Stránka 22 z 53

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 18:17
od zelvotron

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 19:48
od valda1971
Neraguji o předešlý příspěvek "Zevlotron" - juknul jsem na první odkaz....no a stačí.....
Vrátím se k Ladám. Dnes jsem jel přes Most, tak jsem ze zvědavosti zajel k prodejci Lada. Ani jsem nevypnul motor, Granta tam není, dvě tm.zelené Nivky i s přídavnýmy světly. (také by mne zajímalo, kdybych chtěl Nivu v jiné barvě, ale myslím, že by mi to prošlo ☺)

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 20:18
od zelvotron
Nerozumět o jazyk kmene příspěvek "valda1791".

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 21:19
od vodis
Být běžný uživatel a podívat se na první odkaz a pak na nějaký odkaz Granty, tak nejdu do plachetnice, ale do lva. 8)

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 21:32
od sarusian
v P301/citr. elysse som sedel, je to dost priestranne auto, hlavne vzadu na nohy ma kopu miesta, bohuzial u mna pohorel na takej jednoduchej veci, ako vyskovo nastavitelne pasy vpredu - jednoducho nie su, ani si ich nevies doobjednat - proste setrili par euro, tu 1,2 vti merali na autorevue.cz na brzdovej stolici a nezabehnutemu motoru namerali cca 57kw a nieco cez 120Nm, ale je to trojvalec... a 1,6vti je motoricky super, zrychlenie ako lada granta sport, ale v tej cene uz takto oholene auto nedava zmysel, kedze to je cena dacie dustra s lpg, /dvojkolky/, seat ibiza 1,2 tsi - tiez som si ho bol skusit - klasika, velmi dobre spracovanie - nespolahlivy motor /rozvody/, menej miesta vzadu - ibiza je vzadu uzsia, ako felicia, P308 na motor 1,4 je dost tazsky, aj ked priestorovo ujde,

este doplnim k tej P301 1,2vti - chlapik, co chodi na peugeot forum si to kupil a nakoniec cele auto vratil, az mu vratili peniaze - vynechaval 1 valec a nevedeli prijst na to, ze preco

Re: První Granty v ČR

Napsal: pát zář 27, 2013 21:49
od Jarda
veliz píše: Když dám do Granty rádio, tak jsem na 1/4 milionu. Takže bych položil otázku, co se dá u škodovky koupit za 1/4 milionu? Fabia kombi GLX 1,4 16V 63kW. Bude mít (narozdíl od Granty) více airbagů, klimatizaci, mlhovky, karoserii kombi, nebude mít metalízu a AL kola.
Ano, s rádiem za 250 tis. - přesně tolik jsem dal v roce 1999 za Ladu 2110. Tehdy výhodná koupě. Jenže ceny ostatních značek šly od té doby výrazně dolu, Lada zůstala přesně na svém.
Tu Fábii kombi jsem ale v konfigurátoru Škodovek našel za 278 tis., za 245 tis. je s tříválcem 44kW, což by měli zakázat - brání to plynulosti silničního provozu :D + příplatek za jakoukoli jinou barvu než bílou a tmavě modrou.
Porovnání výbavy je pak dost problematické. Výbava nabízené verze Granty je chudší, než u mého 14 let starého auta (když nepočítám pytle, ABS a posilovač řízení), třeba otvor do kufru pod sklopnou opěrkou se mi mnohokrát osvědčil a teď mi nabízejí nedělené zadní opěradlo - příšerné. Nebo zadní okna v elektrice. Na druhou stranu se prodejce jistě nenamáhal vypsat veškěrou výbavu - třeba el. odjištění kufru a další drobnosti, kterými se jiné automobilky rády pochlubí - možná má Granta osvětlení kufru či skříňky před spolujezdcem, možná plnohodnotnou rezervu, možná kapsy na opěradlech předních sedadel, intervalový spínač stěračů, zrcátko na sluneční cloně, kontrolku zapnutí bezpečnostního pásu, denní svícení, imobilizér, sadu nářadí, výškově stavitelné opěrky hlavy předních sedadel... Možná.

Vypadá to ale, že Granta bude úspornější než ta Fábka. Má o 1 sec. horší zrychlení při stejném výkonu a hmotnosti = dlouhé převody = nízká spotřeba. Fabka má kromě kratších převodů menší objem motoru a 4 ventilovou techniku, takže motor bude třeba více točit = vyšší spotřeba.

Takže penízky nechávám pod polštářem a čekám na lepší výbavu za stejnou cenu, nebo na Prioru II.

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 05:42
od zelvotron
Jardo a co stojí za povšimnutí, kolik stála když sis kupoval 110 niva? A kolik stojí dnes? A to má taky ABS+ESP (musí). Však přímo tady ve vlákně se najdou odkazy na články, kde to ruský servery rozebírali, jak snížili výrobní náklady na grantu oproti kalině, jak má výplně ze tří částí místo z 11, jak ušetří na novým motoru. No a nakonec je to dražší jak Kala. Takže někde něco smrdí.

Podle mě už to bude jen horší, viz limity EU na CO2, posčítaný průměr na jeden vůz za všechny prodaný vozy za rok a pokud to přesáhne určitou mez tak automobilka platí pokutu, proto všichni blbnou s těma malýma turbama a malýma autama viz např. proč škoda prodává citigo, aby si snížila průměr. Ladu tohle dostane, Granta má hodnotu 150 (mimochodem i ta desítka měla míň tuším 143), niva ještě víc, to je hodně vysoko a pokuta se musí promítnout v ceně. Tím tady nechci rozvířit debatu ja je EU zlá a jak to stojí za hovno a limity CO2 sou blbost. Ano to je všechno pravda, ale bohužel je to tak a výrobce se musí bohužel přizpůsobit i nesmyslnejm podmínkám aby prodával.

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 09:01
od valda1971
Jedno + dovezené Granty mají - rezervu plnohodnotnou na litém disku.

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 09:08
od tomass
este doplnim k tej P301 1,2vti - chlapik, co chodi na peugeot forum si to kupil a nakoniec cele auto vratil, az mu vratili peniaze - vynechaval 1 valec a nevedeli prijst na to, ze preco[/quote]


Možná vím čím to je. Je to spotřebností, vyrobeno, aby se stále opravovalo. Švagr má LPG Thalii 4 válec (asi rok a půl) a po roce problémy (letos na jaře), cukání. Měnili svíčky a kabely za poplatek. Pak že to občas dělají svíčky furt dokola, že se to stává. Souhlasil, platil další svíčky. Vše při starém. Nakonec tam někoho napadlo vyměnit cívky a bylo to OK. Dvě cívky současně v hajzlu. Tak si každý udělejte obrázek sám. Jak jsem slyšel, tak cukání současných problémů je současný hlavobol, diagnostiky nic nenajdou. Intuice mechanika možná, někdy taky ne. Neochota něco zkoušet a ochota naúčtovat veškerý materiál opakovaně, jo tak ta je v mnoha servisech.... Mě už cuká asi rok postarší Fiat, taky nikdo neví, vše nové. Řeším to už přes rok sám i se servisama. Diagnotika ok. A včera mi opakovaně klapalo nějaký relátko po nastartování. Že by relé k zapalování, či vstřikům ?? No nic, nikdo to nenašel, prověřím relé....

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 18:35
od zelvotron
valda1971 píše:Jedno + dovezené Granty mají - rezervu plnohodnotnou na litém disku.
Nojo to sice potěší nadšence, ale díru do světa s tím neudělají. Proč musí vždycky dělat opak toho co ostatní, dobře před deseti lety všichni prodávali v základu předraženej holobyt s bagem, Lada relativně levně prodávala vybavenou desítku ale bez moderních bezpečnostních prvků. Pak přišla kalina, ok až tam sou bagy, ale pro jistotu tam nedáme zadní opěrky. A dneska? Všichni prodávají relativně slušně vybavený auta za hubičku, rezervu pokud vůbec tak dojezdovou nebo za příplatek, tak lada nabídne holobyt za těžký prachy, ale aby nežrala tak dá liťák i do kufru...

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 21:11
od KULICAK
Jsem docela rad že v Kalině nejsou opěrky na zadních sedadlech,při sklápění sedadel by s nimi byl akorát zbytečný problém s jejich vyndaváním a nebrání ve výhledu do zadního okna,což mi třeba na 2110 vadilo,že zabrali 1/3 výhledu zadního okna. :D

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 21:25
od Crocodile
Ani nebudu popisovat, jak blbě šlo dnes sundavání opěrek hlavy u pětidvéřové Nivy při sklápění sedadel...ale když už to tam má auto z výroby, proč ne. Na 2104 nejsou a sice jsem uvažoval o montáži jiných, ale asi zůstanu u původního stavu.

Re: První Granty v ČR

Napsal: sob zář 28, 2013 21:36
od Raduz
Jsou tady taci kteri operky dodelavali do 3. dverove verze Nivy, kvuli bezpecnosti posadky. Ta viditelnost zadnim oknem je zoufala, ale od jiste doby couvam vetsinou podle zrcatek.

Re: První Granty v ČR

Napsal: ned zář 29, 2013 10:55
od Jarda
zelvotron píše:Jardo a co stojí za povšimnutí, kolik stála když sis kupoval 110 niva? A kolik stojí dnes? A to má taky ABS+ESP (musí)...
Tuším že přes 300 tis., nepamatuji si kolik přesně. Ale je pravda, že současné zlevnění NIV mne dost překvapilo. Grantu a další by jistě mohli prodávat levněji, možná jen zkoušejí a pak zlevní (podobně jako Škodovka s Rapidem), nebo fakt prodávat nechtějí. Rozhodně Grantu v nyní nabízené výbavě (taky by jich neubylo, kdyby nabízeli alespoň 2 stupně výbavy z těch tří, které se v Rusku vyrábí) kupovat nebudu. Navíc se mi začíná více líbit Priora II, ale bůh ví kdy se začne dovážet.

Nařízení EU jsou kapitolou ... no škoda slov. Nedávno u nás bylo zveřejněno, že 62% prodaných nových pneumatik jsou zimní. Je to logické, kdo najede 5 tis. km ročně, koupí jen zimní (protože musí) a jezdí na nich i v létě. I tak dříve ztvrdnou stářím, než opotřebením. A pár dní nato přišel syn s informací, že se chystá povinné používání letních pneumatik v několika letních měsících. Je evidentní, že nejde o bezpečnost. Výrobci a prodejci zjistili, že zavedení povinných zimních pneu nepřineslo kýžené zisky, neboť část motoristů opět kupuje pouze jednu sadu pneu, a tak začali lobovat za povinné kupování dvou sad pneumatik. Prostě sviňárna.

Re: První Granty v ČR

Napsal: ned zář 29, 2013 11:07
od Laďuša
Ani bych neřek, že prodávat nechtějí, ale nechtějí prodělávat. Pokud prostě do Ruska musí za auto odvést určitej obnos, tak ho prostě nastřelí a když to nikdo nekoupí, budou na svým (kvůli ND a Nivam). Kdežto na prodeji levných aut (pod ruskou cenou) by prostě prodělávali. Já v tom nevidim ňáký čáry, ale prostě demenci výrobce, což je bohužel smutný.
A taky jsme opět v zacykleným tématu.