Rozuzlení jest překvapivé:
Koupil jsem: cívku přes e-cat a souseda, regulátor volnoběhu z Německa přes ebay, řídící jednotku z Moskvy.
A koupil jsem to všechno zbytečně!
Cívku jsem koupil po zjištění, že svíčky nehází jiskru - jenže jsem nevěděl, že řj zapalování odpojí, když zjistí, že absolutně neovládá regulátor volnoběhu. (CS AutoLada ČR za 4000 Kč, Bosch z e-cat za 1020 Kč).
Regulátor jsem koupil, protože řj hlásila P1514, tj. "problém v obvodu regulátoru" - ignoroval jsem fakt, že část toho obvodu je v řj. CS AutoLada ČR za 3000 Kč, nový originál z ebay 712 Kč). Regulátor měl ale pootočený vršek, takže jsem ho musel rozebrat (tři nýtky s podélnou drážkou) a pootočit ho tak, aby se vešel konektor vedle sání.
Problém byl jen v té řj, do které natekla voda z topení (nakapala). Vyčistil jsem jí, tišťák přelakoval lakem na nehty.
O několik dní později byl problém zpět a já usoudil, že i když se žádný spoj netvářil nějak nefunkčně, asi nějaký nefunkční je. Objednal jsem ŘJ z Moskvy, protože CS Auto Lada za ní chtěla 20000 Kč - Rus v přepočtu cca 3500 Kč + hafo poplatků, celkem to vyšlo na 5000Kč, příště bych šel jinou cestou než přes ČSOB a Sberbank na druhé straně.
Časem jsem přišel na grif, že když při vyřazování prošlápnu plyn, nechcípne to. A tak jsem jezdil víc jak měsíc ...
ŘJ přišla a, světe div se, nic se nezměnilo. Jen nová ŘJ měla deaktivovaný imobilizér a nějakým grifem se mi ho podařilo vypnout definitivně, takže nefungovalo dálkové ovládání v klíčku ani se starou ŘJ.
Ve čtvrtek jsem jel do práce, a Beruška se rozhodla, že mi musí pomoct, když jsem takový blbec
. Rozsvítila check engine, jako že bez problémů dojedu, ale až konečně zastavím, ať se laskavě podívám pod kapotu. Tož jsem se podíval a koukám, že všechny tři nýtky jsou v trapu a jeden ze čtyř drátků uvnitř regulátoru se utrhl. Dojel jsem ještě z práce domů, celkem podle řj jsem s rozsvícenou CE ujel 28km (řekla diagnostika
).
V neděli jsem vyndal nový poškozený regulátor a nahradil ho opět starým, kterému jsem ale nýtky zalepil sekundovkou a jeden chybějící nahradil uštípnutým hřebíkem, a pak to ještě omotal elektrikářskou izolačkou. Tohle už musí přežít věky
Beruška se starou řj, starým regulátorem a novou cívkou (stará je ale taky v pořádku) chytla na první otočení, bez kolísání otáček a bez chcípání se ohřála, a pak nastartovala kdykoliv znova a znova bez váhání hned
Večer jsem si ještě opsal návod na opětovné zapnutí imobilizéru a asi na třetí pokus, ve kterém jsem už neudělal chybu, jsem uspěl.
Hálelújáááá, všechno funguje!
Mimochodem, od výměny těsnění pod hlavou ujeto cca 4000 km -
nulová spotřeba oleje i vody
Tedy, jeden problém je - na podzim mi deska, vzlétnuvší zpod auta přede mnou na D5, rozbila levou mlhovku. Je koupená, ale jsem líný mlhovku vyměnit ... kupodivu ta stála v CS AutoLada docela málo, tuším 250Kč (a ten černý plastový deklík kolem ní 150Kč, grrr!!!)