Stránka 216 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát led 08, 2016 23:33
od mceza
Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob led 09, 2016 03:38
od Luky
mceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Lukana to jistí 8)

Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob led 09, 2016 09:45
od corsair
Drobek81 píše:To záleží na více faktorech...pokud je vůle správně nastavena, pak to dotahovanim jde natvrdo a namahas ložiska akorát, vůle se nezmění...jak moc trci šroubek nad matku? Pokud je už zároveň, pak to neseridis-vymenit...není problém v zajišťovací podložce? Pokud povolis málo matku tak podložka zůstane zapadla, je potřeba víc povolit matku, pripadne podložku prizvednout
Dakujem

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob led 09, 2016 10:05
od valda1971
Luky - modrá Indulona ideální. Promazat, nechat třeba pár dní v klidu a potom setřít nevsáklé.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: sob led 09, 2016 12:04
od Vašátor
Luky píše:Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
Indulona je takové prastaré, leč docela funkční řešení. Nicméně 100x lepší je Collonil Nilfett. Jelikož mám taky křiváka, aktivně jezdím na motorce, čili křivák dostává občas fakt slušný zápřah v podobě lijáků, hmyzu, atd., nedám na tento impregnační vosk dopustit. Je to sice malá krabička, ale vydrží opravdu dlouho. Kůže krásně změkne, zůstává hladká, nepraská a vodu nepustí i po půl roce aktivního používání.
http://www.windsport.cz/obuv-impregnace ... k-na-kuzi/

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pon led 11, 2016 20:27
od Marťas
Luky píše:
mceza píše:Asi netusite, zda Castrol GTX 5W40 a Castrol Magnatec 5W40 jsou stejne oleje nebo ne, co? BMW mi nadava, ze ma hlad.
Lukana to jistí 8)

Btw, nemá někdo tip, čím ošetřit starý kožený křivák? Je mu cca 30 let a už by to asi potřeboval. Nějaké sádlo? Nebo jsem dostal tip i na indulonu. Máte s tím někdo zkušenosti? Jinak ta kůže je hladká a hnědá, tak něco, co se dobře vsakuje a nebarví. Dík za tip
Indulonou to matlám já a jsem s tim spokojenej. Je to měkký, voda po tom stéká a mouchy se z toho daj taky sundat. Opakuju to cca po 3 měsících.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 18:27
od Crocodile
Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 20:46
od Voda
odpovím pouze na druhou část otázky:
Třeba u 21043/053 býval původně normální OZON.

Kolega má u samary s Axtecem v TP zapsáno neřízený karb,zatímco jak se můžeš přesvěčit v TP já mám u staršího kousku s klasickým Solexem v papírech z roku 2014 zapsáno řízený systém :lol:

Takže je v tom dneska bordel 8)

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 21:13
od JmJ
Crocodile píše:Mám dotaz, ohledně vozů Lada z první poloviny 90. let (např. 21053). Tam se montoval ten systém Axtec či jak se jmenuje...řízený karb atd. Měl tenhle systém nějakou diagnostickou zásuvku? Případně je v TP zapsána nějaká zmínka o řízeném karburátoru?
Myslim, ze to melo na skle nalepku S1. Mel to Ivo v jedne 07.

Diagnostickou zasuvku to myslim nemelo. V zasade to byla kombinace nekolika "vymozenosti".

a) solex karbec

b) sytic ovladany teplotou chladici kapaliny

c) bohatost smesi korigovana ventilem (jehlou), ktery v pravidelnych intervalech otviral a zaviral privod paliva.

d) lambda sonda + snimac podlatku + nejaka dalsi drovna zarizeni, ktera byla zapojena do RJ, ktera po vyhodnoceni menila delku intervalu pro c)

e) bezkontaktni zapalovani

Ty ventily tam byly dva. Mozna ze jeden z nich byl stejny jako ventil ovladajici volnobeh na solexu a mel asi i stejnou funkci. Druhy byl urcite "jemnejsi" a davkoval palivo. Ten system se nijak nebranil, ani kdyz mu odesla lambda. Osobne si myslim, ze kdyz se tomu odpojila lambda, tak se to cele melo nastavit normalne srouby na karbecu na nejakou vychozi optimalni hodnotu a pak, kdyz se pripojila lambda, tak jen RJ provadela nejakou korekci do plusu ci do minusu podle pocasi, paliva atd. Mozna se vychozi serizeni ma delat nejak jinak, ale myslim si, ze to nebude uplne daleko od me myslenky.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 21:27
od Vašátor
A k tomu jeste obrovskou ridici jednotku pod sedadlem spolujezdce :mrgreen:
A taky to melo EGR ventil

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 21:48
od Crocodile
Dobrá díky za odpovědi, trochu jsem ještě pátral po internetu a diagnostickou zásuvku by to mělo mít, kulatou, prý podobnou jako byly konektory na myš u PC. A zároveň i kontrolku Check engine na středovém panelu.

Problém řeší kamarád u 21053 u nich v rodině, vůz půjde v květnu na ME+STK, auto má najeto lehce přes 200 tisíc, stále denně slouží, rok 1994. Když vozidlo na konci 90. let kupovali, tak jim někdy v té době začal systém zlobit, tak jim myslím v Litomyšli v Ladě Axtec vymontovali a předělali na klasickej karb.
Nojo jenže od 1.1. 2016 se na měření emisí připojují vozy povinně na diagnostiku a hledají chyby. Pokuď jsou nalezeny chyby nebo se nepodaří spojení, auto letí z emisí. Nejpřísnější je to u aut s OBDII zásuvkou, ale připojovat se musí i starší systémy (BMM u Favoritů a Felicií Spi, u Lady Spi i Axtec). Samozřejmě je otázkou jak moc přísná daná stanice emisí bude, ale např. včera vyletěl 4 roky starý Ford Fusion z emisí, přitom jel poprvé na STK....Jedna Felicie tam byla včera hodinu a půl, a stejně se za celou dobu nepodařilo provést pořádně diagnostiku...prostě bordel!
Proto jsem zvědav jestli projde emisema 21053 s odmontovaným Axtecem.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 21:57
od Vašátor
Pokud vim, na diagnostiku se budou pripojovat pouze auta mladsi roku 2000. Takze kamarad muze zachovat klid. On by totiz byl nejvetsi problem cim to pripojit a ne co tam nasledne najdou.
Na chiptuning foru je o tom pekny clanek, nejak mi pres mobil nejde vlozit odkaz. :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 23:06
od Crocodile
Jo, pozoruju taky různý zdroje a je v těch názorech dost velký bordel...
Jsou informace že se to týká vozidel s OBD po roce 2001 u benzínu a 2003 u nafty u neevropských aut a 2002 / 2005 u evropských aut. Jenže pak jsou zdroje které říkají, že se to bude týkat jakýkoliv aut s OBDII, už od roku 1996.
A pak jsou zdroje přímo od školících center, a zdroje z praxe, že se to bude týkat všech aut s jakoukoliv řídící jednotkou. Zítra zkusím zjistit víc....

+ ještě přepis z jedné diskuze pro nástin situace:
...diagnostikovat a tisknout paměť závad se má na VŠEM co má řídící jednotku motoru !!!
Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,
vyjímku mají jen systémy s vyblikáváním chyb (Honda a jiní japonci), kde se toto napíše do poznámky k protokolu z emisí

info ze dneška z STK která je součástí a řízena přímo DEKROU

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 23:12
od valda1971
"Když se spojit nelze, posílá se zákazník k dealerovi,"
Tak to je dobrý.... Když si vymýšlej takovou buzeraci, tak aspoň toto by měla být starost STK :evil: Já původně třeba nevěděl, kde má Priora zásuvku a v manuálu to není. Hold na nás jdou zhurta :twisted:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: úte led 12, 2016 23:18
od Cory
V manuali to je, len nesmies mat cesky alebo slovensky preklad, tam fakt nie je nic :D Origo manual je asi 3krat hrubsi.