Nu tak jsem si dnes zase užil železniční romantiky

To začínající jaro dělá divy, ačkoliv to byla běžná každodenní cesta z práce (z noční) užil jsem si ji jako bych tu jel prvně
Jak mnozí vědí, jde o trať 087, resp. její úsek Lovosice - Dubičná.
Již nástup do vlaku není zrovna jako z líbivých reklamních letáků ČD. Na 1. nástupišti u dvouvozové Regionovy na lavičce sedí značně obézní (taktně řečeno několik desítek kil přes metrák má) průvodčí, ačkoliv bylo mrazivé ráno hověla si v krátkém rukávu a na každého příchozího halekala "dobré ráno".
Po nástupu do vlaku nastala lehce rozpačitá situace a sice setkání s mojí šéfovou. Ani jeden z nás by tento vlak nemohl stihnout, kdyby odcházel ze zaměstnání v ten čas co má.
V tom prošel ze zadního stanoviště na přední strojvedoucí, zjistil jsem, že je to můj oblíbený. Je to téměř dokonalý dvojník Luďka Musila, no kdyby měl na hlavě Ladakšiltovku, tak je to on
Čas odjezdu se nachýlil a vyrazili jsme vstříci České Lípě. Mezi zastávkou Lovosice závod a stanicí Žalhostice k nám dorazila průvodčí. Jelikož již prošla sousední vůz byla značně zadýchaná a na koci sil. S milým pozdravem a přivítáním "na palubě" provedla kontrolu jízdních dokladů a pokračovala dále, ovšem tady nastal jistý zádrhel - z malého oddílu musí sestoupit ze schůdků a ukázalo se, že díky jejím tělesným proporcím je nemožné z těchto schůdku za sebou zavřít dveře, ponechala je tedy tak jak byly a vydala se na kontrolu dalších cestujících.
Zde se setkala s téměř kolegou , výpravčím jedoucím ze služby v Bohušovicích n.O. , odvážně usedla na sklopnou sedačku k němu a pustili se do krátkého rozhovoru. Vzájemně si postěžovali na poměry u svých zaměstnavatelů. Načež se průvodčí vydala do dalšího malého oddílu kam musela opět vystoupat po zákeřných schůdcích.
Ovšem cestou se udála nepříjemná věc, upadla jí peněženka. Její zvednutí byl tragikomický výstup hodný mistra z Národních divadla.
Jízda nám pěkně ubíhala a venku se začínalo ukazovat sluníčko. Blížila se moje výstupní zastávka Dubičná (zastávka na znamení). Dal jsem tedy znamení a před zastávkou jsem se vydal na chodbičku, kde už stála průvodčí. A pronesla "a já jsem zrovna přemýšlela, kdo mi tu bude vystupovat" . Po kratičkém rozhovoru složeném z běžných konverzačních frází, mě s přáním hezkého dne vyprovodila z vlaku.
Nevím čím to, že jsem měl z dnešní jízdy tak uspokojivý pocit. Že by to jaro? Nebo trať 087, kterou mám tak rád? No možná i paní průvodčí, která ačkoliv je svou tělesnou schránkou omezována snad ve všem, podala profesionální výkon s nadstavbou tvořenou velice příjemným vystupováním a nenucenou konverzací s cestujícími.
Jen si tak říkám jestli bych něco podobného zažil i na významnější trati či ve významnějším vlaku nebo dokonce u jiného dopravce. Asi sotva.
Naštěstí se nestalo to čeho jsem se obával, že zmizí romantika cestování po této trati s nasazením Regionov a zmizením soupraviček 810+012. Pořád je to docela příjemné cestování.
Tak snad jen pro bližší představení trati 087:
http://www.martinovyvlaky.ic.cz/ceska_lipa_lovosice.php
Na této trati v Ústeckém kraji dopravu objednává Ústecký kraj a tato železniční linka dostala označení U11 , a co o ní zjistíme ze stránek Ústeckého kraje?
DÉLKA LINKY V ÚK (KM): 77,2
ÚSEKOVÉ DENNÍ OBSAZENÍ PD: 2591
ÚSEKOVÉ DENNÍOBSAZENÍ S+N: 1421
POMĚR CESTOVNÍ DOBY VLAK/AUTO: 2,21
VÝKON (KM ZA ROK): 772 374
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKY: Páteřní regionální linka spojující Českolipsko – Úštěcko – Litoměřicko – Poohří a Lounsko
umožňuje bez nutnosti přestupu dostupnost do měst s větším výběrem výstupních míst.
Uprostřed linky v Lovosicích zajištěn obousměrný přestup na rychlíkovou linku Děčín –
Praha. Důležitá přestupní vazba linky na regionální autobusové linky, kterou je třeba
sledovat, je v Libochovicích i Libochovicích městě. Nejvytíženější úsek je doplněn linkou
s označením U10.
U10
Posílení nejvytíženějšího úseku linky U11 a zajištění přípojů městu Litoměřice na všechny
vlaky linky U4 v Lovosicích. Úsek je jedním z nejvytíženějších úseků regionální dopravy
v kraji.
VÝHLED V PLÁNOVACÍM OBDOBÍ: U10:
- jedná se o obslužnou linku v kraji s nadprůměrnými přepravními výsledky
- na lince budou postupně obnovována vozidla (již od JŘ 2011/12)
U11:
- jedná se o obslužnou linku v kraji s nadprůměrnými přepravními výsledky v úseku Úštěk –
Libochovice město, s průměrnými přepravními výsledky v úseku Louny – Postoloprty a
podprůměrnými přepravními výsledky v úseku Libochovice město – Louny
- přepravní výsledky na lince jsou ovlivněny neúměrně nízkou cestovní rychlostí, která
vyplývá z nízké traťové rychlosti, mnoha nezabezpečených přejezdů a absence vhodných
křižovacích míst; zejména úsek Lovosice – Louny je z tohoto pohledu neúnosný a je
nezbytně nutné ho řešit
- zastávky Horní Řepčice, Ploskovice, Slatina pod Hazmburkem, Radonice nad Ohří,
Slavětín a Veltěže vykazují silně podprůměrné výsledky v obratech cestujících/den; využití
zastávek bude průběžně monitorováno s možností jejich výhledového průjezdu
- úsek linky Louny - Postoloprty je s ohledem na své přepravní výsledky i trasování snadno
nahraditelný autobusovou dopravou, což bude v průběhu plánovacího horizontu prověřeno
- na lince budou postupně obnovována vozidla (již od JŘ 2011/12)
- na lince bude prověřen nový provozní koncept se zrychleným vedením většiny spojů
(zkrácení cestovní doby Lovosice – Louny o 20 min, při nutnosti projetí málo vytížených
zastávek)