Stránka 22 z 77

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 29, 2017 18:59
od KRAES
"stano112" - tak to som veľmi milo prekvapený, že Kalina v LUX-e vie aj „rozprávať“ no a tie možnosti v MMS, no to je paráda. Už som si nachystal niekoľko stránok kde sa týmto majitelia v Rusku zaoberajú a som veľmi rád, že to nie je „uzamčený“ systém ako u ostatných predávaných vozidiel tu na Slovensku. Práve to sa mi páči, že si majiteľ vie nakonfigurovať systém ako mu vyhovuje a čo potrebuje. To hovorené slovo možno bude sa dať časom aj nahovoriť po Slovensky, tak bude aspoň stále čo vylepšovať. Už sa mi to kráti, možno 45 dní a je moja Cross-ka tu, lebo do výroby ide niekedy v druhej polovici februára :roll:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 29, 2017 20:35
od stano112
KRAES píše:"stano112" - tak to som veľmi milo prekvapený, že Kalina v LUX-e vie aj „rozprávať“ no a tie možnosti v MMS, no to je paráda. Už som si nachystal niekoľko stránok kde sa týmto majitelia v Rusku zaoberajú a som veľmi rád, že to nie je „uzamčený“ systém ako u ostatných predávaných vozidiel tu na Slovensku. Práve to sa mi páči, že si majiteľ vie nakonfigurovať systém ako mu vyhovuje a čo potrebuje. To hovorené slovo možno bude sa dať časom aj nahovoriť po Slovensky, tak bude aspoň stále čo vylepšovať. Už sa mi to kráti, možno 45 dní a je moja Cross-ka tu, lebo do výroby ide niekedy v druhej polovici februára :roll:
Ahoj,to hovorené slovo už mám spravené do slovenčiny,ak my dáš email,tak ti to pošlem.Ale poviem ti,že v ľúbozvučnej ruštine je to krajšie,také exotické...proste keď ti to povie ruská bárišňa,je to iné :D .Keď ti niekdo sadne do auta,tak povie áno,dobré,kecá to.Ale keď mu to pustíš v ruštine,tak sa k tomu pridá vytreštený pohľad,otvorené ústa a k tomu-to čo je?Hlavne táto mladšia generácia,čo onanuje pri angličtine :lol: ,začína spoznávať bratský jazyk :D .A staršia generácia si s úsmevom na perách pripomenie budovateľské časy :) .
Tých nastavení je tam ešte neúrekom,postupne sem na ukážku dám všetky.A som rád,že som ťa prehovoril na Luxku,ináč by si bol bez hovoriaceho auta... :D .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 29, 2017 22:50
od KRAES
"stano112" - tak to máš pravdu, ešte že si mi to pekne vysvetlil a ja som zmäkol na LUX-ku, asi by som sa teraz pekne mlátil do hlavy. Niekedy je dobré vziať si k srdcu názory druhých. Už sa fakt neviem dočkať, ale zatiaľ ide všetko podľa plánu. Jo, aby som zasa nezabudol sa spýtať, v Ruských recenziach som si všimol, že nad vodičovými dvermi je parádne puzdro na okuliare už od série, je to aj tu, lebo to majú len Ivani??? Vďaka.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 29, 2017 23:27
od stano112
KRAES píše:"stano112" - tak to máš pravdu, ešte že si mi to pekne vysvetlil a ja som zmäkol na LUX-ku, asi by som sa teraz pekne mlátil do hlavy. Niekedy je dobré vziať si k srdcu názory druhých. Už sa fakt neviem dočkať, ale zatiaľ ide všetko podľa plánu. Jo, aby som zasa nezabudol sa spýtať, v Ruských recenziach som si všimol, že nad vodičovými dvermi je parádne puzdro na okuliare už od série, je to aj tu, lebo to majú len Ivani??? Vďaka.
Všimol si si dobre :) .Je tam a mám ho tam aj ja,čiže určite ho tam nájdeš aj ty.Len mohlo mať troška väčší objem,okuliare tam síce vojdú,len púzdro nezaklapne celkom.Myslím tým,že je trocha plytké,ale v podstate to nevadí,lebo okuliare odtiaľ nevypadnú.
Ďalšia z vecí,ktorú som si všimol oproti verzii ICE a prišiel som na to náhodou pri pohľade do kufra,je že materiál a spracovanie čalúnenia je na trochu vyššej úrovni v Luxke.Pôvodne som si myslel,že to je u všetkých modeloch rovnaké,ale sú tam určité rozdiely.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 00:01
od stano112
Takže ďalšie sľúbené obrázky...
IMG_20170126_161253.jpg
Tu sa nastavujú tlačítka hlavného ovládacieho panela...
IMG_20170126_161303.jpg
Tu ďalšie vecičky...
IMG_20170126_161314.jpg
Tu napríklad:Ak si nastavíme v inom podokne upozornenie na prekročenie rýchlosti v meste a mimo mesta,tak tu sa nastavuje pri akej rýchlosti má prepnúť režim mesto a mimo mesta kvôli upozorneniu.Ďalšia z vecičiek je,ak je auto prerobené aj na plyn,tak sa nastaví teplota prepnutia a percentuálny rozdiel spotreby benzín-plyn a malo by to počítať reálnu spotrebu benzín-plyn a samozrejme aj to priemerovať.
IMG_20170126_161323.jpg
A posledný z obrazcov...Nedávam komentár ku všetkému,veď čítať viete :) ,ale ešte za povšimnutie stojí ľavý bočný panel:FAN 1,2 ON a FAN 1,2 OFF. Čiže ak ťuknete Fan 1 On,tak sa rozbehne ventilátor chladenia na malé obrátky...s Fan 1 Off ho samozrejme vypneme.Obdobne Fan2,len s tým idú rýchle obrátky.Poteší hlavne v zápchach...Na pravej strane máme zase Polnyj sbros-ťuknem a motor chcípne...čiže akési stoptlačítko...ale ešte som nenašiel štart tlačítko :D .To by to tak bolo,keby mali Kaliny štart-stop systém :shock: .
Pokračovanie nabudúce :D .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 01:04
od valda1971
Na Prioře je také schránka na brýle mělčí než jsem potřeboval, pořídil jsem vhodné brýle a je to OK :D

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 06:28
od Cory
Ten polnyj sbros nie je ziadne stop tlacitko, ale reset RJ, vtedy sa vymazu adaptacie a motor pojde trochu zivsie, kym sa opat neprisposobi. Pozor, nemylit si s "resetom s inicializaciou", vtedy treba nastavovat pedal plynu a brzdenie motorom.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 07:19
od stano112
Cory píše:Ten polnyj sbros nie je ziadne stop tlacitko, ale reset RJ, vtedy sa vymazu adaptacie a motor pojde trochu zivsie, kym sa opat neprisposobi. Pozor, nemylit si s "resetom s inicializaciou", vtedy treba nastavovat pedal plynu a brzdenie motorom.
Tiež mi to mohlo napadnúť...čiže čo všetko sa môže stať,keď na to ťukneš?Píšeš že sa vymažú adaptácie...a čo teda ak potlačíš to pod tým sbros obučenia? Díky za odpoveď.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 09:04
od Petr HC
stano112 píše:...a čo teda ak potlačíš to pod tým sbros obučenia? Díky za odpoveď.
Tento příkaz má i ICD pro 2112ku. Vymaže mastavení ŘJ na jakost paliva, jinak řečeno nastaví řízení předstihu tak, aby nedocházelo k detonačnímu klepání motoru při akceleraci.Po několika kilometrech se opět ŘJ "obučí"(naučí korektně spalovat) aktuální palivo.
ŘJ v mém voze je softwarově připravena i na řízení a kontrolu funkce EGR ventilu (dnes často kriticky diskutovaného), ale "zaplaťpřírodo" EGR ve voze chybí.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 12:15
od Cory
No, ono je to tak, ze sbros obucenia maze absolutnu adaptaciu s polnyj sbros vymaze aj multiplikativnu adaptaciu.

MP7.0 dokaze aj viac veci ako egr ;)

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 14:26
od stano112
Cory píše:No, ono je to tak, ze sbros obucenia maze absolutnu adaptaciu s polnyj sbros vymaze aj multiplikativnu adaptaciu.

MP7.0 dokaze aj viac veci ako egr ;)
Noo a teraz mi to prelož ešte do jazyka,ktorému budem aj rozumieť :D Čiže ak som na to ťukol a ono to chcíplo,tak som dúfam nepokazil nič :shock: .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 14:34
od Luděk Musil
Dle mého laického názoru jsi nic nepokazil, jen se Ti znovu bude auto učit jezdit, protože to, co se doposud naučilo, jsi smazal ... . L.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 15:35
od stano112
Luděk Musil píše:Dle mého laického názoru jsi nic nepokazil, jen se Ti znovu bude auto učit jezdit, protože to, co se doposud naučilo, jsi smazal ... . L.
To som tak nejak pochopil,keby bolo zle,tak už by sa to prejavilo.Potlačil som to asi dvakrát,ale to už bolo minulý rok :D .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 15:35
od stano112
stano112 píše:
Luděk Musil píše:Dle mého laického názoru jsi nic nepokazil, jen se Ti znovu bude auto učit jezdit, protože to, co se doposud naučilo, jsi smazal ... . L.
To som tak nejak pochopil,keby bolo zle,tak už by sa to prejavilo.Potlačil som to asi dvakrát,ale to už bolo minulý rok :D .
Myslel som,nech mi o tom povie niečo viac.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 30, 2017 20:03
od Cory
Je to normalne, ze pri tom zdochne motor. RJ vyuziva 2 typy adaptacii, jedna je absolutna a druha je multiplikativna.Uz z nazvu je jasne, ze absolutna adaptacia pridava k urcitym hodnotam urcite konstanty. Napriklad k faktoru zatazenia prida 0,5. K želatelnemu mnozstvu vzduchu prida napr. 5l, atd. Multiplikativna adaptacia je akysi vzorec jednotlivych absolutnych adaptacii a vyznacuje celkove prisposobenie sa RJ. Je to dobre mazat pri zamene cidiel, akymi su vaha vzduchu a lambda sonda. Dajme tomu, ze vaha vzduchu dlhsi cas ukazuje zle hodnoty. RJ preto k hodnote pretekaneho vzduchu pripocita konstantu, cim sa zmeni aj multiplikativna adaptacia. Nasledne sa cidlo vymeni, absoutna adaptacia sa zmeni, ale multiplikativna ostava a postupne sa prisposobuje. Niekedy dokonca takym stylom, ze motor s novou vahou vzduchu vobec nejde, dusi sa a neda sa ani rozbehnut. Bezny clovek chyti vahu vzduchu, pojde ju reklamovat a potom bude tyzden pisat na fore o kvalite novych ND :D Ten kto vie, spravi plnyj sbros (staci bez inicializacie) a vsetko bezi ako ma, pretoze sa vynuluje okrem absolutnej adaptacie aj multiplikativna.

Sbros s inicializaciou sa pouziva pri odpojeni RJ, odpojeni pedalu plynu alebo po zamene RJ a pedalu plynu. Potom sa musi kalibrovat pedal plynu a rezim brzdenia motorom (kvoli katalyzatoru). Prebieha to tak, ze v prvom rade sa kalibruje nulova poloha plynu. Teplota motora a teplota okoliteho vzduchu musi byt vyssia ako 7°C. Zapneme a vypneme zapalovanie. Znova zapneme zapalovanie a cakame 30s. Prebehne kalibracia nulovej polohy (pri zapojenom palubaku, alebo diagnostike, prebehne klapka z nulovej polohy na cca 62% a spat). Potom vypneme zapalovanie, zapneme, nastartujeme a RJ ucime jazdit jemnym sposobom. Odporucana dlzka ucenia je cca 20km. Proces kalibracie brzdenia motorom prebieha nasledovne. Rozbehneme sa, zaradime 2-ku. Plyn na podlahu, vytocime motor na 4000ot, pustime plyn a nechame auto brzdit motorom do (a teraz si nie som isty) 2000ot. Znovu stlacime plyn na podlahu a vsetko opakujeme 6x.