Stránka 22 z 26
Re: 2105
Napsal: sob lis 25, 2017 20:36
od Crocodile
A takhle vypadá z prvního roku výroby, výr. číslo kolem 10 000.
Kromě zrcátek vše tak jak bylo vyrobeno - bez výdechů topení na kraji atd....
https://www.youtube.com/watch?v=sexe3cbHnD8
Re: 2105
Napsal: pon lis 27, 2017 17:39
od Roman 2105
Nulašestka píše:Perfektní renovace 2105 do první podoby modelu, která se k nám ani nedovážela. Takže např. lesklý volant, zadní světla s chromovým rámečkem, mřížky C sloupků z plastu z modelu 2106, stropní lampičky s hliníkovými rámečky, speciální znak na víku kufru, vypuklá plexiskla budíků, absence hydrokorektoru naklápění světel a mnoho dalšího. Pecka.
https://www.veteranzsiguli.hu/Veteran_Z ... index.html
Kromě chromových rámečků zadních světel a vypuklých skel budíků jsme to měli stejné

. Byl to právě rok výroby 1982
Re: 2105
Napsal: pon lis 27, 2017 17:48
od Cory
Aj tie nedorobene vyduchy?
Re: 2105
Napsal: pon lis 27, 2017 18:07
od Roman 2105
Výduchy jsme tam už měli, volant byl lesklý, na kufru nápis 1300 S , bez štelování světel, na c sloupcích starší mřížky z 2106 a také chromovanou ruční brzdu. Měli jsme ji v Děčíně jako první.
Re: 2105
Napsal: pon lis 27, 2017 18:08
od Mičun
Proč tam ty výdechy chybí? Auto se začalo vyrábět dřív, než se začaly dodávat mřížky? Takže klasický problém dodavatelsko-odběratelských vztahů?
Re: 2105
Napsal: pát říj 25, 2019 03:05
od Mičun
https://www.auto.cz/tahle-lada-od-roku- ... W3OJgdJMvI
Jak to vůbec bylo u 2105 s interiéry? Některá má tenhle látkovej s 2101 polstrováním dveří. A některá ten hnusnej plastovej.
Re: 2105
Napsal: pát říj 25, 2019 19:34
od Laďuša
Hnusnej 1300 a hezčí 1500? O západním vývozu nemluvě.
Re: 2105
Napsal: čtv říj 31, 2019 20:57
od Nulašestka
Lepší interiéry byly v modelech 21053, čili s motorem 1500, přesně jako v tomto případě. Stačí si všimnou na nula-pětku nezvyklé elektrické sahary a absence hliníkového víka ventilů (totiž i motory 1500 tady mívaly často vrtuli natvrdo na vodní pumpě).
Mimochodem ten "hnusnej plastovej" předběhl AZNP o další desetiletí, protože tvarové výplně dveří měl mít už od začátku Favorit, ale zdejší dodavatelé je nebyli schopni a ochotni vyrobit. Proto je dostal až po modernizaci. To jen tak na okraj. A taková hrůza to v 05 nebyla - dal se o to aspoň pěkně opřít loket pod oknem.
Re: 2105
Napsal: čtv říj 31, 2019 22:15
od Mičun
Tak teď je to ještě zajímavější.

Protože podle článku i nápisu junior, to je 1200. Tedy 1200 s elektrickým větrákem.
Re: 2105
Napsal: sob lis 02, 2019 12:06
od Nulašestka
To je možné, menší motory se tam dávaly na západ kvůli nižší dani. Externí sahara zvyšuje výkon a snižuje spotřebu a hlučnost. Lepší interiér se tam pak už dával kvůli konkurenceschonosti na trhu. Dalo se kombinovat všechno se vším, exportní verze se většinou koncipovaly podle zvyklostí cílového trhu. To je stejné i dnes.
Re: 2105
Napsal: úte lis 05, 2019 21:07
od Mikeš
Ahoj, pokud to někoho neurazí tak koukněte na tohle, výlet do devadesátek mě neskutečně pobavil:
https://www.televizeseznam.cz/video/gar ... 5-63984006 (Oltcit vs. Maluch vs. Žigulík, česká sportovni Sigma TN)
Re: 2105
Napsal: pát lis 08, 2019 21:03
od Nulašestka
Jojo, vidíš, jak dobrého stroje jsem se zbavil ve prospěch ještě staršího a lepšího.

Ale nakonec budu na 05 vzpomínat v dobrém, i když to auto mělo svoje mouchy a konstrukční přešlapy (za všechny otvírání kufru jen klíčkem po vzoru výchozího modelu, to kdo je zvyklý z modelů 1500/1600, prostě nepochopí). A do dveří vysypané okno spolujezdce po zavření dveří se staženým okénkem je taky závada, která se u starších modelů nikdy nestane. Stejně jako utržená lepená stahovačka téhož okna u ročníku 84 nebo pant kapoty s takovou vůlí, že od 100 km/h začala kapota vlivem proudění vzduchu skákat o půl centimetru nahoru dolů...
Re: 2105
Napsal: pon lis 11, 2019 12:35
od Luděk Musil
Nulašestka píše:... konstrukční přešlapy (za všechny otvírání kufru jen klíčkem ...
Když to srovnám s českou "konkurencí", která to měla pro změnu drátem/lankem tak to zase až tak jako přešlap nevidím. L.
PS: ale neměli bychom srovnávat pohledem dnešním věc 30 let starou

Re: 2105
Napsal: pon lis 11, 2019 16:53
od Laďuša
To jedna z nejhloupějších věcí na hraně a rozhodně lze srovnávat jakoukoliv optikou, protože s tutim problémem se tehdejší věda už uměla popasovat.

Re: 2105
Napsal: pon lis 11, 2019 17:39
od Křečík Barbuška
No ja nevim, ale co sem mel petku a sedmicku tak mi na otvirani kufru neprislo vubec nic divneho. Pak prisel kombal a celkem mi na nem zvysena obsluha zamku vadila. Na Grante uz to bylo zase ok (diky centralu jsem dokonce obsluhu zamku zcela zapomel) a pak prisla Kalina a tam z toho zamku zase rostu. Takze mou optikou je ta tvoje optika Ladiku velice pomylena

.