Stránka 22 z 70
Napsal: úte lis 04, 2008 07:19
od Teepee
Matematka není moje silná stránka, ale tohle zvládnu. Ford Sierra. 2 klouby na kardanu. Pak 2 klouby na levé poloose, 2 klouby na pravé poloose. To jest 6 kloubů! Pak ještě montáž toho všeho - hardy spojka, uložení nápravnice zadní nápravy, ramena+jejich uložení do nápravnice, komplikovaný prolis pro převodovku v tunelu ...
Ale nic, vlastně nevím o čem se bavíte, jen se tu zapomělo spočítat vše co zadohrab potřebuje.
Napsal: úte lis 04, 2008 10:40
od zelvotron
Hurikán: jasný, celkově to asi vyjde levnějc, i když myslím, že právě cena a náročnost výroby stejnoběžných kloubů dlouho stála přednímu pohonu v cestě (hlavně u nás).
Další velkou výhodou je taky, že při příčný zástavbě odpadá úhlový převod v rozvodovce.
Teepee: výčet jsem dělal pro žigulíka, siera má nezávislý zavěšení zadních kol, takže je tam toho daleko víc, na druhou stranu třeba moskvič myslím má jen ty 2 křížový klouby.
Napsal: pát lis 07, 2008 23:34
od Laďuša
Z bazaru:
http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... e&p=190473
mayo456 píše:mne sa vidi kniha od Ivana Škodu automobily Žiguli-Lada vydavatelstvo alfa lepsia.podla mna je praktickejsia
(než Tůma)
A to podle mě teda ne. V Tůmovi jsou i jiný různý rady a je tam toho víc. Eště víc věcí je v dílenskej příručce, ale ta je dělaná spíš pro servisy a má míň praktickou velikost. Jinak ta knížka od I. Škody je prakticky stejná jako ta od L. P. Šuvalova.
Napsal: úte lis 11, 2008 00:07
od Laďuša
http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... e&p=190859
Saša píše:"Splaš" Si Vodní 9L 13A má na sobě malý manometr cca2cm - (do 28 bar) a autoventilek . používám ho k oprašování a plním ho ledničkovým kompresorem nebo nafouknu u benzínky . Když neseženeš dovezu na jarní sraz .
Pozor kompresor z ledničky dá klidně 30 bar !
30? Ledničkovej? Takovej vrčáček malej? Je to vůbec možný? Tlak v kotli parních lokomotiv bejval tak 16, 18 barů (ty novější), když se experimentovalo už vejš, tak se to neosvědčilo. Žil jsem v domnění, že to už je velikej tlak, jak vidim, asi ne...
Napsal: úte lis 11, 2008 00:47
od Saša
Úplně v pohodě 30 bar . Fouká sice malé množství ale velký tlak a již pár lidí za tuto skutečnost "zaplatilo" životem když foukaly pneumatiky . A poněvač to fouká dlouho tak se jim nechtělo čekat a tak si odskočily . Naposledy nějakej děda s traktorem .
Když zapojíš dva za sebe tak daj i 70 bar . Skoušel jsem i tři ale při cca 100 barech odešly ve třetím kompresoru spětné ventily .
Co Si představuješ pod "domněním že je to velký tlak" . "Motám" se kolem čerpadel které tlačí 2500 (dvatisíce pětset) bar ! (Řezání vodním paprskem) . Tam už se ovšem v čerpadle dějí prapodivné věci . A není možno použít jen tak nějakou vodu .
Napsal: úte lis 11, 2008 08:12
od Drobek81
Laďuša píše:Tlak v kotli parních lokomotiv bejval tak 16, 18 barů (ty novější)
njn, jenže tam sou trochu jiné poměry, ono 18bar při třebas 250C je něco jiného, než 30bar při 60st.
Napsal: úte lis 11, 2008 10:06
od Laďuša
Saša píše:Co Si představuješ pod "domněním že je to velký tlak"
To si představuju, že když třeba to necháš utíkat stejně velkým ventilem, tak že už tě to je schopný trochu pocuchat účes
No spíš hodně. Nebo i jiný orgány. To je blbej příklad. Spíš třeba lis. Těch 16 barů už je podle mě dost. Vem si průměr válců parních lokomotiv a jaký to musí přenášet síly. I když v takovým případě spíš asi záleží na rychlosti vývinu a udržení tlaku. Když se nad tim člověk trošku zamyslí, tak zjistí, že se na to dá dívatz různých úhlů....
Drobek81 píše:ono 18bar při třebas 250C je něco jiného, než 30bar při 60st.
Ani bych neřek, bar je pořád bar. Do těch mašin se přehřívače dávaly proto, že přehřátá pára má přece jenom o něco blíž k vlastnostem ideálního plynu. Ale tlak to neměnilo. Leda tlak pak měnil bod varu.
Napsal: úte lis 11, 2008 10:54
od Drobek81
Laďuša: vztaženo k nárokům na rozvod média takového tlaku, případně kotel atd. těch 16-18bar je asi nějaká hranice, bo pak by musely být tl. stěny nádoby třebas 40mm namísto třebas 16ti. Tak sem to myslel. Děláme ale i tlakové nádoby (separátory) třebas na vodík a tam je tlak i 100bar/120st a tam je tl. stěny 40mm při průměru flašky 1000mm a délky 3m. Prostě u lokomotivy bude problém s tím, že zařízení by bylo zbytečně těžké a drahé a výsledek(zvýšení výkonu) v podstatě neúměrné.
Napsal: úte lis 18, 2008 20:14
od Laďuša
Hurikán píše: ale pro letošek jsem zvolil poněkud jiný přístup.
Snad nedáš Jahodě elektrony? Na zimu, aby jsi uchránil origo SSSR kola?
Napsal: úte lis 18, 2008 20:18
od Cory
Jahoda bude v zime jazdit?
Napsal: úte lis 18, 2008 20:21
od Laďuša
Určitě, Albert se doslech, že dlouhý stání tomu neprospívá
Napsal: úte lis 18, 2008 20:28
od Cory
ale najprv by sa mala aklimatizovat na sol. Takže Hurikáne, solničku do ruky a posypuj
Napsal: úte lis 18, 2008 20:28
od Hurikán
Napsal: úte lis 18, 2008 20:31
od Laďuša
Už se těšíme, takže mračítka, stabíky, podložky, řezat péra, malej volant a hurá na driftrondel
Napsal: úte lis 18, 2008 20:34
od Cory
a narazniky dolu