, dalo by se říct, že je to záznam o funkčnosti všech elektronických součástek v motoru, ověřených jízdou.

Měření starších vozů, potažmo vozů které vůbec OBD nemají, je naprostá kravina. Dokážete si představit, kolik softwaru a diagnostických kabelů by pak taková stanice emisí musela mít? OBD kody mají totiž tu obrovskou výhodu, že jsou u všech automobilek takřka stejné a Readiness kody jsou stejné naprosto u všech automobilek. Proto všem emisním stanicím stačí jedna nová mašina, jeden software, jeden diagnostický kabel a investice cca 240 000kč.

Tam kam jezdím na emise já, například auta do roku 2002 nebudou připojovat vůbec.

Při debatě s technikem STK (jeden z těch co mají v hlavě snad všechny předpisy) byl nejvíc vytočený na novináře. Sám od sebe začal vyprávět o tom, kolik bludů novináři vyplodí, načež z celého článku o nových směrnicích o EK a STK na Idnes nebyla pravda skoro nic.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 15:57
od Jimmi
Tam snad ani nejde o množství různých konektorů, ale o to, že by to bylo bezúčelné.
Jestli jsem správně pochopil účel, jde o to dostat ze silnic ten tzv. chip-tuning, který leda zvedá emise a przní motor.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 16:22
od Křečík Barbuška
Který chip-tuning máš na mysli? Ten "eko tuning" v podání VW? :mrgreen: .

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 16:22
od Cory
Kto vie naozaj robit chiptuning, tak sa nic nepozna. A kto to naozaj vie, tak si na EK hodi do RJ origo kalibracie :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 18:05
od Majo
ja uz som bol na stk/ek so chevy s mojimi kalibraciami a pravdou je, ze to bolo lepsie ako bez nich, pretoze som si tam "dochipoval" aj vinko, co automobilka nerobi ;-)

u nas to s pripajanom OBD funguje uz hodne dlho, co mi siaha pamat, tak v roku 2012 i 2014 pripajali Prioru a vzdy som im musel ukazovat, kde to ma zasuvku. 2110 mi na OBD nepripajali, r.v. 2001, zajtra idem na opakovanu, tak sa nechame prekvapit.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 21:06
od Laďuša
Beztak si myslim, že to je strašnej humbuk a že to bude něco jako uprchlící a kdovíco eště. Strašlivý zpřísňování a tak dále přece probíhá stále, co mam auto, ale ve výsledku se nemění skoro nic.
Zatim tu všichní teoretizujou a základ žádnej, takže jsem zvědavej na ňáký reálný výsledky. Škoda, že internet je anonymní a tak si každej prosadí svojí pravdu. Já si počkam na svuj průběh :)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: stř led 13, 2016 21:15
od Vašátor
Negativní na tom celém systému měření emisí a načítání readiness kódu je to, že pokud z nějakého důvodu emisní kontrola nedopadne pozitivně, nelze ji během krátké chvíle opakovat. Do systému se totiž zadává RZ a jakmile počítač vyhodnotí, že se dané vozidlo před chvílí měřilo, systém neumožní jeho opětovné změření.
Druhou nevýhodou oněch readiness kódů je, že jakmile vás technik vyhodí, dejme tomu za špatnou lambda sondu, vy ji vyměníte a hned pojedete na opakovanou emisní kontrolu, readiness kódy nebudou ještě načtené a neprojdete znovu. Po resetu chyb v řídící jednotce je totiž nutné ujet několik (cca desítek) kilometrů, ovšem nikdo vám neřekne kolik. A pokud již nemá vůz platnou TK, je to problém.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv led 14, 2016 22:02
od Voda
Dejme tomu normálně s tím dojet do spřáteleného servisu kde tam dělaj i svoje emise a zfalšovat to,na co ještě čekáte 8)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv led 14, 2016 22:04
od Veteranista
A jak to chceš falšovat?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv led 14, 2016 22:11
od Majo
na to vam odpoviem asi tolko, ze ak najdete stanicu emisnej kontroly, kde budu vediet pripojit axtec a zdiagnostikovat ho, osobne sa na to pridem pozriet
:weedman:
silne pochybujem, ze vo vacsine zvladnu pripojit spicko...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv led 14, 2016 22:14
od Veteranista
Myslím, že Vašátor to řekl celkem jasně, nečtou chyboví kódy, ale jakousi !černou skříňku" z průběhu jízdy a to axtec nemá, tak nemají co číst.