Stránka 22 z 29

Napsal: úte úno 01, 2011 23:21
od DJW
Práve som sa kdesi dočítal, že pri drážkovaných kotúčoch treba použiť špeciálne brzdové doštičky, inak hrozi lepenie materiálu dosticky na kotúč...

Ďalšia múdrosť je, že skrivenie kvalitných kotúčov môže spôsobiť krivý náboj kolesa (ako dôsledok prehnaného krut.momentu doťahovania šroubov kolies).

Asi to bude asi môj prípad, lebo mal som Brembo Max (vyššia séria z NEšportových kotúčov, lepšia zliatina s vyšším obsahom uhlíka kvol teplotnej odolnosti.) a po pol roku začali hádzať, museli ísť dolu.
Ohľadne Brembo Max som čítal viac menej dobré recenzie - niektorí ľudia ich rozpaľovali do červena a nemali problémy so zvlnením. Iný zas aj pri kľudnom jazdení malí problémy s vibráciami.
Pravdepodobne bude pes zakopaný v tom náboji, alebo krivej poloosi, lebo nechce sa mi veriť že by kvalita výroby u Bremba až tak zásadne kolísala.

V tejto súvislosti ma napadá - ako je možné skontrolovať podomácky hádzanie náboja kolesa? Pozná niekto nejakú fintu?

Napsal: stř úno 02, 2011 18:06
od Saša
DJW píše:ako je možné skontrolovať podomácky hádzanie náboja kolesa? Pozná niekto nejakú fintu?
Že by mikrometr (úchylkoměr) . Kulatý budík s měřící tyčkou ten s ručičkou . Ukotvit na něco pevné a opřít o náboj a zatočit .

Napsal: stř úno 02, 2011 22:06
od DJW
Tiež som na to myslel, dokonca mikrometer mám, ale problém je v tom že nemám garáž a na na ulici sa tažko o niečo oprieť :( Ale ďakujem za tip :)

Napsal: pon úno 07, 2011 07:52
od Patrac
DJW píše:Tiež som na to myslel, dokonca mikrometer mám, ale problém je v tom že nemám garáž a na na ulici sa tažko o niečo oprieť :( Ale ďakujem za tip :)
za něco % něco na autě.. třeba nejlíp rameno toho kola. řešil jsem to tak u 04 normál mikrometr uchycenej stolařskou svěrkou k hornímu rameni. a já budu mít asi v háji náboj. neb mi háže i nový kotouč co neházel..

Napsal: pon úno 07, 2011 10:15
od Petr HC
DJW píše:Tiež som na to myslel, dokonca mikrometer mám, ale problém je v tom že nemám garáž a na na ulici sa tažko o niečo oprieť :( Ale ďakujem za tip :)
Příslušenstvím "hodinkového" mikrometru bývá magnetický stojánek a ten by stačilo "připlácnout" na litinový kanál nebo kovový kryt vodovodní šachty, příp. na disk od náklaďáku.

Napsal: pon úno 07, 2011 10:21
od Patrac
Petr HC píše:
DJW píše:Tiež som na to myslel, dokonca mikrometer mám, ale problém je v tom že nemám garáž a na na ulici sa tažko o niečo oprieť :( Ale ďakujem za tip :)
Příslušenstvím "hodinkového" mikrometru bývá magnetický stojánek a ten by stačilo "připlácnout" na litinový kanál nebo kovový kryt vodovodní šachty, příp. na disk od náklaďáku.
Bývá... já ho právě nemám. má jen budík tak jsem si k tomu ze tří kulatin udělal ohebné ramena a přichyceno pásovinkou a svěrkou..

Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 00:51
od lucifero89
Zdravím,

máme doma Ladu 112 a pravý brzdový bubon sa začal samovoľne štiepať, čo má za následok, že odlomený kúsok materiálu sa sprieči vo vnútri bubna a začne škrípať keď sa mu zachce... Niekoľkokrát sme bubon rozobrali, vyčistili, poskladali, ale po nejakej dobe sa to vždy zopakuje... :? Rozhodli sme sa, že ho vymeníme za nový...

Otázka znie, je možné vymeniť len jeden bubon alebo je potrebné vymeniť oba? Keby sa vymenil len jeden, môže to mať za následok nerovnomerný brzdný účinok alebo nie? Auto ma za sebou cca 100 tisíc km. :?:

Vďaka.

Re: Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 05:16
od valda1971
Všude bude napsáno, že by se měly měnit oba, ale i když se vymění jeden, tak po "sednutí" paken (což bude nějakou dobu trvat !) budou brzdit obě kola stejně. Kolik km to obnáší nevím, rozhodně není dobré to měnit před STK a do nastávajícího počasí (náledí) to také není ideální.

Re: Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 15:20
od lucifero89
Akurát sa mi trochu nepozdáva tá konštrukcia ručnej brzdy, bežne je tam kladka, ktorá vyvažuje sily:

Obrázek

No v Lade 112 to vyzerá asi takto, žiadna kladka:

Obrázek

Čo by teda eventuálne mohlo vyrovnať rozdiely medzi bubnami? Je tam nejaký iný spôsob nastavovania?

Re: Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 15:50
od tavri
nic, chce to rovnoměrně sjeté oba bubny a stejně tak i čelisti.
Buben se taky štípal, ale po čase přestal. Chce tomu pomoct šroubovákem.

Re: Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 17:06
od Roman
Na Sharanovi tiez nie je kladka (ani na starych Skodovkach) :-) Rozdiely sa vyrovnavaju tym, ze lanka k bubnom su zavesene na tom Tcku a od paky tahas za stred. Ak ma niektora strana vacsi chod Tcko sa nakloni.....

Re: Výmena brzdového bubnu...

Napsal: pon říj 29, 2012 19:52
od zelvotron
Ta fotka je hezká, jen nevím co tam s těma klíčema šermuje, předně to chce vyvěsit výfuk a mít očko, s tímhle moc parády neudělá :mrgreen:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Napsal: pon říj 29, 2012 21:22
od plavec
Nojo jenže on kdyby ten výfuk sundal, tak se mu asi rozpadne v ruce. Vypadá dosti orezlej.
Jako přístup je tam nanic. Hlavně to našponuješ, párkrát zatáhneš a můžeš to dotahovat zase. A stejně ta ručka nebude brzdit nic moc :-(

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Napsal: úte říj 30, 2012 17:06
od Tommel
To co předvadi na fotce je totalni blbost, ja se tam bez sundani vyfuku dostal v pohodě klasickejma kličema, sice je tam malo mista, ale jde to !

Minimálna hrúbka brzdových kotúčov

Napsal: pon čer 03, 2013 10:43
od lucifero89
Zdravím,

aká je minimálna hrúbka brzdových kotúčov na Lade 110 (16V)? Auto má 130t km, kotúče 17 mm a začína pri brzdení vibrovať...

Vďaka.