Stránka 22 z 42
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 09:35
od DJW
Georgius píše:výměna baterie je složitý úkon, který musí dělat autorizák.
Sorry, ale nech idu do p... aj s takym pokrokom, kedy sa ti pri prvej blbosti po.... cele auto a ty zostanes stát niekde v prdeli, zvlast ked niekto jazdí po horách ako ja. Serem im na to, kúpim všetky jazdene Priory co najdem a do konca zivota budem kanibalizovat a jazdit na tom, co si viem urobit sam a aj na ceste. (mimochodom, na Priore som ešte závadu nemal, celá starostlivosť dodnes spočívala v tankovaní, výmene oleja a jednej sade nových gúm
)
Hnus, velebnosti. Svet ide do riadnej prdele. Ešte nech ta banda kreténov v Bruseli dovedie ro reality zákaz súkromného vlastníctva aut (uz sa objavuju napady o zdielanom pouzivani elektromobilov) a stahujem sa z tohoto absurdistanu.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 10:33
od Luděk Musil
To (nejen) DJW: Bohužel toto je směr, kterým se ubírají všechna odvětví, protože peníze až na prvním místě.
Automobilky (výrobci) nepotřebují, aby se opravy mohly dělat doma svépomocí (a zadarmo
), ale aby se veškeré opravy musely provádět (ideálně) v autorizovaných servisech
. Každý výrobek musí generovat zisk nejen jeho prodejem.
Prostě ekonomika trhu.
L.
PS: nebýt pokroku, tak ještě dnes bydlíme v jeskyni a potravu si lovíme/sbíráme.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 11:45
od Mičun
Řekl bych, že tohle už není pokrok. Ale dojení peněz za každou cenu. Až dojdou jednoduché ojetiny typu Felicie/Thalie/Dacie, tak asi skončím s vlastnictvím automobilu. Protože cpát do toho peníze horem dolem, se mi opravdu nechce.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 12:49
od Vašátor
On je take problém v tom, že čím dál víc lidí jsou lopaty, které si neumí vyměnit ani kolo. Pak jsou tací, kteří toto zvládnou a pouští se i do oprav složitějších, kdy toho víc potentují, než opraví. A nikdo z nás asi nechce, aby ho zabilo neodborne opravené auto nějakého mantáka.
Neříkám, že všechny ty inovace jsou správné. Jen vím, že takřka nikdo dnes neumí u modernějšího vozidla správně vyměnit autobaterku. Stále ty stejné chyby ...
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 12:55
od Luděk Musil
Uvedu příklad z oboru, ve kterém se pohybuji (ekonomika a hlavně účetnictví) již více než 30 let.
Na začátku byla tužka papír a kalkulačka.
S nástupem počítačů (HW) a počítačových programu (SW) dochází k tomu, že se tužky nahrazují klávesnicí, papír se nahrazuje SW a kalkulačka se nahrazuje počítačem (HW).
Teď to jzajímavější: u HW dochází k (hlavně morálnímu) opotřebení, proto se v nějakém intervalu zbavím starého PC, Ntb, klávesnice … a vyměním za nový, lepší, výkonnější.
U SW je situace poněkud složitější. Počítačový program neměním každý rok či dva, ale pouze dělám upgrade.
A teď to nejzajímavější - dostáváme se k jádru pudla: dokud trh nebyl nasycen = vznikající firmy, firmičky a živnostníci kupovali ekonomický SW - tak vývojářské firmy tento SW prodávaly. V posledních, řekněme 10 - 15 letech, dochází k nasycení trhu a ekonomický SW se nakupuje méně a méně. Tím pádem klesá výnos a zisk vývojářských firem. Což je (hlavně pro ně) špatně a mnohdy znamená i existenční problém. Takže se to musí udělat jinak. To jinak znamená, že program přestaneme prodávat a začneme jej půjčovat/pronajímat formou ročních licencí. Tím docílíme stálého přílivu peněz. Občas si přilepšíme tím, že uděláme upgrade programu, který přinutíme zákazníka zaplatit a ještě navíc zvýšíme nájem.
Prostě zákon trhu. Nemůžeme-li jet po dálnici - pojedeme boční cestou a k tomu cíli se dostaneme.
Jako bojím se okamžiku, kdy tento můj exkurz či úvaha začne nabývat, chcete-li, opustí rámec SW odvětví a začne zasahovat/působit i v dalších odvětvích.
Ono třeba to sdílení automobilů je takovým pomyslným vykročením z toho zavedeného kruhu.
L.
Edit: vidím, že Vašek to řekl větou v podstatě holou
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 15:20
od Jajo
Batériu samotnú nie je problém vymeniť. Pokiaľ sme si kúpili presne takú istú! To by mohol zvládnuť aj priemerný človek.
Ale dnes už nastáva problém aj pri takto "jednoduchej" práci. A to v tom, že už sa používajú všelijaké špeciálne batérie, ktoré potrebujú presné parametre aby mohli bez problémov fungovať. No a tie parametre treba nastaviť cez PC. No tak niektorí výrobcovia si to poistili tým, že pri odpojení batérie sa tieto nastavenia vymažú a auto v tom lepšom prípade správne nedobíja. No a preto si treba dať už aj batériu vymeniť v servise(najlepšie autorizovanom) Niektoré servisy na niektorých autách to robia tak,že vymenia batériu za presne takú istú(až netreba nič meniť) s tým, že pred odpojením napoja auto na nabíjačku a keď vyberú batériu, tak auto sa tvári, že je tam stále a preto sa nič nevymaže, no a keď dajú novú tak odpoja nabíjačku a všetko beží ako pred tým, len s tým rozdielom, že si od vás skasírujú dosť mastnú sumu ako keby vám to aj programovali s neviem akým drahým prístrojom... Buďme radi, že ešte Vesty nemajú podobné kraviny a dá sa batéria bez problémov vymeniť aj doma. Vesta má síce nastavenú kapacitu v RJ, ale tá tam ostáva stále a je nastavená niečo okolo 70 Ah. Čiže do tejto hodnoty keď si dáme batériu, tak to ničomu neuškodí... Výmenu/odpájanie batérie má už za sebou viacero Vesťákov(aj ja
) a nikomu sa nič nestalo. Mne sa dokonca ani rádio nevymazalo a to som mal batériu von tri dni.
A ak ste počuli tie hystorky, že pri pripojení batérie buchli airbagy a podobné blbosti, tak to buď v ojedinelých prípadoch bola iná chyba v elektronike, alebo je to len čisté strašenie.... A ostatné "znefunkčenia" aut sú tým čo som písal hore.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 15:36
od valda1971
Aby se mi nic na Prioře při výměně baterky nic nevymazalo, tak jsem si udělal kabely 2páry svorek=zapalovač (ten je u Priory stále aktivní)
Strčím to do zapalovače, napojím novou baterii na jeden pár svorek, odpojím tu v autě a napojím na duhý pár svorek. No a pak odpojím tu novou a dám do auta
A je to v pohodě
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 15:47
od Georgius
ale v tom videu tvrdí, že ten nový Renault má registrovanou konkrétní baterku v ŘJ a s jinou nefunguje ...
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 16:41
od dandy
Luděk Musil píše:Georgius píše:..., že odpojili baterku a po.. se jim celé auto, protože výměna baterie je složitý úkon, který musí dělat autorizák.
Ano, výměna akumulátoru u většiny (všech) nových a mladých vozů se v domácích podmínkách (obecně) nedoporučuje z právě výše zmíněného důvodu.
Georgius: a napsali tam také, kdo ty sr...y uklízel a odkud vypadly, jestlí z výfuku ...
. L.
Možno sa mýlim, ale na videu v čase 3.43min je batéria, nie akumulátor (rozdiel v konštrukcii). Je tam zreteľné označenie 32V, 200A. Akumulátor s takýmito parametrami by bol oveľa väčší.
Tie sr...y vypadli asi z figuríny
No, veď auto s vagínou na kapote
(sorry, nedalo mi to, nie som fanúšik renaultu)
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 16:58
od Jajo
Georgius píše:ale v tom videu tvrdí, že ten nový Renault má registrovanou konkrétní baterku v ŘJ a s jinou nefunguje ...
Ja som to pozeral viac krát, a mne z toho vychádza to čo som už hore písal. Čiže v RJ je naprogramovaná konkrétna batéria a po jej vytiahnutí sa musí znovu naprogramovať RJ... No a oni ju teda nabíjali v aute. A vyzerá, že dali nabíjačku na kontakt ktorý už ide na elektroniku v aute a tým odpálili niektoré elektronické systémy. Vyzerá to, že práve tie súčiastky za ktoré to napojili obmedzujú napätie do elektroniky.... preto je tam ten "jazýček" cez ktorý sa má nabíjať, resp. núdzovo štartovať. Neviem či Rusi niečo takéto videli prvý krát v živote, ale takéto vyvedené plus póly(resp. aj mínus) bývajú už dosť bežné na nových autách z rôznych dôvodov. No a v konečnom dôsledku, na nových autách s citlivou elektronikou, musíte v aute nabíjať opatrno s nabíjačkou na to robenou. Proste každá nabíjačka s ktorou sa dá nabíjať aj v aute musí nabíjať max. napätím 14,5 V, ináč vám niečo v aute odpáli. Staré a aj nové neregulované/nekvalitné nabíjajú aj viac ako 15 V, dosť často aj viac ako 16V. No a to už dokáže elektriku odpáliť. Nové automatické nabíjajú max. 14,5 V a po nabití udržujú na 13,5 V. A tým sa ochráni elektrika v aute a aj samotná batéria(nakoľko už aj na veľa batériách píšu, že sa má nabíjať max. 14,5 V) Proste celé je to už o tom až bežný človek iba tankuje a max. do ostrekovačov doleje, a zbytok nechá na servis. Len keby aspoň tie servisy boli v pohode, ale oni niekedy horšie spravia ako by som si to spravil sám. Už som tu písal x skúsenosti so servismi. No a na záver najnovšia perlička. Pri serviske po 3000 km na crosske mi(aspoň podľa nálepky) dali do motora olej 5W30
Ten tam oficiálne ani nemá ísť(výrobca udáva 5W40/ 10W40) Teraz cez zimu mám aspoň lepší studený štart(nie je taký hustý, ale zasa ľahšie stečie z motora) ale čo to povie cez leto?
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 17:10
od grafi2
nečítal som všetky príspevky, je to strašné OT,
jajo ani tvoj, neuraz sa ale keď som videl toľko filozofovania s číslami tak som sa na to vykašľal. Iba doplním, že kolega servisák z Mercedesu, sa vyjadril na margo jazýčka na štartovanie a nemožnej výmeny batérie: "a však majiteľ GLka aj tak nebude otvárať kapotu".
dnes je RJ aku bežná vec z dôvodu start- stop systému. Keby bola baterka vybitá, alebo pred smrťou, môže nastať dosť nepríjemná situácia. Keď sa vymení akumulátor je potrebné RJ zresetovať a zadať parametre batérie, aby ju vedelo znova "počítať".
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 20:15
od Vašátor
Vidím že jsem se nemýlil. To co tady píšete o výměně a dobijeni autobaterie, jsou jen všeobecně zakořeněné bláboly. Nezlobte se za moji upřímnost.
Převrat ve výměně autobaterie z pouhého "vyndam - nandam" začal už v polovině devadesátých let, kdy se začali montovat autoradia s kodovou ochranou. Dnes už rádia kódové nejsou, respektive zabezpečení je provedené přes sběrnici CAN. Po odpojení a opětovném připojení se tedy rádio nezakoduje, odkoduje se automaticky. I přesto, že většina uživatelů tuší kodovou ochranu rádia, jsou všichni chytří a baterii u starších automobilů odpojí = rádio se zakóduje. A vzhledem k tomu, že se jedná o auta starší, která málo kdy ma ještě první majitel, kód k rádiu není. První problém.
Druhý problém nastává v samotném připojení kontaktů, kdy se většina aut automaticky zamče. A divili byste se, kolik lidí má v ten moment kličky v zapalování. Opět platí, že ojetina nemá druhé klíče.
Třetí problém je v absenci jakehokoliv maziva na kontaktech. Nikdo kontakty nemaže. Opravdu nikdo. A pak k nám jezdí na servis, že to špatně dobiji, špatně startuje, apod. Kontakty na baterii zoxidovane, ba přímo schnile. Na kontakty patří měděná vazelina, či jiná elektrikářska vazelina.
Dalším dohadem je samotná cena výměny autobaterie. Všechny větší prodejny autobaterii mají při koupi baterie nejen výměnu zdarma, zdarma také proměří dobijení a v těch lepších umí baterii i zapsat do RJ.
No a dalším dohadem je dobijecí napětí. Je potřeba rozlišovat klasický Pb akumulátor, akumulátor Pb s technologii Ca-Ca, se stříbrem apod. Automobily kam patří baterka Pb Ca-Ca, dobijí napětím až 18V. Dobijení řídí jednotka. A pokud dá nějaký chytrak do takového vozu klasický akumulátor, problém je na světě. A to platí i obráceně.
Problém je složitější než se zdá.
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 20:38
od afeno
https://www.instagram.com/p/B67lnLAhQOC ... t5EJsxTxCg
V Záporoží sa budú možno opätovne vyrábať Lady. V decembri 2019 bolo vyrobených pár skúšobných Largusov, nasledovať by mohli Vesty a Xraye.
Dôvodom je hlavne zákon o zákaze predaja nových ruských vozidiel na Ukrajine od 1.1.2020
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 22:26
od Georgius
No mezi Largusem a Vestou je docela rozdíl a jestli budou mít ZAZy tradiční kvalitu dílenského zpracování jako Tavrie a Bohdany ...
Re: Perspektivy a premiéry Avto VAZu
Napsal: úte led 07, 2020 22:42
od Laďuša
Jsem sprostý Škodovák, ale co znamená zapsat baterii do ŘJ? Jako její napětí na tisíciny voltu, nebo snad rozměry či váhu?