Stránka 213 z 342
Re: Vlaky
Napsal: sob bře 17, 2012 12:59
od vodis
Ano prosím, slouží jako rukojeť a navíc si s tím zařízením pan strojvedoucí může vypsat paušálku a podepisovat donesené rozkazy.

Re: Vlaky
Napsal: ned bře 18, 2012 20:05
od Laďuša
Takže to chápu, já jsem přemejšlel, k čemu by tam ta tužka mohla bejt dobrá

Nu eště, že škodovácký inženýří mysleli i na fíry a neudělali to házení odboček naopak. To by pak místo provázku museli asi používat násadu od koštěte

Re: Vlaky
Napsal: pon bře 19, 2012 09:03
od Teepee
vodis píše:Ano prosím, slouží jako rukojeť a navíc si s tím zařízením pan strojvedoucí může vypsat paušálku a podepisovat donesené rozkazy.

Hlavně aby jí před podpisem rozkazu na hraně okýnka nezapoměl odpojit od provázku...

Re: Vlaky
Napsal: pon bře 19, 2012 12:31
od dvk
Re: Vlaky
Napsal: pon bře 19, 2012 13:42
od vodis
Laďuša: Ovšem chce to holt cvik, aby fíra odhadnul neustálý udržení proudu na 1100A pro svižnej rozjezd, když nevidí na ampérmetr!
Teepee: Tužku netřeba odpojovat, pasuje to akorát na podepsání na stolku pomocníka.

Re: Vlaky
Napsal: pon bře 19, 2012 19:19
od Laďuša
Hezký stroje. Ale teda ty popisky jsou trochu s chybama, špatně opsaná řada z azbuky, každou chvíli u dýzlu je psáno, že to je parní lokomomotiva a nebo třeba je udanej špatnej výrobce. Třeba řada TE1 rozhodně nebyla vyráběná v USA. Roky výroby jsem radši nekontroloval. Ale abych to jenom nehanil, jsou to hezký obrázky, s chutí jsem si to prohlídnul.
Dokonce jsem se i vzdělal, nevim, jak se tě to povedlo, ale zrovna tu fotku na ochutnávku jsi zvolil dobře, tu lokomotivu jsem totiž neznal

Ale taky čert ví, jestli to je fakt ta řada, co udávají, páč jsem si jí našel a ta lokomotiva tam vypadá jinak, má nižší inventární číslo a vyšší rok výroby, takže tam něco jaksi nesedí

Re: Vlaky
Napsal: úte bře 20, 2012 00:11
od Veverka
Ty CCCP mašiny obvykle stále vypadají jako z 50-tých let?
Jako nešotouš bych klidně TE1 hádal původ právě v USA,už jen kvůli tomu světlu.Nebo je to inspirace,okopírované z lend-lease II.světové války.
Re: Vlaky
Napsal: úte bře 20, 2012 09:55
od Laďuša
SSSR mašiny vypadaly krásně, třeba xTE10x byla velice nadčasová, dizajnem uchvacující dodnes

Dieslový lokomotivy jsou snad na celým světě inspirovaný USA

Ono i třeba inspirace na našeho Čmeláka šla oklikou z Ameriky.
Re: Vlaky
Napsal: úte bře 20, 2012 17:46
od Veverka
SSSR vyrobil za války prý všehovšudy jen 50 lokomotiv,zajímavý údaj.Zbytek měl jít z USA.Jestli tato je z 1949,klidně to bude sedět.
Re: Vlaky
Napsal: úte bře 20, 2012 17:53
od Raduz
Laďuša píše:SSSR mašiny vypadaly krásně, třeba xTE10x byla velice nadčasová, dizajnem uchvacující dodnes

Dieslový lokomotivy jsou snad na celým světě inspirovaný USA

Ono i třeba inspirace na našeho Čmeláka šla oklikou z Ameriky.
no kapotové loko možná, ale Zamráča nebo Brejlovec

a co se tíče SSSR tak Sergeje nebo Buben Tajgy bych řekl že také nemá americký protějšek

Re: Vlaky
Napsal: úte bře 20, 2012 20:22
od vodis
Laďuša: Lokomotiva TE1 skutečně nebyla vyrobená v USA, produkovala jí lokomotivka v Charkově od roku 1947. Ovšem je to ošlehnutá americká lokomotiva typu Da, tento typ byl do SSSR dovezen a osvědčil se.
Re: Vlaky
Napsal: stř bře 21, 2012 11:58
od Laďuša
SSSR za války lokomotivy normálně vyráběl, ten údaj se nebude zakládat na pravdě.
A nemyslel jsem, že by každá lokomotiva byla opajcnutej vzor z USA, myslel jsem to tak, že tam prostě přišli na to, jak postavit pořádně funkční lokomotivu a tim se pak inspiroval celej svět. Nu a pak už se to vyvíjelo dál.
Ta lokomotiva Da je o pár fotek vejš, proto mi to tak udeřilo do očí

Re: Vlaky
Napsal: stř bře 21, 2012 17:40
od vodis
Informace jsem čerpal z knihy Ladislava Nováka o ČME3. Zkusím vyhledat další zdroje.
Re: Vlaky
Napsal: úte bře 27, 2012 12:11
od vodis
Re: Vlaky
Napsal: úte bře 27, 2012 22:35
od plavec